Midtj 5852 Skrevet 5. Februar, 2015 På Rejsenetværks vegne: Det handler om, at købesex kan blive for billigt i Tyskland, og at der må noget regulering på, så hele branchen ikke lider skade. Ok, det var den VILDT KORTE version. Det var lige godt satans. Du er da ultra skrab til at skrive referat Louie. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9743 Skrevet 5. Februar, 2015 (edited) McQueen, du behøver ikke at forstå noget som helst, og jeg behøver ikke at prøve hverken på at forklare dig hvad du ikke forstår, eller i grunden at kommentere dine indsigelser, der er formålet med denne tråd uendeligt uvedkommende. Målgruppen skal jeg gerne engagere mig i dialogen med, om muligheden opstår, og tænker målgruppen om mig som du selv, får jeg den ikke tale, din medvirken her er kun aldeles overflødig, så hold du dig gerne til debatten om den hjemlige andedam, så fokuserer jeg på Tyskland uagtet at jeg hverken er sprogkyndig eller er en formuende debattør. Medierne rolle er det at formidle, det være sig debat, som reportage, eller begge dele på samme tid. Rejsenetværk Redigeret 5. Februar, 2015 af Rejsenetvaerk 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5064 Skrevet 5. Februar, 2015 (edited) McQueen, du behøver ikke at forstå noget som helst, og jeg behøver ikke at prøve hverken på at forklare dig hvad du ikke forstår, eller i grunden at kommentere dine indsigelser, der er formålet med denne tråd uendeligt uvedkommende. Målgruppen skal jeg gerne engagere mig i dialogen med, om muligheden opstår, og tænker målgruppen om mig som du selv, får jeg den ikke tale, din medvirken her er kun aldeles overflødig, så hold du dig gerne til debatten om den hjemlige andedam, så fokuserer jeg på Tyskland uagtet at jeg hverken er sprogkyndig eller er en formuende debattør. Medierne rolle er det at formidle, det være sig debat, som reportage, eller begge dele på samme tid. Rejsenetværk Men nu er der jo noget der hedder en 'redaktion'....og for at komme igennem 'nåleøjet' må man formidle hensigtsmæssigt både i indhold og i form. Og du er vel åben for en debat om din form og dit indhold, særligt når du fremlægger det i et debatforum!? Og hvis du skal nå tyske meningsdannere, så skal du nok først og fremmest skrive på tysk, og måske forfatte dig mere koncist. Læserbreve kan være en begyndelse. Dernæst håbe på, at man får optaget en 'kronik'. Men mit kendskab til tyske dagblade er begrænset, men hvis Springer-pressen og f.eks. Bild skal røre ved det, skal det nok omformes til noget mere tilgængeligt i tabloid stil! Redigeret 5. Februar, 2015 af McQueen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 5. Februar, 2015 Rejse, jeg håber det lykkes dig at få mediernes opmærksomhed, selv om det ser ud som en umulig opgave. De tyske medier er nok ikke interesseret, for der findes brancheeksperter dernede i forvejen (jeg har svært ved at tro de vil benytte en dansk købesexskunde som kilde/rådgiver). De danske medier vil nok hellere lægge fokusset på den danske prostitutionsbranche end den tyske. Så det er oppe af bakke for dit projekt. Men på den anden side har du ikke noget at miste ved at satse stort. Skulle der komme en interesserende dansk, ikke-tabloid-journalist med på dine rejser, har du opnået noget. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9743 Skrevet 5. Februar, 2015 (edited) Jeg ønsker ikke at mit oplæg skal bearbejdes tabloidt, jeg ønsker ikke at det skal munde ud i sensations eller underholdnings journalistik, men at det kan tage form af klassisk reportage journalistik. Og jeg kan ikke tysk, ikke en gang engelsk til formålet, og vil ikke selv kunne andet end at bidrage med forslag til fokus på mulige kilder til, og vinkler på emnet. Der hvor en sådan reportage vil kunne gøre en forskel, det er at fortsætte hvor de tyske medier slipper og lader indtrykket stå uimodsagt. I den tyske debat vinkles branchen både positivt og negativt, men den positive vinkel består efter mit indtryk mest i et passivt forsvar af statusquo, mens den negative vinkel så vidt jeg på et formentlig utilstrækkeligt grundlag kan bedømme, den stadig mere aggressivt og med stigende styrke fokuserer på de historier der tjener til at få den tyske legalisering i 2002 til at fremstå som fejlagtig, og som derfor af forbudsfløjen søges udnyttet til at erstatte loven med den svenske model. Det jeg gør er at samle tråden op hvor denne debat slutter i en skyttegravskrig hvor fronterne er trukket skarpt op, for at byde ind med en fokus der bygger på at støtter af loven anerkender et behov for at der politisk skrides ind overfor en utilsigtet og uønsket problematisk udvikling i dele af branchen. Samt at jeg analyserer på de dybereliggende årsager til at det er kommet så vidt, som der tilsyneladende ikke er nogen dybere interesse for i Tyskland at diskutere i en konteks af årsag og virkning i de lavere sociale klasser/bunden af arbejdsmarkedet, herunder EU som medvirkende årsag. Oprindeligt var det ønsket hos Journalisten fra DR at lave en reportage om en tur med sådan nogle som os på tur til Tyskland, egnet til radio og TV, hertil ville ingen medvirke, og mit oplæg er i sin form mest egnet til et format på print, men for min skyld gerne inkluderende en tur med sådan nogle som os til Tyskland, uden billeder af os eller med lyd på. Venlig hilsen Rejsenetværk Redigeret 5. Februar, 2015 af Rejsenetvaerk 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 5. Februar, 2015 Langt skriv hvor rejse kommer vidt omkring. Om vi taler Tyskland eller et hvilket som helst andet land, kan jeg nu godt lide den betragtning, at man skal fjerne bunden af markedet, samt indføre nogle minimumskrav til prostitution. Og ja for at nå frem til den konkludere fordre det måske ikke et så vidtgående indlæg. Jeg ser også andre lyspunkter i "analysen/oplægget", herunder en opfordring og en påvirkning af de mange danskere der tager på sexferie i Tyskland, til at fravælge de dele af branchen der drives på urimelige vilkår. Om Dr eller lignende en dag vil lave en udsendelse omkring danskerne lyst til sexferie i Tyskland, kunne jeg såmænd godt forstille mig vil ske. Jeg kunne dog godt forestille mig, at en sådan udsendelse vil ligge vinklingen på bagsiden af medaljen, hvorfor disse rejselysne danske mænd, vil blive fremstillet i et kedeligt lys. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5064 Skrevet 5. Februar, 2015 Jeg ønsker ikke at mit oplæg skal bearbejdes tabloidt, jeg ønsker ikke at det skal munde ud i sensations eller underholdnings journalistik, men at det kan tage form af klassisk reportage journalistik. Og jeg kan ikke tysk, ikke en gang engelsk til formålet, og vil ikke selv kunne andet end at bidrage med forslag til fokus på mulige kilder til, og vinkler på emnet. Der hvor en sådan reportage vil kunne gøre en forskel, det er at fortsætte hvor de tyske medier slipper og lader indtrykket stå uimodsagt. I den tyske debat vinkles branchen både positivt og negativt, men den positive vinkel består efter mit indtryk mest i et passivt forsvar af statusquo, mens den negative vinkel så vidt jeg på et formentlig utilstrækkeligt grundlag kan bedømme, den stadig mere aggressivt og med stigende styrke fokuserer på de historier der tjener til at få den tyske legalisering i 2002 til at fremstå som fejlagtig, og som derfor af forbudsfløjen søges udnyttet til at erstatte loven med den svenske model. Det jeg gør er at samle tråden op hvor denne debat slutter i en skyttegravskrig hvor fronterne er trukket skarpt op, for at byde ind med en fokus der bygger på at støtter af loven anerkender et behov for at der politisk skrides ind overfor en utilsigtet og uønsket problematisk udvikling i dele af branchen. Samt at jeg analyserer på de dybereliggende årsager til at det er kommet så vidt, som der tilsyneladende ikke er nogen dybere interesse for i Tyskland at diskutere i en konteks af årsag og virkning i de lavere sociale klasser/bunden af arbejdsmarkedet, herunder EU som medvirkende årsag. Oprindeligt var det ønsket hos Journalisten fra DR at lave en reportage om en tur med sådan nogle som os på tur til Tyskland, egnet til radio og TV, hertil ville ingen medvirke, og mit oplæg er i sin form mest egnet til et format på print, men for min skyld gerne inkluderende en tur med sådan nogle som os til Tyskland, uden billeder af os eller med lyd på. Venlig hilsen Rejsenetværk Tror der er dybere liggende årsager til den udvikling, man ser i Tyskland: http://www.ugebreveta4.dk/taenketank-working-poor-kan-brede-sig-til-danmark_19935.aspx Men Rejse...læser du tysk, siden du har så stor indsigt i debatten (i aviser og i politiske kredse) syd for grænsen?? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 5. Februar, 2015 (edited) Oprindeligt var det ønsket hos Journalisten fra DR at lave en reportage om en tur med sådan nogle som os på tur til Tyskland, egnet til radio og TV, hertil ville ingen medvirke, og mit oplæg er i sin form mest egnet til et format på print, men for min skyld gerne inkluderende en tur med sådan nogle som os til Tyskland, uden billeder af os eller med lyd på. Jeg tror godt jeg kan melde ud at jeg ikke har lyst til at deltage i interviews eller har lyst til at rejse med en journalist på nakken, jeg har set for mange dårlig vinkling af prostitutionsartikler og -reportager. Jeg var idealist en gang og tænkte det kunne være sjov at fortælle vidt og bredt om mine eventyre... men man bliver klogere med tiden. Man bliver bare udstillet som en pervers sexturist, a la tidligere udsendelser om købesex i Thailand. Redigeret 5. Februar, 2015 af Nille 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9743 Skrevet 5. Februar, 2015 (edited) Tak for link McQeen Nej jeg læser ikke tysk, for det kan jeg ikke, men jeg bruger af og til Google translate til tyske artikler. Men det er heller ikke pointen, om jeg har tilstrækkelig indsigt eller er tilstrækkeligt opdateret på emnet, for det har/er jeg ikke optimalt. Hvis det var min mission med denne tråd, så kunne jeg lige så godt have undladt den, for så havde tråden blot udgjort endnu debat om emnet i rækken af tidligere i forum på EG. Mit perspektiv består i at den tyske lovgivning gør det muligt med omkostningseffektiv stordrift, til følge mulige priser for sex, der gør det muligt at flest mulige sexarbejdere kan sælge så meget sex som muligt til flest mulige købere af sex. Det på sådan vis at det kan være optimalt for både klubberne, sælgere, købere og samfund. Stenen i skoen består så i en udvikling der er gået for vidt i kraft, dels af at der relativt betragtet findes ca 4 x så mange sexarbejdere i Tyskland som i Danmark, dels at årsagen hertil beror på en helt overdreven tilgang af migrante sexarbejdere fra Rumænien og Bulgarien, der igen skyldes åbne grænser og arbejdskraftens frie bevægelighed. Mit bud er så at man politisk formulerer et mål om at halvere udbuddet af sexarbejdere, samt vedtager nogle minimums standarder i kraft af nogle rammebetingelser for branchen, der følges op af en intensiveret offentlig kontrol og regulering. Optimalt til virkning at færre sexarbejder deler omsætningen i branchen, til følge oplevelsen af en større personlig andel af samme. En branche der fortsættende vil kunne bevare en righoldig repræsentation af både tyske og østeuropæiske migrante piger, men blot i et reduceret antal ud fra et politisk ønske herom. Det burde være muligt i et transformeret marked, hvor der fortsat vil bestå et udbud af sexarbejdere, der relativt er dobbelt så stor som i Danmark, men hvor lovgivningen gør effektiv stordrift mulig på sådan vis at pigernes omkostninger kan være så lave, at priserne fortsat kan være attraktive nok til en maksimal efterspørgsel, herunder i form af sexturisme som hidtil. Som jeg ser det kunne det være interessant at samle branche interessenter, eksempelvis de prostitueredes forening, og den forening jeg linker til der ser ud til at udgøre et forsøg på at udgøre en brancheforening for klubejere mfl, samt tyske politikere og ministerielle embedsmænd til en journalistisk styret rundbords samtale om mit oplæg i en tysk oversættelser, som jeg altså ikke selv har råd til at få foretaget. Herudfra kunne et dansk/tysk print samarbejde eventuelt foretage opsøgende journalistik i marken, hos ERW, Artemis, Pauschal Club mfl, efter at disse har fået oplægget , høre hvad piger og ejere siger til det. Selvfølgelig bygget ovenpå af alt hvad mediet selv foretager af research og vil stille af spørgsmål på baggrund heraf. Venlig hilsen Rejsenetværk Redigeret 5. Februar, 2015 af Rejsenetvaerk 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 5. Februar, 2015 (edited) Jeg tror godt jeg kan melde ud at jeg ikke har lyst til at deltage i interviews eller har lyst til at rejse med en journalist på nakken, jeg har set for mange dårlig vinkling af prostitutionsartikler og -reportager. Enig. Omvendt tror jeg også man er nødt til at erkende, at hvis man vil ændre noget, så skal man nok starte et helt andet sted før man begynder at lave reportager m.v. Hvis flere og flere kravlede ud af skabet i deres eget liv og netværk, så ville der være et stærkere grundlag, for så at gå videre i sin lyst til at påvirke befolkningen, politikkerne med videre. Der er nok heller ingen tvivl om, at etablering af en fælles forening hvor alle med interesser i branchen var repræsenteret, suppleret med et stort antal aktive medlemmer ville gøre en forskel. En stor og stærk forening kan så at sige selv sætte dagsorden, og så bliver situation helt anderledes end i dag, nemlig den at man kan stille krav, snarere end som nu, hvor man naivt tror eller håber på, at vinklingen vil tale ens sag. Redigeret 5. Februar, 2015 af Bluejacket Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nye tider 7142 Skrevet 5. Februar, 2015 (edited) Tak for link McQeen Selvfølgelig bygget ovenpå af alt hvad mediet selv foretager af research og vil stille af spørgsmål på baggrund heraf. Venlig hilsen Rejsenetværk Kære Rejsenetværk Jeg har følgende kommentarer til de dele der er markerede: Nej jeg læser ikke tysk, for det kan jeg ikke, men jeg bruger af og til Google translate til tyske artikler. Men det er heller ikke pointen, om jeg har tilstrækkelig indsigt eller er tilstrækkeligt opdateret på emnet, for det har/er jeg ikke optimalt. Hvis det var min mission med denne tråd, så kunne jeg lige så godt have undladt den, for så havde tråden blot udgjort endnu debat om emnet i rækken af tidligere i forum på EG. Mit perspektiv består i at den tyske lovgivning gør det muligt med omkostningseffektiv stordrift, til følge mulige priser for sex, der gør det muligt at flest mulige sexarbejdere kan sælge så meget sex som muligt til flest mulige købere af sex. Det på sådan vis at det kan være optimalt for både klubberne, sælgere, købere og samfund. Stenen i skoen består så i en udvikling der er gået for vidt i kraft, dels af at der relativt betragtet findes ca 4 x så mange sexarbejdere i Tyskland som i Danmark, dels at årsagen hertil beror på en helt overdreven tilgang af migrante sexarbejdere fra Rumænien og Bulgarien, der igen skyldes åbne grænser og arbejdskraftens frie bevægelighed. Mit bud er så at man politisk formulerer et mål om at halvere udbuddet af sexarbejdere, samt vedtager nogle minimums standarder i kraft af nogle rammebetingelser for branchen, der følges op af en intensiveret offentlig kontrol og regulering. Er du helt derude hvor der skal fastlægges standard 30 minutter med knep/knald = xxEuro - og standard 60 minutter 2 piger osv = xxxEuro - jeg kan love dig for at ingen normalt tænkende politiker eller andre vil beskæftige med den slags - det er jo det rene vanvid. Optimalt til virkning at færre sexarbejder deler omsætningen i branchen, til følge oplevelsen af en større personlig andel af samme. Betyder det så ikke bare at de få tilbageværende piger skal acceptere at være totalt udkneppede - mener du virkelig dette ? - skal jeg virkelig efterlyse din manglende empati for kvinder ? En branche der fortsættende vil kunne bevare en righoldig repræsentation af både tyske og østeuropæiske migrante piger, men blot i et reduceret antal ud fra et politisk ønske herom. jeg tror altså ikke en gang Hitler kan piske nuværende tyske politikere - ej heller det øvrige EU til at forstå det nødvendige i at tyske mænd og sexturister har rigelige mængder af f.eks. fattige purunge lyshårede Ukrainske piger til rådighed på tyske bordeller - det er forskruet vanvid - Rejse.. Det burde være muligt i et transformeret marked, hvor der fortsat vil bestå et udbud af sexarbejdere, der relativt er dobbelt så stor som i Danmark, men hvor lovgivningen gør effektiv stordrift mulig på sådan vis at pigernes omkostninger kan være så lave, at priserne fortsat kan være attraktive nok til en maksimal efterspørgsel, herunder i form af sexturisme som hidtil. Nå så kom den skjulte dagsorden! : 82mill tyskere skal foranstalte billigst mulig fisse (også for Rejse... ) - billige priser = måske flere kunder - stakkels endnu mere udkneppede piger herunder i form af sexturisme som hidtil. Du har da for pokker ikke forstillet dig at tyske beslutningstagere som et vigtigt punkt skal beskæftige sig med et nyt synlig segment i bordellerne : sexturisters maksimale ve og vel - fuldstændigt skingert Som jeg ser det kunne det være interessant at samle branche interessenter, eksempelvis de prostitueredes forening, og den forening jeg linker til der ser ud til at udgøre et forsøg på at udgøre en brancheforening for klubejere mfl, samt tyske politikere og ministerielle embedsmænd til en journalistisk styret rundbords samtale om mit oplæg Sig mig lige - hvem tror du egentlig du er _ den store Gud eller ??i en tysk oversættelser, som jeg altså ikke selv har råd til at få foretaget. - Ja gudskelov har du ikke penge - og du finder heller ingen der vil oversætte al dette vås Herudfra kunne et dansk/tysk - Nej Rejse... jeg tror sgu vitterlig at ingen dansker vil røre dette, ikke en gang med en ildtang print samarbejde eventuelt foretage opsøgende journalistik i marken, hos ERW, Artemis, Pauschal Club mfl, efter at disse har fået oplægget , høre hvad piger og ejere siger til det. Selvfølgelig bygget ovenpå af alt hvad mediet selv foretager af research og vil stille af spørgsmål på baggrund heraf. Venlig hilsen Rejsenetværk ------------------------------------------------------------------------------------ Kære Rejsenetværk - jeg ved godt jeg har været hård ved dig - men alle dine vanvittige foreslag til indblanding i tyske anliggender må aldrig på nogen måde komme til Tyskland - du gør Danmark til grin. Hvis du endelig vil gøre noget - så skal du bosætte dig i Tyskland - dvs du har tysk adresse - og så arbejde ud fra din tyske bopæl og adresse - og du må aldrig fortælle du er dansker Mange hilsner Nyder livet Redigeret 5. Februar, 2015 af Nyder livet 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 5. Februar, 2015 (edited) Hvis du endelig vil gøre noget - så skal du bosætte dig i Tyskland - dvs du har tysk adresse - og så arbejde ud fra din tyske bopæl og adresse - og du må aldrig fortælle du er dansker Mange hilsner Nyder livet Jeg tror desværre Nyder livet har ret, tyskerne vil aldrig tage os alvorlig i denne sag. Hvad siger I til hvis en svensker eller nordmand blander sig i vores prostitutionsdebat ... ville vi tage ham/hende alvorligt ??? I don't think so... Redigeret 5. Februar, 2015 af Nille 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5064 Skrevet 5. Februar, 2015 (edited) Nu er I lidt hårde ved Rejse, drenge Men problemet stikker dybere... Nemlig til de stækkede tyske lønmodtagerorganisationer. Som mit sidste link fortalte har den svage tyske lønmodtagerorganisering sammen med liberaliseringer og reformer på arbejdsmarkedet skabt en underklasse af tyske (og udenlandske) lønmodtagere i servicesektoren. Ofte kræver de jobs ingen videre faglige kvalifikationer, hvorfor de brancher uden stærke aftaler om overenskomst: arbejdstidsbestemmelser, løn m.m. er særligt udsatte for social dumping. Og her er sexarbejde en af dem! Det tyske arbejdsmarked er forskelligt fra det danske, selvom en række negative tendenser allerede er at spore også her i landet! Redigeret 5. Februar, 2015 af McQueen 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Marqui 362 Skrevet 5. Februar, 2015 Kære Rejsenetværk, det er et rigtigt fint indlæg du har lavet - rigtigt fint, og jeg er sikker på at de nede i herrelandet retter ind. Nu hører jeg jo til i Dannevang, og må nok erkende, at det jeg særligt hæftede mig ved, er din insisteren på kaffe og kage! ... i mine yngre dage opfattede jeg det nok som en trussel når det fruentimmer jeg kurtiserede kundgjorde, at forældrene netop inviterede på kaffe og kage ... idag, hvor jeg er ganske affældig, og mængden af hudfolder gør at jeg til hver en tid kan demonstrere et imponerende hønserøv fornærmet udtryk, er jeg nok mere interesseret i kaffe og kage end forholdene i herrelandet. Kan du mon lokkes til at løfte sløret for om det er hjemmebagt? og måske drømmekage? eller kejserensskæg? go'e gamle travere, der nok fortjener at blive holdt i hævd! Kan man bli'e inviteret på kaffe og kage uden at skulle læse hele indlæget? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17686 Skrevet 5. Februar, 2015 Jeg tror desværre Nyder livet har ret, tyskerne vil aldrig tage os alvorlig i denne sag. Hvad siger I til hvis en svensker eller nordmand blander sig i vores prostitutionsdebat ... ville vi tage ham/hende alvorligt ??? I don't think so... Hvis en svensker eller nordman blander sig i gennem at sige; "gør ikke som vi, vi har prøvet og det var slemt", så ville i vel taget det alvorligt? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nye tider 7142 Skrevet 5. Februar, 2015 (edited) Hvis en svensker eller nordman blander sig i gennem at sige; så ville i vel taget det alvorligt?så ville i vel taget det alvorligt? Kære Bananas Det vil hverken Sverige eller Norge næppe nogensinde indrømme - så derfor vil det næppe heller nogensinde blive aktuelt at tage stilling til dit spørgsmål : "så ville i vel taget det alvorligt?" - og hvorfor?? - fordi at : "gør ikke som vi, vi har prøvet og det var slemt", = det er ubekvemme sandheder , og den slags dysses mest muligt ned - for ikke at lide nederlag - tabe ansigt - miste anseelse - vise svækket dømmekraft - Mange hilsner Nyder livet Redigeret 5. Februar, 2015 af Nyder livet Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 5. Februar, 2015 (edited) Hvis en svensker eller nordman blander sig i gennem at sige; "gør ikke som vi, vi har prøvet og det var slemt", så ville i vel taget det alvorligt? Hvorfor gør I/de ikke oprør ? Er der ikke nogen som tør ? Redigeret 5. Februar, 2015 af Nille Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17686 Skrevet 5. Februar, 2015 Selvfølgelig vil hverken Sverige eller Norge indrømme det. Men svenske eller norske debattører kan indrømme det, ligesom svenske eller norske forskere kan. Sammenligningen Nille gjorde drejede sig ikke om at den danske staten skulle blande sig i, men en dansker. Derfor ... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17686 Skrevet 5. Februar, 2015 Hvorfor gør I/de ikke oprør ? Er der ikke nogen som tør ? Gøre oprør? For retten at købe sex? Driller du? Mener du at svenskere skulle marschere på gaderne for retten at købe sex? Vi gør ikke oprør af samme grunde som i ikke skulle gøre det. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 5. Februar, 2015 Når jeg fortæller folk og pigerne i Tyskland at vi har ingen klubber i Danmark og har højst 2-4 piger på arbejde i et mindre hus/lejlighed, grinede de forbavsende af os. De troede at Danmark er et frisindet land med fri porno og prostitution er "lovlig" på lige fod med Tyskland. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 5. Februar, 2015 (edited) Gøre oprør? For retten at købe sex? Driller du? Mener du at svenskere skulle marschere på gaderne for retten at købe sex? Vi gør ikke oprør af samme grunde som i ikke skulle gøre det. Er det ikke vild krænkende at man ikke kan købe sex, hvis begge parter blive enige og det ikke er tvang ? Det burde I/de tage det op til menneskerettighedsdomstolen. Redigeret 5. Februar, 2015 af Nille 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nye tider 7142 Skrevet 5. Februar, 2015 Jeg tror desværre Nyder livet har ret, tyskerne vil aldrig tage os alvorlig i denne sag. Hvad siger I til hvis en svensker eller nordmand blander sig i vores prostitutionsdebat ... ville vi tage ham/hende alvorligt ??? I don't think so... Kære Nille - - nå endelig en der kan se det gale i dette tiltag!! - - man skal da være mere naiv "en loven tillader" hvis man forventer at tyskerne klapper i hænderne af henrykkelse over dette vås - de ryster på hovedet eller bare nøjes med at tænke deres. Lad være med at undervurdere tyskerne - de skal nok selv klare det der skal rettes - hvis der i det hele taget er noget der trænger til "eftersyn" - og hvis "eftersyn" så stol på at det bliver et "TYSK EFTERSYN" - - - og sgu da ikke efter et forvrøvlet dansk notat Hold da kæft hvor har hovedparten af denne tråd været - tragisk komisk- Prøv at forestille jer at der kommer en tysker stormende til DR-byen med et notat om hvordan danske politikere straks skal sørge for oprettelse af stordrifts FKKér i Danmark - og der skal stilles en journalist til rådighed for en rundhyls diskussion med udgangspunkt i tyskerens medbragte notat og det i øvrigt skal sendes i primetime - lørdag aften kl 20. Jeg er helt sikker på at denne tysker meget hurtigt og diskret lempes ud i kulden igen - ingen vil tage ham alvorligt - højst dagens griner Mange hilsner Nyder livet 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 5. Februar, 2015 Prøv at forestille jer at der kommer en tysker stormende til DR-byen med et notat om hvordan danske politikere straks skal sørge for oprettelse af stordrifts FKKér i Danmark - og der skal stilles en journalist til rådighed for en rundhyls diskussion med udgangspunkt i tyskerens medbragte notat og det i øvrigt skal sendes i primetime - lørdag aften kl 20. Jeg er helt sikker på at denne tysker meget hurtigt og diskret lempes ud i kulden igen - ingen vil tage ham alvorligt - højst dagens griner God pointe ved at vende rollerne om. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17686 Skrevet 5. Februar, 2015 (edited) Er det ikke vild krænkende at man ikke kan købe sex, hvis begge parter blive enige og det ikke er tvang ? Det burde I/de tage det op til menneskerettighedsdomstolen. Som altid er der grader også i helvedet. Det kan måske betegnes som "krænkende" ja, selv om jeg kan tænke mig "vildere" krænkninger end det. Og i et samfund som Holland, mener man måske at det er vildt krænkende at de danske GP'er ikke har større muligheder at bedrive sine virksomheder på en fornuftig måde. Det mener jeg i øvrigt også, så svensk jeg er. På en måde synes jeg næsten det er end mer paradoksalt end i Sverige, hvor man i hvert fald har fastslaget at vi ikke skal have prostitution. I Danmark er det lovligt at købe og sælge, og alligevel skal damerne køre sin virksomhed efter regler som ikke er gyldige i noget andet sammenhæng. Er ikke det vildt dobbeltmoralskt?? Redigeret 5. Februar, 2015 af Bananas 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg