Gæst Skrevet 26. Marts, 2015 .... for helvede hvor har jeg været træt af dem. Sådan et lavkvalitets billede koster lynhurtig et par skrald fisse... og så smiler man sgu ikke engang Men ved nærmere eftertanke er de vist gode nok Personlig har jeg notorisk kørt lidt for stærk.. okay ofte noget for stærkt. Det har ændret sig!!!! Havnebumsen slipper ikke alle Hestene løs længere.. nej det er blevet nogle dovne mulddyr, der kun lige laver hvad de skal (læs: overholder fartbegrænsning) Vel meget godt? tænker jeg.. Alle trafikdrab/invalideringer som skyldes for høj fart, må jo blive drastisk reduceret! De fleste gider jo ikke være fotomodel for Politiet.... Hvilket jo alt andet lige er en god ting! Udover man sidder der som en anden lille dengsedreng og kukkelurer 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
badassbluesman 216 Skrevet 26. Marts, 2015 Vil nok påstå at du får mere "value for money" hvis du lægger pengene hos en GP end hos politiet!?! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 26. Marts, 2015 Vil nok påstå at du får mere "value for money" hvis du lægger pengene hos en GP end hos politiet!?! Havnebumsen hjælper samfundet ved at bidrage til bødekassen, sidste år bidragede jeg selv rigeligt til kassen. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 26. Marts, 2015 .... for helvede hvor har jeg været træt af dem. Sådan et lavkvalitets billede koster lynhurtig et par skrald fisse... og så smiler man sgu ikke engang Men ved nærmere eftertanke er de vist gode nok Personlig har jeg notorisk kørt lidt for stærk.. okay ofte noget for stærkt. Det har ændret sig!!!! Havnebumsen slipper ikke alle Hestene løs længere.. nej det er blevet nogle dovne mulddyr, der kun lige laver hvad de skal (læs: overholder fartbegrænsning) Jamen så har de fotovogne jo deres virkning . Nu er der i hvert fald een trafiksynder mindre. Det er jo hele investeringen værd 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Oralis voluptatem Skrevet 26. Marts, 2015 Er jeg den eneste der er bare lidt bekymret ved at læse at Havnebumsen køre bil??? Manden er jo konstant beruset og burde ikke end ikke køre en radiobil. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 26. Marts, 2015 Er jeg den eneste der er bare lidt bekymret ved at læse at Havnebumsen køre bil??? Manden er jo konstant beruset og burde ikke end ikke køre en radiobil. Det kan være, at han holder sig inden for havneafspærringen. Og skulle han ryge ud over kanten, bliver han såmænd hurtigt ædru igen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 26. Marts, 2015 Jamen så har de fotovogne jo deres virkning . Nu er der i hvert fald een trafiksynder mindre. Det er jo hele investeringen værd Cyklisterne er 300% værre end bilisterne, jeg synes man skulle dele flere bøder ud til cyklisterne ! 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 26. Marts, 2015 Cyklisterne er 300% værre end bilisterne, jeg synes man skulle dele flere bøder ud til cyklisterne ! Det bliver også gjort !!! Måske bare på knap så spektakulær vis som med en fotovogn.... Og sikkert mere i KBH end i Jylland, kunne jeg forestille mig. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13991 Skrevet 26. Marts, 2015 Vel meget godt? tænker jeg.. Alle trafikdrab/invalideringer som skyldes for høj fart, må jo blive drastisk reduceret! De fleste gider jo ikke være fotomodel for Politiet.... Hvilket jo alt andet lige er en god ting! Udover man sidder der som en anden lille dengsedreng og kukkelurer Jeg tvivler på at det hjælper at overholde hastighedsgrænserne - for når alle bruger længere tid på landevejene og der derfor alt andet lige er flere biler på landevejene samtidigt og halvdelen er ved at falde i søvn af kedsomhed, er chanchen for ulykker større end hvis folk kører lidt for hurtigt og mere opmærksomt. Desuden kører folk som regel kun lidt hurtigere, hvor de kan overskue situationen og nedsætter den hvor der er fare på færde - nu kører de bare lige igennem uden at nedsætte hastigheden eller flytte foden til bremsen - for de overholder jo hastigheden Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 26. Marts, 2015 Jeg tvivler på at det hjælper at overholde hastighedsgrænserne - for når alle bruger længere tid på landevejene og der derfor alt andet lige er flere biler på landevejene samtidigt og halvdelen er ved at falde i søvn af kedsomhed, er chanchen for ulykker større end hvis folk kører lidt for hurtigt og mere opmærksomt. Desuden kører folk som regel kun lidt hurtigere, hvor de kan overskue situationen og nedsætter den hvor der er fare på færde - nu kører de bare lige igennem uden at nedsætte hastigheden eller flytte foden til bremsen - for de overholder jo hastigheden Ikke desto mindre er der aldrig dræbt så få i trafikken som nu. Antallet er faldet støt efterhånden som fartbegrænsningen er blevet mere effektiv, vejene og især oversigts forhold bedre, køreundervisningen er ikke længere en farce, og bilerne er blevet meget sikrere. Mange bække små. Da jeg var en ung fløs i en overtunet Gordini med dårlige køreegenskaber, blev der dræbt godt 700 personer/år. I dag er det under 300 så vidt jeg husker. 400 fra eller til? Jo, men samtidig er antallet af hårdt kvæstede, og dermed langtids pleje krævende, faldet. Derved sparer samfundet rigtig mange penge. En person indlagt med hårde kvæstelser og efterfølgende genoptræning, og hjælp til ombygning af bolig, anskaffelse af handicap bil osv osv koster nemt 2-3 millioner om året. Bare det første besøg på traume stue efter uheldet koster i nærheden af 300.000. Det er så for de første 2-3 timer som sprællemand. Næ de fotovogne er en god ting, selv om jeg s,.-,.-?=)()/%€#%& lige er røget i selv, 3 gange siden de fik alle de nye. Det var så lige tre tantra seancer der røg der. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Midtj 5852 Skrevet 26. Marts, 2015 Det er dejlig, at Havnebumsen er en ansvarlig samfundsborger, som bidrager til bødekassen. Men har i lagt mærke til, at vi alle ligner tumper på deres foto. Det er egentlig sær den forskel, der til vores regionale tilgang til traffikreglerne. I København tror de at rødt lys betyder, at de skal se om der kommer modkørende, inden de fortsætter. Her i Jylland, hvor vi sjælden kører bil uden at have en lille skid på. Der stopper vi for rødt, selv om natten når vi triller en brandert hjem. Også selv om vi godt er klar over, at vi er de eneste i Nordeuropa, som ikke ligger i sengen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 26. Marts, 2015 .... Det eMen har i lagt mærke til, at vi alle ligner tumper på deres foto ..... Det er jo netop, fordi de lige har fotograferet en trafiktumpe :D 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 26. Marts, 2015 Det er dejlig, at Havnebumsen er en ansvarlig samfundsborger, som bidrager til bødekassen. Men har i lagt mærke til, at vi alle ligner tumper på deres foto. Det er egentlig sær den forskel, der til vores regionale tilgang til traffikreglerne. I København tror de at rødt lys betyder, at de skal se om der kommer modkørende, inden de fortsætter. Her i Jylland, hvor vi sjælden kører bil uden at have en lille skid på. Der stopper vi for rødt, selv om natten når vi triller en brandert hjem. Også selv om vi godt er klar over, at vi er de eneste i Nordeuropa, som ikke ligger i sengen. Så har du ikke kørt bil i Århus. Her gælder det at gult lys betyder, speederen i bund, rødt betyder: Se om ikke også jeg lige kan nå over, inden den der store gule bybus spærrer hele krydset ved at køre frem for GRØNT - tumbe. Det er så grelt, at en eller anden organisation har følt sig nødsaget til at appeler til folket om at stoppe for gult, ved at opsætte store billboards go - sørme - busreklamer. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 26. Marts, 2015 Ikke desto mindre er der aldrig dræbt så få i trafikken som nu. Antallet er faldet støt efterhånden som fartbegrænsningen er blevet mere effektiv, vejene og især oversigts forhold bedre, køreundervisningen er ikke længere en farce, og bilerne er blevet meget sikrere. Mange bække små. Da jeg var en ung fløs i en overtunet Gordini med dårlige køreegenskaber, blev der dræbt godt 700 personer/år. I dag er det under 300 så vidt jeg husker. 400 fra eller til? Jo, men samtidig er antallet af hårdt kvæstede, og dermed langtids pleje krævende, faldet. Derved sparer samfundet rigtig mange penge. En person indlagt med hårde kvæstelser og efterfølgende genoptræning, og hjælp til ombygning af bolig, anskaffelse af handicap bil osv osv koster nemt 2-3 millioner om året. Bare det første besøg på traume stue efter uheldet koster i nærheden af 300.000. Det er så for de første 2-3 timer som sprællemand. Næ de fotovogne er en god ting, selv om jeg s,.-,.-?=)()/%€#%& lige er røget i selv, 3 gange siden de fik alle de nye. Det var så lige tre tantra seancer der røg der. Der er meget rigtig i det du skriver!!!! Men må lige korrigere et par ting: http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/06/21/0621132301.htm I 2012 var vi nede på 167 trafikdrab. Egentlig korrekt du skriver under 300 Men det er altså langt under! Desuden skal du tænke på befolkningens størrelse er vokset siden. Så alt i alt, snakker vi væsentlig færre ulykker i forhold til befolkningens størrelse. Hvis vi yderligere tager med, vi faktisk har rundet 3.000.000 personbiler kommer vi frem til, at folk har lært at køre bil... sådan da... for der er fandeme stadig de klaphatte der ikke kan holde til højre på motorvejen, fjolserne som ingen ide har om at positionere sig i rundkørsler etc Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 26. Marts, 2015 Der er meget rigtig i det du skriver!!!! Men må lige korrigere et par ting: http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/06/21/0621132301.htm I 2012 var vi nede på 167 trafikdrab. Egentlig korrekt du skriver under 300 Men det er altså langt under! Desuden skal du tænke på befolkningens størrelse er vokset siden. Så alt i alt, snakker vi væsentlig færre ulykker i forhold til befolkningens størrelse. Hvis vi yderligere tager med, vi faktisk har rundet 3.000.000 personbiler kommer vi frem til, at folk har lært at køre bil... sådan da... for der er fandeme stadig de klaphatte der ikke kan holde til højre på motorvejen, fjolserne som ingen ide har om at positionere sig i rundkørsler etc Tak, jeg kunne ikke huske tallet, men det gør da kun det hele bedre. Du har ret i at tallet er endnu flottere ( hedder det det, flottere?) når der medtages at både antal indbyggere og antal biler er steget. Noget positivt er der da at sige om det lille land. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Midtj 5852 Skrevet 26. Marts, 2015 Så har du ikke kørt bil i Århus. Nej, jeg er sgu da ikke fuldstændig idiot. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 26. Marts, 2015 (edited) Nej, jeg er sgu da ikke fuldstændig idiot. Der er ingen der er "fuldstændig" mindre kan også gøre det Redigeret 26. Marts, 2015 af Aarhuselsker Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
BigDick 4771 Skrevet 26. Marts, 2015 http://lokalavisen.dk/175-fartboeder-paa-5-timer-med-%C3%A9n-fotovogn-pengemaskine-eller-trafiksikkerhed-/20150324/artikler/150329667/1265?ref=eblistermestVenligst Landsbytossen - stadig uden smart phone Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Midtj 5852 Skrevet 26. Marts, 2015 Der er ingen der er "fuldstændig" mindre kan også gøre det Jamen hvis bare man gør hvad men kan. Jeg er for øvrig kunde i en specialbutik, som ligger på Europaplads inde i Århus. Sidst jeg risikerede liv og lemmer for at besøge butikken, ville jeg parkere nede ved havnen, på den anden side af det store gade i lidt uheldig har placeret mellem Europaplads og alt de byggeri i har gang i nede ved havnen. Jeg parkerede bilen og gik hen for at betale den straflignende gebyr i forsøger at glæde jeres gæster med, og opdagede til min store tilfredshed at jeres økonomiske livsgrundlag, den betalingsautomat i bygger hele jeres budget efter, var gået i stykker. Foran den stod der en kødrand af århusianer, som var ved at gå ud af deres gode skind. Et par stykker prøvede desperat, at komme igennem til De ansvarlige inde på kommunen. En enkel brød fuldstændig sammen. Ja ja, i har mange ting at slås men, som vi bonderøve slet ikke forstår. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sailor 340 Skrevet 26. Marts, 2015 Havnebumsen hjælper samfundet ved at bidrage til bødekassen, sidste år bidragede jeg selv rigeligt til kassen. ? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15848 Skrevet 26. Marts, 2015 Øj, hvor jeg elsker denne politiske korrekthed. Hvis vi bare forbyder al bilkørsel eller lader en mand med et rødt flag gå foran disse helvedesinstrumenter, så kommer vi så langt ned i dødstal, som tænkes kan, ja faktisk bliver de døde genoplivet, hvis vi bare sætter hastighedsgrænserne lavt nok. Men som sædvanligt er hukommelsen kort, da man satte hastigheden på motorvejene op til 130 km/t, skortede det ikke på advarsler fra disse såkaldte eksperter, motorvejene ville blive det rene blodbad. Hvad skete der, jo, antallet af ulykker med dødelig udgang faldt, men fakta som den slags petitesser påvirker ikke de faktaresistente, hastighed dræber, det har vi jo gentaget så mange gange, at det må være sandt, ikke? Nu, hvor 90 km/t på endnu flere udvalgte strækninger rumler, kommer de samme typer "eksperter" igen på banen med de samme argumenter, i min verden er det ufatteligt, at folk vedblivende finder sig i, at sådanne starutter uhindret får lov til at udbrede deres politiske agenda - for skattepenge. Men nuvel, verden vil bedrages, og det bliver den fandme så. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
DETH 5572 Skrevet 26. Marts, 2015 Nu, hvor 90 km/t på endnu flere udvalgte strækninger rumler, kommer de samme typer "eksperter" igen på banen med de samme argumenter, i min verden er det ufatteligt, at folk vedblivende finder sig i, at sådanne starutter uhindret får lov til at udbrede deres politiske agenda - for skattepenge. Men nuvel, verden vil bedrages, og det bliver den fandme så. Den eneste foreskel det giver at sætte hastigheden op til 90kmt er færre "kriminelle" bilister. Ps. Glæder mig til at være rigtig politisk ukorrekt i weekenden hvis vejret er fint 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
an2n 50865 Skrevet 26. Marts, 2015 Den eneste foreskel det giver at sætte hastigheden op til 90kmt er færre "kriminelle" bilister. Ps. Glæder mig til at være rigtig politisk ukorrekt i weekenden hvis vejret er fint Bare pas på de røde blitzlamper . . . 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
DETH 5572 Skrevet 26. Marts, 2015 Bare pas på de røde blitzlamper . . . Dem bruger de ikke så meget i Vejle River canyon Og slet ikke ude vest på.... 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
an2n 50865 Skrevet 26. Marts, 2015 Dem bruger de ikke så meget i Vejle River canyon Og slet ikke ude vest på.... De havde DESVÆRRE flyttet vognen længere ud på Ibæk Strandvej i dag - I 70 km zonen . . . Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg