Hop til indhold
Borende X

Hva' får dig i forårshumør?

Recommended Posts

Når vi kommer frem til sidste halvdel af februar, begynder saftspændingen at blive mærkbar i takt med det stærkere lys.

I hvert fald hos mig, hvilket jeg tidligere berørt i en anmeldelse eller to.

Men hvad forbinder I egentlige med forår?

Skal jeg selv lægge ud, bliver det først og fremmest sansning via musik.

Min absolutte stemningsskaber nr. 1 er, som også tidligere anført herinde, foråret af Vivaldi. Her bobler livsglæden nærmest op af jorden:

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har været i blidt forårshumør hele ugen. Vinterferie, mildt vejr, midt på ugen en god  times dejligt møde med min sædvanlige købesexleverandør, et møde som jeg har set frem til i ugen siden aftalen blev indgået og som jeg tænker tilbage på med en stille lykkefølelse, om aftenen middag på en inn-restaurant i kødbyen med en god ven her fra Eg.  

 

Herhjemme er ugen gået med  forårsklargøringen af 5 tons klassisk træ-sejlbåd - det har været en ren wellness- uge .

Venligst

 

Spunsen/Bundstokken :geek:

Redigeret af Bundstokken

Del dette indlæg


Link til indlæg

For mig er det ikke musik, der gør det. Det er små ting, såsom lyde, dufte, stemninger, hændelser. 

 

Som når terrassedøren står åben, og man om aftenen kan høre en motorcykel, som den eneste lyd. Jo flere der er på gaden af disse brølende bæster, jo tættere kommer vi forår og sommer.

 

Eller når jeg lige når at høre tydeligt engageret morgenkvidder inden jeg går i seng. Fuglenes sang om forår og sommer.

 

Eller når vinterens dosis af Benadryl skal til at fordobles, så ved man - på godt og ondt - at foråret er ankommet. Det kan da godt sætte små bobler i mig, ubehaget til trods.

 

Og så er der alle de andre små ting, som jeg på ingen måde kan liste - ting der giver et hurtigt flashback eller bare ruller en stemningsfyldt fornemmelse ind over mig.

 

Jeg kan dog fastslå, at jeg ikke føler foråret endnu. :D

 

 

Mvh,

 

/Gina.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hey BX.

 

Foråret, kommer med mere lys, Jeg bliver gladere, skønt, at kunne køre på job, mens solen står op i det fjerne. Skønt at, kører hjem fra job og det stadig er lyst. Når jeg vågner kan, jeg hører fuglene det giver en rar fornemmelse. Ja alle de dufte der fremkommer når foråret kommer. Varmen, er skøn jeg elsker, at man ikke nødvendigvis skal, pakke sig ind i alt det tøj.

 

Lyset, bringer mit humør op, Alt er ikke sort og kold menneskerne omkring en vågner fra vinterens mørke.

Jo foråret nyder jeg i fulde drag. 

 

Ja jeg siger til mig selv, Du skal bare føle dig glad og tilfreds  jeg kan aldrig sætte en finger på præcise årsager bag denne lykke. Men jeg føler sommerfuglene i maven og et smil vises på mine læber. Jeg kaster alle mine bekymringer og klager væk, og begynder at se alle de positive ting jeg ikke ser om vinteren. Forår er bare flottere og en glædes mdrér for mig. Ja glæder mig bare over de små ting venner, familie og bekendte giver mig. Og ka kun sige tak for det.

 

God aften til jer alle.

 

KK

 

 

Redigeret af kanonkongen

Del dette indlæg


Link til indlæg

At gå i gang med at stable årets første læs brænde, så jeg er forberedt på næste vinter . .  ;)

 

Lytte til mejsernes parringssang - Savner bare gærdesmuttens højtråbende glædestoner . .  :)

 

At se en del af haven er dækket med spæde blomstrende erantiser og plukke de første nye spæde skud af ramsløg til salaten . .  :P

 

Nyde den specielle udefinerbare duft, der siger det er forår . . .  ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Når man kan smide vinterjakken og stille støvlerne bagerst i skabet

Når solens stråler varmer den blege hud

Når pigerne går med bare ben igen :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg ved ikke, hvad der er gået galt med min første tekst. Den er umulig at redigere. Måske copy/paste, så jeg gentager den lige her:

 

Når vi kommer frem til sidste halvdel af februar, begynder saftspændingen at blive mærkbar i takt med det stærkere lys.

I hvert fald hios mig, hvilket jeg også har berørt i en anmeldelse eller to.

 

Men hvad forbinder I egentlig med forår?

 

Skal jeg selv lægge ud, bliver det først og fremmest via musik.

Min absolutte stemningsskaber nr. 1 er, som også tidligere anført herinde, foråret af Vivaldi. Her bobler livsglæden nærmest op af jorden:

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

No offence DETH men i mine øjne har det ikke noget med forår, at gøre. Men bare plane stupid.  :eek: Men igen hver mand sine måder at se tingene på.  :-P

 

God aften DETH.

 

KK

 

Hvis du ser efter gør han det på en lukket bane så rolig nu.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis du ser efter gør han det på en lukket bane så rolig nu.

Jo jo kan jeg godt se. Men da stadig dumt i mine øjne om det er på bane eller vej. Nok bare fordi jeg har set hvordan en motorcykel blev plantet i siden på en volvo, efter sådan et stunt. Ja føreren så ikke køn ud da han hang ind over føresædet.  hvis jeg bliver mere rolig skider jeg i bukserne  :-P  :-P

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Af andre forårsbebuderen kan jeg ikke lade være med at tænke på den desværre lidt glemte Jens Memphis. Han får af helt naturlige årsager et lidt forsinket forår i år:

 

Som flere herinde ved, færdes jeg gerne på havet. Samme Memphis er også mester for denne lidt tvetydige vise om skibe:

Altsammen for mig glade forårsbebudere.

 

Hej bx,

 

Noget må gået galt for dig i dine links, da de er forsvundet i dit indlæg (Se ovenfor). :???:

 

Jens Memphis, var det ikke ham fra De Gyldne Løver?

 

 

I øvrigt er forår for mig erantis, vintergækker, krokus og at det er slut med at skulle skrabe sne. I år er der et ekstra plus, da jeg skal forsøge mig med mit første gækkebrev til mit barnebarn. :D

I øvrigt modtages forslag gerne, det eneste jeg umiddelbart kan komme på uden at google noget er : Gæk gæk gæk,  put Oliver i en sæk, min navn det står med prikker, pas på det ikke stikker,   men der findes nok flere og bedre forslag, så hvis nogen vil bidrage, så skriv det meget gerne her eller send en pm.

 

 

Og når roserne bliver beskåret, jamen så kan det ikke blive bedre, men det varer nok også et par måneder endnu (og dette er ikke en opfordring til en diskussion om hvornår roser skal beskæres). :oops:

 

Og så bliver det også snart grill-time.  :-P

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jo jo kan jeg godt se. Men da stadig dumt i mine øjne om det er på bane eller vej. Nok bare fordi jeg har set hvordan en motorcykel blev plantet i siden på en volvo, efter sådan et stunt. Ja føreren så ikke køn ud da han hang ind over føresædet.  hvis jeg bliver mere rolig skider jeg i bukserne  :-P  :-P

 

Det der mange ting der er, bla at springe i faldskræm eller lade sig skyde ud af en kanon ;-) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej bx,

 

Noget må gået galt for dig i dine links, da de er forsvundet i dit indlæg (Se ovenfor). :???:

 

Jens Memphis, var det ikke ham fra De Gyldne Løver?

 

Jo, smo.

 

Jeg ved ikke, hvad der er gået galt. Jeg skrev indlægget i et dokument, og linkene var synlige, da jeg satte teksten ind. Men det gik skævt. Jeg kunne ikke redigere mig ud af problemet, så derfor skrev jeg teksten om og direkte ind i et nyt indlæg.

 

Og jo: Memphis var med i De gyldne Løver.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jo, smo.

 

Jeg ved ikke, hvad der er gået galt. Jeg skrev indlægget i et dokument, og linkene var synlige, da jeg satte teksten ind. Men det gik skævt. Jeg kunne ikke redigere mig ud af problemet, så derfor skrev jeg teksten om og direkte ind i et nyt indlæg.

 

Og jo: Memphis var med i De gyldne Løver.

 

Hej bx

 

Du har nok prøvet at redigere mens jeg skrev på mit indlæg, men resultat i dit indlæg kl 22.39 er det samme som før, masser at tom plads uden links. :eek:

Redigeret af smo

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej smo.

 

Ja, jeg begriber ikke, hvad der foregår. Den fulde tekst stod i feltet, da jeg trykkede på svarknappen, og når jeg redigerede, så det fint ud. Men ikke i slutresultatet.

 

Det manglende, sidste link er: www.youtube.com/watch?v=o0bz8-Zx2cw

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

Den har da været med hver gang BX?

 

Så ser vi noget forskelligt på skærmen.

Jeg prøvede at sætte det sidste link ind i svaret til smo. Det var der i kladden, men forsvandt i den endelige version. Så skrev jeg linket ind med håndkraft, og så blev det stående.

Meget mystisk.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg kan se den 4 gange i alt. Den jeg lage ind kan jeg kun se som link til youtube, kan i se den som film?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hej smo.

 

Ja, jeg begriber ikke, hvad der foregår. Den fulde tekst stod i feltet, da jeg trykkede på svarknappen, og når jeg redigerede, så det fint ud. Men ikke i slutresultatet.

 

Det manglende, sidste link er: www.youtube.com/watch?v=o0bz8-Zx2cw

 

Jeg kan nok ikke hjælpe med nogen forklaring, er også novice på dette felt.

 

Men linket ovenfor virker i det mindste når det sættes ind i browseren, så der er minder om min salige svigermor, De Gyldne Løver var hendes favoritgruppe for mange herrens år siden, den gang jeg var ung. ;)

Redigeret af smo

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...