Hop til indhold

Recommended Posts

hvorfor vises nogen youtubes som links mens andre bliver korrekt embedded ?

hvad er fremgangsmåden for at få (VIDEO)https://www.youtube.com/watch?v=K3p0EFtJIn8(/VIDEO) bare med [][] istedet for paranteser  til at blive vist korrekt

Redigeret af Jasmin

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

ahh - ok - den kan ikke convertere alm links links ... fair nok - det kan den forum software jeg er vant til på mit eget forum :) 

den kan kun konvertere de links der kommer ud af det når man trykker "share" på youtube..... og får de links der starter med youtu.be 

Del dette indlæg


Link til indlæg
ahh - ok - den kan ikke convertere alm links links ... fair nok - det kan den forum software jeg er vant til på mit eget forum :) den kan kun konvertere de links der kommer ud af det når man trykker "share" på youtube..... og får de links der starter med youtu.be

 Ikke hos mig ... Jeg kopierede dit link fra din post og pastede den direkte ind uden dikkedarer .. Måske browseren spiller en rolle? (Jeg bruger mozilla - chrome/firefox)

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg


Link til indlæg

Et mere interessant spørgsmål, hvordan fjerner man reklamerne fra Youtube ?

Brug Chrome eller Firefox og installer Adblock eller Adblock Plus. Så er den ged barberet ;-) 

Redigeret af RobinHood
slåfejl

Del dette indlæg


Link til indlæg

Brug Chrome eller Firefox og installer Adblock eller Adblock Plus. Så er den ged barberet ;-) 

​Adblock Plus findes også til Internet Explorer, den er dog ikke nær så effektiv som til Firefox og Chrome.
Jeg har skiftet fra Adblock Plus til uBlock Origin. uBlock og uBlock Origin er ikke nær så ressourcekrævende som Adblock og Adblock Plus.
De anvender de samme filterlister som Adblock Plus, for eksempel EasyList som standard.
Beskrivelse https://en.wikipedia.org/wiki/UBlock
uBlock Origin til Firefox https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/ublock-origin/
uBlock til Chrome Browser https://chrome.google.com/webstore/detail/ublock-origin/cjpalhdlnbpafiamejdnhcphjbkeiagm?hl=da
uBlock (ikke Origin) fås også til Safari.

_ASVUR4jpDl5nLqyKuwyi0AnoiFWKyZ-9Tg2oWmU
Ekstra CPU forbrug i forhold til ingen adblocker, lavere er bedre. ABP = Adblock Plus.

 

pqggnbOipZF-6cOJuBXrI7db5niHlhZqPoe9fRT5
Hukommelsesforbrug, lavere er bedre. ABP = Adblock Plus.

 

 

 

Redigeret af Mr. Bean

Del dette indlæg


Link til indlæg

når jeg kopierer 

https://www.youtube.com/watch?v=K3p0EFtJIn8

ind og trykker linieskift får jeg der her du ser her

​Hvis jeg kopier linket fra din kommentar og sætter det ind med formatering (crtl+v) eller (højreklik->sæt ind), så virker det ikke.
Men hvis jeg sætter det ind uden formatering (ctrl+shift+v) så virker det.

Dit link kopieret og sat ind med (ctrl+v)
https://www.youtube.com/watch?v=K3p0EFtJIn8

Dit link kopieret og sat ind med (ctrl+shift+v)

 

Redigeret af Mr. Bean

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Ok tak jeg vil prøve UBlock

​Lige et tip, når du har installeret plug-in'et.

  1. Gå ind under indstillinger her chrome://ublock0/content/dashboard.html
    Man kan også finde indstillingerne ved at klikke på uBlock Origin ikonet og derefter klikke "uBlock Origin" teksten aller øverst i menuen der popper op.
  2. Efter det klik på fanen "Tredjeparts Filtre"
  3. Scroll ned til "Regioner, Sprog" nederst på fanen.
  4. Sæt flueben ved "DNK: Schacks Adblock Plus liste‎". Det er en liste med ekstra danske reklamefiltre så flere danske reklamer bliver blokeret.
  5. Sæt også gerne flueben ved "DEU: EasyList Germany‎", hvis man tit besøger tyske sider, så man får filtreret flere tyske reklamer fra.
  6. Sæt selv flueben ved flere andre sprog, hvis det er relevant og tjek hvikle indstillinger man ellers kan ændre på.
Redigeret af Mr. Bean

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Lige et tip, når du har installeret plug-in'et.

  1. Gå ind under indstillinger her chrome://ublock0/content/dashboard.html
    Man kan også finde indstillingerne ved at klikke på uBlock Origin ikonet og derefter klikke "uBlock Origin" teksten aller øverst i menuen der popper op.
  2. Efter det klik på fanen "Tredjeparts Filtre"
  3. Scroll ned til "Regioner, Sprog" nederst på fanen.
  4. Sæt flueben ved "DNK: Schacks Adblock Plus liste‎". Det er en liste med ekstra danske reklamefiltre så flere danske reklamer bliver blokeret.
  5. Sæt også gerne flueben ved "DEU: EasyList Germany‎", hvis man tit besøger tyske sider, så man får filtreret flere tyske reklamer fra.
  6. Sæt selv flueben ved flere andre sprog, hvis det er relevant og tjek hvikle indstillinger man ellers kan ændre på.

​Cool ! jeg har sat kryds ved flere lande incl. Rusland hehe :D man kan vel selv tilføje websteder til blocklisten.

Jeg ved ikke om det kræver mere ressourcer at sætte kryds ved mange lande ?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Et andet plug-in jeg vil anbefale man installerer, hvis man er træt af cookie warnings hver gang man besøger en ny side er "I don't care about cookies". Cookie warnings er næsten lige så irriterende som pop-up reklamer, men de er desværre blevet et lovkrav fra EU i en mislykket/misforstået forsøgt på af værne om privatlivet.

I don't care about cookies http://www.kiboke-studio.hr/i-dont-care-about-cookies/

Det findes til både Firefox, Chrome, Opera og Internet Explorer.

Redigeret af Mr. Bean

Del dette indlæg


Link til indlæg

Et andet plug-in jeg vil anbefale man installer, hvis man er træt af cookie warnings hver gang man besøger en ny side er "I don't care about cookies". Cookie warnings er næsten lige så irriterende som pop-up reklamer, men de er desværre blevet et lovkrav fra EU i en mislykket/misforstået forsøgt på af værne om privatlivet.

I don't care about cookies http://www.kiboke-studio.hr/i-dont-care-about-cookies/

Det findes til både Firefox, Chrome, Opera og Internet Explorer.

​Kan man stole på disse plug-ins ?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg ved ikke om det kræver mere ressourcer at sætte kryds ved mange lande ?

​Det er vist ikke noget du behøver at bekymre dig om, hvis der er en forskel er det ikke noget man lægger mærke til. Det er vist kun når listerne engang imellem bliver automatisk synkroniseret med hjemmesiderne, hvor den henter listerne i ren tekstformat fra at det kræver nogle få millisekunder ekstra eller noget.

Men på den anden side er ikke grund til at sætte kryds ved sprog, hvis man ikke besøger hjemmesider på disse sprog. Selv om man ikke har sat kryds ved for eksempel dansk eller tysk, så bliver de fleste reklamer alligevel filtreret fra på alle sprog. Men da jeg både besøger danske og tyske såvel som engelske hjemmesider tit, så har jeg sat flueben ved disse sprog.

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Det er vist ikke noget du behøver at bekymre dig om, hvis der er en forskel er det ikke noget man lægger mærke til. Det er vist kun når listerne engang imellem bliver automatisk synkroniseret med hjemmesiderne, hvor den henter listerne i ren tekstformat fra at det kræver nogle få millisekunder ekstra eller noget.
Men på den anden side er ikke grund til at sætte kryds ved sprog, hvis man ikke besøger hjemmesider på disse sprog. Selv om man ikke har sat kryds ved for eksempel dansk eller tysk, så bliver de fleste reklamer alligevel filtreret fra på alle sprog. Men da jeg både besøger danske og tyske såvel som engelske hjemmesider tit, så har jeg sat flueben ved disse sprog.

​Jeg besøger også russiske sider :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Kan man stole på disse plug-ins ?

​Det eneste den gør er at fjerne cookie warnings, så du ikke selv skal klikke dem væk. De fleste sider kan man ikke læse ordentlig uden at acceptere en cookie alligevel, så næsten alle siger ja til det og det er der sådan set ikke noget farligt i. Cookies har eksisteret meget længe på de fleste sider, det er blot på det seneste at at siderne er begyndt at advare om det fordi det er blevet et krav fra EU.
Hvis der dukker en cookie warning op i ny og næ, selv om man har installeret "I don't care about cookie warnings", så kan man højreklikke på siden og vælge "Report a cookie warning". Så bliver siden indrapporteret til dem der har lavet plug-in'et, så de kan fjerne cookie warningen for dig og alle andre der besøger siden i fremtiden.

I uBlock Origin kan du også sætte flueben i "EU: Prebake - Filter Obtrusive Cookie Notices‎", det har jeg også flueben ved. Jeg mener også at det er påkrævet at man har Greasemoneky plug-inet installeret for at det virker, men det havde jeg allerede til andre formål alligevel.
Men efter at testet det ved at deaktivere "I don't care about cookies" plug-in'et har jeg fundet ud af at dette filter ikke er nær så effektiv som "I don't care about cookies", så det har jeg aktiveret igen. Så nu har jeg begge filtre samtidig.

Redigeret af Mr. Bean

Del dette indlæg


Link til indlæg

man kan vel selv tilføje websteder til blocklisten.

​Ja man kan tilpasset det lige som man vil. Man kan også lave undtagesler for at få vist noget blokeret indhold. Man kan også slå filtret helt fra på enkelte sider ved at klikke på loget og klikke på den store on/off knap. Det kan være nødvendigt på enkelte sider for at få dem til at virke. Man skal lige huske at opdatere siden igen efter at man har slukket for filtret.

Man kan også meget let blokere bare enkelte elementer ved at højreklikke på en side og vælg "Blokér element" og så bare pege på det element man vil have blokeret. Det behøver ikke engang være en reklame man blokere. På nogle sider jeg besøger tit har jeg for eksempel blokeret et stor logo eller banner der tager den øverste halvdel af skærm så man skal scrolle en halv side ned for at læse noget. Det behøver man så ikke hvis man har blokeret et stort banner for oven der ikke har det store formål alligevel.

Redigeret af Mr. Bean

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak, tingene kører hurtigere nu med Ublock, jeg har jo 50+ faneblade åbne :P

Problemet med alt for mange faneblade åbne kender jeg alt for godt. Det er noget der sluger mange resurser og strøm på computeren og til sidst mister man også selv overblikket.
For at vænne mig selv af med at åbne alt for mange faner og i stedet få ryddet lidt op og læst undervejs har jeg faktisk installeret et "Max Tabs" plug-in der sætter en maks. grænse for hvor mange faner man kan åbne i et vindue. Grænsen kan man selv vælge og også ændre senere. Det har faktisk hjulpet mig med mit faneblads misbrug så jeg er blevet bedre til at rydde op undervejs.

Når Max Tabs plug-in'et er installeret i Firefox viser den også hvor mange faner der aktuelt er åbnet og hvad ens maks. grænse er. for eksempel 37/50, hvis man har 37 faner åbne og sat grænsen til 50.

Max Tabs til Firefox https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/max-tabs/

xTab til Chrome https://chrome.google.com/webstore/detail/xtab/amddgdnlkmohapieeekfknakgdnpbleb

Del dette indlæg


Link til indlæg

Problemet med alt for mange faneblade åbne kender jeg alt for godt. Det er noget der sluger mange resurser og strøm på computeren og til sidst mister man også selv overblikket.For at vænne mig selv af med at åbne alt for mange faner og i stedet få ryddet lidt op og læst undervejs har jeg faktisk installeret et "Max Tabs" plug-in der sætter en maks. grænse for hvor mange faner man kan åbne i et vindue. Grænsen kan man selv vælge og også ændre senere. Det har faktisk hjulpet mig med mit faneblads misbrug så jeg er blevet bedre til at rydde op undervejs.

Når Max Tabs plug-in'et er installeret i Firefox viser den også hvor mange faner der aktuelt er åbnet og hvad ens maks. grænse er. for eksempel 37/50, hvis man har 37 faner åbne og sat grænsen til 50.

Max Tabs til Firefox https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/max-tabs/

xTab til Chrome https://chrome.google.com/webstore/detail/xtab/amddgdnlkmohapieeekfknakgdnpbleb

​Jeg har nok hukommelse og kan lide at holde mig opdateret med mange ting så har mange faneblade åbne. Firefox er god til at håndtere mange faneblade.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...