McQueen 5064 Skrevet 3. Marts, 2015 (edited) @McQueen Jamen jeg ville da gerne have en forhenværende ledig som ny kollega. Om vedkommende var langtids eller korttids gør ingen forskel for mig, jeg byder gerne alle velkommen indenfor i samfundet! Jeg har i øvrigt prøvet lidt ledighed på egen krop. Efter jeg færdiggjorde min uddannelse var jeg arbejdsløs i ca. et halvt år. De første par uger var sjove nok, men derefter påbød min opdragelse og samvittighed mig at klemme ballerne sammen og finde mig et job Jeg køber ikke venstrefløjens propaganda om at folk i job på usolidarisk vis har taget alt arbejdet for snuden af de langtidsledige. Jeg vil gerne anerkende at det kan være svært for en langtidsledig at få et job fordi man i den situation er ramt hårdt på selvtilliden og selvværdet. Men jeg vil ikke anerkende at det er en undskyldning, hvis man har viljen til det så kan man også finde et arbejde. Jeg har ALDRIG i mit liv hørt nogle sige noget lignende! At det skulle være usolidarisk at arbejde, som man nu formår! Du glemmer, at Socialdemokratiet er 'arbejdets parti'....højrefløjen har ikke patent på 'arbejde'...snarere tvært i mod! Det er en socialdemokratisk værdi at 'man skal yde før man kan nyde'. Og social- og arb.markedslovgivningen har historisk samtidig været til STOR gunst for erhvervslivet, da den har sikret, at også ledige var arbejdsparate, i stedet for fortidens armod og sociale deroute med dens forfærdelige konsekvenser for markedsværdien af den ledige. Redigeret 3. Marts, 2015 af McQueen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5064 Skrevet 3. Marts, 2015 (edited) Når nu hele segmentet af venteorienterede er enige om, at pengene har det bedst i systemets lommer, hænger det så monstro sammen med, at I aldrig har været i udlandet, bortset fra at handle ved Fleggaard? For os andre er det indlysende, at f. eks. vort sydlige nabolands offentlige sektor fungerer mindst lige så godt som den danske. Men vi er jo verdensmestre her hjemme i Danmark, og også nogle tyskere har det på samme måde. Bundes Mutti blev i spørgetiden spurgt, hvorfor tyskerne ikke kopierede det danske system, det ville jo betyde mange arbejdspladser. Hun kiggede vantro på spørgeren og replicerede, at hvis det skulle ske, så skulle vi (tyskerne) ansætte 5 millioner offentligt ansatte over natten. Og når forargelsen over, at nogle arbejder sort, har lagt sig, så forhold jer til, at inden for håndværk udføres dette af folk, der har et full time job i forvejen, i øvrigt i modsætning til wallah min fætter pizzeriaer, hvor folk arbejder samtidig med at hæve kontanthjælp. Jeg tror, at Onslow skal studere det tyske arbejdsmarked og sociale problemer, før han udtaler sig mod bedrevidende næste gang. Start her: http://www.reuters.com/article/2012/02/08/us-germany-jobs-idUSTRE8170P120120208 Redigeret 3. Marts, 2015 af McQueen 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15848 Skrevet 3. Marts, 2015 Jeg tror, at Onslow skal studere det tyske arbejdsmarked og sociale problemer, før han udtaler sig mod bedrevidende næste gang. Start her: http://www.reuters.com/article/2012/02/08/us-germany-jobs-idUSTRE8170P120120208 Nå. Rygters Bureau er pludselig blevet et sandhedsvidne, jo tak. Tilfældigvis har jeg boet mange år i Tyskland og arbejdet der i endnu flere, så jeg har ikke brug for den slags vidner. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 3. Marts, 2015 (edited) ........ at en leder i DR får mange penge er jo en sag mellem hende og arbejdsgiver....det undre også mig at leder i det offentlige skal have så store lønstigninger, men det samme siger jeg om bank direktør prøvemanden Jeg ved ikke, om jeg har forstået dig rigtigt. Men hos offentlige ledere er lønniveauet og lønstigningerne nødt til at stå i et vist forhold til ledere i det private. Ellers er det offentlige simpelthen ikke i stand til at rekruttere kvalificerede ledere. Det har også noget med prestige at gøre: Ingen selvbevidst DJØF'er vil røre ved en lederstilling i det offentlige, hvis studiekammeraten kan få langt mere i en privat virksomhed. Resultatet af, at der ikke er en vis parallellitet imellem offentlige og private ledere vil være, at det offentlige må nøjes med de næst- eller trediebedste. Alt til skade for den offentlige administration og dermed os alle. Redigeret 3. Marts, 2015 af Borende X Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15848 Skrevet 3. Marts, 2015 Jeg ved ikke, om jeg har forstået dig rigtigt. Men hos offentlige ledere er lønniveauet og lønstigningerne nødt til at stå i et vist forhold til ledere i det private. Ellers er det offentlige simpelthen ikke i stand til at rekruttere kvalificerede ledere. Det har også noget med prestige at gøre: Ingen selvbevidst DJØF'er vil røre ved en lederstilling i det offentlige, hvis studiekammeraten kan få langt mere i en privat virksomhed. Resultatet af, at der ikke er en vis parallellitet imellem offentlige og private ledere vil være, at det offentlige må nøjes med de næst- eller trediebedste. Alt til skade for den offentlige administration og dermed os alle. Sorry, men kan du få øje på, at de optalte fantasilønninger i DDR har tiltrukket de bedste ledere. Jeg kan ikke. Og måske dog, men der er så andre parametre, der spiller ind i ansættelsesprocedurerne. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 3. Marts, 2015 Sorry, men kan du få øje på, at de optalte fantasilønninger i DDR har tiltrukket de bedste ledere. Jeg kan ikke. Og måske dog, men der er så andre parametre, der spiller ind i ansættelsesprocedurerne. Som sagt ved jeg ikke, om jeg har forstået Prøvemanden rigtigt. Men jeg tænkte mere på offentlige ledere (læs: DJØF'ere) i staten, regionerne og kommunerne. Jeg formoder, at du med DDR mener DR. Og DR rager mig egentlig en pind. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5064 Skrevet 3. Marts, 2015 Nå. Rygters Bureau er pludselig blevet et sandhedsvidne, jo tak. Tilfældigvis har jeg boet mange år i Tyskland og arbejdet der i endnu flere, så jeg har ikke brug for den slags vidner. Nå ok....har du det sådan med andre kilder også....tilfældigvis?? http://www.spiegel.de/international/germany/report-cites-rise-in-low-wage-workers-dependent-on-welfare-benefits-a-898693.html http://www.dw.de/germanys-working-poor-drive-the-countrys-jobs-miracle/a-15808146 http://www.boeckler.de/39820_39827.htm http://www.thehindu.com/news/international/world/hidden-by-glowing-stats-germanys-poor-struggle/article5096120.ece http://www.ae.dk/analyser/det-danske-arbejdsmarked-er-sundere-end-det-tyske http://www.business.dk/business-magasin/taenketank-working-poor-kan-brede-sig-til-danmark Og jeg kunne blive ved. Men ærligt talt tror jeg faktisk ikke, du forstår dig udover din egen næsetip og primitiv behov, Onslow. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
prøvemanden 674 Skrevet 3. Marts, 2015 (edited) Hej. de må da gøre noget rigtigt i DR... siden at så mange ser X-factor mv. de har lavet mange serier som er populærer både i Dk og udlandet. de er kendt for at lave god børn/ungdoms tv... Onslow hvad skal lønnen være? 60 kr i timen for dem? prøvemanden Redigeret 3. Marts, 2015 af prøvemanden Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5064 Skrevet 3. Marts, 2015 (edited) Som sagt ved jeg ikke, om jeg har forstået Prøvemanden rigtigt. Men jeg tænkte mere på offentlige ledere (læs: DJØF'ere) i staten, regionerne og kommunerne. Jeg formoder, at du med DDR mener DR. Og DR rager mig egentlig en pind. Onslow er uden for pædagogisk rækkevidde.... Men fair nok hvis evnerne ikke rakte til at læse og forstå artiklen fra Reuters: http://www.reuters.com/article/2012/02/08/us-germany-jobs-idUSTRE8170P120120208 Så kan man selvfølgelig bare svine budbringeren til! Redigeret 3. Marts, 2015 af McQueen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
prøvemanden 674 Skrevet 3. Marts, 2015 Hej, syntes vi skal holdes til argumenterne, og ikke angribe Onslow som person... jeg måske uenig med ham, men han da sikker en super god fyr og sjov at få en øl med prøvemanden 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5064 Skrevet 3. Marts, 2015 Hej, syntes vi skal holdes til argumenterne, og ikke angribe Onslow som person... jeg måske uenig med ham, men han da sikker en super god fyr og sjov at få en øl med prøvemanden Det tror jeg ikke! I øvrigt angriber manden jo alle andre i hvert indlæg. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest knaldehunden Skrevet 3. Marts, 2015 Det vil sige Tiger, ud fra din smålige logik har vi 150000 mennesker der kan finde job ( hvis man har viljen til det så kan man også finde et arbejde) du er et geni hvorfor fortæller du ikke folketinget det knaldehunden Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15848 Skrevet 3. Marts, 2015 Det tror jeg ikke! I øvrigt angriber manden jo alle andre i hvert indlæg. Jeg tror, at vi to stille og roligt skal blive enige om, at vi nok aldrig kommer til at drikke øl sammen. Skal vi ikke bare lade den hvile der? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8098 Skrevet 3. Marts, 2015 Det vil sige Tiger, ud fra din smålige logik har vi 150000 mennesker der kan finde job ( hvis man har viljen til det så kan man også finde et arbejde) du er et geni hvorfor fortæller du ikke folketinget det knaldehunden Tiger må så kunne fremvise 150.000 ubesatte jobs i Danmark. Jeg kan altså ikke se dem nogen steder 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
tiger 1809 Skrevet 3. Marts, 2015 Det vil sige Tiger, ud fra din smålige logik har vi 150000 mennesker der kan finde job ( hvis man har viljen til det så kan man også finde et arbejde) du er et geni hvorfor fortæller du ikke folketinget det knaldehunden Jeg har hele tiden skrevet langtidsledige. Der vil altid være folk der er arbejdsløse i kortere perioder af åbenlyse årsager. Jeg fastholder at når folk havner i kategorien langtidsledige skyldes det primært at viljen ikke er der, det er dårlig holdning og dårlig opdragelse. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5064 Skrevet 3. Marts, 2015 Jeg har hele tiden skrevet langtidsledige. Der vil altid være folk der er arbejdsløse i kortere perioder af åbenlyse årsager. Jeg fastholder at når folk havner i kategorien langtidsledige skyldes det primært at viljen ikke er der, det er dårlig holdning og dårlig opdragelse. Du tænker slet ikke, at det nok snarere er en cocktail af sociale og personlige problemer? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
tiger 1809 Skrevet 4. Marts, 2015 Jo, det er det jeg kalder dårlig holdning og dårlig opdragelse. Jeg vælger bare at kalde en spade for en spade. Jeg opponerer mod venstrefløjs retorikken om at det er samfundets skyld, for så fjerner man også det personlige ansvar det er at kæmpe sig ud af ens egne problemer. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5064 Skrevet 4. Marts, 2015 (edited) Det personlige ansvar for at have fået en bedre opdragelse??? Eller for at havde 'valgt' andre forældre eller opvækstkåd....?? Er jo en absurd tanke, du lancerer der! Du taler som om man altid har et frit valg....og altid har eget ansvar for ens situation....og dermed også en ensidig fortolkning af 'skyld'. Det kan ikke være mere forkert! Tænk blot på sygdom (også mental sygdom), der rammer som lyn fra en klar himmel. Lige så lidt som den sociale taber ofte selv er skyld i sin situation, er den sociale vinder ofte skyld i sin egen! Et hav af undersøgelser viser jo igen og igen, at den sociale mobilitet selv i Danmark er lav! Og at børn af kontanthjælpsmodtagere langt oftere ender i samme situation end andre børn. Faktisk er der lavet undersøgelser, der viser, hvordan morens socio-økonomiske status spiller en afgørende rolle for den voksne efterkommers liv og levned. Er man barn af en mor med lav status (kontanthjælp f.eks.) har man langt større risiko for at dø i trafikken....af vold....få livsstilsygdomme....ende i misbrug af stoffer....og få et lavindkomst job eller selv ende udenfor arbejdsmarkedet! Her er en af undersøgelser, der viser noget om børn og unges forhold som konsekvens af deres forældres status: http://www.statensnet.dk/pligtarkiv/fremvis.pl?vaerkid=23614&reprid=0&filid=15&iarkiv=1 Har ikke lige haft tid til at Google mig frem til den undersøgelse, der viser, at det bestemt også slår igennem i voksenårene (har tidligere set den fremlagt)....men det vel logisk nok! /Steve Redigeret 4. Marts, 2015 af McQueen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
prøvemanden 674 Skrevet 4. Marts, 2015 Hej tiger ingen siger man ikke har et ansvar, men kalde det dårlige holdning og dårlige opdragelse.. er nok lige at strække den lidt.. der er mennesker med dårlige resousser både menneskeligt og økonomiske... prøvemanden 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5064 Skrevet 4. Marts, 2015 Hej tiger ingen siger man ikke har et ansvar, men kalde det dårlige holdning og dårlige opdragelse.. er nok lige at strække den lidt.. der er mennesker med dårlige resousser både menneskeligt og økonomiske... prøvemanden Simple forklaringer og løsninger på komplicerede sammenhænge appellerer altid til nogle..... Sjovt nok er 'egen skyld' også ofte den enkelte forklaring for disse personer... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg