Hop til indhold
Rejsenetværk

En kladde funktion

Recommended Posts

Den eneste måde jeg kan kopiere direkte over i, og kompatibel med forum på Eroguide.dk, er hvis jeg skriver i et blankt dokument i Openoffice, og åbner EG i Firefox, men det dur heller ikke så så snart jeg sakser fra nettet og paster rundt omkring fra.

 

Alle andre formater og browsere, der forsvinder alt formattering og farver, teksten rykker sammen, og jeg er nødt til at sætte en linje imellem, oprette og så fjerne linjen igen for at opnå linjeskift.

 

Det tog mig 53 minutter under oprettelsen af min seneste beretning i forum for FKK, samt at indsætte smiliyes, farver og fed.

 

Så var tiden gået, men jeg ville egentlig gerne have tilføjet noget mere info til nogle af linksene, som jeg havde i den oprindelige kladde.

 

Kladde funktion

 

Kan der tilføjes en skriv kladde funktion til ens profil, ligesom pm funktionen, hvor vi kan skrive, rette, slette og gemme kladder, der kan overføres direkte til forum på Eroguide.dk?

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kære Rejsenetvaek :)

 

Jeg tror ikke det er nødvendig med endnu en funktion på EG. Ind imellem er det jo et valg om man skriver direkte i EG eller først på egen PC laver en kladde. Det er hvis nok rigtigt at ”potlife” - altså tiden - kan udløbe.

 

Korte indlæg skriver jeg selv direkte ind i EG; men længere indlæg skriver jeg i et Worddokument således, at jeg kan rette eller skrive videre på et andet tidspunkt.

Hvis jeg vælger en Word kladde så anvender jeg selv følgende metode:

 

Ingen understregninger - farvetekst - fed skrift osv  , det er bare spild af tid.

 

Når tekst er færdig så er det bare at placere cursoren et eller andet sted i teksten og klikke på musen, - herefter : ctrl A og herefter ctrl C og så åbner du ”svar” i EG og placerer cursoren og klikker på musen og herefter ctrl V = så er din tekst fra din Word kladde direkte inde på EG´s svar rubrik.

 

Og sandsynligvis med en masse formatering fra Word. Nu starter du bare forfra med endnu en gang at placere cursoren et eller andet sted i tekst og klikke med musen og derefter ctrl A - - - og så oppe i øverste menulinje klikke på ikon nr 2 (med den lilla top) med denne funktion fjerner du nu al formatering og kun teksten er tilbage, i samme arbejdsgang klikker du og vælger skrifttype og bogstavhøjde.

 

Så kan du ellers begynde at ”finpudse” din tekst med eks. afsnit, understregning , fed skrift, smileys ;) osv.

 

Sådan har jeg skrevet dette svar, først en Wordkladde og så ellers ind i EG

 

Du kan for den sags skyld også lave en email-kladde eller Facebook-kladde :P  eller på Linkedin-kladde :P   - osv. og stadig væk er det bare : trl A - ctrl C - ctrl V.

 

Det er den metode jeg bruger på både Internet Explorer og Goggle Chrome uden problemer. :)

 

- -  andre har sikkert andre hint - kom frem med dem - - -  det er vidensdeling!!!

 

Mange hilsner og god arbejdslyst

 

Nyder livet

 

Og det er vel overflødigt; tekst fundet på nettet importeres på samme måde  A - C - V  jeg faldt selv lige over dette :  ;)  ;) ;)

 

Fadervor

Vor Fader, du som er i himlene!
Helliget blive dit navn,
komme dit rige,
ske din vilje
som i himlen således også på jorden;
giv os i dag vort daglige brød,
og forlad os vor skyld, som også vi forlader vore skyldnere,
og led os ikke ind i fristelse,
men fri os fra det onde.
For dit er Riget og magten og æren i evighed! 
Amen.

 

Redigeret af Nyder livet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg takker Nyder livet, men ekstra funktion eller ikke, så vil jeg sindsyg gerne have den kladde funktion i samme format som forum, sådan at jeg kan arbejde i den over tid, og simpelthen flytte teksten over i forum fuldstændig identisk, uden at det efterfølgende er nødvendigt at redigere noget som helst.

 

Det forestiller jeg mig blot, vil kunne lade sig gøre, og hvis det kan, så kan jeg ikke se at det er mere problematisk, end at vi har et ind og ud arkiv i vores egen pm funktion på vores profil?

 

Kan det lade sig gøre, arbejder vi direkte inde på EG's platform, og vil vel kunne ignorere fuldstændig hvilke tekstformater, Word, Open office, Lenovo etc, eller hvilke browsere vi arbejder i ?

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

 

 

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg takker Nyder livet, men ekstra funktion eller ikke, så vil jeg sindsyg gerne have den kladde funktion i samme format som forum, sådan at jeg kan arbejde i den over tid, og simpelthen flytte teksten over i forum fuldstændig identisk, uden at det efterfølgende er nødvendigt at redigere noget som helst.

 

Det forestiller jeg mig blot, vil kunne lade sig gøre, og hvis det kan, så kan jeg ikke se at det er mere problematisk, end at vi har et ind og ud arkiv i vores egen pm funktion på vores profil?

 

Kan det lade sig gøre, arbejder vi direkte inde på EG's platform, og vil vel kunne ignorere fuldstændig hvilke tekstformater, Word, Open office, Lenovo etc, eller hvilke browsere vi arbejder i ?

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Kære Rejsenetvaerk

 

- det kan jeg kun give dig ret i  :)  , at sådan en funktion udelukker forhånds formatering - - det er jo så herefter op til "Førerbunkeren" om det skal etableres eller ej.

 

Mange hilsner

Nyder livet

Redigeret af Nyder livet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Græd ikke, Netværk.

 

Jeg har oplevet det samme som dig, hvor resultatet f.eks bliver urimelig stor linieafstand eller et forkert liniebrud i indlægget. Derfor har jeg vænnet mig til at skrive direkte i strengen.

 

Det medfører så, at der næsten altid er rettelser til mine indlæg.

 

Årsagen kan være, at jeg efterfølgende opdager en stavefejl, som irriterer mit øje/sprogego, eller at jeg umddelbart efterfølgende finder et nyt argument for eller imod hint.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er altså god grund til at græde, når man skriver en beretning på over 20 sider om en tur til Berlin og Leipzig over 7 dage, for så er det krop umuligt at arbejde online, hvorfor jeg er pisket til at skrive kladde offline :(

 

Der ligger også en masse research til grund for turen, hvor der er copy pastet fra adskillige kilder, og over i Word.

 

Ikke en gang Notepad dur, her forsvinder også linje skift, når jeg forsøger at overføre til forum på EG.

 

Dem der ikke kunne styre deres trang til at redigere til uigenkendelighed fik ødelagt den oprindelige mulighed for at rette i op til 24 timer efter i et indlæg, så man nu kun kan rette i op til 1 time efter oprettelsen af ens indlæg.

 

Det er 10 gange værre her end det var på hedengangne Hedomax.com, og udgør i mine øjne en seriøs udfordring af ens lyst til at skrive lange rejseberetninger i forum på EG.

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er altså god grund til at græde, når man skriver en beretning på over 20 sider om en tur til Berlin og Leipzig over 7 dage, for så er det krop umuligt at arbejde online, hvorfor jeg er pisket til at skrive kladde offline :(

 

Der ligger også en masse research til grund for turen, hvor der er copy pastet fra adskillige kilder, og over i Word.

 

Ikke en gang Notepad dur, her forsvinder også linje skift, når jeg forsøger at overføre til forum på EG.

 

Dem der ikke kunne styre deres trang til at redigere til ugenkendelighed fik ødelagt den oprindelige mulighed for at rette i op til 24 timer efter i et indlæg, så man nu kun kan rette i op til 1 time efter oprettelsen af ens indlæg.

 

Det er 10 gange værre her end det var på hedengangne Hedomax.com, og udgør i mine øjne en seriøs udfordring af ens lyst til at skrive lange rejseberetninger i forum på EG.

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

 

OK, det er det, der ligger bag.

 

Jamen så forstår jeg dig til fulde.

Jeg har, uden at røbe for meget, en vis skribentvirksomhed andetsteds, og her har jeg oplevet, at tingene pludselig var blevet "væk".

 

Smadderirriterende, når man nu har lagt arbejde i det med korrekt formattering, linieskift o.s.v.

Man skal alfa omega altid sørge for sikkerhedsopbakning. Så har man i det mindste da reddet teksten og alle de tanker, der ligger bag.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Lige præcis X, og det er jo hele problemet på EG, at det er afsindigt besværligt at oprette ens gemte kladde identisk i forum, plus at du har for lidt tid til det når det er en meget omfattende tekst.

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Græd ikke, Netværk.

 

Jeg har oplevet det samme som dig, hvor resultatet f.eks bliver urimelig stor linieafstand eller et forkert liniebrud i indlægget. Derfor har jeg vænnet mig til at skrive direkte i strengen.

 

Det medfører så, at der næsten altid er rettelser til mine indlæg.

 

Årsagen kan være, at jeg efterfølgende opdager en stavefejl, som irriterer mit øje/sprogego, eller at jeg umddelbart efterfølgende finder et nyt argument for eller imod hint.

Kære BX

 

Jamen, ved at skrive i Word er det altså muligt at mindste linjeafstand - jeg er desværre selv alt ofte slem til at glemme hvordan det gøres, f.eks mit første svar til Rejse....  resultatet er som du nævner en forøgelse af Linjeafstand og afsnit når det lægges ind EG´s Javascript, og et indlæg kan blive ligeså lang som afstanden til månen, Javacript er konfigureret som det nu en gang er og det må man døje med.

 

Men det er muligt at manipulere Javascript, - jeg gør sådan her (og metoden jeg alt for ofte glemmer):

 

Jeg skriver i Word og i START klikker jeg på anden store ikon " Ingen linjeafstand" . Når tekst er færdig så er bare ctrl a - c - vog  ind i EG

 

 

Mange Hilsner

 

Nyder livet

Redigeret af Nyder livet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak for alle de gode råd, men kan det tænkes at forum på EG består af et skriveprogram, som man simpelthen kan købe eller hente gratis, og installere på ens egen PC, som så kan bruges til indlæg på EG?

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Når jeg læser denne tråd, så får jeg fornemmelsen af at nogle brugere herinde bare tror det er det rene Hokus Pokus at implementere en ny funktion. Det er ofte et meget omfattende og indviklet at viderudvikle på den forumsoftware som EG bruger. 

Jeg tænker bare at admin er nød til at prioritere blandt de opgaver vedkommende har, ellers kunne han/hun ikke lave andet.

Bare mine 50 øre :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak for alle de gode råd, men kan det tænkes at forum på EG består af et skriveprogram, som man simpelthen kan købe eller hente gratis, og installere på ens egen PC, som så kan bruges til indlæg på EG?

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Kære Rejsenetvaerk

 

Det er JavaScript som er her på EG, og det "skrivesystem" vi er henvist til at bruge. Javascript er en integreret del på mange Websides, om det kan udskiftes med andet tvivler jeg meeeeeget på.

 

I forhold til Word er JavaScript selvfølgelig stadig lidt primitiv.

 

Jeg har selv en privat hjemmeside og på denne har jeg tekst fra et gammelt CV som dengang blev skrevet i "Wordperfect" og senere konverteret over i første udgave af Word og meget af al denne tekst blev lagt ind Javascript på min hjemmeside fra 2003. Siden er under en konstant løbende opdatering. Og selvom jeg fjerner og fjerne diverse formateringer i et væk, er der altid et eller andet af en gammel aflejring der kan gøre livet til et helvede ved opdatering - af og til så meget at jeg må ind i det bagved liggende program og manipulere for at få tekst og billeder og layout til at se pænt ud.

 

Her ud over kan kombinationen af Goggle Chrom og en smal skærm (oftest stationære skærme) få linjer og bogstaver til at hoppe rundt, også noget jeg har observeret på andres helt nye websides. - For dårligt af Goggle at Chrom ikke er bedre.

Så de problemer der er med JavaScript på EG - vil jeg kalde "barnemad" ;)  jeg har for længst accepteret at "leve og døje" med JavaScript men aldrig trives i samklang med Javascript.

 

Mange hilsner

 

Nyder livet

 

 

 

 

 

 

integreret

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kunne man i princippet, uden nogen videreudvikling, eller besvær i øvrigt simpelthen tilføje ens profil det skrivefelt som jeg skriver i i dette øjeblik?

 

Sådan at når man har logget ind på "Din profil", så kan man simpelthen skrive i sit eget tekstfelt, og gemme det på sin egen profil?

 

Selvfølgelig kun hvis man efterfølgende kan copy paste direkte over i forum på EG, og slette igen i ens eget skrivefelt på egen profil.

 

Det forudsætter så at man er logget på EG, og at man ikke kan arbejde mede kladder i andre eksterne formater, men hellere det end så ekstremt vanskeligt det er pt at importere fra anden ekstern kladde.

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kunne man i princippet, uden nogen videreudvikling, eller besvær i øvrigt simpelthen tilføje ens profil det skrivefelt som jeg skriver i i dette øjeblik?

 

Sådan at når man har logget ind på "Din profil", så kan man simpelthen skrive i sit eget tekstfelt, og gemme det på sin egen profil?

 

Selvfølgelig kun hvis man efterfølgende kan copy paste direkte over i forum på EG, og slette igen i ens eget skrivefelt på egen profil.

 

Det forudsætter så at man er logget på EG, og at man ikke kan arbejde mede kladder i andre eksterne formater, men hellere det end så ekstremt vanskeligt det er pt at importere fra anden ekstern kladde.

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Kære Rejsenetvaerk :)

 

En mulighed som ikke kræver nogen form for ændring af "skrivesystemets" konfiguration er at du bruger PM systemet og "skriver ny meddelelse" og så bare gemmer den. Så vil en ikke afsendt meddelelse ligge som kladde - og så kan du skrive videre på et andet tidspunkt. Der er dog en hage ved denne metode og det er at funktionen "gem" kræver såvel en gyldig modtager og en overskrift.

Overskrift kan jo klares og en modtager nickname sikkert også - men for fanden hvis du får trykket send :sad:  :evil:  :twisted:  :cry:  :mrgreen:  i stedet for gem.

Faciliteten er næsten til stede, men den kræver at kopieres over i relevant forum.

 

Men jeg synes du laver storm i dit eget glas vand!!  - det kan da ikke være så svært at skrive i Word (ingen linje afstand) og læse korrektur og tilrette teksten, og så ellers som jeg har beskrevet tidligere i dag anvende ctrl A - ctrl C - ctrl V

 

For du behøver jo ikke at overføre det hele til EG på en gang, du kan jo bare tage eks. ½ side af gangen eller nogle passende afsnit, og det gør du ved at placere cursoren helt ude til venstre i tekstfeltets kant holde ctrl-knappen ned og trække cursoren nedad og stoppe når du synes det er nok - så ctrl A - ctrl C og ind i EG og ctrl V

 

Du skal også huske på at der måske er et limit i selve "udklipsholderen" - så det kræver overflytning ad flere gange i mindre mængder.

 

 

Mange hilsner

 

Nyder livet

Redigeret af Nyder livet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu kommer jeg som lyseslukker.

 

Vi er på lille EG  -  det er gratis  -  der er folk der arbejder frivilligt i deres fritid  -  det virker   -   der er mange brugere.

 

Desværre er der med(LEM)mer herinde, der vil have en Porsche eller Ferrari at køre i.  Sæt Jer dog selv ned og lav så noget, der er bedre. (Hvis I kan).

 

Vær glad og tilfreds med lille EG som det er nu. Der kommer sikkert flere features hen ad vejen, når Lederhatten har tid og penge til det.

 

Kom med ideer, men kræv ikke det umulige.

 

Rom blev heller ikke drukket på 1 dag.

 

Hygge  -  hygge.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Med mindre Moderator nu utilsigtet har fået min kladde som pm, så ser det ud til at det kan lade sig gøre at gemme en tekst som pm under "kladder"?

 

Hvis bare man vælger en modtager, men altså ikke sender teksten, men gemmer den under "Kladder" i stedet?

 

Tilsyneladende er kladden herefter redigerbart, blot med den hage at der går 1 minut eller mere før man kan arbejde videre med teksten efter hver ændring.

 

Nej, for mig er dette ikke en storm i et glas vand, ikke de gange jeg har meget lange tekster parat, som alle råd til trods er for besværligt at overføre til forum.

 

Krølle Bølle, jeg forlanger ikke noget som helst, men jeg definerer et problem, og formulerer et behov som jeg ser det - intet andet.

 

Dette er Feedback om Eroguide, derfor

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu kommer jeg som lyseslukker.

 

Vi er på lille EG  -  det er gratis  -  der er folk der arbejder frivilligt i deres fritid  -  det virker   -   der er mange brugere.

 

Desværre er der med(LEM)mer herinde, der vil have en Porsche eller Ferrari at køre i.  Sæt Jer dog selv ned og lav så noget, der er bedre. (Hvis I kan).

 

Vær glad og tilfreds med lille EG som det er nu. Der kommer sikkert flere features hen ad vejen, når Lederhatten har tid og penge til det.

 

Kom med ideer, men kræv ikke det umulige.

 

Rom blev heller ikke drukket på 1 dag.

 

Hygge  -  hygge.

Kære Krølle Bølle

 

- :) et fornuftigt synspunkt - til efterfølgelse af medlemmerne

 

Mange hilsner

Nyder livet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Med mindre Moderator nu utilsigtet har fået min kladde som pm, så ser det ud til at det kan lade sig gøre at gemme en tekst som pm under "kladder"?

 

Hvis bare man vælger en modtager, men altså ikke sender teksten, men gemmer den under "Kladder" i stedet?

 

Tilsyneladende er kladden herefter redigerbart, blot med den hage at der går 1 minut eller mere før man kan arbejde videre med teksten efter hver ændring.

 

Nej, for mig er dette ikke en storm i et glas vand, ikke de gange jeg har meget lange tekster parat, som alle råd til trods er for besværligt at overføre til forum.

 

Krølle Bølle, jeg forlanger ikke noget som helst, men jeg definerer et problem, og formulerer et behov som jeg ser det - intet andet.

 

Dette er Feedback om Eroguide, derfor

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Kære Rejsenetvaerk :)

 

blot med den hage at der går 1 minut eller mere før man kan arbejde videre med teksten efter hver ændring. jøsses så travlt du har, nu behøver det jo ikke at være serveren på det webhotel hvor Eroguide er hostet der er problemet!!!!!!!  -   det kan også være hos dig selv, - eks et lille download - og som sædvane praksis, et endnu mindre upload, at du har dit TV kørende samtidig på eks. Yousee eller rettere sagt det gælder alle former for TV der leveres gennem TDC´s gamle kobber lorte ledninger, et TV tager først og resten af kapaciteten ryger over på PCén. Et TV tager som regel 3 - 4 kbits/sec, så kan du selv regne ud hvor meget du har tilbage. Har du andet download i gang på din PC samtidig.

 

ikke de gange jeg har meget lange tekster parat, som alle råd til trods er for besværligt at overføre til forum.  - så skriv lidt kortere ;) 

 

Mange hilsner

 

Nyder livet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Rejse,

 

En nærliggende mulighed er, at du opretter endnu en bruger, (f.eks. Rejse2) hvilket er muligt. Så kan du sende indlægget som pb til Rejse2 og det er muligt at rette i den pb du har sendt til Rejse2 masser af gange.

 

Jeg formoder, at du kan kopiere din rettede pm til Rejse2 og bruge som indlæg, men jeg ved det ikke, for jeg har aldrig brugt denne løsning. :-P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Skriv indlægget direkte i Notesbook på din pc og gem det ligeledes i Notesbook, her. Dette er lækkert at bruge da der ikke er noget formatering, men man kan bare skrive løs, for derefter at kopiere det ind i.indlægget og tilføje div. Features.

Venligst Landsbytossen - stadig uden smart phone

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har ofte Eroguide åbnet i 2 - 3 faner - så kan jeg både skrive på en PM,anmeldelse eller indlæg, søge på gamle tråde og holde øje med nyt indhold på en gang og copy/paste imellem dem  :)

 

Vil jeg sikre mig at en lang tekst ikke forsvinder - kopierer jeg bare hele teksten "over på musen" inden jeg trykker på send - synes faktisk det er lang tid siden jeg har været ude for tekst eller formatering, der forsvandt - kun når jeg ikke lige har holdt øje med hvor meget, jeg nu lige fik markeret - det er nemlig ikke altid, man så bare kan indsætte det igen  :cry:

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg har ofte Eroguide åbnet i 2 - 3 faner - så kan jeg både skrive på en PM,anmeldelse eller indlæg, søge på gamle tråde og holde øje med nyt indhold på en gang og copy/paste imellem dem  :)

 

Vil jeg sikre mig at en lang tekst ikke forsvinder - kopierer jeg bare hele teksten "over på musen" inden jeg trykker på send - synes faktisk det er lang tid siden jeg har været ude for tekst eller formatering, der forsvandt - kun når jeg ikke lige har holdt øje med hvor meget, jeg nu lige fik markeret - det er nemlig ikke altid, man så bare kan indsætte det igen  :cry:

 

Det var da en glimrende løsning på det KÆMPE problem, som rejse har ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hej Rejse 

Umiddelbart ser det ud til at editoren nu gemmer de indlæg man har skrevet i længere tid selvom de ikke er postet. Jeg blev forbavset over at det indlæg jeg havde skrevet i en tråd stadig var der dagen efter.  

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Nu kommer jeg som lyseslukker.

 

Vi er på lille EG  -  det er gratis  -  der er folk der arbejder frivilligt i deres fritid  -  det virker   -   der er mange brugere.

 

Desværre er der med(LEM)mer herinde, der vil have en Porsche eller Ferrari at køre i.  Sæt Jer dog selv ned og lav så noget, der er bedre. (Hvis I kan).

 

Vær glad og tilfreds med lille EG som det er nu. Der kommer sikkert flere features hen ad vejen, når Lederhatten har tid og penge til det.

 

Kom med ideer, men kræv ikke det umulige.

 

Rom blev heller ikke drukket på 1 dag.

 

Hygge  -  hygge.

Hvad må mine øjne skue her: Krølle Bølle med rigtigt skriv-cv.

Undskyld afsporingen. Det sker ikke mere i dag - tror jeg nok.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...