Hop til indhold
HappyHippo

kørsel i busbanen ?

Recommended Posts

var på Gl. Køgelandevej i dag, da jeg blev overhalet indenom af den blå handicap transport

 

han blev i banen helt fra Frihedens st. til Åmarken st.

 

er der kommet nye regler om at alt der hedder noget med bus, må kører i denne bane ?

her på billedet er det så både drejebane, men og busbane og han drejer ikke og bilen helt til højre er parkeret.

 

 

 

Redigeret af HappyHippo

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nope. Busbaner er kun til bus i rute. Det vil sige bybusser som benytter stoppestederne på den vej som har busbanen.

Der er desværre mange som køre bus af alle størrelser som ikke helt har fundet ud af reglerne.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Nope. Busbaner er kun til bus i rute. Det vil sige bybusser som benytter stoppestederne på den vej som har busbanen.

Der er desværre mange som køre bus af alle størrelser som ikke helt har fundet ud af reglerne.

Naaah her i byen må taxi ol benytte busbanerne visse steder.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Naaah her i byen må taxi ol benytte busbanerne visse steder.

Men så står der også taxa skrevet på vejen eller skilte med det. Ellers må de ikke.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Naaah her i byen må taxi ol benytte busbanerne visse steder.

 

Så vidt jeg husker, løb der i København en forsøgsordning med at lade taxaer benytte busbanen. Dette blev ikke gjort permanent, og det koster mig bekendt et hak i kortet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Men så står der også taxa skrevet på vejen eller skilte med det. Ellers må de ikke.

Det kan godt være, jeg husker det faktisk ikke. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

var på Gl. Køgelandevej i dag, da jeg blev overhalet indenom af den blå handicap transport

han blev i banen helt fra Frihedens st. til Åmarken st.

er der kommet nye regler om at alt der hedder noget med bus, må kører i denne bane ?

her på billedet er det så både drejebane, men og busbane og han drejer ikke og bilen helt til højre er parkeret.

Det er svært at bevise, at han ikke drejer til højre

Det er heller ikke tilladt at bruge kamera under kørslen, så du skal nok ikke anmelde det

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er svært at bevise, at han ikke drejer til højre

Det er heller ikke tilladt at bruge kamera under kørslen, så du skal nok ikke anmelde det

 

Måske er billedet/filmen taget med et dash-cam  :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Flaber sagde den 23 Feb 2015 - 10:31 PM: Flaber sagde den 23 Feb 2015 - 10:31 PM: Flaber sagde den 23 Feb 2015 - 10:31 PM:

Det er svært at bevise, at han ikke drejer til højre

Det er heller ikke tilladt at bruge kamera under kørslen, så du skal nok ikke anmelde det

 

nu er det et spørgsmål og ikke om jeg kan bevise det - skulle tro du er ansat i samme firma  :D

 

holder for rødt og det er filmet med et pandekamera

 

loven nævner da intet om kamera - kun mobil - mener jeg

Redigeret af HappyHippo

Del dette indlæg


Link til indlæg

En handicap bus bliver regnet for at være en rutebus og må derfor godt køre i busbanen , men kun når der er passerer med !

Redigeret af bager

Del dette indlæg


Link til indlæg

nu er det et spørgsmål og ikke om jeg kan bevise det - skulle tro du er ansat i samme firma  :D

 

holder for rødt og det er filmet med et pandekamera

 

loven nævner da intet om kamera - kun mobil - mener jeg

Så synes jeg bare du skal anmelde det!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Flaber sagde den 24 Feb 2015 - 07:46 AM:

Så synes jeg bare du skal anmelde det!

 

af hvilken grund syntes du, jeg skal gøre det ?

 

du må gerne 'knalde' ham hvis du har lyst, jeg skulle blot have svar på et simpelt spørgsmål  :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

af hvilken grund syntes du, jeg skal gøre det ?

 

du må gerne 'knalde' ham hvis du har lyst, jeg skulle blot have svar på et simpelt spørgsmål  :D

 

Det har jeg ikke brug for - jeg havde bare selv googled

Del dette indlæg


Link til indlæg

En handicap bus bliver regnet for at være en rutebus og må derfor godt køre i busbanen , men kun når der er passerer med !

 

Det ville det jo være super hvis du satte dig ind i fakta.  :evil:  :evil:  :evil: Hvordan synes du dit indlæg harmonerer med de faktiske regler. Og for øvrigt er der ikke noget der heder minibusser i fast rutekørsel, det hedder "busser med ex. antal stå/siddepladser"

 

https://subsite.kk.dk/eDoc/Teknik-%20og%20Miljoeudvalget/03-10-2007%2015.00.00/Dagsorden/01-10-2007%2012.55.04/Taxi%20i%20busbaner%20bilag%202.pdf

 

Bemærk afsnit 5-2 - første linie - Busser i rute - med rute nummer og ja også minibus i RUTE 

Busbane.png

 

Venligst Landsbytossen - stadig uden smart phone  :(

:

Redigeret af BigDick

Del dette indlæg


Link til indlæg
Flaber sagde den 24 Feb 2015 - 09:57 AM:

Det har jeg ikke brug for - jeg havde bare selv googled

 

hvorfor skrev du så ikke bare det eller smed et link, når jeg nu ikke er så talentfuld som dig ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
BigDick sagde den 24 Feb 2015 - 1:30 PM:

Det ville det jo være super hvis du satte dig ind i fakta.  :evil:  :evil:  :evil: Hvordan synes du dit indlæg harmonerer med de faktiske regler. Og for øvrigt er der ikke noget der heder minibusser i fast rutekørsel, det hedder "busser med ex. antal stå/siddepladser"

 

https://subsite.kk.dk/eDoc/Teknik-%20og%20Miljoeudvalget/03-10-2007%2015.00.00/Dagsorden/01-10-2007%2012.55.04/Taxi%20i%20busbaner%20bilag%202.pdf

 

Bemærk afsnit 5-2 - første linie - Busser i rute - med rute nummer og ja også minibus i RUTE 

Busbane.png

 

Venligst Landsbytossen - stadig uden smart phone  :(

:

 

tak for svar

 

men der står busser i rute

 

den blå handibus er vel ikke i rute

 

busser i rute er vel som HT busser i rute ?

 

bus 888 mellem valby og århus, må vel heller ikke bruge den bane, selv om den er i rute

 

eller misforstår jeg det hele ?  :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvor var det jeg skrev minibus ??

Jeg skrev handicap bus og den må GODT køre i en bus bane , og BigDick Jeg lever til dagligt af at køre rutebus " de gule buser i Kbh " og har også kørt handikap bus og en bus som køre i fast rute må godt køre i en busbane .

Mvh bager

Redigeret af bager

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvor var det jeg skrev minibus ??

Jeg skrev handicap bus og den må GODT køre i en bus bane , og BigDick Jeg lever til dagligt af at køre rutebus " de gule buser i Kbh " og har også kørt handikap bus og en bus som køre i fast rute må godt køre i en busbane .

Mvh bager

 

@ bager - En handicap bus bliver regnet for at være en rutebus og må derfor godt køre i busbanen , men kun når der er passerer med !

Ovenstående vil jeg bede dig dokumentere hvor i bekendgørelsen dette er publiceret.

 

Vi er enige om at en handicapbus der kører som rutebus gerne må benytte busbanen. En handicapbus/andre typer busser der ikke kører i fast rute må således IKKE. benytte busbanen.

 

Venligst Landsbytossen - stadig uden smart phone   :(

Redigeret af BigDick

Del dette indlæg


Link til indlæg

tak for svar

 

men der står busser i rute

 

den blå handibus er vel ikke i rute

 

busser i rute er vel som HT busser i rute ?

 

bus 888 mellem valby og århus, må vel heller ikke bruge den bane, selv om den er i rute

 

eller misforstår jeg det hele ?  :D

 

Du har fuldstændig ret i det markerede.

Denne 888 er ikke en rute der er oprettet af den lokale region, så i den forbindelse er der ikke adgang til dette. 

 

Venligst Landsbytossen - stadig uden smart phone    :(

.

Redigeret af BigDick

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mon ikke folk på hjul  ( 2 hjul  eller 4 hjul ) efterhånden kører efter "egen lov"!!!!!

 

Som fodgænger   -   bruger offentlig transport  -  er men efterhånden jaget vildt.

 

Så flere kameraer  og  P-vagter: Det vil gavne os, der kører med det offentlige. 

 

NB!!!   Jeg tror, jeg går i flyverskjul nu med den bemærkning.

 

God nat og sov godt.  Onsdag skal nok blive en god dag!!          :-P

Del dette indlæg


Link til indlæg

For det første har den guleplader på det vil sige den er indre som bus og Def på en bus der er i rutefart er at man skal vide ruten dagen før det kan vi også opfylde jeg er ved at se om jeg kan finde lovgivningen på det for der er en lov der siger vi ikke må i stykke 1 men hvis man kigger i stykke 2 må man godt

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...