Hop til indhold
Gæst

Synes det er ærgerligt!

Recommended Posts

Gæst

En varm Kvinde bliver ofte omtalt negativt, ærgerligt, for man burde fremelske hendes varme. 

 

billig tøs, slut fortsæt selv listen… ja man burde jo bruge ordene varm, vidunderlig, fantastisk Kvinde i stedet.

 

For vi kan vel alle lide disse varme Kvinder  :-P Jeg kan i hvert fald, rigtig meget. Ærgerlig man prøver at dæmpe disse Kvinder fremfor at fremelske dem. Måske flere Kvinder ville blive varmere så, til vores alles glæde (også Kvinderne) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Oralis voluptatem

Har du nu kikket lidt for dybt i flasken igen Havnebums??? Er du ikke selv en af dem der insister på at bruge L ordret om GPerne?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Har du nu kikket lidt for dybt i flasken igen Havnebums??? Er du ikke selv en af dem der insister på at bruge L ordret om GPerne?

 

Jeg tror ikke helt du forstår Havnebumsens humor :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

En varm Kvinde bliver ofte omtalt negativt, ærgerligt, for man burde fremelske hendes varme. 

 

billig tøs, slut fortsæt selv listen… ja man burde jo bruge ordene varm, vidunderlig, fantastisk Kvinde i stedet.

 

For vi kan vel alle lide disse varme Kvinder  :-P Jeg kan i hvert fald, rigtig meget. Ærgerlig man prøver at dæmpe disse Kvinder fremfor at fremelske dem. Måske flere Kvinder ville blive varmere så, til vores alles glæde (også Kvinderne) 

 

Det forekommer mig at du selv ofte har brugt et rimeligt nedsættende ord om disse søde kvinder  :cry:

Del dette indlæg


Link til indlæg

billig tøs, slut fortsæt selv listen… ja man burde jo bruge ordene varm, vidunderlig, fantastisk Kvinde i stedet.

Jaaaaah, det burde man nemlig! Betyder det, at du holder op med at kalde disse skønne kvinder for ludere? :P :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Oralis voluptatem

Jeg tror ikke helt du forstår Havnebumsens humor :smile:

Jeg ved at du tror forkert.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jaaaaah, det burde man nemlig! Betyder det, at du holder op med at kalde disse skønne kvinder for ludere? :P:D

Det var faktisk ikke Courtisaner jeg tænkte på!!! Men Kvinder sådan helt generelt

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Oralis voluptatem

Det var faktisk ikke Courtisaner jeg tænkte på!!! Men Kvinder sådan helt generelt

 

Så det du siger er, det er i orden at bruge nedsættende ord om Courtisaner men ikke om kvinder sådan helt generelt. Eller hvad er det lige du mener???

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Så det du siger er, det er i orden at bruge nedsættende ord om Courtisaner men ikke om kvinder sådan helt generelt. Eller hvad er det lige du mener???

Nej du har forstået mindre end ingenting

 

http://da.wikipedia.org/wiki/Prostitution

 

Ordet Luder bliver ofte brugt nedsættende! Hvis du læser mine skriv bliver det ikke brugt sådan, når jeg vælger at bruge det ord. Susanne Møller fra Sio bruger ordet, man må formode hun ikke mener det nedsættende??????  Medierne bruger det meget. Som du kan se i linket, bliver det brugt som dagligdagens ord for Prostituerede. Altså udenfor EG

 

Så nej, det er ikke det jeg siger! 

 

Det jeg mener, er jeg synes det er ærgerlig, man kalder en Varm Kvinde for billig tøs, hvor det er tænkt og sagt nedsættende… stor forskel (altså ikke nødvendigvis en courtisane/ faktisk ikke ment omhandlende courtisaner)

Redigeret af Havnebumsen

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er altså den dybere mening - den man ikke kan høre... måske endda tonefaldet, du tænker på.

 

Det bliver godt nok svært at få igennem hér i det skrevne ord.

 

Den samme debat igen, igen, ige...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det er altså den dybere mening - den man ikke kan høre... måske endda tonefaldet, du tænker på.

 

Det bliver godt nok svært at få igennem hér i det skrevne ord.

 

Den samme debat igen, igen, ige...

heller ikke….

 

Hun er en dejlig vidunderlig Luder vs hun er kun en Prostitueret. Hvilken ordsammensætning virker nedladende? Der er stor forskel på i hvilken sammenhæng og hvordan ordene bliver brugt. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Oralis voluptatem

Nej du har forstået mindre end ingenting

 

http://da.wikipedia.org/wiki/Prostitution

 

Ordet Luder bliver ofte brugt nedsættende! Hvis du læser mine skriv bliver det ikke brugt sådan, når jeg vælger at bruge det ord. Susanne Møller fra Sio bruger ordet, man må formode hun ikke mener det nedsættende??????  Medierne bruger det meget. Som du kan se i linket, bliver det brugt som dagligdagens ord for Prostituerede. Altså udenfor EG

 

Så nej, det er ikke det jeg siger! 

 

Det jeg mener, er jeg synes det er ærgerlig, man kalder en Varm Kvinde for billig tøs, hvor det er tænkt og sagt nedsættende… stor forskel (altså ikke nødvendigvis en courtisane/ faktisk ikke ment omhandlende courtisaner)

Tja det er muligt du mener jeg ikke har forstået noget. Men Du insister på at bruge et ord som i den brede befolkning bliver opfattet negativt. Du prøver så at undsige dig med at det ikke er sådan det skal opfattes. Hvis du mener at ordret luder og ordret prostituerede dækker over det samme hvorfor så ikke bruge prostituerede????

 

Mit gæt er at du bevidst vælger at bruge ordret luder for at provoker. Netop fordi du ved det bliver opfattet negativt. Når det så bliver påtalt at ordret er negativt. Undskylder du det med at det ikke skal opfattes sådan.

 

Men sproget udvikler sig, og ords betydning kan ændre sig. Er der tilpas mange der bruger et ord forkert så er det pluslig det der er normen.

Eksempel på ord som i dag betyder noget andet end tidligere fordi de er blevet brugt forkert:

Hacker/Cracker

 

Et ord som Bjørnetjeneste har også været tillagte flere betydninger fordi det har været brugt forkert.

 

Så hvis et ord som luder bliver opfattet negativt så er det vel sådan det er, også selv om du gerne vil have det er anderledes.

Redigeret af Oralis voluptatem

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Tja det er muligt du mener jeg ikke har forstået noget. Men Du insister på at bruge et ord som i den brede befolkning bliver opfattet negativt. Du prøver så at undsige dig med at det ikke er sådan det skal opfattes. Hvis du mener at ordret luder og ordret prostituerede dækker over det samme hvorfor så ikke bruge prostituerede????

 

Mit gæt er at du bevidst vælger at bruge ordret luder for at provoker. Netop fordi du ved det bliver opfattet negativt. Når det så bliver påtalt at ordret er negativt. Undskylder du det med at det ikke skal opfattes sådan.

 

Men sproget udvikler sig, og ords betydning kan ændre sig. Er der tilpas mange der bruger et ord forkert så er det pluslig det der er normen.

Eksempel på ord som i dag betyder noget andet end tidligere fordi de er blevet brugt forkert:

Hacker/Cracker

 

Et ord som Bjørnetjeneste har også været tillagte flere betydninger fordi det har været brugt forkert.

 

Så hvis et ord som luder bliver opfattet negativt så er det vel sådan det er, også selv om du gerne vil have det er anderledes.

Bliver det af den brede befolkning opfattet negativt? I så fald er det mærkelig at Susanne Møller, en fremtrædende Person indenfor SIO bruger ordet. Man snakker vel næppe negativt/nedladende om sine egne Medlemmer? Medierne bruger det en del.. Nogle af Pigerne herinde bruger det. Det ord jeg mest hører i daglig tale. 

 

Korrekt ord ændrer sig. Da jeg var Barn havde vi negerboller. Negre var nogle som kom fra Afrika, intet ondt i det!!! men det er det blevet. Med den store focus på racisme er ordet nærmest blevet fjernet… desværre er de negative tanker som nogen har om de sorte/negrene ikke blevet fjernet. For de tanker kan du ikke fjerne ved at fjerne et ord…. giver sig selv. 

 

Der er ligeledes problemmer med negative/nedladende tanker om Købepiger. Var personligt noget forundret over nogle af Lady Cheries fortællinger. Måske i fremtiden Luder bliver udfaset ligesom Neger, hvem ved. Men ændrer nu ikke alverden på tingene. Der skal andre ting til end fjernelse af et ord. Luder kommer af det latinske ludo, altså at spille. 

 

Men nu er emnet varme kvinder, så vil ikke fortsætte længere ud af din afsporing. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det var faktisk ikke Courtisaner jeg tænkte på!!! Men Kvinder sådan helt generelt

 

Og når du da frem til den følgeslutning, at courtisaner ikke er kvinder?

Sådan helt generelt?

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men sproget udvikler sig, og ords betydning kan ændre sig. Er der tilpas mange der bruger et ord forkert så er det pluslig det der er normen.

Eksempel på ord som i dag betyder noget andet end tidligere fordi de er blevet brugt forkert:

 

Udover disse eksempler kan meget nærliggende også "bøsse" nævnes.

For 4-5 årtier siden var det et frygteligt nedsættende ord om homofile, men da de omkring 1980 selv begyndte at bruge det og definere sig som sådan, blev det pludseligt et stuerent ord, der nu anvendes overalt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Og når du da frem til den følgeslutning, at courtisaner ikke er kvinder?

Sådan helt generelt?

I min verden er en varm kvinde en kvinde som meget gerne har sex. Gerne med flere partnere.

Uden jeg har evidens for denne udtalelse, så er alle Courtisaner ikke nødvendigvis en varmekvinder, hvis du fjerner betalingsdelingen.

Men Kvinder er de nu alle

Så kan det vist ikke udpensles mere!! Igen her i tråden snakker jeg om varme kvinder... Som er ret svær at trække igennem med.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Oralis voluptatem

Udover disse eksempler kan meget nærliggende også "bøsse" nævnes.

For 4-5 årtier siden var det et frygteligt nedsættende ord om homofile, men da de omkring 1980 selv begyndte at bruge det og definere sig som sådan, blev det pludseligt et stuerent ord, der nu anvendes overalt.

 

Et andet ord som tit bruges forkert. Troll eller trolling. Og netop i denne tråd er det nok det Havnebumsen gør. Og nej det har intet med en trold at gøre selv om at mange tror det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Oralis voluptatem

Så kan det vist ikke udpensles mere!! Igen her i tråden snakker jeg om varme kvinder... Som er ret svær at trække igennem med.

 

Måske fordi du ofte med denne profil er ude i provokatørens rolle. Nu vil du pludselig have en seriøs debat om brugen af nogle ord. Du har selv lagt tråden i Hyggesnak og kan vel derfor ikke forvente at blive taget seriøs.

 

Tilbage til emnet. Hvis jeg bruger ordet billig tøs om en person, så er det fordi jeg ønsker at tale nedsættende om denne person. Ikke fordi jeg ønsker at tale nedsættende om alle kvinder der kan li at have masser af sex eller have mange panter.

Redigeret af Oralis voluptatem

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja - men det latinske ord "ludere" - udtalt "luDere" med hårdt "d" lissom i "bardere" - som betyder "at lege", har jo intet at gøre med ordet "ludere" i flertal på dansk, som udtales med blødt "d".

 

Eller har du måske i den latinske ordbog fundet belæg for dette? Så link gerne dertil!

 

Du kan ingen steder finde forbindelse mellem det latinske ord "ludere" og det danske ditto - det er blot tilfæligt, at de staves ens!

 

Det ses ofte, at ord stavet på samme måde betyder to forskellige ting på to forskellige sprog.

Redigeret af Spider

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Du har vist ondt i etymologien.

Nu har jeg selv en del kendskab til latin, og jeg kunne ikke dy mig for at følge dit link.

Det er jo kun en bøjningsliste! Og oven over står et par (engelske!) betydninger af ordet, som jeg ikke kan forbinde med din angivelse af ordets oprindelse.

 

Hovedbetydningen af "ludo" er "lege".

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...