Hop til indhold
Onslow

Husgeråd tråden

Recommended Posts

Som ung og yngre led jeg af, hvad rigtigt mange i den aldersgruppe lider af, hæmorider.

 

Enhver, der har været udsat for denne ulækre og smertefulde lidelse, vil vide, hvad jeg taler om.

 

Jeg prøvede, Gud ved hvad, af salver, piller og andet djævelskab, men lige meget hjalp det, til tider blod i underhylerne og smerter, der gjorde det pinefuldt både at stå og sidde.

 

Da min farmor døde i 1991 fandt jeg så i hendes efterladenskaber lidt visdomsord, som stod beskrevet med nydelig håndskrift på pergamentpapir, og som hun havde arvet fra sin mor og bedstemor.

 

Middel mod hæmorider.:

 

Tag et brev timian fra købmanden (Santa Maria) og en flaske Brøndum snaps. (billig vodka er ligeså godt, men ikke tilgængelig på den tid). Tilsæt indholdet af brevet med timian og lad det trække 10 til 14 dage under daglig omrystning.

 

Herefter tager du en god snaps af drikken hver morgen, og stille og roligt forsvinder problemet.

 

Du kan drikke stadset direkte eller vælge at filtrere det i et kaffefilter, lige meget hvad, det smager forfærdeligt, men det virker. :)

 

Guys and Dolls, kom med jeres små praktiske ting her på tråden!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Onslow,

Symptombehandling er en god ting, men en forebyggende indsats er også effektivt. :)

Hvis man har et stillesiddende job (chauffør o.l.) er man mere udsat for at få hæmorider. Mange mænd har også en tendens til at "hyggeskide"... ;) Stop med det. Sid ikke længere på toilettet end nødvendigt. Det er i øvrigt også spild af værdifuld tid. ;) Udsæt heller ikke toiletbesøg. Få det gjort, når trangen melder sig.

Overvægtige har også en øget risiko, så hvis man hører til den gruppe, kan man slanke sig lidt. :) Motionen hjælper nemlig også på problemet.

Drik mere vand (pubad, jeg ved det godt) og øg fiberindholdet i din kost, så du undgår forstoppelse. Jo mindre man skal arbejde på toilettet, jo bedre. :)

Held og lykke :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mit sundhedsråd som jeg selv praktiserer er ret simple:

 

Nul alkohol (jeg drikker lejlighedsvis et glas eller to), nul rygning, spis masser grønsager og andet sund mad og allervigtigst dyrk en masse sex ! :D

 

Og vær glad !

 

Er man en sur stodder så er det klart, at man har ondt i røven :lol:

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nik, dejlige tøs.

 

Dengang løste miksturen problemet for good. Men jeg kan 100% bakke op omkring dine råd, det er bedre at forebygge end at helbrede.

 

Men forklar det til purunge mennesker, der har den opfattelse, at pizza og burger er lige til 3 stjerner i Michelin. ;)

 

I min tid var det ofte pølsevognene, der måtte holde for, og den profylaktiske effekt var vist ikke bedre der. :)

 

Og hvorfor ødelægge sin tarmflora med at drikke uanede mængder vand, det er væske, det drejer sig om, og Bordeaux og Valpolicella er udmærkede og velsmagende erstatninger. :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Dengang løste miksturen problemet for good.

Det er jeg faktisk ret imponeret over :)

Men forklar det til purunge mennesker, der har den opfattelse, at pizza og burger er lige til 3 stjerner i Michelin. ;)

Jeg har sgu da også spist min del af burgere og pizza, men jeg har aldrig haft en hæmoride! Så hvis man ellers følger de andre råd, så skulle man forhåbentlig ikke få brug for din knap så velsmagende mikstur. :D

Redigeret af Nikita Darling

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Som ung og yngre led jeg af, hvad rigtigt mange i den aldersgruppe lider af, hæmorider.

 

Enhver, der har været udsat for denne ulækre og smertefulde lidelse, vil vide, hvad jeg taler om.

 

 

Ja, det er en modbydelig lidelse, som jeg kom kvit ved et kirurgisk indgreb, i min sene ungdom. 7-9-13 så har jeg aldrig måtte døje siden, men tiden inden jeg fik mig taget sammen var grufuld. Jeg var også igennem alt hvad der var muligt fra apotekets hylder, inden jeg måtte gå den tunge gang, og smide stængerne op i de der'sens "gravidbøjler" som jo blotter ALT.. :oops:

Så jeg har fuld forståelse for de kvinder, der hader turen i gynækologstolen, med mindre den selvfølgelig er selvvalgt.. :)

 

Onslow, hvis jeg en anden gang skulle få problemer i den retning, vil jeg give dit råd en chance som det første. Her i påsken vil jeg nøjes med en Linie Akvavit, til min sild og bakskuld.

 

Pga. dopingreglerne, lærte jeg i en tidlig alder at droppe alt hvad der hedder næsespray. Dengang var efedrin brugt i alle næsespray, så da det kom på den forbudte liste, blandede vores læge et simpelt miks, som jeg har brugt lige siden. 1 liter vand, en spiseskefuld groft salt og 2 dråber mynteolie. Kog det hele og lad det køle til kropstemperatur, Hen over vasken og et tykt sugerør i næsen, og sug så op med alt hvad egen samvittighed kan bære.. :) Det kan være lidt væmmeligt i starten, men jeg garantere at ingen af de nuværende sprays på markedet, kan måle sig med dette gamle husråd, når en stoppet tud eller en bihule betændelse skal bekæmpes... Og der findes ingen bivirkninger.

 

VH Ludvig.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Ja, det er en modbydelig lidelse, som jeg kom kvit ved et kirurgisk indgreb, i min sene ungdom. 7-9-13 så har jeg aldrig måtte døje siden, men tiden inden jeg fik mig taget sammen var grufuld. Jeg var også igennem alt hvad der var muligt fra apotekets hylder, inden jeg måtte gå den tunge gang, og smide stængerne op i de der'sens "gravidbøjler" som jo blotter ALT.. :oops:

Så jeg har fuld forståelse for de kvinder, der hader turen i gynækologstolen, med mindre den selvfølgelig er selvvalgt.. :)

Onslow, hvis jeg en anden gang skulle få problemer i den retning, vil jeg give dit råd en chance som det første. Her i påsken vil jeg nøjes med en Linie Akvavit, til min sild og bakskuld.

Pga. dopingreglerne, lærte jeg i en tidlig alder at droppe alt hvad der hedder næsespray. Dengang var efedrin brugt i alle næsespray, så da det kom på den forbudte liste, blandede vores læge et simpelt miks, som jeg har brugt lige siden. 1 liter vand, en spiseskefuld groft salt og 2 dråber mynteolie. Kog det hele og lad det køle til kropstemperatur, Hen over vasken og et tykt sugerør i næsen, og sug så op med alt hvad egen samvittighed kan bære.. :) Det kan være lidt væmmeligt i starten, men jeg garantere at ingen af de nuværende sprays på markedet, kan måle sig med dette gamle husråd, når en stoppet tud eller en bihule betændelse skal bekæmpes... Og der findes ingen bivirkninger.

VH Ludvig.

Hvordan snøkker i sugerøret når hornet er totalt stoppet;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Den eneste bivirkning ved at hyggeskide, er at man godt kan blive følelsesløs i benene.......;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvordan snøkker i sugerøret når hornet er totalt stoppet;)

Presser til ligesom når man skal skide med hård mave, sikkert.

Venligst Landsbytossen - stadig uden smart phone.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Den eneste bivirkning ved at hyggeskide, er at man godt kan blive følelsesløs i benene.......;)

Ja, jeg tænkte jo nok, at den information ikke ville falde i god jord hos jer hyggeskidere :D :P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Onslow,

Symptombehandling er en god ting, men en forebyggende indsats er også effektivt. :)

Hvis man har et stillesiddende job (chauffør o.l.) er man mere udsat for at få hæmorider. Mange mænd har også en tendens til at "hyggeskide"... ;) Stop med det. Sid ikke længere på toilettet end nødvendigt. Det er i øvrigt også spild af værdifuld tid. ;) Udsæt heller ikke toiletbesøg. Få det gjort, når trangen melder sig.

Overvægtige har også en øget risiko, så hvis man hører til den gruppe, kan man slanke sig lidt. :) Motionen hjælper nemlig også på problemet.

Drik mere vand (pubad, jeg ved det godt) og øg fiberindholdet i din kost, så du undgår forstoppelse. Jo mindre man skal arbejde på toilettet, jo bedre. :)

Held og lykke :)

 

Jeg kan se, at jeg falder igennem på samtlige parametre :eek::P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja, jeg tænkte jo nok, at den information ikke ville falde i god jord hos jer hyggeskidere :D:P

Så længe der er strøm på iPad'en, er der ingen grund til at stige af tronen :)

(Og du får mig ikke til at skrive hvor jeg befinder mig i skrivende stund :D )

Redigeret af Butch1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hvordan snøkker i sugerøret når hornet er totalt stoppet;)

 

Læner hovedet tilbage, og lader det rinde...Det finder selv igennem;-)

 

VH Ludvig.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja, det er en modbydelig lidelse, som jeg kom kvit ved et kirurgisk indgreb, i min sene ungdom.

 

Nu er der jo flere afarter af dette fænomen.

 

Min salige far havde nogle, der føltes som søm, når han satte sig. Hvad kunne han dog ikke have fået ud af en fakirbænk?

Selv har jeg nogle (vistnok) aldersbetingede af en "blød" type.

 

De er ikke helt så ondartede, men ubehagelige nok. Jer, der har set reklamen, hvor folk står ude og gnubber den kødfulde del af kroppen op ad et træ, vil vide, hvad jeg taler om. Men midlet, som der reklameres for, virker fint.

 

Det irriterende ved denne slags hæmorider er, at de kommer lige pludseligt. De begynder at klø fra det ene sekund til det andet.

Faktisk har jeg prøvet det et par gange på vej til glædespige :sad:, men har dog klaret det. Måske anspændtheden ved det forestående besøg kan have udløst udbruddet?

 

Det værste udbrud havde jeg, da jeg skulle på thaiklinik.

Pigen interesserede sig heldigvis meget for udstødningsrøret, og hver gang fingeren nærmede sig, kunne jeg næsten ikke få hævet røven højt nok for at møde fingeren. Gad vide, hvad pigen har tænkt? ;) ;)

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har sgu da også spist min del af burgere og pizza, men jeg har aldrig haft en hæmoride!

 

Så vidt jeg ved, rammer det på uretfærdigste vis kun mænd. Ellers må nogen korrigere mig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Så vidt jeg ved, rammer det på uretfærdigste vis kun mænd. Ellers må nogen korrigere mig.

Korrigeres hermed. Har set dem :(

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Så vidt jeg ved, rammer det på uretfærdigste vis kun mænd. Ellers må nogen korrigere mig.

 

Tror altså nok det er meget almindeligt hos kvinder i forbindelse med fødsler.. :geek:

 

Men kan sagtens tage fejl.

 

VH Ludvig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Delphi

"Hyggeskide" ... :D

Der findes da absolut INTET bedre, end at sidde på potten med det nye Anders And, og skal man hele bladet igennem, er man totalt følelsesløs i stængerne. :-( Been there, done that... ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der findes da absolut INTET bedre, end at sidde på potten med det nye Anders And, og skal man hele bladet igennem, er man totalt følelsesløs i stængerne. :sad: Been there, done that... :wink:

 

Ja, nu er det ikke Anders And længere, men Eroguide på smartphone  :wink:

 

Mht. hæmorider, så bruger jeg at skylle bagen med iskoldt vand fra en turbo-bruser, der kan lave nogle få koncentrerede stråler og massere rigtig dejligt - gør også at man ikke har andet der kan sidde og klø  :)

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Ja, nu er det ikke Anders And længere, men Eroguide på smartphone  :wink:

 

Mht. hæmorider, så bruger jeg at skylle bagen med iskoldt vand fra en turbo-bruser, der kan lave nogle få koncentrerede stråler og massere rigtig dejligt - gør også at man ikke har andet der kan sidde og klø  :)

 

Ja jeg foretrækker nu også at sidde med min smartphone og surfe på eroguide imens jeg sidder på potten  :grin:  :P

Redigeret af titman

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...