Gæst Skrevet 30. April, 2015 Ja og er jo klart at udtrykket "ofte" havde stået stærkere, hvis det samtidig havde været underbygget af et udvalg af kilder!Hvis det er ordet "ofte" som opfattes som en generalisering, så kan jeg godt se, hvor problemet opstår. Og det er ikke noget Morten kan klandres for, nok snarere dem der med held fik ham i karantæne. 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17686 Skrevet 30. April, 2015 Jeg deltog næppe i debatten, fordi den blev altfor ophidset for min smag.Men jeg mener at problemet med Mortens skriv er at han friskt blander to forskellige størrelser i samme suppe. Den ene størrelsen var noget jeg ofte reflekterer over; den anden udvikledes til en generel påstand om GP'ers baggrund. Jeg reflekter ofte over individuelle situationer, men sjældent over generaliseringer.Når han i den anden tråd skriver:"Vi søger efter det næste kick....Vi bruger andre mennesker til at give os det vi leder efter, indimellem går det udover nogen uskyldige der slet ikke er klar over hvad vores besøg betyder."... så mener jeg der er noget i det. Vi er rigtigt mange der giver os ud i jagten, kigger på annoncer og anmeldelser, bygger stemningen om, tager vores beslutning, ringer på døren der åbnes af en ..... og når vi kommer hjem så føles det ubekvemt, uroligt, ubehageligt og vi spørger os hvad fanden det var og hvad pointen var med det hele. Lige den aftenen rammede vi så langt fra vores forhåbninger at det var latterligt, og vi tænker at dette ... dette må jeg lære noget af. Vi snakker tit om at lære at vende i døren når det føles forkert, og at lære at ikke altid tænke med det nederste hoved.De fleste af os har været med til det nogen gang.Men de allerfleste reflektioner handler om at det var ubehageligt for os; vi reflekterer måske sjældent over at der faktiskt var et andet menneske blandet ind i ubehageligheden og hvor hun havde det. Der mener jeg Morten har en pointe der i hvert fald genklinger hos mig. Jeg har været der og jeg har tænkt det over. Mere end en gang. Og jeg har tænkt over hvad det er jeg søger; hvad kicken er for noget ... hvis den egentlig er sund. Og med vilken ret jeg bruger andre mennesker for at søge den.Men når han siden går igang med at generalisere pigerne og deres baggrund på grundlag og påstået personlig viden som han ikke rigtigt vil byde ind til, så koger suppen over og substansen bliver koget ud. Hele debatten bliver uinteressant og afindividualiseret, og de piger som er herinde føler sig krænkte. Det kan jo bare ende på en måde. Og det gjorde det. Voksenmobning? Njae ... Og inden jeg glemmer det. De allerfleste mænd er uintelligente svin. Og vil du ikke indrømme at du er lige præcis det, så er det bevis nok for tesen. Du er nemlig alt for uintelligent for at forstå hvilket et uintelligent svin du er. Og er du intelligent nok for at forstå hvilket et uintelligent svin du er, så kan du jo ikke indrømme det alligevel - så er du jo rent psykopatisk. Og hvordan man end drejer sig om så har man røven der bag. Hvordan ved jeg det? Jeg har set det helt helt tæt inde på mit liv på flere niveauer og til dagligt har jeg min gang blandt mennesker der har røven der bag hvordan de end drejer sig. Mere kan jeg ikke afsløre, 7 Del dette indlæg Link til indlæg
champ 428 Skrevet 30. April, 2015 Men manden ville jo ikke debattere han ville diktere! Der er en kæmpe forskel på de to! hvis ikke man er i stand til at forstå andres holdning til emnet, så er det jo ikke debat man vil! Morten ved bedst og vi andre skal bare fatte det! Eroguides yahya hassan måske! 2 Del dette indlæg Link til indlæg
Good Fun 1077 Skrevet 30. April, 2015 (edited) Hvad F..... sker der for jer, McQueen, Starson m. fl.? Skal vi virkelig nu til at repetere og igen diskutere, at Morten sagde dit, og mente dat, og manglede dut, mens han overdrev dyt, men han har da ret til dot ...?Hvis jeg var moderator, så var denne tråd ... død nu GF Redigeret 30. April, 2015 af Good Fun 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 30. April, 2015 Det er helt legalt at hvis man træder udenfor "fællesskabet" bliver man hængt ud (mobbet om man vil) og "straffet"Sådan fungerer verden nu en gang - take it or leave it ! 2 Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17686 Skrevet 30. April, 2015 Hvad F..... sker der for jer, McQueen m. fl.? Skal vi virkelig repetere og igen diskutere, at Morten sagde dit, og mente dat, og manglede dut, mens han overdrev dyt ...?Hvis jeg var moderator, så var denne tråd ... død nu GFAt han manglede dut, er jeg klar over. Men overdrev han altså dyt? Det missede jeg helt. Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 30. April, 2015 Jeg deltog næppe i debatten, fordi den blev altfor ophidset for min smag.Men jeg mener at problemet med Mortens skriv er at han friskt blander to forskellige størrelser i samme suppe. Den ene størrelsen var noget jeg ofte reflekterer over; den anden udvikledes til en generel påstand om GP'ers baggrund. Jeg reflekter ofte over individuelle situationer, men sjældent over generaliseringer.Når han i den anden tråd skriver:"Vi søger efter det næste kick....Vi bruger andre mennesker til at give os det vi leder efter, indimellem går det udover nogen uskyldige der slet ikke er klar over hvad vores besøg betyder."... så mener jeg der er noget i det. Vi er rigtigt mange der giver os ud i jagten, kigger på annoncer og anmeldelser, bygger stemningen om, tager vores beslutning, ringer på døren der åbnes af en ..... og når vi kommer hjem så føles det ubekvemt, uroligt, ubehageligt og vi spørger os hvad fanden det var og hvad pointen var med det hele. Lige den aftenen rammede vi så langt fra vores forhåbninger at det var latterligt, og vi tænker at dette ... dette må jeg lære noget af. Vi snakker tit om at lære at vende i døren når det føles forkert, og at lære at ikke altid tænke med det nederste hoved.De fleste af os har været med til det nogen gang.Men de allerfleste reflektioner handler om at det var ubehageligt for os; vi reflekterer måske sjældent over at der faktiskt var et andet menneske blandet ind i ubehageligheden og hvor hun havde det. Der mener jeg Morten har en pointe der i hvert fald genklinger hos mig. Jeg har været der og jeg har tænkt det over. Mere end en gang. Og jeg har tænkt over hvad det er jeg søger; hvad kicken er for noget ... hvis den egentlig er sund. Og med vilken ret jeg bruger andre mennesker for at søge den.Men når han siden går igang med at generalisere pigerne og deres baggrund på grundlag og påstået personlig viden som han ikke rigtigt vil byde ind til, så koger suppen over og substansen bliver koget ud. Hele debatten bliver uinteressant og afindividualiseret, og de piger som er herinde føler sig krænkte. Det kan jo bare ende på en måde. Og det gjorde det. Voksenmobning? Njae ... Og inden jeg glemmer det. De allerfleste mænd er uintelligente svin. Og vil du ikke indrømme at du er lige præcis det, så er det bevis nok for tesen. Du er nemlig alt for uintelligent for at forstå hvilket et uintelligent svin du er. Og er du intelligent nok for at forstå hvilket et uintelligent svin du er, så kan du jo ikke indrømme det alligevel - så er du jo rent psykopatisk. Og hvordan man end drejer sig om så har man røven der bag. Hvordan ved jeg det? Jeg har set det helt helt tæt inde på mit liv på flere niveauer og til dagligt har jeg min gang blandt mennesker der har røven der bag hvordan de end drejer sig. Mere kan jeg ikke afsløre, Rigtig godt skriv Bananas...jeg skulle lige til at kommentere det med fed...dine overbevisninger virker så fastgroet at der en chance i helvede for at du nogensinde vil se det på andre måder... Del dette indlæg Link til indlæg
Good Fun 1077 Skrevet 30. April, 2015 Oh yeah, han overdrev i den grad DYT, Bananas. Det ved "vi" alle! Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17686 Skrevet 30. April, 2015 Rigtig godt skriv Bananas...jeg skulle lige til at kommentere det med fed...dine overbevisninger virker så fastgroet at der en chance i helvede for at du nogensinde vil se det på andre måder...Altså mine overbevisninger var ironiskt mente ... på den måden at den slags debatteknik ikke er til at debattere med. "Du har psykiske problemer. At du ikke kan mærke det er tegn på det er rigtigt alvorligt". At GP'n ikke kan indrømme hun har traumatiske oplevelser har sin grund i at hun ikke vil miste kunder. Vil hun ikke miste kunder har hun altså traumatiske oplevelser, etc..... Jeg skulle måske have tilføjet en smiley, min ironi virker aldrig til at fungere herinde. 3 Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 30. April, 2015 Altså mine overbevisninger var ironiskt mente ... på den måden at den slags debatteknik ikke er til at debattere med. "Du har psykiske problemer. At du ikke kan mærke det er tegn på det er rigtigt alvorligt". At GP'n ikke kan indrømme hun har traumatiske oplevelser har sin grund i at hun ikke vil miste kunder. Vil hun ikke miste kunder har hun altså traumatiske oplevelser, etc..... Jeg skulle måske have tilføjet en smiley, min ironi virker aldrig til at fungere herinde. Nej, den var lidt svær at gennemskue at det var ironisk...jeg troede det var den svenske syge Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17686 Skrevet 30. April, 2015 Nej, den var lidt svær at gennemskue at det var ironisk...jeg troede det var den svenske sygeDu er vel ikke ironisk nu? Med smiley og det hele? Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 30. April, 2015 Næ næ, en blinkende smiley er ikke nødvendigvis = ironisk. Jeg fangede ikke at det var ironisk og ja, jeg troede det var den svenske syge. Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17686 Skrevet 1. Maj, 2015 Den svenske sygen er Titmans opfindelse. Hvilket også bekræftes af at han lige præcis har givet dig en "like". 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 1. Maj, 2015 Ok, jeg har ikke hørt ham omtale den, men lad os droppe det fokus. Grundlæggende var jeg meget enig i det du skrev. Sov godt.Derudover synes jeg det er ret hyggeligt med dig på sidelinien titman...at du følger med og liker etc. Kan næsten fornemme hvordan pausen har gjort dig lidt mere "zen". Del dette indlæg Link til indlæg
gerog 9289 Skrevet 1. Maj, 2015 Nedgør han dem?!Virkelig? Jeg tolker det som en oprigtig bekymring for pigernes ve og vel på længere sigt...måske en anelser formynderisk ... Men ser det snarere som et opråb om 'omtanke' til kunderne!At det er svært med dokumentation fordi ressourcer og personlige forhold er så individuelle, er klart....Og forstår klart hvorfor indlægget vækker så stærke følelser hos flere af de deltagende piger, nemlig fordi fremgangsmåden minder så meget om den, som så mange andre "velmenende" benytter, når de forsøger at diskutere og konkludere UDEN at lytte til sexarbejderne og inddrage dem i debatten....men her er Morten jo anderledes, fordi han jo netop trods alt tager debatten her!!Hvis Morten virkelig var bekymret, så gjorde han noget ved gadepigerne, i stedet for at sidde bag skærmen og udtrykke bekymringer for nogen han ikke skal bekymre sig for. 5 Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 1. Maj, 2015 Oh yeah, han overdrev i den grad DYT, Bananas. Det ved "vi" alle! Du er god til at holde liv i tråden. BravoTroede du ville have den til at dø.Kæk kan man være, når den du gør grin med ikke kan svare. Flot mester. 3 Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 1. Maj, 2015 Du er god til at holde liv i tråden. BravoTroede du ville have den til at dø.Kæk kan man være, når den du gør grin med ikke kan svare. Flot mester.Starson - prøv at læse tråden... "vi" er nærmest blevet en joke fordi hvem "vi" er aldrig nogensinde blev defineret... det er ikke at gøre grin med Morten - det er at more sig over en sproglig finurlighed som er sjov på skrift.. fint at du så gerne vil gå i brechen for en der virkelig har plantet str. 45 midt i spinatbedet - men lad nu være med at overdrive... Morten nægtede at forklare hvem "vi" er i tråden - at han ikke kan svare mere gør jo ingen forskel når han alligevel nægter at svare.. 1 Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5064 Skrevet 1. Maj, 2015 Det er helt legalt at hvis man træder udenfor "fællesskabet" bliver man hængt ud (mobbet om man vil) og "straffet"Sådan fungerer verden nu en gang - take it or leave it !Tror Nille lige skal igennem Oplysningstiden og et par hundrede år og ind i Moderniteten snart....;-) Del dette indlæg Link til indlæg
Plaskeren 3713 Skrevet 1. Maj, 2015 (edited) Tror Nille lige skal igennem Oplysningstiden og et par hundrede år og ind i Moderniteten snart....;-)Det var så også min reaktion. Ikke et billede jeg kan genkende fra min verden. Redigeret 1. Maj, 2015 af Plaskeren Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5064 Skrevet 1. Maj, 2015 Hvis Morten virkelig var bekymret, så gjorde han noget ved gadepigerne, i stedet for at sidde bag skærmen og udtrykke bekymringer for nogen han ikke skal bekymre sig for. Ved vi da heller ikke om han ikke gør!Nogle i tråden mente han repræsenterede Reden, selvom det vist blev betragtet som en negativ attribut! 2 Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 1. Maj, 2015 Det var så også min reaktion. Ikke et billede jeg kan genkende fra min verden. Blev I ikke mobbet da I var barn/ung ? 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Filosoffen 2258 Skrevet 1. Maj, 2015 Blev I ikke mobbet da I var barn/ung ?Tjaa, alle har nok prøvet enten at være mobbe-offer, eller være den der har udsat andre for mobning. Og det både bevist og ubevist.Menneskeheden har det desværre således, at de som udgangspunkt har svært ved at acceptere andre mennesker der ikke følger deres egen normalitet.Men at det er "normalt" gør det altså ikke "legalt".... 3 Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 1. Maj, 2015 (edited) Tjaa, alle har nok prøvet enten at være mobbe-offer, eller være den der har udsat andre for mobning. Og det både bevist og ubevist.Menneskeheden har det desværre således, at de som udgangspunkt har svært ved at acceptere andre mennesker der ikke følger deres egen normalitet.Men at det er "normalt" gør det altså ikke "legalt".... Lad os antage det ikke er "legalt", men mobning findes alle vegne, på jobbet, blandt venner, i parforholdet, hvis man er under tøflen bliver man også mobbet og visa versa, når man taler ned eller ondt om andre er det også indirekte mobning. Så mobning findes alle vegne i forskellige grad. Det er en del af samfundet. Redigeret 1. Maj, 2015 af Nille Del dette indlæg Link til indlæg
Nikita Darling 11509 Skrevet 1. Maj, 2015 Lad os bare sige, at Morten bekymrer sig om de svageste i branchen... Jeg har bare selv personligt svært ved at tro på det, da jeg har prøvet at få kastet slet skjulte trusler i hovedet fra ham om offentliggørelse af personlige oplysninger, hvis jeg sagde ham imod. Det gør en sympatisk person ikke.Men i forsøget på at udtrykke disse bekymringer får han endnu en gang spyttet en masse fordomme og generaliseringer ud om samtlige glædespiger.Det afføder denne gang en masse negative kommentarer... Og det skulle så kunne kaldes voksenmobning? Aaaarrh, det tror jeg ikke lige. Lukker man lort ud, må man forvente en dårlig lugt. 9 Del dette indlæg Link til indlæg
Filosoffen 2258 Skrevet 1. Maj, 2015 Lad os antage det ikke er "legalt", men mobning findes alle vegne, på jobbet, blandt venner, i parforholdet, hvis man er under tøflen bliver man også moppet og visa versa, når man taler ned eller ondt om andre er det også indirekte mobning. Så mobning findes alle vegne i forskellige grad. Det er en del af samfundet.Helt enig. Der findes også kærlig mobning. F.eks. hvis man til sin frodige kæreste siger "åhh du er nu en dejlig trunte", som man helt sikkert mener kærligt og intet ondt med, men at det hos kæresten måske godt kan ramme på en trist og uheldig måde. Det kan til tider være en meget svær balancegang. Del dette indlæg Link til indlæg