Hop til indhold
Gæst

Fotovogne.....

Recommended Posts

Gæst

Den eneste foreskel det giver at sætte hastigheden op til 90kmt er færre "kriminelle" bilister. 

 

 

Det er vel også fint nok, når det ikke går ud over trafiksikkerheden.

 

Jeg kommer selv på ferie i Thy, og der er altså ikke ligefrem trængsel på landevejene, så der vil f.eks. 90km/t eller måske endda 100km/t være en ok løsning, sjældent at der er et øje på landevejen indenfor synsvidde, så ofte er det bare altså at køre alene 'derudaf' på de kanter. :-|

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er vel også fint nok, når det ikke går ud over trafiksikkerheden.

 

Jeg kommer selv på ferie i Thy, og der er altså ikke ligefrem trængsel på landevejene, så der vil f.eks. 90km/t eller måske endda 100km/t være en ok løsning, sjældent at der er et øje på landevejen indenfor synsvidde, så ofte er det bare altså at køre alene 'derudaf' på de kanter. :-|

 

Det skal du absolut ikke regne med - jeg er f.eks blevet blitzet med 56 km/t på vej til Blokhus - kørte igennem en lille by, vejen skrånede lidt nedad mod "centrum" og lige netop der, holdt der selvfølgelig en pengemaskine  :sad:  

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Håber sgu ikke de kommer til magten  :angry:

Populisme af værste skuffe!  :angry:

 

De borgerlige partier vil hæve farten på vejene

INDLAND 26. marts 2015 kl. 23:00
De borgerlige vil lade biler på landet køre 90 km/t. og hæve farten for anhængere.

http://jyllands-posten.dk/indland/ECE7587024/De-borgerlige-partier-vil-h%C3%A6ve-farten-p%C3%A5-vejene/

 

 

Lyt til eksperterne og lad være med at hæve fartgrænserne - det dræber liv!

Redigeret af titman

Del dette indlæg


Link til indlæg

Håber sgu ikke de kommer til magten  :angry:

Populisme af værste skuffe!  :angry:

 

De borgerlige partier vil hæve farten på vejene

INDLAND 26. marts 2015 kl. 23:00

De borgerlige vil lade biler på landet køre 90 km/t. og hæve farten for anhængere.

http://jyllands-posten.dk/indland/ECE7587024/De-borgerlige-partier-vil-h%C3%A6ve-farten-p%C3%A5-vejene/

Håber satme de kommer til magten, og hæver fartgrænsen til lige hvad der passer mig! Kunne de så sætte benzin prisen op til 20-30kr literen ville det være fint, slut med fattigrøve på vejen. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Håber sgu ikke de kommer til magten  :angry:

Populisme af værste skuffe!  :angry:

 

De borgerlige partier vil hæve farten på vejene

INDLAND 26. marts 2015 kl. 23:00

De borgerlige vil lade biler på landet køre 90 km/t. og hæve farten for anhængere.

http://jyllands-posten.dk/indland/ECE7587024/De-borgerlige-partier-vil-h%C3%A6ve-farten-p%C3%A5-vejene/

 

 

Lyt til eksperterne og lad være med at hæve fartgrænserne - det dræber liv!

 

Nej, så vil jeg også hellere stemme på socialdemokraterne - de vil nemlig hæve farten til 100 km/t, så vi kan køre lovligt med 95 km/t  :D

 

http://www.fdm.dk/nyheder/bredt-flertal-hoejere-fartgraense-paa-landeveje

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det skal du absolut ikke regne med

 

Det gør jeg absolut heller ikke, det var ment som et sted, hvor en ændret øvre km-grænse vil være relevant og rimelig,

Jeg vil nok prøve at holde mig indenfor gældende grænser, tror jeg nok. Spild  af penge at overskride den og måske også dumt,

Hvis man kører 400-500 km og kører 10-15/km/t for hurtigt; jamen så er tidsbesparelsen for mig ret ligegyldig, nok mere et spørgsmål om opdragelse og måske temperament om højrefoden skal aktiveres.  :-P

Del dette indlæg


Link til indlæg

, nok mere et spørgsmål om opdragelse og måske temperament om højrefoden skal aktiveres.  :-P

 

Nu bruges højrefoden, jo også til bremsepedalen, så hvad mener du lige  :wink:

 

Ofte ruller jeg ind i en lille by med 60 - 70 km/t, men med foden på bremsepedalen, således at jeg på forhånd har forkortet reaktionstiden, hvis der pludselig skulle opstå en farlig situation - kørte jeg nu kun 50 km/t ville jeg jo sikkeret gøre det med foden på speederen og min reaktionstid ville være længere - i min optik vil det altså gå lige op  :)

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Nu bruges højrefoden, jo også til bremsepedalen, så hvad mener du lige  :wink:

 

Jeg bruger kun højrefoden til gaspedalen i min gamle Toyota Corina E, andre relevante forslag?,

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Er jeg den eneste der er bare lidt bekymret ved at læse at Havnebumsen køre bil??? Manden er jo konstant beruset og burde ikke end ikke køre en radiobil.

Køre blandt alle de andre psykopater kræver da nærmest man har en lille skid på. Ellers ville man da hurtig blive et nervevrag

Er ligeledes for, man kigger nærmere på fartgrænser de enkelte steder. En del steder man undres over den ikke er højere.

Redigeret af Havnebumsen

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg bruger kun højrefoden til gaspedalen i min gamle Toyota Corina E, andre relevante forslag?,

 

Der kan også være svært af få plads til begge fødder  :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Håber satme de kommer til magten, og hæver fartgrænsen til lige hvad der passer mig! Kunne de så sætte benzin prisen op til 20-30kr literen ville det være fint, slut med fattigrøve på vejen. 

Ja så er der sgu kun Ludere og Direktører på vejene  :grin:  :grin:  :grin:  :grin:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Håber satme de kommer til magten, og hæver fartgrænsen til lige hvad der passer mig! Kunne de så sætte benzin prisen op til 20-30kr literen ville det være fint, slut med fattigrøve på vejen. 

:-P  :-P  :-P  Den var skisme sjov - tak.  :mrgreen:  :mrgreen:

æhhhhmmmmm-diesel falder så til 3 kr/l - please with candy on top.  :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

:-P  :-P  :-P  Den var skisme sjov - tak.  :mrgreen:  :mrgreen:

æhhhhmmmmm-diesel falder så til 3 kr/l - please with candy on top.  :lol:

Ja den tanke kunne man godt få... MEEEENNNNNN så vågner man op fra drømmen og kommer i tanke om man befinder sig i Danmark. Realistisk må man nok erkende der formentlig kommer en voldsom afgiftstigning

 

Nå bliver det en realitet, så skal jeg have bistandsloven med i seng som godnatlæsning. På høje tid min karriere som social nasser så bliver opstartet!!!! gider fandeme ikke cykle på arbejde! 

Redigeret af Havnebumsen

Del dette indlæg


Link til indlæg

:-P  :-P  :-P  Den var skisme sjov - tak.  :mrgreen:  :mrgreen:

æhhhhmmmmm-diesel falder så til 3 kr/l - please with candy on top.  :lol:

God ide, så kunne pøblen der køre oliefyr måske se at få deres pispotter lidt op i fart :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

God ide, så kunne pøblen der køre oliefyr måske se at få deres pispotter lidt op i fart :)

Ja så sætter vi ladetrykket op- og knalder toppakninger, he, he.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Den eneste foreskel det giver at sætte hastigheden op til 90kmt er færre "kriminelle" bilister. 

 

 

Nej sætter de grænsen ved 90 km, så kører vi 100km i timen i stedet for at køre de 90 vi gør nu hvor vi kun må køre 80.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nej sætter de grænsen ved 90 km, så kører vi 100km i timen i stedet for at køre de 90 vi gør nu hvor vi kun må køre 80.

 

Det har du nok ret i, men satte de hastigheden op til 100 km/t ligesom på Landstrasse i Tyskland - ja, så kørte vi alle ca. 95 km/t og trafikken ville glide mere roligt og sikkert uden hasarderede overhalinger - ikke noget at sige til at der er færre trafikuheld i Tyskland, hvor hastigheden ved skoler til gengæld nedsættes til 30 km/t i skoletiden.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det har du nok ret i, men satte de hastigheden op til 100 km/t ligesom på Landstrasse i Tyskland - ja, så kørte vi alle ca. 95 km/t

Du må jo absolut komme fra en anden landsdel end jeg. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du må jo absolut komme fra en anden landsdel end jeg. :)

 

Nej, jeg oplever da ofte at når jeg kører på rute 13 at vi er en 7 - 8 biler, der stille og roligt følges ad i en pæn fart på knap 100 km/t uden overhalinger, førend der kører en regelrytter ud på vejen, spærrer for fremkommeligheden og skaber usikre situationer ved konstant at ligge på 79 km/t  :wink:

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Nej, jeg oplever da ofte at når jeg kører på rute 13 at vi er en 7 - 8 biler, der stille og roligt følges ad i en pæn fart på knap 100 km/t uden overhalinger, førend der kører en regelrytter ud på vejen, spærrer for fremkommeligheden og skaber usikre situationer ved konstant at ligge på 79 km/t  :wink:

Måske står hans speedometer på 82-83 så han overholder loven. 

I andre laver jeres egen  fortolkning :) 

Og når i så har kørt 100 hvor i må køre 80, og er kommet 100 km længere frem - hvormange minutter har i så sparet? og hvor meget ekstra brændstof har i brændt af? 

Og tro mig, jeg har virkelig forsøgt, men man får ikke større diller af at køre for stærkt. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nej sætter de grænsen ved 90 km, så kører vi 100km i timen i stedet for at køre de 90 vi gør nu hvor vi kun må køre 80.

Er du også kommet i trodsalderen?

Redigeret af DETH

Del dette indlæg


Link til indlæg

 man får ikke større diller af at køre for stærkt. 

 

Nej, måske ikke - men den skrumper til gengæld heller ikke  :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nej, jeg oplever da ofte at når jeg kører på rute 13 at vi er en 7 - 8 biler, der stille og roligt følges ad i en pæn fart på knap 100 km/t uden overhalinger, førend der kører en regelrytter ud på vejen, spærrer for fremkommeligheden og skaber usikre situationer ved konstant at ligge på 79 km/t  :wink:

Ja jeg sad selv i en af de andre syv biler, da tumpen drejede ud fra Knudstrup. Og du har ret, det er pisse farlig, at han vil ligge og trille med de 79 km i timen. Det skaber jo hurtig en harmonikasammenstød, da vi andre jo nægter at køre under 90km i timen.

 

 

 

Og tro mig, jeg har virkelig forsøgt, men man får ikke større diller af at køre for stærkt. 

Med min om end ringe kendskab til fysik, kan jeg godt forestille mig, at man virkelig skal køre stærk.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja jeg sad selv i en af de andre syv biler, da tumpen drejede ud fra Knudstrup. 

 

Kom han lige fra det lille røde hus?

 

Så var han da lovlig undskyldt  :D

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...