Hop til indhold
Rejsenetværk

Ham der Morten

Recommended Posts

Ham der Morten er vel, som debattør, ikke ret interessant: Han fremlægger sin sag, kommer med sin "dokumentation". Modargumenter ser han derefter bort fra ved at gentage sig selv - og/eller ved at underkende modpartens integritet, eller i et tilfælde at bruge en form for nedladende ironi. Hårdt presset prøver han at forstærke sin etos ved at påberåbe sig en særlig indsigt, dog uden at ville røbe, hvorfra denne indsigt stammer. Det opstår der naturligvis en del frustration over, og debatten går i tomgang.

Men en karantæne til Morten forstår jeg ganske enkelt ikke. Hvad har han gjort sig skyldig i, bortset fra at være 'a pain in the ass" og pisse en masse mennesker af, og hvorfor gøre ham til martyr?

Lad ham nu hvile sig i fred. Han vender sikkert stærkt tilbage om et par uger.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest stump

​Kære Starson

Jeg tror ikke man behøver have Prinsesse-nykker for at regne ud at der er visse fordomme, der rammer os piger, og der er nogen der tror at vis de bare siges ofte nok, så er det hele branchen det gælder, Klart vi så reagere.

 

​Cherie: Fordomme "comes with the territory". Nogle fag er mere ramt end andre, men tag lige pædagoger, politifolk, journalister, sorte håndværkere, sorte udlejere, arabiske taxichauffører, nydanskere generelt, bistandsmodtagere, osv osv.

Og jeg er jo en af dem, som for alvor har mærket, at der er flere diktatorer, som vil bestemme, hvad andre skal skrive. Og det er ikke kun her, men generelt på diverse debatfora, at det er en plage. 

Og her kommer en erkendelse: Jeg har ikke set, og jeg har ikke læst "Mortens" tråde. Jeg respekterer rejse meget, derfor åbnede jeg hans tråd.

Igen generelt, hvis nogen ikke bryder sig om andre måde at skrive på, eller sammes holdninger, så lad dog hver med åbne disse skribenters tråde, eller bloker de folk. M a n kan blokere for medbrugere, hvis mange ikke vidste det. Man kan blokere for Morten, for mig, og jeg kan blokere for dem som i forhold til mig er forudsigeligt negative.

Redigeret af stump

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg oplever ingen, der ønsker at fortie eller ikke vil anerkende problemer ved branchen.

Jeg oplever derimod personer, der ikke vil anerkende det modsatte... At ikke alle piger har problemerne. Det er jo hovedsageligt det, der opponeres imod.

Jeg erindrer da ellers at flere organisationer har været ude med det budskab, at man ikke bliver skadet af at sælge sex - og at det kun var samfundets stigmatisering og evt misbrug af rusmidler der var skadeligt ( if my memory serves me right). Det er vel lige så generaliserende og nedværdigende i forhold til de tidligere sexarbejdere, der oplever at selve sexsalget har givet dem problemer på den ene eller anden måde?

on another note, så kan det undre mig, at der er så lavt til loftet, når den gængse overbevisning bliver udfordret. Ja, Morten var ret så firkantet i sin måde at udtrykke sig på - men flertallets rygmarvsreaktion var vel mindst lige så firkantet og generaliserende. At man fyrer op under konspirationsteorierne, trækker troll-kortet og i sidste ende udelukker fyren - det er mig en gåde...

Redigeret af RobinHood

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...