Hop til indhold
VilDuFortælle

Radioprogram

Recommended Posts

Kære brugere af Eroguide.

Har I lyst til at fortælle om at være brugere af Eroguide og kunder i prostitutionsbranchen?

Jeg faldt ved et tilfælde over jeres forum og er blevet nysgerrig efter at høre mere om jeres erfaringer.

Jeg er journalist og vil gerne lave en radiodokumentar med jeres erfaringer og fortællinger i centrum. Ofte hører vi om de prostituredes eller de tidligere prostituredes erfaringer. Men vi savner jeres – kundernes – stemme i den offentlige debat.

Jeg oplever, at der i dette forum er en åben og ærlig tone og villighed til at dele erfaringer. Jeg håber, at nogle af jer har lyst til at bidrage med dette udenfor Eroguide.

Jeg vil i den kommende tid tage kontakt til nogle af jer og spørge jer om at medvirke. I er også velkomne til at kontakte mig. Brug gerne denne tråd, hvis I har spørgsmål og afklaringer.

 Medvirken indebærer, at I har tid og lyst til at stille op til et eller flere interviews i København.

Hvis dette skulle være i strid med sitets retningslinjer, kontakt mig venligst. Jeg havde problemer med at sende en forespørgsel direkte til administrator, men jeg ønsker bestemt at være i dialog med Eroguides ledelse og høre om jeres tanker om at lave dette forum..  

Hvis I ønsker at være anonyme, er dette selvfølgelig muligt. Jeg kan lave det uden at afsløre jeres navne og ved at sløre jeres stemmer.

 

Jeg glæder mig til at tale med jer!

 

Med venlig hilsen

VilDuFortælle, journalist

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

1. Hvad hedder du?

2. Hvilken radiostation eller medievirksomhed arbejder du for?

3. Hvad er din nøjagtige vinkling på emnet?

GF

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg

God aften GF og andre i tråden

Tak for dine spørgsmål.

Jeg er freelancer, tilknyttet P1 og jeg brænder for at lave historier med dybde, refleksion og plads til kompleksitet. Når jeg går til en historie, så lægger jeg ikke vinklen først - så opsøger jeg mennesker og miljøer først og lader den historie vokse frem, der er vigtig at fortælle .

Når det så er sagt, så har jeg selvfølgelig gjort mig nogle forestillinger.

Jeg vil gerne beskrive sitet her: opbygning, adfærd, sprog - og jeg vil gerne fortælle en eller flere brugeres historier og erfaringer med at være kunder hos prostituerede.

Jeg kan sagtens forstå, hvis flere af jer kan være skeptiske og nervøse for at blive hængt ud i medierne, som I før er blevet. Der er sådan set kun en måde I kan være med til at tegne andre billeder: ved at udtale jer om jeres erfaringer. 

Desværre må du leve med, at jeg forbliver anonym i dette forum, ligesom du selv og hovedparten af brugerne er det. I tilfælde af interview face-to-face så ophører denne anonymiteten mellem os selvfølgelig. I vil stadig være anonyme i programmet.

Men tag snakken med mig gennem chat og pb og vurder selv, om I synes jeg er seriøs nok til, at I vil være med.

Gode hilsner

VDF

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kære journalist

Tak for svaret.

Du siger, at jeg "må leve med", at du er anonym, men du forklarer ikke hvorfor.

Hvorfor vil du ikke give dit navn?

Selvfølgelig har du en vinkling. Det har enhver journalist, der har fået et "go" fra sin ledelse til at gå i gang med sådan et projekt. Hvad er oplægget og vinklingen?

GF

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg

God aften GF og andre i tråden

Tak for dine spørgsmål.

Jeg er freelancer, tilknyttet P1 og jeg brænder for at lave historier med dybde, refleksion og plads til kompleksitet. Når jeg går til en historie, så lægger jeg ikke vinklen først - så opsøger jeg mennesker og miljøer først og lader den historie vokse frem, der er vigtig at fortælle .

Når det så er sagt, så har jeg selvfølgelig gjort mig nogle forestillinger.

Jeg vil gerne beskrive sitet her: opbygning, adfærd, sprog - og jeg vil gerne fortælle en eller flere brugeres historier og erfaringer med at være kunder hos prostituerede.

Jeg kan sagtens forstå, hvis flere af jer kan være skeptiske og nervøse for at blive hængt ud i medierne, som I før er blevet. Der er sådan set kun en måde I kan være med til at tegne andre billeder: ved at udtale jer om jeres erfaringer. 

Desværre må du leve med, at jeg forbliver anonym i dette forum, ligesom du selv og hovedparten af brugerne er det. I tilfælde af interview face-to-face så ophører denne anonymiteten mellem os selvfølgelig. I vil stadig være anonyme i programmet.

Men tag snakken med mig gennem chat og pb og vurder selv, om I synes jeg er seriøs nok til, at I vil være med.

Gode hilsner

VDF

​Hej VilDuFortælle.

Lyder på mig særdeles useriøst, at skal du lave et program til dr1´radioprogram. at du er anonym, også selvom du er freelance.

Hvad er præmisserne, for sådan et program?

Hvad er det du gerne vil have frem?

Hvordan skal disse fortællinger, fra brugerne herinde vinkles?

Og nej du vil gerne have os i tale, så skal vi ikke herinde vurdere dig.  Du er nødt til, at fortælle noget mere i mine øjne. 

Folk er skeptiske, og det kan jeg i den grad forstå. Jeg er ikke overbevidst om, hvad din hensigt er.

God mandag til dig.

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

@VilDuFortælle, vi har flere gange tidligere har journalister herinde. Nogle var seriøse og søgte interviewpersoner ud fra en åben vinkel som DR3 og Information i 2014, eller som Gong Media i marts, der vel søgte deltagere til et freakshow. Andre har uden dokumentation kaldt sig "journalist" og deres formål herinde har været uklart. 

Fælles for de seriøse har været, at man kunne kontakte mediets hovedadresse og få en bekræftelse fra redaktionen på at journalisten er den vedkommende giver sig ud for at være, og at der faktisk er planlagt en artikel/udsendelse om emnet.

Jeg har tidl. deltaget i interviews om dette emne, og det er standardprocedure at tjekke journalistens tilknytning til medier før første kontakt - først da kan der tages kontakt og på baggrund af kontakten afgør jeg min videre deltagelse ud fra artiklen/indslagets vinkel og min tillid til journalisten som person. 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...