Hop til indhold
Nille

Sex, druk og fest, næ næ næ det må du ikke !

Recommended Posts

Så det derfor de er tosset i hovedet dernede, når de ikke må knalde lidt i flæng, og evt. slutte af med en sjus efter et godt knald.  ;)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Problemet med de dømte piger var at de allerede var gift... så de må ikke begå hor.

 

Angivelig fik mændene mindre straf end kvinderne :o

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg

Problemet med de dømte piger var at de allerede var gift... så de må ikke begå hor.

 

Angivelig fik mændene mindre straf end kvinderne :o

 

 

Vi lever i en sindssyg verden

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Der var måske nogen, der var sure over at de ikke blev inviteret med  :roll:

 

Ha ha..... ja den slags sker jo også her på EG :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tænk, jeg synes, at Allah her via sine jordiske stedfortrædere har vist sin nåde og miskundhed!

I forgangne og mere rå tider havde de sgu' nok hugget kugler og hele pivtøjet af, så de var sikre på, at spøgen ikke blev gentaget :-P :-P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tænk, jeg synes, at Allah her via sine jordiske stedfortrædere har vist sin nåde og miskundhed!

I forgangne og mere rå tider havde de sgu' nok hugget kugler og hele pivtøjet af, så de var sikre på, at spøgen ikke blev gentaget :-P :-P

 

hvad med pigerne ? som jeg læser det var det pigerne som dyrkede sex udenfor ægteskabet :o

man kan ikke just sige at mænd og kvinder er ligeberettiget i Mellemøsten.

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg

En sprognørd bør vide at Aalborg staves med Aa :P

 

 

Arh lidt for meget at fragte dem til Aalborg :lol:

 

Narj, jeg følger såmænd bare sprogforordningen af 1948, der indførte "bolle-å'et". Og "bolle" er i min optik et temmeligt positivt udtryk.

 

Med "Portland" mente jeg bare, at det er så nemt at "mure til". På både den ene og den anden måde.

 

Hvis du altså forstår, hvad jeg mener.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

Narj, jeg følger såmænd bare sprogforordningen af 1948, der indførte "bolle-å'et". Og "bolle" er i min optik et temmeligt positivt udtryk.

 

Du kan ikke anfægte at Aalborg staves med Aa i efterhånden mange år nu...(i modsætning til Århus som fornylig er ændret til Aarhus)

dit sprogbrug er åbenbart forældet og du respekterer ikke lokalbefolkningen ved at stave Aalborg med Å.

 

Et navn skal respekteres og skaves korrekt :P

 

Borende EX :P

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du kan ikke anfægte at Aalborg staves med Aa i efterhånden mange år nu...(i modsætning til Århus som fornylig er ændret til Aarhus)

dit sprogbrug er åbenbart forældet og du respekterer ikke lokalbefolkningen ved at stave Aalborg med Å.

 

Et navn skal respekteres og skaves korrekt :P

 

Borende EX :P

 

Hvorfor kan jeg ikke anfægte det?

 

Dansk sprogbrug indeholder i følge sprogordningen af 1948 "bolle-ået", og det kan/skal "lokalbefolkningen" ikke bestemme eller ændre på.

Hvor ville vi ellers være henne, hvis alle kunne bestemme, hvordan "korrekt" stavning skulle være?

 

Unge mennesker udtaler allerede i dag "Tåstrup" som "tarstrup" med langt "a", fordi de ikke længere kender "å-lyden", og afskaffer man "bolle-å'et", bliver de da helt forvirrede, og de berømte ål fra Rå-åen i Skåne skal helt håbløst staves "Raaaaal".

 

Nej, sprog er en alt for alvorlig sag til at kunne blive overladt til tilfældige "lokale" kræfter.

 

Gjorde vi det, ville vi bombe det danske sprog 500 år tilbage, hvor man f.eks i et og samme dokument kunne tillade sig at stave drengenavnet "Ivar" på hele fire forskellige måder.

 

Den slags dur slet ikke i en kommunikation, hvor kravet er klarhed. Og det er netop et sprogs væsentligste opgave at skabe klarhed og entydighed i en kommukation for at minimere misforståelser.

 

Hvis ethvert næb (atter) fik lov til at synge med sin helt egen stemme, mistede vi hurtigt et nationalt sprog.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis ethvert næb (atter) fik lov til at synge med sin helt egen stemme, mistede vi hurtigt et nationalt sprog.

 

Sproget udvikler sig med tiden... Du er bare for gammel til at indse at man selv skal følge med tiden og ikke holde fast i en eller anden gammel sprogregel. I dag kan man fx. stave mayonnaise og andre "sjove ord" på forskellige måder.

Jeg spår med tiden forsvinder Å'et i stednavne for vi bliver mere og mere internationale.

 

Ligegyldig hvilken udtalelsesregel du laver så vil jyderne ikke rette sig alligevel, de mumler alligevel noget udforståelig :P

jeg kan slet ikke se deres læber bevæger sig, når de mumler:  Daw daw do ! bette piig,

høk da, så a kan komme til  :lol:

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg

Sprog udvikler sig med tiden... Du er bare for gammel til at indse at man selv skal følge med tiden og ikke holde fast i en eller anden gamle sprogregel. Man kan fx. stave mayonnaise og andre "sjove ord" på forskellige vis,

jeg spår med tiden forsvinder Å'et i stednavne for vi bliver mere og mere internationale.

 

Ligegyldig hvilken udtalelsesregel du laver så vil jyderne ikke rette sig alligevel, de mumler alligevel noget udforståelig, jeg kan slet ikke se deres læber bevæger sig, når de mumler:  Daw daw do ! bette piig,

høk da, så a kan komme til  :lol:

 

Arj Nille, det du kalder sproglig udvikling, er rent faktisk det stik modsatte, nemlig sproglig afvikling.

 

Nu nævner du jo selv mayonnaise, og det er faktisk et skoleeksempel på, hvor jeg vil hen. Vi "gamle", som du jo stikker til, ved udmærket godt, at nævnte produkt har sin oprindelse i landskabet Mayonne i Frankrig.

 

Men når selveste Dansk Sprognævn vil have, at vi staver dette herlige additiv fra la cuisine "majonæse", fordi det er aaaaalt for svært for danske barne- og ungdomshjerner at stave til, så falder kæden helt af.

 

For unge og mere ubefangne mennesker opfatter nemlig "næse" bogstaveligt og kan ikke forstå, hvad dette tubeprodukt har med en slimet snottud at gøre.

 

Altså: A. Olsen, neger.

 

Var det da ikke bedre fra først af at fortælle dem den grufulde sandhed om, at det er et produkt fra distriktet Mayonne – og så ellers skynde sig at forklare dem, at de aldrig ville blive straffet "i hullet" for at stave dette "majet" svære ord forkert?

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu er det ikke alle som er så nørdet at de vil vide hvor mayonnaise stammer fra,

mayonnaise er bare noget som kommer fra tuben (youtube) og skal bare spises...

 

Sennep kom fra Dijon men det er folk også flintende ligeglad med, det skal bare på pølsen.

 

Du kan argumentere for at det er synd at oprindelsen og historien forsvinder i sproget... men det er nu en gang udviklingen.

Olddansk var sikkert meget spændende at grave i, men hvem gider at bruge det i dag ??? Så BX, du må acceptere tidens tand og udviklingen generelt, du forsøger at holde fast i de sidste strå...som den nye generation er ligeglad med. For dem hedder det majonæse.

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu er det ikke alle som er så nørdet at de vil vide hvor mayonnaise stammer fra,

mayonnaise er bare noget som kommer fra tuben (youtube) og skal bare spises...

 

Sennep kom fra Dijon men det er folk også flintende ligeglad med, det skal bare på pølsen.

 

Du kan argumentere for at det er synd at oprindelsen og historien forsvinder i sproget... men det er nu en gang udviklingen.

Olddansk var sikkert meget spændende at grave i, men hvem gider at bruge det i dag ??? Så BX, du må acceptere tidens tand og udviklingen generelt, du forsøger at holde fast i de sidste strå...som den nye generation er ligeglad med. For dem hedder det majonæse.

 

Og du mener så, at denne fortsatte kulturelle forarmelse ligefrem skulle være en berigelse for os alle?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Her vil jeg så lige komme med en kort bemærkning til d'herrer BX og Nille.

 

Majonæse, konjak osv. fik en meget kort levetid som dansk retskrivningsnorm. Efter den stærke "folkelige" modstand blev disse og lignende danske stavemåder, som ikke havde vundet egentlig hævd, fjernet fra næste udgave af Retskrivningsordbogen. Det er allerede mange år siden, men majonæse-myten lever jo i bedste velgående hos ældre forargede mennesker.

 

Men andre ord som fx miljø fik lov til at beholde dansk stavemåde.

 

Der foregår løbende ændringer. Linie staves nu linje. Det er der mange, der har svært ved at huske.

 

Iflg. Dansk Sprognævn stammer ordet mayonnaise formodentlig fra byen Mahon på Menorca.

 

Det franske landskab Mayonne er der vist ingen, der ved, hvor ligger.

Redigeret af leraar

Del dette indlæg


Link til indlæg

En sprognørd bør vide at Aalborg staves med Aa :P

 

Nu er Aalborg Portland stiftet i 1889 - dvs. før bolle-ået blev indført - så mon ikke Nille har mest ret  :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det startede med en sex fest der endte med et år bag tremmer for deltagerne........så kom vi lidt rundt i det danske sprog, og nu er spørgsmålet så om vi i realiteten er tilbage ved udgangspunktet?

Nemlig det at bolle.......om det er Å-et der skal bolles eller dem i baaden i Dubai er så spørgsmålet.

Er Å-et det mest erotiske bogstav i alfabetet?

.....bolle Å-et vel at mærke!

Bør man have mere end kondom og redningsvest på, naar man dyrker sex paa en baad i Dubai?

Hvad hedder gruppesex på Arabisk?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...