Hop til indhold
Gæst

Din favorit svenske tv-serie

Recommended Posts

Enig. Vi var gode en gang på børneserier. Meget grundet Astrid Lindgrens bøge selvfølgelig, men også måden at lave det den gang. Også Den Vide Sten var god, og børnegyserne Kullamannen og Kråkguldet. 

 

I øvrigt?? Nej, vi er simpelt hen lysår efter danskerne, som jeg mener tilhører de bedste i verdenen. Og det kan jeg sige objektivt, fordi jeg ikke er dansker. Det kan i takke mennesker som Sven Clausen, Rumle Hammerich og Ingolf Gabold for. Mænd der så hvad der skete i USA, tog det hjem og gjorde det danskt. At der siden kom en masse fortræffelige manusforfattere til, har jo sin grund i at de fik den opbakning og den betydning de fortjente. Det er aldrig sket i Sverige.

 

Synes nu at svenskerne har lavet nogle ret gode krimi-serier.

 

L

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros

Den svenske tvserie

Ægte mennesker

synes jeg var både spændende, interessant og tankevækkende.

En absolut god svensk serie der sætter tankerne i gang om det at være menneske i den verden vi pt lever i, og man kan perspektivere den videre til også at omhandle det at købe eller skabe kærlighed, sex, selskab med kunstig skabte menneske der har samme udseende, intelligens og følelser som ægte mennesker, men serien dømmer ikke, men viser hvordan livskvaliteten hos nogen stiger ved at gøre det men påpeger også på den indirekte måde farerne ved det.

At den så til dels er lavet som en spændingsserie gør den ikke ringere.

Redigeret af Aros

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...