Hop til indhold
knallert

snyd fotovognene helt lovligt

Recommended Posts

Guest mature man

Det forstår jeg ikke en dyt af det der. Hvordan man undgår en bøde

 

Det er Let(h) :) – Du skal bare ikke køre for stærkt :))

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er Let(h) :) – Du skal bare ikke køre for stærkt :))

Kære mature

 

- god "værkstedshumor"    -  :D         og der spares sikkert også lidt benzin

 

Mange hilsner

 

Nyder livet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg kan ikke forstå, at mange protesterer om at det er pengemaskiner - kør dog efter reglerne!

Jeg bliver ofte overhalet af biler, der kører mindst 30-40 km/t hurtigere end det tilladte - jeg synes det er helt i orden at de bliver snuppet, at nogle af dem så kan finde på at blinke af en, dytte og det der er værre, det viser da bare hvilken jubel idioter de er!!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis man ved, hvor fotovognene står eller kan stå, kan man bare nedsætte hastigheden der - og så give den gas, hvor de med stor sandsynlighed ikke vil/kan stå  :D Men sjovt nok oplever jeg oftest at de står steder, hvor man netop kan give den gas fordi der er ringe trafik og gode oversigtsforhold :roll:  

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Man kunne også kigge i retning af NoPhoto. Jeg har da overvejet at lave en test af det. Om det bliver til noget ved jeg ikke, men jeg går da og overvejer det - i den gode sags tjeneste :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg må være en træt gl. mand, men jeg har lært at regler var til for at blive overholdt??

 

Men jeg har sikkert misforstået noget.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg må sige det er kreativt, at skrive sådan en overskrift, hvor der intet snyd fremgår andet end at man ska overholde hastigheden.

 

Hvis skribenten er like hunter / "share this article"-hunter så har gjort det fremragende :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Det er det der kaldes at udvise rettidig omhu.

Det er pisse irriterende at de gale farttosser, absolut skal ligge 1 m. fra bagenden af den forankørende bare for at komme 3 min hurtigere frem.

For helvede nogle LORTEHOVEDER.

 

Venligst Landsbytossen - stadig uden smart phone  :(

Redigeret af BigDick

Del dette indlæg


Link til indlæg

Den bedste var sidste sommer. VED fotovognen altid står på vejen ud langs fjorden, industriområde, 50 km/t og gode oversigtsforhold, jeg kørte det tilladte, en datter, blondine med udslået hår, havde nok lånt mors Alfa/romeo cabriolet, hun gad ikke vente, og overhalede . . . 

 

HÅBER det blev et godt billede til familiealbumet . . .  :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg må være en træt gl. mand, men jeg har lært at regler var til for at blive overholdt??

 

Men jeg har sikkert misforstået noget.

"Når uret bliver ret er modstand en pligt". Regler er til for at blive overholdt, men kun de regler der giver mening. At opgradere politiets flåde af fotovogne fra 25 til 100 (altså, fire gange så mange!) for at kunne regne med de bødeindtægter man har BUDGETTERET med på finansloven - det giver ærligt talt ikke mening. Det er en skjult skat og ikke noget der er sat i verden for at højne trafiksikkerheden. ALLE vejskilte er vejledende. Det hele handler om at man skal køre efter forholdende. At jeg MÅ køre 50 i byzone betyder ikke nødvendigvis at jeg SKAL. At jeg kun MÅ køre 80 på en bred, lang, lige landevej med gode udsigtsforhold gør i min verden ikke at jeg SKAL. Det hele handler om at tænke sig om.

 

Man kunne med fordel kigge i retning af Tyskland:

http://www.dailymail.co.uk/news/article-1028740/Accident-free-zone-The-German-town-scrapped-traffic-lights-road-signs.html

 

 

Det er det der kaldes at udvise rettidig omhu.

Det er pisse irriterende at de gale farttosser, absolut skal ligge 1 m. fra bagenden af den forankørende bare for at komme 3 min hurtigere frem.

For helvede nogle LORTEHOVEDER.

 

Venligst Landsbytossen - stadig uden smart phone  :(

Enig. De er nogle lortehoveder. Det samme gælder de som ikke holder til højre, men partout vil ligge i enten midterste eller venstre vognbane. Så hold dog for helvede til højre!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis man ved, hvor fotovognene står eller kan stå, kan man bare nedsætte hastigheden der - og så give den gas, hvor de med stor sandsynlighed ikke vil/kan stå  :D Men sjovt nok oplever jeg oftest at de står steder, hvor man netop kan give den gas fordi der er ringe trafik og gode oversigtsforhold :roll:  

Kære jernsvinet :)

 

- ja det er da klart at vores slatne - dovne - politi - bemandet med mentale undermålere står hvor det er nemmest dovent og hurtigst at opfylde en dagsration for skatteinddrivelse de så kan aflevere til SKAT.

 

Det undrer mig at 100 politibetjente kan synke så dybt mentalt at de finder tilfredsstillelse i dette Stasi arbejde, som mere handler om skatteinddrivelse end trafiksikkerhed - hvordan kan disse sølle pjok se deres familie - naboer - venner i øjnene efter endt dagsration - som intet har med reelt politiarbejde at gøre!!!

 

Jeg tror selv det skal findes i dårlig/mangelfuld uddannelse og mangelfuld dannelse og for lidt sund ballast før optagelse i politikorpset - det er i hvert fald sådant jeg generelt oplever dem, - det betyder også at min respekt for dem kan ligge på et meget lille sted - hvilket de også konfronteres med.

 

Hvad har de 100 vogne incl udstyr egentligt kostet ?? - de penge er åbenbart tilstede.

 

Når det mine holdninger til folk som BARE passer deres arbejde - meget få af den type medarbejdere er sjældent deres fulde løn værd

 

 

Mange hilsner

 

Nyder livet

Redigeret af Nyder livet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kære jernsvinet :)

- ja det er da klart at vores slatne - dovne - politi - bemandet med mentale undermålere står hvor det er nemmest dovent og hurtigst at opfylde en dagsration for skatteinddrivelse de så kan aflevere til SKAT.

Det undrer mig at 100 politibetjente kan synke så dybt mentalt at de finder tilfredsstillelse i dette Stasi arbejde, som mere handler om skatteinddrivelse end trafiksikkerhed - hvordan kan disse sølle pjok se deres familie - naboer - venner i øjnene efter endt dagsration - som intet har med reelt politiarbejde at gøre!!!

Jeg tror selv det skal findes i dårlig/mangelfuld uddannelse og mangelfuld dannelse og for lidt sund ballast før optagelse i politikorpset - det er i hvert fald sådant jeg generelt oplever dem, - det betyder også at min respekt for dem kan ligge på et meget lille sted - hvilket de også konfronteres med.

Hvad har de 100 vogne incl udstyr egentligt kostet ?? - de penge er åbenbart tilstede.

Når det mine holdninger til folk som BARE passer deres arbejde - meget få af den type medarbejdere er sjældent deres fulde løn værd

Mange hilsner

Nyder livet

Det er jo ret simpellt

Kør ordentligt!

Så længe der er idioter der kan finde på at køre mere en det tilladte, forbi f.eks en skole, så er det nødvendigt. Når idioter begynder at tænke sig om...... Nåååh nej

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er jo ret simpellt

Kør ordentligt!

Så længe der er idioter der kan finde på at køre mere en det tilladte, forbi f.eks en skole, så er det nødvendigt. Når idioter begynder at tænke sig om...... Nåååh nej

Hør, du angriber jo dig selv, når du snakker om idioter og tankevirksomhed.

 

Hvis du fra tid til anden agerede udenfor din lille sæbeboble, så ville du vide, at humlen jo netop er, at skatteopkræverne ikke holder ved skoler og institutioner, men på brede, lige landeveje og ditto indfaldsveje, altså steder, hvor der stort set ikke sker ulykker, men hvor chancen for en god bødehøst er størst. :(

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hør, du angriber jo dig selv, når du snakker om idioter og tankevirksomhed.

 

Hvis du fra tid til anden agerede udenfor din lille sæbeboble, så ville du vide, at humlen jo netop er, at skatteopkræverne ikke holder ved skoler og institutioner, men på brede, lige landeveje og ditto indfaldsveje, altså steder, hvor der stort set ikke sker ulykker, men hvor chancen for en god bødehøst er størst. :(

Jeg bliver ofte overhalet på landevej, hvor jeg vil vurdere ud fra min egen fart, at den overhalende kører på den høje side af 100

 

Naturligvis holder de alle steder, folk som dig kommer jo alle steder!

Skatteopkræver - ja, hvis du ikke overholder fartgrænsen, kan du da kalde det det, men det er jo bare en bøde - du vælger selv at få den!!

Redigeret af sailor

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg bliver ofte overhalet på landevej, hvor jeg vil vurdere ud fra min egen fart, at den overhalende kører på den høje side af 100

 

Naturligvis holder de alle steder, folk som dig kommer jo alle steder!

Skatteopkræver - ja, hvis du ikke overholder fartgrænsen, kan du da kalde det det, men det er jo bare en bøde - du vælger selv at få den!!

Selv om jeg kører over 100.000 km årligt, så er det mere end 1½ år siden, jeg sidst har fået én, så hvis du insinuerer, at jeg er farttosse, så skyder du ikke så lidt ved siden af. ;)

 

Jeg har næppe fået 10 af slagsen i hele mit lange liv, så det hører heller ikke sammen med, at det er alderen der afgør, om man opfatter hastighedsbegrænsninger som begrænsninger af ens livsudfoldelse.

 

Den sidste indfangede jeg på en mørk landevej en sen fredag aften, hvor jeg på en strækning, hvor man i mine øjne helt umotiveret har nedsat hastighedsgrænsen til 70, formastede mig til at køre 74 km/t.

 

Så ja, man bestemmer selv, eller gør man sådan helt seriøst?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Selv om jeg kører over 100.000 km årligt, så er det mere end 1½ år siden, jeg sidst har fået én, så hvis du insinuerer, at jeg er farttosse, så skyder du ikke så lidt ved siden af. ;)

 

Jeg har næppe fået 10 af slagsen i hele mit lange liv, så det hører heller ikke sammen med, at det er alderen der afgør, om man opfatter hastighedsbegrænsninger som begrænsninger af ens livsudfoldelse.

 

Den sidste indfangede jeg på en mørk landevej en sen fredag aften, hvor jeg på en strækning, hvor man i mine øjne helt umotiveret har nedsat hastighedsgrænsen til 70, formastede mig til at køre 74 km/t.

 

Så ja, man bestemmer selv, eller gør man sådan helt seriøst?

JA, du bestemmer selv - seriøst!!

Din vurdering - hvem talte om sæbebobler???

Din vurdering er intet værd i den forbindelse

 

Jeg kører også mange kilometre, jeg har aldrig fået en fartbøde - bevares, jeg har da kørt for hurtigt, og har fået bøde for at køre uden sele, men den bøde valgte jeg også selv at få - fordi jeg bar mig tåbeligt ad, som du også har gjort det

74, det er jo med fratrukket 3% - og det dit speedometer viser for meget, så tæt på 80 har der vel stået på det.

 

Det er fuldstændig ligegyldigt, du vælger selv, ligesom du vælger at brokke dig og mener, at din vurdering er den der burde gælde, fordi det passer dig!

Redigeret af sailor

Del dette indlæg


Link til indlæg

JA, du bestemmer selv - seriøst!!

Din vurdering - hvem talte om sæbebobler???

Din vurdering er intet værd i den forbindelse

 

Jeg kører også mange kilometre, jeg har aldrig fået en fartbøde - bevares, jeg har da kørt for hurtigt, og har fået bøde for at køre uden sele, men den bøde valgte jeg også selv at få - fordi jeg bar mig tåbeligt ad, som du også har gjort det

74, det er jo med fratrukket 3% - og det dit speedometer viser for meget, så tæt på 80 har der vel stået på det.

 

Det er fuldstændig ligegyldigt, du vælger selv, ligesom du vælger at brokke dig og mener, at din vurdering er den der burde gælde, fordi det passer dig!

Ja, jeg er et skrækkeligt menneske, der hører hjemme i Blåtårn. :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest mature man

Den sidste indfangede jeg på en mørk landevej en sen fredag aften, hvor jeg på en strækning, hvor man i mine øjne helt umotiveret har nedsat hastighedsgrænsen til 70, formastede mig til at køre 74 km/t.

 

 

Ja – nogle af de lokale hastighedsbegrænsninger (specielt her i jylland) kan være en kilde til konstant undren, samtidig er der steder hvor man må køre 80 km/t hvor jeg ikke finder det forsvarligt at køre over 60 km/t

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er næppe mange som kan sige sig fri fra at have kørt lidt for stærkt forbi en byskilt, og andre små overtrædelser. Men mister man et klip i kortet ved mange små overtrædelser?

jeg er med på at man kan få klip ved 1 større overtrædelse.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...