Hop til indhold
HenrikDK

Exit Prostitution stadig et flop...

Recommended Posts

Gæst

Pengene er nok gået til at holde gang i socialrådgiverne? Troede at det var 77 mio? Som jeg kan læse mig frem til, så skal de holde den prostituerede i hånden og tage dem rundt til forskellige, i forvejen tilgængelige, tilbud. De bruger et 'stjerne-diagram' til at analysere fremgang på en række områder- sociale, økonomiske osv.

Kan du se om der er sket et fremskridt i personernes liv?

Redigeret af Sara

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tja, er der ikke efterspørgsel efter et tilbud, så er det nok fordi der ikke er nogen der kan bruge tilbuddet!!

Det er ikke fordi de der trænger og har problemer i det danske samfund, ikke kan finde steder at blive hjulpet. Der er ventetid på langt de fleste social kontorer, arbejdsformidlinger, psykiatriske behandlings steder osv osv. Måske skulle man flytte pengene fra exit programmet over til de steder der fattes midler??

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Tja, er der ikke efterspørgsel efter et tilbud, så er det nok fordi der ikke er nogen der kan bruge tilbuddet!!

Det er ikke fordi de der trænger og har problemer i det danske samfund, ikke kan finde steder at blive hjulpet. Der er ventetid på langt de fleste social kontorer, arbejdsformidlinger, psykiatriske behandlings steder osv osv. Måske skulle man flytte pengene fra exit programmet over til de steder der fattes midler??

Hvis de professionelle hattedamer ikke kan få lov til at UDPEGE dem der har brug for hjælp, så ryger hele deres eksistensgrundlag jo. Skam sig, Århuselsker :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis de professionelle hattedamer ikke kan få lov til at UDPEGE dem der har brug for hjælp, så ryger hele deres eksistensgrundlag jo. Skam sig, Århuselsker :)

Jeg er også helt varm i kinderne  ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hvis de professionelle hattedamer ikke kan få lov til at UDPEGE dem der har brug for hjælp, så ryger hele deres eksistensgrundlag jo. Skam sig, Århuselsker :)

 

Hvad er det for en nedladende holdning at give udtryk for.

Professionelle hattedamer.

Hvad mener du helt konkret ? 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hehehe, sikke en kærlighed... man får næsten lyst til at citere Pulp Fiction...

Haha selv om man ikke er enige kan man jo godt slutte af med at snakke pænt til hinanden ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease

Pengene er nok gået til at holde gang i socialrådgiverne? Troede at det var 77 mio? Som jeg kan læse mig frem til, så skal de holde den prostituerede i hånden og tage dem rundt til forskellige, i forvejen tilgængelige, tilbud. De bruger et 'stjerne-diagram' til at analysere fremgang på en række områder- sociale, økonomiske osv.

Kan du se om der er sket et fremskridt i personernes liv?

Jeg kender 2 som har/er i Exit programmet.

De ønskede at stoppe efter henholdsvis 20 og 16 år i prostitution.

De var begge kvinder som havde levet et liv uden misbrug og andet, men som havde brug for hjælp til at navigere rundt i System Danmark.

At få hjælp i dag er ikke heeeelt så nemt som man måske lige tror.

Jeg kan ikke få ondt i numsen over at der bliver sat penge af til at hjælpe kvinder som er låst fast i et liv der er begyndt at gøre dem skade.

Exit's socialrådgivere er uddannet specielt til at forstå de ting der kan være problematiske for kvinder som ønsker hjælp til at komme ud/væk fra branchen.

Personligt ville jeg nok betakke mig for at skulle stå i en kommune skranke og skulle udlevere mig selv og hvad jeg havde beskæftiget mig med - hvis jeg havde brug for hjælp.

Så hvis Exit kan 'skåne' kvinderne for det så har det da i det mindste gjort et eller andet godt.

Skyld og Skam er desværre stadig den største udfordring vi piger slås med.

Og det er kvinder vel undt hvis de kan blive sparet for bare noget af det via Exit.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tænk, hvad SIO kunne udrette af råd og dåd for bare 1/5 af de midler, både med hensyn til exit og med hensyn til non-exit ...

GF

Del dette indlæg


Link til indlæg

Trinetease skriver lige oven for, at hun ikke vil stå i en skranke og at mange slås med skyld og skam.

 

Som en der i mange år har siddet på den anden side af skanken kan jeg godt forstå hvad hun mener. Det er ikke sjovt at svare på alle de spørgsmål som der bliver stillet, selv om disse er nødvendige for at kunne give den rigtige hjælp.

 

Det med skyld og skam er rigtigt. I samfundet ser man mange som mener prostitution skal forbydes. Jeg har af mange kollegaer, specielt de kvindelige, fået at vide at prostitution er det værste man kan.. Når man i pressen læser og hører om de store skader som prostituerede har og fra Reden i København hører det samme, er dette også med til at vanskeliggøre det at søge om hjælp.

 

Hvis man skal bryde dette, vil det være vigtigt for den der søger om hjælp, at vide de bliver mødt uden fordomme af en som kun ønsker at hjælpe. Desværre kan det offentlige system ikke altid tilbyde dette

 

Jeg har gennem tiden kendt en del tidligere prostituerede. Der er alle 3 kategorier, drenge, piger og trans. Nogen har gladelig fortalt om det de har lavet, når de første barriere er brudt, andre har ikke. Langt de fleste har imidlertid sagt, at samfundets syn på dem er er problem, hvorfor de ikke kan være ærlige om hvad de har lavet.

 

Når man skal hjælpe tidligere prostituerede videre skal man også have forståede for, at der kan være problemer ud over der sexuelle og det økonomiske, som der skal ydes hjælp til. Det er også vigtigt af hjælperen kender denne del.

 

Hvis man ønsker er samfund, hvor man vil hjælpe personer videre i en tilværelse, hvor de kan leve et fornuftigt liv, er det vigtigt at de får den rigtige hjælp. Derfor det således vigtigt at have tilbud, hvor der ikke er forargelse i forbindelse med hjælpen.  Derfor er pengene som denne tråd startede med givet godt ud.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Nåmen, nu har jeg snakket både med exit, livarehab og kompetencecentret. Som du nævner, Trine, så er de uddannet til det. Jeg kan godt forstå det med at skulle udlevere sig selv- men er nok lidt egoistisk..

Jeg synes at Jette fra Kompetencecentret er enormt dygtig. Livarehab er privat og lever af fonde osv. Hende forstanderen stod- nå, Sara, jeg skal sørge for at der aldrig bliver begået overgreb imod dig mere, ingen mand skal slå dig bla bla.. Hun undrede sig vist over at jeg ikke brød sammen og tudbrølede.. Det var sgu ikke lige mig.. Er aldrig blevet slået- ever.. Hehe.. Der var ham, der tog fat om halsen på mig et kort øjeblik, men han stod til sidst og tiggede og bad om at få lov til at gå, inden politiet var på vej- det kostede ham så 1000 ekstra. :P

Hvis dine veninder får noget ud af exit, så go for it. De har ingen penge til at sætte noget i værk selv, så det er noget med at tage pigen i hånden og gå med rundt til de tilbud der er. Jeg er så kun godkendt til SU. Det er også fint nok..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease

En lille Note til debatten om Exit!

Det er ikke er krav at man stopper i Prostitution.

Og hvis man har levet i mange år i en gråzone i samfundet er det en udmærket måde at få hjælp på.

De er iøvrigt ikke på Nej-holdet.

Jeg ville sq nok betakke mig for hjælp fra Liva.

Og kompetence centret og Exit samarbejder.

Først nævnte har bare ingen mulighed for at 'presse' igennem hos kommunen for hjælp.

Jeg ringede også til dem i dag - for at høre om de forskellige tal osv.

De fortalte at SFI lige er ved at lægge en rapport ud om projektet.

Vi har muligheder for at få hjælp i samfundet for alt lige fra Misbrug til Ludomani.

Kan det så virkeligt være rigtigt at nogen sidder og mener at kvinder der ønsker hjælp ikke skal kunne få det?

Exit er ihvertfald et 10000 gange bedre alternativ end Liva , Rahm osv.

Trine

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

En af de mere kendte tidligere aktive gpere herinde, servicere stadig mig + et par andre kunder. Hun har ikke hjemmeside mere og annoncere ikke mere, men helt stoppet, det er hun ikke. Så hvornår er en gp stoppet? Det ved hverken du eller jeg havnebums. 

 

Og her sad jeg og troede du var et af de der Über mennesker som vi andre moralsk skal stræbe efter ... hvordan hænger ovenstående sammen med din mening om at man skal respektere når en GP er stoppet?!

 

Her er linket hvis du har glemt din moral et sted, hvor du ikke kan finde den igen :)

'?do=embed' frameborder='0' data-embedContent>>

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

For mig var projektet ligegyldigt- tror at jeg lagde for meget i det. Uambitiøst. Vi mødtes mig og hende fra exit på Baresso, så hun kunne få to stempler i hendes lille kaffebog. Hun løj om min udvikling og havde ondt i røven over de mindste ting- man skal bare være en lille nitte, de kan samle op fra gulvet- men sådan er alle prostituerede jo ikke. De sidestiller prostituerede med voldsofre, og jeg vil vædde med at samtlige tøser derinde er svagere end de fleste prostituerede hvad angår overfald osv.

F.eks kender jeg en, som arbejder med handlede kvinder gnm Reden International. Hun lavede et opråb på hendes facebookside om at folk skulle stå sammen imod fjernvold. En mand i bil havde råbt efter hende og hun cyklede vildt bange ud til en hovedgade og ingen hjalp hende... Haha... I den situation ville jeg måske bare råbe 'god dag' tilbage og cykle videre..

Måske er jeg bare ikke den rette til et sådant projekt. Og er mere end glad, hvis det har en virkning på nogle. Jeg var ret spændt, da projektet blev søsejlet- at jeg kritiserer projektet betyder langtfra at jeg ikke støtter hjælp til prostituerede..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Der er en helt ny på vej.

Den du linker til er en midtvejs rapport.

Sorry.

Midtvejsrapporten blev offentliggjort i dag. Den endelige rapport kommer først efter projektet er afsluttet ved udgangen af 2015.

Del dette indlæg


Link til indlæg

En lille statusopdatering på projekt exit prostitution. Projektet var normeret til op til 150 deltagere og der er p.t. 132, der er påbegyndt forløbet og der er 109 heraf der har afsluttet forløbet. Projektet skulle have været afsluttet ved udgangen af 2015, men er blevet forlænget til udgangen af 2016.

Statusnotat findes her:

http://www.sfi-campbell.dk/Admin/Public/Download.aspx?file=Files%2fFiler%2fSFI%2fPdf%2fNotater%2fEXIT-prostitution_statusnotat.pdf

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Skal man lave en kampagne der batter noget, så skal man ha piger med branche kendskab ansat - og masser af penge til at skubbe dem der ønsker at forlade branchen i gang med noget andet - og oceaner af tålmodighed og forståelse. Som situationen er nu, så bliver pigerne typisk tilbudt en sludder for en sladder og så bliver de spurgt om de vil i gang med et uddannelsesforløb.... I pro vest har flere piger som jeg har talt med berettet om at de har mere travlt med at fritte pigerne ud om " bagmænd " end noget andet. Det er selvfølgelig lidt firkantet stillet op for at fremme forståelsen :) 

Knus Pia

* ps, i dag har jeg samme ip som joret . Just saying så der ikke bliver ballade på et senere tidspunkt ..

Redigeret af VarmePia

Del dette indlæg


Link til indlæg
VarmePia skrev, for 4 timer siden:

Skal man lave en kampagne der batter noget, så skal man ha piger med branche kendskab ansat - og masser af penge til at skubbe dem der ønsker at forlade branchen i gang med noget andet - og oceaner af tålmodighed og forståelse. Som situationen er nu, så bliver pigerne typisk tilbudt en sludder for en sladder og så bliver de spurgt om de vil i gang med et uddannelsesforløb.... I pro vest har flere piger som jeg har talt med berettet om at de har mere travlt med at fritte pigerne ud om " bagmænd " end noget andet. Det er selvfølgelig lidt firkantet stillet op for at fremme forståelsen :) 

Knus Pia

* ps, i dag har jeg samme ip som joret . Just saying så der ikke bliver ballade på et senere tidspunkt ..

 

Jeg har da før hørt herinde at en glædes pige efter stop, arbejder i et exit program. Jeg ved godt at der nok er flere af den slags, exit programmer.

Men de gange hvor jeg har læst det herinde, så er den tidligere glædes pige gået i den modsatte grøft og anbefalede kraftigt et forbud.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg skal ikke gøre mig til ekspert på området, men exit prostitution er et tilbud, ikke kun er til at forlade prostitution, men også til at forbedre forhold for dem der ønsker at blive i branchen. Forløbet er over en 12 måneders periode og der blev oprindeligt afsat 46 mio kr til op til 150 deltagere. Ved ikke hvilket beløb der er afsat yderligere fra satspuljen ved forlængelsen af projektet med et år. Jeg nægter at tro, at der blot tilbydes en sludder for en sladder i dette forløb, når man har læst oplægget, halvvejsrapporten og statusnotatet om dette projekt.

Hvis ikke dette kan betegnes som et seriøst projekt med indbygget pengesæk og tålmodighed, så synes jeg godt nok, der skal meget til at tilfredstille de krævende kritikkere af projektet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

De midler der er afsat til projektet er altså ikke kun gået til at holde en flok rådgivere på gaden. Der har været flere elementer sat i værk. Blandt andet er der også brugt resurser på efteruddannelse i kommunerne og på jobcentre. Så medarbejderne her er bedre rustet til at imødekomme de piger der har behov for hjælp til at komme videre.. 

 

Det er bare ikke så pisse nemt at vende tilbage til det etablerede arbejdsmarked hvis man har x antal år der er ikke eksisterende på sit cv. Blandt andet fordi skam og fordomme gør det svært at sætte sige ned til en jobsamtale og fortælle at man altså Knaldede penge sammen i de 7 år man ikke lige kan redegøre for på sit cv. Så det er ikke så nemt at vende tilbage som det lige lyder. 

Derforkan det være en stor hjælp for pigerne hvis der sidder nogle medarbejdere der ude som har en indsigt i de vilkår de kommer fra og som ved hvor i lovgivningen der kan gives en hånd. Men det kræver altså at personale uddannes. Og det er en del af midlerne også gået til. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...