Hop til indhold
gerog

Danmarks Indsamling - Hjælp de fattige eller hva?

Recommended Posts

Ved du ikke, hvad det vil sige at trække fra i skat?

Altså kunne virksomhederne tidligere ... og tidligere blev arbejdsgiverbetalt sundhedsforsikring til alle anset som et skattefrit personalegode....

MEN i dag skal man som modtager betale skat af sin sundhedsforsikring og egenbetalte kan ligeledes heller ikke længere fratrækkes.

Men hvad man kan virksomhederne idag?

Nogle selvstændige eller regnskabskyndige, der kan berette?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Ved du ikke, hvad det vil sige at trække fra i skat?

Jo da. Jeg vil bare gerne give dig en chance for at forklare, hvordan du er kommet frem til, at det skulle kunne lade sig gøre??

Man betaler jo skat af værdien af sin sundhedsforsikring i dag, fordi den røde regering ikke kan lide at spare penge...

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nej det er ikke offentligt betalt, det var arbejdet der betalte det.

Men jo du har selvfølgelig ret i, at det ikke var det offentlige, der betalte din operation.

Skrev jeg, fordi jeg troede, at du havde udnyttet tilbuddet om Ventetidsgaranti (Behandlingsgaranti) med Udvidet frit Sygehusvalg.

I dit tilfælde var det det forsikringsselskab, som din arbejdsgiver havde valgt at tegne jeres sundhedsforsikringer hos.

Her er lidt læsning, om hvordan Socialdemokraterne så på sagen i 2009 (forslag forkastet):

http://www.ft.dk/samling/20091/beslutningsforslag/b205/beh1/forhandling.htm?startItem=78

Redigeret af McQueen

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jo da. Jeg vil bare gerne give dig en chance for at forklare, hvordan du er kommet frem til, at det skulle kunne lade sig gøre??

Man betaler jo skat af værdien af sin sundhedsforsikring i dag, fordi den røde regering ikke kan lide at spare penge...

Ikke lide at spare penge??

Fradraget har sgu da kostet hundredevis af mio.

af kroner! Og har skabt stor ulighed i tilgangen til sundhedsvæsenet...

Men ja de "røde" (som du kalder dem nedladende) har ikke helt samme lyst som blå blok til at lave skatteborgernes penge subsidiere de af deres venner i erhvervslivet, der åbenbart ikke helt lever op til de krav om evne og dygtighed til at skabe rentabilitet, som det fri marked kræver. Det frie marked de ellers ikke forsømmer at hylde i deres skåltaler!

Ren hykleri!

Iøvrigt har de private sygehuse jo reelt ikke kunne leve af forsikringsselskabernes betalinger, men af det kunstige åndedræt, som overbetalingen for at gøre loven om ventetidsgaranti og det udvidede frie syghusvalg mulig, gav dem!

Siden beløbene pr. behandling blev sat ned er en lang række private sygehuset da også gået konkurs.

Redigeret af McQueen

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nej det er ikke offentligt betalt, det var arbejdet der betalte det.

De får samme pris for operationen som det offentlige. Differancen betaler du, din forsikring eller din arbejdsgiver. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Beklager, var ikke klar over, at lønmodtageren skal betale skat af det. Men så forstår jeg ikke rigtig, hvad fidusen er?

I og med at du betaler din aktuelle trækprocent i skat af dette personalegode så har du jo tjent på det resterende.

Venligst Landsbytossen - Stadig uden smart phone  :(  

Del dette indlæg

Link til indlæg

Beklager, var ikke klar over, at lønmodtageren skal betale skat af det. Men så forstår jeg ikke rigtig, hvad fidusen er?

Til at starte med skulle vi heller ikke betale skat af beløbet. Regningen sendte vi videre til vores dårligere stillede medborgere.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tanken bag sundhedsforsikringerne var også at give arbejdsgiverne mulighed for at købe ret til hurtig behandling for sine lønmodtagere, så rekonvalescens perioden blev kortere.

Men klart det selvfølgelig også skævvrider....

Og det risikerer også at sætte de rent lægefaglige skøn ud af kraft.

Redigeret af McQueen

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...