Hop til indhold
Gæst

Synes det er ærgerligt!

Recommended Posts

http://spademanns.wikia.com/wiki/Luder

Her er oprindelsen, krydret med en historie fra det gamle testamente

 

Arj, Spademand :!: :!: :!:. Og stod der ikke også noget med "Wiki"?

Det kan da ikke være dit alvorlige alvor.

Ingen af de autoriserede og anerkendte ordbøger, der medtager etymologi, kender til den forbindelse, du anfører.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du får æren af at ligge noget dokumentation frem som modbeviser det

 

Det er jo svært at dokumentere et ikke-eksisterende forhold, som jeg oven i købet heller ikke anerkender, så det påhviler nok dig at lægge en bedre dokumentation end henvisningen til Spaden.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Luder - ordet stammer fra ældre tysk, hvor der er tale om datidsformen for "(ein)laden", altså indbyde.

 

Tyskerne bruger i øvrigt stadig ordet om hunhunde og hopper, der er lidt for kærlige. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det er jo svært at dokumentere et ikke-eksisterende forhold, som jeg oven i købet heller ikke anerkender, så det påhviler nok dig at lægge en bedre dokumentation end henvisningen til Spaden.

Hvor vidt det kan kan føres fra Tysk tilbage til Latin vælger jeg ikke at bruge en solskinsdag på. Har jo ikke alverden med varme kvinder at gøre, så spring evt sætningen over

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...