Jernsvinet 13991 Skrevet 17. Maj, 2015 Ja, det hører man jo af og til, men jeg mener nu at slanke mennesker er mere dovne - de gider nemlig ikke dagen lang at rende rundt med en stor kuffert Men er du doven og gerne vil slippe af med de ekstra kilo, så er her en artikel du evt. bør læse:http://politiken.dk/forbrugogliv/sundhedogmotion/velvaere/ECE2397386/nyt-stort-studie-alle-slankekure-ender-med-samme-resultat/Ellers lyder min egen slankekur sådan her:Start med at tabe 5 kilo - resten skal motioneres væk Har du først tabt de 5 kilo, får du mere overskud og mere lyst til sex end mad - og så går resten af sig selv 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest stump Skrevet 17. Maj, 2015 (edited) Det handler om, hvor meget man spiser. det er som at hælde vand i et glas. Hælder du for meget i, løber det ud over kanten. Som fedt der vælter ud over en livrem. Jeg fulgte Valgkampen i UK i sidste eller forrige uge. De viste et oversigtsbillide af glade mennesker i et partihovedkvarter. De flest var slanke og normale at se på, men der var én ca 35 årig fyr, som allerede havde mindst 15 kg for meget. (hvad kan det ikke ende med?). Hvad lavede han, ud over at være glad for valgsejren? Han åd. Stoppede noget ind i hovedet, med alle de slanke og glade mennesker omkring sig.Verdens bedste slankekur er, at man kun spiser det man har brug for. Kun det. At æde kl 2 om natten, under en valgfest, kan kun føre til én ting, fedme. Jernsvinet: Du skal iøvrigt have tak for at du bruger betegnelse fed. Godt at være ærlig og kalde tingene ved deres rette navn. Redigeret 17. Maj, 2015 af stump Der var for maaange tastflejl Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 17. Maj, 2015 Jernsvinet: Du skal iøvrigt have tak for at du bruger getegnelse fed. Godt at være ærlig og kalde tingene ved deres rette navn.Tjah, det er vel fint nok. Forudsat det ikke støder folk.Lidt ligesom det er OK at kalde folk:Dumme hvis de ryger: de kunne jo bare lade være.Dumme hvis de ikke har en højere uddannelse eller blev rige: De kunne jo have lagt sig i selen i skolen/arbejdet hårdere.Svage hvis de foretrækker varmere himmelstrøg frem for vores hærdende vejr.OSV. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest stump Skrevet 17. Maj, 2015 (edited) Tjah, det er vel fint nok. Forudsat det ikke støder folk.Lidt ligesom det er OK at kalde folk:Dumme hvis de ryger: de kunne jo bare lade være.Dumme hvis de ikke har en højere uddannelse eller blev rige: De kunne jo have lagt sig i selen i skolen/arbejdet hårdere.Svage hvis de foretrækker varmere himmelstrøg frem for vores hærdende vejr.OSV. Dine sammenligninger holder ikke en meter. Hvis folk bliver såret, fordi man bruger ordet fed, er det op til dem. Der er jo kun tale om at kalde tingene ved det rette navn. Ingen, så vidt jeg har set, har kaldt fede for dumme, eller fede svin, eller fede spetakkel, eller lignende i denne tråd.Hvis det er mig, du prøver at stikke til omkring at foretrække varmere himmelstrøg, så læs her:Jeg har i arbejdet 25 år i det varme vejr, lige nu er der 36 grader udenfor, så jeg bruger for første gang Aircon i dagtimerne i mit eget hjem, jeg har fået varmeeksem på begge arme. Ha lige lidt medlidenhed med mig. Redigeret 17. Maj, 2015 af stump Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9571 Skrevet 17. Maj, 2015 Det handler om, hvor meget man spiser. det er som at hælde vand i et glas.Går ud fra du tænker "kalorier". Men som der står i artiklen handler det både om hvad man spiser og om hvad man forbrænder. Og mht. indtag er det et spørgsmål om mange flere ting end kalorier, fx hvordan maden påvirker blodsukkerniveauerne (fx såkaldt hurtige/langsomme kulhydrater - der har de tilnavne pga. deres måde at påvirke blodsukkeret på). Det har betydning for hvornår og hvor længe man føler sig mæt. Så hvis man nøjes med at se på indtag, så er det "smarte valg" ikke at se på mængde, men at se på sammensætning. Hvis man spiser noget der giver mæthed og har en relevant ernæringssammensætning (fx tilstrækkeligt med protein - uden at overdrive) - så behøver man ikke viljestyrke til at spise mindre, selv om man har lyst, for så har man ikke (så meget) lyst til at spise for meget. Typisk er det sukkermængden, der driller, fordi der er sukker i så mange ting, og vi er vant til det. Men prøv fx at overveje en simpel ting: Hvor stor er andelen af kalorier fra protein i din morgenmad? Min erfaring fra da jeg skruede lidt op er, at jeg blev hurtigere mæt og var det i længere tid.Men ud fra en generel sundhedsbetragtning er motion selvfølgelig også godt, og det hjælper jo også til at forbrænde nogle af de indtagne kalorier. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 17. Maj, 2015 Dine sammenligninger holder ikke en meter. Hvis folk bliver såret, fordi man bruger ordet fed, er det op til dem. Der er jo kun tale om at kalde tingene ved det rette navn. Ingen, så vidt jeg har set, har kaldt fede for dumme, eller fede svin, eller fede spetakkel, eller lignende i denne tråd.Hvis det er mig, du prøver at stikke til omkring at foretrække varmere himmelstrøg, så læs her:Jeg har i arbejdet 25 år i det varme vejr, lige nu er der 36 grader udenfor, så jeg bruger for første gang Aircon i dagtimerne i mit eget hjem, jeg har fået varmeeksem på begge arme. Ha lige lidt medlidenhed med mig.Nu indledte jeg jo med at sige "hvis det ikke støder", og fede svin er jo nok stødende. Men ellers mener jeg da netop at sammenligningen holder. Nogle mennesker er jo bare dumme, det kan vi vel godt kalde ved "deres rette navn", eller gælder det kun fede ?Jeg kender dig ikke, og stikker ikke efter dig mht varmere himmelstrøg. Vidste ikke du bor i et varmt land. Jeg har ikke medlidenhed hvis det er selvvalgt, men hvis du er tvunget har jeg Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 17. Maj, 2015 Ikke så overraskende forskningsresultater. Der kommer, efter min mening, nogle relevante betragtninger frem i artiklen: Resultaterne får forskerne bag studiet til at konkludere, at når mennesker vil slanke sig, er den bedste slankekur, man kan anbefale dem, den slankekur, som de helst selv vil følge.Det gælder både kost og træning. Skal man piske sig selv i centeret eller piske sig selv kostmæssigt er det svært at ændre på sine vaner. Man skal gøre det man har mest lyst til, for som med alt andet i livet virker motivation langt bedre end pisk og giver bedre resultater.Det Bebop skriver er yderst fornuftigt. Kostsammensætning er vigtig! Jeg kæmper selv med min sukker afhængighed og et af tiltagene er små men hyppige måltider med føde med komplekse kulhydrater og masser af protein og kostfibre. Det giver simpelthen mindre lyst til sukker og er langt sjovere end at piske sig selv til ikke at spise det. »I princippet ja. Men husk, at det er en livslang pointe at leve sundt, og at det ikke er vægttabet i sig selv, som egentlig er det vigtigste, men i stedet det at holde et vægttab over længere tid. Forskningsartiklen kaster stort set ikke lys på dette« Præcis!! Alene brug af ordet slankekur lyder næsten som en kur, der på forhånd er dømt til at mislykkes. Hvis vægttabet skal holdes skal der en livsstilsændring til. Iøvrigt kan man godt se det er en journalist og ikke en forsker, der har skrevet artiklen. Hvorfor er det væsentligt at få at vide at vægttabet er størst ved lavkulhydratkuren når resultatet ikke er statistisk signifikant i forhold til de andre kure??? Lad os dog holde os til den væsentlige konklusion, at valg af kur er mindre vigtigt i forhold til motivation! Hvis man nu skulle få lyst til at tabe sig er her lidt inspiration, der med garanti virker - bare 15-20 minutter hver anden dag så skal i bare se https://www.youtube.com/watch?v=UjVNzX4CENc Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9571 Skrevet 17. Maj, 2015 https://www.youtube.com/watch?v=UjVNzX4CENcLover at gøre det (når jeg er i Barcelona ...) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gungner 2635 Skrevet 17. Maj, 2015 Mit problem er at min mund er større end mit røvhul. Desuden drikker jeg øl, ikke på grund af smagen men jeg kan så godt lide at pisse. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 17. Maj, 2015 Lover at gøre det (når jeg er i Barcelona ...)Vi vil se resultater Jeg skrev mest mit link i sjov, da det er en relativt hård øvelse (men helt sikkert virksom!) ... men hvis det var mig der skulle til Barcelona ville jeg tjekke det her sted ud:http://www.streetworkoutspots.com/2015/01/street-workout-parks-picornell-barcelona-spain.html Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 17. Maj, 2015 (edited) Den bedste slankekur - det skal knaldes væk - man bruger alle pengene på sex så er der ingen penge til mad og vupti bliver man slank Redigeret 17. Maj, 2015 af Nille Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Pele10 396 Skrevet 17. Maj, 2015 (edited) Nu kan jeg godt forstå trådstarters oplæg og finder absolut intet ondt deri.Helt generelt er der kommet en tendens til at man i flere tråde vælger at "gå efter" overvægtige personer med fare for at generalisere. Jasmins uheldige oplevelse i det jyske ligesom man benytter trådstarters oplæg her til at uddele stikpiller. Hvis en overvægtig spiser hedder det "æder" osv. Kald mig fed. Jeg er ikke en tændstik der smider skodder og sviner i naturen (det er ej heller alle rygere).Måske vi skulle gå efter de dumme, inkompetente eller dem der ikke kan stave?Med håb om et mere rummeligt forum så vi fede også kan være her . Redigeret 17. Maj, 2015 af Pele10 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 17. Maj, 2015 (edited) Fed og doven er værre end tynd og hovenRyk en balle, så der er plads til at ham den tykke kan knaldeDe tykke kan kun slikke og pigerne må glemme alt om at ride på deres pikke Redigeret 17. Maj, 2015 af Sara 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
BigDick 4771 Skrevet 17. Maj, 2015 Mit problem er at min mund er større end mit røvhul. Desuden drikker jeg øl, ikke på grund af smagen men jeg kan så godt lide at pisse. Fandt lige denne her som vi 2 sikkert godt kan identificere os med.Bemærk konklusionen i venstre hjørne.Venligst Landsbytossen - nu med tablet 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 17. Maj, 2015 Jeg besøgte engang et meget varmt afrikansk land, med en del AIDS syge mennesker. Der var holdningen at de fede sveder men de tynde dør. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 17. Maj, 2015 Jeg besøgte engang et meget varmt afrikansk land, med en del AIDS syge mennesker. Der var holdningen at de fede sveder men de tynde dør.Er der mange fede i Afrika ? De fede løber ikke hurtig nok og bliver spist af løverne 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
BigDick 4771 Skrevet 17. Maj, 2015 Er der mange fede i Afrika ? De fede løber ikke hurtig nok og bliver spist af løverne Er der mange fede løver så. Venligst Landsbytossen - nu med tablet Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 17. Maj, 2015 Er der mange fede løver så. Venligst Landsbytossen - nu med tabletNej løverne får daglig motion så de er veltrænet 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kanonkongen 34395 Skrevet 17. Maj, 2015 Er der mange fede løver så. Venligst Landsbytossen - nu med tabletHej BD.Løverne blev slagtet i går på MCH arena. Fed mandag til dig.KK 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13991 Skrevet 17. Maj, 2015 Nu kan jeg godt forstå trådstarters oplæg og finder absolut intet ondt deri.Nej, jeg ville derimod prøve at hjælpe de overvægtige ved at vende tingene lidt på hovedet, da jeg finder det frustrerende, ildeset og ofte omsonst at give dem gode råd.Selv havde jeg som barn og tenager en tendens til lidt mave, men så blev jeg forelsket i en pige og tænkte, at det skulle ihvertfald ikke være min maves skyld at hun afviste mig - så jeg skar kraftigt ned på havregryn og cornflakes med sukker - og siden har jeg, hver gang livremmen eller bukserne er begyndt at stramme, holdt lidt igen med fødeindtagelsen, så jeg bedre kunne løbe pigerne op - og det kalder jeg verdens ældste slankekur - og den virker - hvergang Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
BigDick 4771 Skrevet 18. Maj, 2015 Hej BD.Løverne blev slagtet i går på MCH arena. Fed mandag til dig.KKJa dejligt, så kan de fandme lære det, ka de. Højrøvede Københavner klub. Godt gået, sådan.Også god mandag til dig.Venligst Landsbytossen - nu med tablet 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg