Hop til indhold
Eventyreren

Fra BKK City til Suvarnabhumi lufthavn

Recommended Posts

Her følger en noget praktisk tråd - beklager det lidt kedelige indhold - men det kan måske være til gavn for flere:

 

Jeg overvejer at tage en tur til Bangkok - og har kig på et fly der letter fra Suvarnabhumi ret tidligt om morgenen lokal tid.

 

Jeg tænker jeg vil tage Bangkoks lufthavnstog derud : http://www.suvarnabhumiairport.com/en/121-airport-rail-link

 

Hvis jeg tager det fra Makkasan Station (hvilket er planen) - er jeg derude 15 min senere - og slipper for trafikprop m taxa/bus.

 

Er der nogle af jer der har erfaring med lufthavnstoget? - eller måske har øvrige gode tips til hvordan man kommer fra bykernen og ud til Suvarnabhumi?

 

...ooog mens jeg har jeres opmærksomhed: hvor lang tid før flyafgang ville I tjekke ind i Suvarnabhumi lufthavn? - Det er første gang der for mig - og kender ikke lufthavnen..

 

/E

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej

Det er en mega stor lufthavn, har været der nogle gange, men bliver nok aldrig "dus" med den, det kan tage lang tid at finde frem til Gaten, så jeg har altid været der mindst 3 timer før afgang. Hellere vente en time for meget eller miste flyet. Jeg husker sidste gang jeg rejste hjem. Havde læst lige efter security at jeg skulle gå til gate ?? og det gjorde jeg, der var ingen andre mennesker, sad ca. 30 min alene, blev så usikker,og fandt en skærm, så var gate nummer blevet ændret, så måtte jeg ud på en længere tur, så godt jeg var der i god tid.

God tur, håber du vil nyde klimaet og pigerne, begge dele er tip-top

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg bruger altid Airport Rail Link når jeg er i Bangkok og bor ofte på et hotel, lige ved siden af Makkasan stationen.

 

15 minutter er i underkanten fra Makkasan til Lufthavnen, vil sige at det nærmere er 30 minutter, uden at kunne sige det helt præcist.

 

Jeg beregner altid 3 timer til at tjekke ind og nå i gennem security/immigration og det er mere end rigeligt.

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg siger også 3 timer mindst.

Jeg tager altid City Line fordi den connecter godt til SkyTrain, Sukhumvit Line og jeg foretrækker netop at bo et sted på Sukhumvit Rd. hvor al det sjove jo sker.

 

MEN...

 

Du siger tidligt om morgenen. Når jeg skal hjem denne gang skal jeg være i lufthavnen kl 5 (flyve kl 8) og da tager jeg ikke toget - som i øvrigt ikke starter før kl 6.. men så tidligt om morgenen er trafikken ok og en Taxi er ganske fin. Der er ikke så meget ævl med chaufførerne så tidligt fordi de gerne vil ud i lufthavnen og have nye kunder med ind igen - som de så kan snyde så vandet driver af dem.

 

Lufthavnen kan være en udfordring på mange måder, derfor sørger jeg altid for at tjekke ind via internet og få printet boarding card på hotellet. så er den forhindring da elimineret og du skal "kun" nå dit fly

 

Gate skift er meget hyppigt. Jeg har selv prøvet det 2 gange så jeg har lært at holde konstant øje med tavler.

 

De udfordringer jeg ofte har oplevet i lufthavnen - ud over demonstranter der blokerer den er:

 

1. Toget kører ikke til tiden - Taxi holder i kø. Begge imødegås med at starte en halv time tidligere

2. Ingen check-in skranke til dit fly - måske andre afgange fra selskabet men det hjælper ikke. Løsning: Internet check-in, bagagedrop er mere universal.

3. lang kø ved immigration (dem der annullerer dit visum). Løsning: Start en halv time tidligere

4 Lang kø ved security. Løsning: Start en halv time tidligere

5. Langt til gate/pludselig skift af gate. Løsning: Lad være med at fise den af i tax-free, søg ud mod gaten og hold øje med tavler.

 

De 3 halve timer gør, at jeg møder 3 timer før i stedet for de 1,5 der ofte anvises til ved internet check-in

Redigeret af FKK4Ever

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har nu fløjet hjem fra BKK 32 gange ( 19 gange fra Suvarnabhumi airport ). Bor normalt i Sukhumvit distriktet med BTS lige udenfor døren, kunne aldrig drømme om at bruge andet end Taxi til lufthavnen. Det tager små 20 min. og koster små 300 TBH ( 60 kr )  210 Bath for kørsel og 75 Bath til betalingsvej.

Praj en taxi og sig : Airport Suvarnabhum ( bemærk i'et udtales ikke ).Vær opmærksom på at taxameteret er slået til (ellers skift taxa hvis han ikke gør det) hav  75 Bath parat som du straks giver ham og siger Toll way, så har de fornemmelsen af at du har været der før og kører den lige vej.

Jeg tager altid afsted fra hotellet 3 timer før ( er så heldig at have et lounge card ).

Lufthavnen virker umiddelbart stor men den er meget logisk opbygget og nem at orientere sig i. Det er rigtigt at det er en fordel at lave online check-in.

Fra jeg forlader hotellet til jeg sidder i loungen går der normalt 50 min.

Vil lige sige at sikkerhedschecket foregår enormt smidigt med lutter venlige ikke uniformerede mennesker, hvor magtsygen ikke er steget dem til hovedet, som vi ser det i CPH. Paskontrollen virker langsommelig men det glider ( specielt hvis man har husket at udfylde og underskrive udrejsekortet som udleveres i flyet ).

Del dette indlæg


Link til indlæg

Generelt, jeg laver altid online check-in hvis det er  muligt med flyselskabet. Hav bordingcard'et klar på smartphonen, eller bed hotellet printe det ud. På korte rejser har jeg kun med håndbagage, så går det hurtigere.

 

Med SAS guldkort, kunne man få massage i Thai loungen, hehe :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har nu fløjet hjem fra BKK 32 gange ( 19 gange fra Suvarnabhumi airport ). Bor normalt i Sukhumvit distriktet med BTS lige udenfor døren, kunne aldrig drømme om at bruge andet end Taxi til lufthavnen. Det tager små 20 min. og koster små 300 TBH ( 60 kr )  210 Bath for kørsel og 75 Bath til betalingsvej.

Praj en taxi og sig : Airport Suvarnabhum ( bemærk i'et udtales ikke ).Vær opmærksom på at taxameteret er slået til (ellers skift taxa hvis han ikke gør det) hav  75 Bath parat som du straks giver ham og siger Toll way, så har de fornemmelsen af at du har været der før og kører den lige vej.

Jeg tager altid afsted fra hotellet 3 timer før ( er så heldig at have et lounge card ).

Lufthavnen virker umiddelbart stor men den er meget logisk opbygget og nem at orientere sig i. Det er rigtigt at det er en fordel at lave online check-in.

Fra jeg forlader hotellet til jeg sidder i loungen går der normalt 50 min.

Vil lige sige at sikkerhedschecket foregår enormt smidigt med lutter venlige ikke uniformerede mennesker, hvor magtsygen ikke er steget dem til hovedet, som vi ser det i CPH. Paskontrollen virker langsommelig men det glider ( specielt hvis man har husket at udfylde og underskrive udrejsekortet som udleveres i flyet ).

Kære PowerPoint

 

Vil lige sige at sikkerhedschecket foregår enormt smidigt med lutter venlige ikke uniformerede mennesker, hvor magtsygen ikke er steget dem til hovedet, som vi ser det i CPH. Paskontrollen virker langsommelig men det glider ( specielt hvis man har husket at udfylde og underskrive udrejsekortet som udleveres i flyet ).

 

- enig, - det er også mine oplevelser med Suvarnabhumi airport, den er IKKE så slem at komme igennem.

 

Og så skal man huske at et smil :)  og venlighed :)  fra vores egen side generelt "åbner mange døre" - også i Thailand og Suvarnabhumi airport.

 

Mange hilsner

 

Nyder livet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg smiler og flirter med alle piger uanset :P

Kære Nille :)

 

- også dette er jeg enig i - Jeg smiler og flirter med alle piger uanset :P - smil - venlighed - flirt = kan medføre spredte pigelår -. med mere :P

 

Mange hilsner

 

Nyder livet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis du spørger efter en upgrade ved checkin/bagage drop, kan du være heldig at få et pass til hurtig visum/security.

 

Jeg synes ikke, at gates ligger voldsomt langt fra hinanden, men de lukker gaten cirka 20 minutter før afgang.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak for alle de gode svar!

 

Jeg er blevet meget klogere. Mit fly letter omkring kl 9, så min plan bliver at hoppe på en taxa ca. 05.30 - det må kunne fungere at komme derud på 30 min (på trods af trafik), som jeg forstår det...

 

Så er der 3 timer til check-in - og jeg tænker lidt af den tid kommer til at gå med at holde øje med tavlerne :-P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak for alle de gode svar!

 

Jeg er blevet meget klogere. Mit fly letter omkring kl 9, så min plan bliver at hoppe på en taxa ca. 05.30 - det må kunne fungere at komme derud på 30 min (på trods af trafik), som jeg forstår det...

 

Så er der 3 timer til check-in - og jeg tænker lidt af den tid kommer til at gå med at holde øje med tavlerne :-P

 

du kan tjekke boording tiderne på din smartphone, med en app eller www.

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak for alle de gode svar!

 

Jeg er blevet meget klogere. Mit fly letter omkring kl 9, så min plan bliver at hoppe på en taxa ca. 05.30 - det må kunne fungere at komme derud på 30 min (på trods af trafik), som jeg forstår det...

 

Så er der 3 timer til check-in - og jeg tænker lidt af den tid kommer til at gå med at holde øje med tavlerne :-P

 

Jeg vil sige at 3½ timer er ALT for meget. Jeg har også været ind og ud af Thailand en del gange efterhånden og jeg synes faktisk at den fungerer ganske effektivt både i ankomst og afgang og de lange ventetider man oplevede da lufthavnen var ny har jeg ikke oplevet de sidste par år. 

 

Jeg har faktisk kun rejst med Thai hjem så hjem turen er kl 1.20 hvilket betyder at vi som regel har taget fra hotellet mellem kl 10 og 11 om aftenen så jeg har ca 2 timer til flyet flyver.

 

 

 

- enig, - det er også mine oplevelser med Suvarnabhumi airport, den er IKKE så slem at komme igennem.

 

Og så skal man huske at et smil :)  og venlighed :)  fra vores egen side generelt "åbner mange døre" - også i Thailand og Suvarnabhumi airport.

 

 

Lige netop i thailand er det en super vigtig ting at smile. For De går meget op i at ikke tabe ansigt så nogle gange kan man opleve situartioner som med vores logik virker tåbelige og hvor vi ville begynde at brokke os. Men det er den forkerte måde at gribe det an, et smil virker meget bedre.

 

Hvis du spørger efter en upgrade ved checkin/bagage drop, kan du være heldig at få et pass til hurtig visum/security.

 

Jeg synes ikke, at gates ligger voldsomt langt fra hinanden, men de lukker gaten cirka 20 minutter før afgang.

 

Tænker du på en betalt upgrade eller spørger du bare om de kan smide dig i en bedre klasse? Jeg har ikke oplevet at blive opgraderet af den årsag. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak for alle de gode svar!

 

Jeg er blevet meget klogere. Mit fly letter omkring kl 9, så min plan bliver at hoppe på en taxa ca. 05.30 - det må kunne fungere at komme derud på 30 min (på trods af trafik), som jeg forstår det...

 

Så er der 3 timer til check-in - og jeg tænker lidt af den tid kommer til at gå med at holde øje med tavlerne :-P

 

Det er rigtigt set med 3.5 time, det ville jeg også gøre som nybegynder, så er der ro på og man bliver ikke stresset af at se alle de mennesker som skal ud af BKK.

Når man først bliver stresset og er alene så mister man hurtigt overblikket.

Når du først er igennem paskontrollen er der masser at se og bruge de sidste bath på ( hvis ikke du kommer tilbage ) samt købe en aflads gave til hende derhjemme  :oops:  men ikke for stor så bliver hun mistænkelig  :-P

God tur hjem - den bliver jo nok lidt lang når du ikke flyver direkte med Thai airways  00.50 eller Norwegian 10.10

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mit input med transport til lufthavn

Alt efter tidspunkt, hvornår ens fly afgår, er der forskellige tider man skal tage afsted til lufthavnen!

Det hele afhænger om det er myldretid med taxa og mange afgangstider i lufthavnen.

Flyver man med direkte thai fly, hvor man lander kl. Ca. 0600-07.00 (alt after sommertid), så er man ramt af morgen myldretiden, og der tager jeg altid ned og tager toget. Hvis man er heldig og rammer et tog uden for megen ventid, så er man næsten på makkasan eller phaya thai, inden man er kommet igennem den lange taxakø. (Tog tager ca. 30 min, og det kan køen også ).

Det hurtigste jeg har prøvet med tog er fra da flyet landede til jeg var på mit hotel i soi 11, så var der kun gået ca. 2 timer. Flyet lande kl 06.30 og jeg tjekkede ind kl 08.37.

Ofte når man tager taxa fra lufthavnen, så går det fint hurtigt indtil man skal køre fra motorvej ved f.eks Asoke, derfra kan det godt tage i myldretiden over 1 time. Jeg har været ude for at en taxa spurgte om det var i orden at sætte mig af ved MRT - undergrundstoget, da der var laaang kø ind mod Asoke.

Når jeg tager toget og skifter til Bts på phaya thai, så tager det fra lufthavn max. 1.15 min før jeg er ved mit hotel, som selvfølgelig altid ligger inden for 10 min gå afstand fra en BTS/MTR station.

(Lufthavns tog 30 min og BTs ca. 30 min). Det er så dejligt at sidde og slappe af uden at blive irritabel over at man sidder i kø(jeg hader det).

Skal man derimod med natflyet med Thai, kl 00.55 /01.50 ( sommertid), så tager jeg altid taxa ca.2.5/ 3 timer før. Taxaturen tager ca. 30. min fra hotel til lufthavn. Regn med cirka op til 45. min til 1 time før du er inde i lufthavnen ved flyene. Paskontrolen kan være lang.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mit input med transport til lufthavn

Alt efter tidspunkt, hvornår ens fly afgår, er der forskellige tider man skal tage afsted til lufthavnen!

Det hele afhænger om det er myldretid med taxa og mange afgangstider i lufthavnen.

Flyver man med direkte thai fly, hvor man lander kl. Ca. 0600-07.00 (alt after sommertid), så er man ramt af morgen myldretiden, og der tager jeg altid ned og tager toget. Hvis man er heldig og rammer et tog uden for megen ventid, så er man næsten på makkasan eller phaya thai, inden man er kommet igennem den lange taxakø. (Tog tager ca. 30 min, og det kan køen også ).

Det hurtigste jeg har prøvet med tog er fra da flyet landede til jeg var på mit hotel i soi 11, så var der kun gået ca. 2 timer. Flyet lande kl 06.30 og jeg tjekkede ind kl 08.37.

Ofte når man tager taxa fra lufthavnen, så går det fint hurtigt indtil man skal køre fra motorvej ved f.eks Asoke, derfra kan det godt tage i myldretiden over 1 time. Jeg har været ude for at en taxa spurgte om det var i orden at sætte mig af ved MRT - undergrundstoget, da der var laaang kø ind mod Asoke.

Når jeg tager toget og skifter til Bts på phaya thai, så tager det fra lufthavn max. 1.15 min før jeg er ved mit hotel, som selvfølgelig altid ligger inden for 10 min gå afstand fra en BTS/MTR station.

(Lufthavns tog 30 min og BTs ca. 30 min). Det er så dejligt at sidde og slappe af uden at blive irritabel over at man sidder i kø(jeg hader det).

Skal man derimod med natflyet med Thai, kl 00.55 /01.50 ( sommertid), så tager jeg altid taxa ca.2.5/ 3 timer før. Taxaturen tager ca. 30. min fra hotel til lufthavn. Regn med cirka op til 45. min til 1 time før du er inde i lufthavnen ved flyene. Paskontrolen kan være lang.

 

Jeg flyver altid med Thai og lander derfor om morgenen, jeg har ikke været ude for at der var nogle problemer. Jeg plejer at booke sæder så langt fremme i flyet at der ikke er 300 mand foran mig og så skynder jeg mig ned til paskontrollen og den har også de sidste mange år forløbet uden problemer. så ud og finde baggagen og jeg synes faktisk de er mere effektive end hjemme i CPH så det plejer ikke være ret lang ventetid. Det er heller ikke min oplevelse at der er mange der venter på taxaerne de sidste par år har der været ganske få foran mig. Nu skal jeg heldigvis ikke forbi Asok da jeg plejer at bo i Soi 11og der er kun en kort tur ned af motorvejen og op af Sukhumvit. 

 

Normalt lander jeg omkring kl 8. Nu er det ikke fordi jeg har skrevet det ned men det ene år var jeg ude af lufthavnen og sad i en taxa 30 minutter efter hjulene ramte landingsbanen. Det hele spillede det år Flyet kom til en gate i D tarmen nærmest lige overfor immigrationen der var få mennesker foran mig og så var min kuffert en af de 5 første der kom på båndet. Det spiller desværre ikke så godt hver gang men bliver gang på gang overrasket over at det faktisk flyder så godt sammenlignet med de ventetider jeg oplever i CPH når jeg kommer hjem.  

Del dette indlæg


Link til indlæg

ET SIDSTE SPØRGSMÅL - HOTEL (se nedenfor  :-P )..:

 

 

Min plan bliver fortsat at køre i taxa fra hotellet 3-3,5 timer før (da mit fly går så tidligt at jeg ikke kan benytte skytrain).

 

MEN nu er hovedpinen så HVILKET HOTEL der skal vælges for at det både er..

 

1) ...realistisk at køre med taxa fra hotellet ca. 05.30 og være i lufthavnen ca. kl 06.00

2) ... tæt på en BTS (togstation) så jeg let og hurtigt kan komme fra hotellet og ud til alle byens spændende forlystelser :mrgreen:

 

Jeg kører ikke med det højeste hotelbudget - så i omegnen af 100 - 150 (+/-) kr pr overnatning er mit mål. Hotellet behøver ikke at være "girl-friendly" - det er klart beliggenheden der tæller, da jeg kun er få dage i BKK og derfor gerne vil kunne komme effektivt rundt.

 

Er der nogle af jer der har givet de tidligere gode råd der kan være behjælpelige med et godt bud på et sådant hotel? Det ville være meget værdsat!

 

Mvh E

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det er meget lettere end man umiddelbart tror. Tag taxi eller skytrain til Nana Skytrain stationen og så går man bare rundt i Kvarteret soi 5-7-9-11-13 på den ene side og soi 4-6-8- på den anden side. Her er masser af små hoteller. og der er altid plads. Selv ville jeg vælge at betale lidt mere.

I det kvarter ligger Bamboo, Eden, BJ mm af de steder der er anmeldt her Gå ikke glip af Nana entertainment Plaza  på soi 4 ind i en går - måske verdens største gogo bar område. Soi Cowboy gaden synes jeg er lidt bedre. Go op til soi 23 til venstre så ligger det inde til højre. for enden af soi cowboy er der en der hedder crazy bar. Her er pigerne nøgne - det kan være lidt dejlig afveksling fra bikini og uniform.  

 

På det tidspunkt af dagen kan du fint komme til lufthavnen 5.30 på ½ time. Husk at sige ""taxa meter" Så skal du betale vejafgift og 50 b ekstra for lufthavn ellers er det og "highway moterway" til chauføren - alternativt omkring 400b totalt.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

hotel i Bangkok er svært at finde under 1000 thb pr nat,  dvs 200 dkr, :mad:  især i central Bangkok og nær skytrain station

men som hest69 siger, alle soi omkring Sukhumvit Road, 4 - 25 er ikke et dårligt sted at opholde sig i BKK :mrgreen:

især også når du skal til airport senere, der er  highway ved soi 1, direkte til airport ca. 25- 30 min

 

butterfly

 

ps bor altid i soi 7/1 når jeg overnatter i BKK :-P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har været inde at google rundt nu - og kan se at I har ret. Hoteller på/nær Sukhumvit Rd er dyre - og nu er jeg også lidt sent ude efterhånden - så det er nok ikke blevet billigere de sidste dage.

 

Jeg tænker jeg vil følger hest69 og butterfly's råd om at tilbringe dagene omkring soi 4 - 25 langs Sukhumvit Rd - og bo udenfor området.

 

Efter grundig søgning på internettet synes jeg at området omkring Khao San Rd virker interessant - og der er det også til at få noget hotel for pengene.

 

Spørgsmålet er så hvor let det er at komme fra Khao San området til Sukumvit området?

 

Og hvor lang tid det tager med taxa fra Khao San til Suvernabhumi lufthavn ( har læst ca. 30 min på nettet - men ved ikke om det er pålideligt).

 

Håber på svar

 

Mvh E

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hvis du er til de billige hoteller er det bare at tage derind uden reservering. der er masser af bilig hoteller der ikke er på nettet. Det er klart smartest at bo i mine feltet :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis du er til de billige hoteller er det bare at tage derind uden reservering. der er masser af bilig hoteller der ikke er på nettet. Det er klart smartest at bo i mine feltet :)

 

Man skal undgå at bo på hoteller/lejligheder som ejes af udenlandske mafiaer, fx. den russiske mafia, da disse stedet bliver raided og ransages, i værste fald lukket ned.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hejsa...Hvis man skal mødes med en i lufthavnen efter landing, som kommer med et andet fly. er der nogle steder a lá "Under Uret"  man kan mødes???  et eller andet markant, som man ikke kan overse ( hvis mobil af en eller anden årsag skulle svigte) ?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...