Hop til indhold
Gæst

Hvorfor?

Recommended Posts

Gæst

Er det meningen, at det skal til at være et almindeligt udtryk for, at folk har forladt forummet?

Sisse fungerer ikke som prostitueret længere.. Så navnet Sisse er " afdød" eller eksisterer ikke længere om du vil.

Nogle stykker som har reageret en del på det, hvilket jeg måske ikke kan forstå. Men sådan er der jo så meget. En troede Personen bag Sisse var afdød, hvilket selvfølgelig ikke er så heldig, men blev nu manet til Jorden med det samme

Del dette indlæg


Link til indlæg

Fik du høreskader??? :P

 

Nej, dette var i 1880'ernes København, og selvom jeg var med ved Verdun, naturligvis på tysk side, rækker min erindring slet ikke så langt tilbage :mrgreen: :mrgreen:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu er det jo desværre gået helt gal med denne tråd. Personlig ville jeg rigtig gerne have fulgt det oprindelige emne.

 

 

Ja, og sjovt nok har det oprindeligt intet med affald at gøre: I gamle dage larmede affaldshenterne med en skralde, så man kunne høre, at de var undervejs.

Engang i det syttende århundrede da renovationsarbejderne kaldtes natmænd, var en af deres pligter i København at tage sig af løsgående hunde. Det foregik med en hård slag af en kølle. i byen var der en fransk diplomat, som havde en fin hund der gik løs ved hans side hvorhen han end skulle. De dygtige natmænd, som så afgjort var af ædel proletarslægt, lagde sig på lur ved Vimmelskaften og aflivede kræet, da diplomaten gik sin morgentur. Det afstedkom en mindre diplomatisk krise, og er i dag kendt som Hundemordet ved Vimmelskaften.

 

Selv er jeg rigtig glad for hunde. I min ungdom kaldte de lokale handlende mig indbyrdes for ham med hunden. Alligevel fylder de stolte morderes dåd mig med både stolthed og glæde.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Sisse fungerer ikke som prostitueret længere.. Så navnet Sisse er " afdød" eller eksisterer ikke længere om du vil.

Nogle stykker som har reageret en del på det, hvilket jeg måske ikke kan forstå. Men sådan er der jo så meget. En troede Personen bag Sisse var afdød, hvilket selvfølgelig ikke er så heldig, men blev nu manet til Jorden med det samme

 

Hvis du ikke kan forstå, at der er nogle stykker, der har reageret på udtrykket "afdød" skrevet om en person herinde, er det så, fordi du har set udtrykket andre steder med samme betydning - altså om folk, der har forladt fora?

 

Ellers ville jeg da mene, at udtrykket "afdød" er ret makabert.

 

Jeg kan i hvert fald stadig huske en del glade stunder med glædespigen Marianne Pedersen, som efter at have været i hænderne på en vis herr Lundin i år 2000 endte med at være temmelig afdød - så hvis du lige vil være så venlig...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Hvad er dette for en tråd? Hvordan behandles afdøde luder når de har brug for politiet? Skal en afdød luder afkræves moms og skat før hun kan få nogen hjælp ved trafikskaden og hvor meget ægte liderlighed skal en pige drives af hvis hun skal undslippe at kaldes for luder?
Bliver en neger mere accepteret hvis han er bøsse uden røv og hvorfor er der ikke eneste politiker der forstår skraldemændens behov for at få være lige præcis det de er: mænd der skralder. Måske findes der tilmed perkere der vil skralde som rigtige skraldemænd. Skraldeperkere. Hvis de kan lide hinanden er de egentlig skraldeperkerbøsserøve. 
 
Jeg mener her ligger en hund begravet, måske en myrdet hund. 
 
Nu når problemstillingen er klar, kan man måske tilføje at det er et bekendt fænomen at andre eller tredje klassens statsborgere aldrig kan påregne samfundets hjælp i samme udstrækning som de bedre bemidlede. Hvorfor er f.eks. gulsot en af de mindst behandlede sygdommerne i samfundet på trods af at mange mange tusinde dør årligt? Hvorfor skal bordeller udstå kontroller og razziaer hver måned, når milliardselskaberne nogle gange ikke betaler en krone i skat her hjemme. Og alligevel ikke få nogen hjælp når de får sine vinduer smadrede? Bordellerne altså. Hvorfor skal en GP acceptere at blive voldtaget, eller en voldtaget pige skylde sig selv når hun gik på byen i sådan en kort kjole?
 
Leges sine moribus vanae.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Havnebumsen har altid brugt L-ordet. Han kan så også slippe af med det, synes jeg, fordi det er tydeligt han ikke mener det negativt.

 

Til trådens emne. Det er mega synd, kedeligt og trist, at der til syneladende er en del mænd der ikke kan behandle pigerne ordentligt.

 

Tjahhh...... Har fået på puklen får at bruge ordet, selvom jeg heller ikke mener det negativt........  Men jeg vil for fremtiden bruge ordet, og så tage tæskene for det...

men tilbage til tråden...Ib Rene , Cairo

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...