Bundstokken 2138 Skrevet 31. Januar, 2015 "Drop fordommene og giv sexarbejde status som erhverv med samme rettigheder som andre lovlige erhverv, lyder opfordringen i et åbent brev til befolkningen og politikerne." "Vi, som er underskrivere på dette brev, har alle en personlig eller faglig interesse i sexarbejdernes rettigheder. Vi har i en længere periode oplevet, at den offentlige debat har været uretfærdig over for sexarbejderne, idet den ofte er baseret på fordomme, stigmatisering og moralsk fordømmelse af sexarbejdere og sexarbejde." http://modkraft.dk/artikel/giv-sexarbejderne-rettigheder Venligst Spunsen/Bundstokken 7 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 31. Januar, 2015 Der skrives i det åbne brev, at siden maj 2013, hvor B71 blev fremsat, er der ikke sket noget. 1. Enhedslisten har meddelt, at købesexforbud ikke er deres politik. 2. Ministeren Manu Sareen har for nyligt skudt den norske model i sænk, og siger at regeringen ikke vil gå samme vej, da modellen ikke påviseligt virker efter hensigten. 3. Højesteret har afsagt en klar dom om telefondamer, der fik anklager på Fyn til at frafalde en lignende sag, og så vidt jeg husker også en sag i Jylland. Så jeg synes da, at der er sket lidt i den rigtige retning her på det seneste. Jeg er dog stadig i tvivl om, hvorvidt de prostituerede i virkeligheden over en bred front ønsker rettigheder. Det medfører jo forpligtelser, og det viser sig jo gang på gang, at selv simple forpligtelser såsom regnskabsførelse, skatte- og momsområdet samt sociale ydelser sejler mere her end inden for andre brancher. Underskriverne af det åbne brev synes måske det er en god ide de fremfører, men jeg synes ikke jeg kan se repræsentanter fra branchen som underskrivere. Hvorfor mon det? 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
HenrikDK 272 Skrevet 31. Januar, 2015 Jeg er dog stadig i tvivl om, hvorvidt de prostituerede i virkeligheden over en bred front ønsker rettigheder. Det medfører jo forpligtelser, og det viser sig jo gang på gang, at selv simple forpligtelser såsom regnskabsførelse, skatte- og momsområdet samt sociale ydelser sejler mere her end inden for andre brancher. De prostituerede må jo gør op med sig selv, om de vil tages seriøst som erhvervsdrivende, eller om de (fortsat) vil ses som svindlere og fuskere... hvis de ønsker at blive taget seriøst, så betaler man sin skat og har orden i sine regnskaber. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14443 Skrevet 31. Januar, 2015 De prostituerede må jo gør op med sig selv, om de vil tages seriøst som erhvervsdrivende, eller om de (fortsat) vil ses som svindlere og fuskere... hvis de ønsker at blive taget seriøst, så betaler man sin skat og har orden i sine regnskaber. Det er vi så også nogen der gør og har ;) 8 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
HenrikDK 272 Skrevet 31. Januar, 2015 Det er vi så også nogen der gør og har Det er jeg ikke et øjeblik i tvivl om, Liv Desværre er der mange som ikke gør og har, og de giver hele branchen et dårligt ry... 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
an2n 50865 Skrevet 31. Januar, 2015 Desværre er der mange som ikke gør og har, og de giver hele branchen et dårligt ry... Er det ikke bare os kunders fordomme . . . Tror de fleste piger på klinik idag har rimelig styr på alle de lovmæssige krav/regler . . . 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nikita Darling 11509 Skrevet 31. Januar, 2015 Hvor stor en del der findes, af pigerne i branchen, der ikke har styr på tingene og ikke VIL have det, skal jeg ikke sætte procenter på. Men uanset hvad så har alle dem, som rent faktisk har styr på det og gerne vil have det, krav på og fortjent erhvervsstatus af deres job samt præcis de samme rettigheder som alle andre. Det ville til gengæld rykke noget for alvor. Vi fjerner jo heller ikke håndværker-branchens erhvervsstatus og dertilhørende rettigheder, bare fordi nogle af dem vælger at snyde i skat. 10 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
siddharta 599 Skrevet 31. Januar, 2015 Der skrives i det åbne brev, at siden maj 2013, hvor B71 blev fremsat, er der ikke sket noget. Det er ikke rigtigt. Der skrives: "I starten af 2013 fremsatte Mai Mercado og Benedikte Kiær fra det Konservative Folkeparti samt Simon Emil Ammitzbøll og Merete Riisager fra Liberal Alliance beslutningsforslag B 71 under overskriften: »Forslag til folketingsbeslutning om at sikre ordentlige forhold for prostituerede-« Siden har debatten om rettigheder til sexarbejderne stået stille." (min fremhævelse) Jeg ser meget gerne dokumentation på, at der har været debat om rettigheder til sexarbejdere i FT, for jeg har intet bemærket. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
an2n 50865 Skrevet 31. Januar, 2015 Hvor stor en del der findes, af pigerne i branchen, der ikke har styr på tingene og ikke VIL have det, skal jeg ikke sætte procenter på. Men uanset hvad så har alle dem, som rent faktisk har styr på det og gerne vil have det, krav på og fortjent erhvervsstatus af deres job samt præcis de samme rettigheder som alle andre. Det ville til gengæld rykke noget for alvor. Vi fjerner jo heller ikke håndværker-branchens erhvervsstatus og dertilhørende rettigheder, bare fordi nogle af dem vælger at snyde i skat. GODT BRØLT LØVE-INDE . . . . 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 31. Januar, 2015 Det er ikke rigtigt. Der skrives: "I starten af 2013 fremsatte Mai Mercado og Benedikte Kiær fra det Konservative Folkeparti samt Simon Emil Ammitzbøll og Merete Riisager fra Liberal Alliance beslutningsforslag B 71 under overskriften: »Forslag til folketingsbeslutning om at sikre ordentlige forhold for prostituerede-«Siden har debatten om rettigheder til sexarbejderne stået stille." (min fremhævelse) Jeg ser meget gerne dokumentation på, at der har været debat om rettigheder til sexarbejdere i FT, for jeg har intet bemærket. Manu Sareens udtalelse kom efter et samrådsspørgsmål fra SF for nyligt. Blot et eksempel på at emnet løbende diskuteres af Folketingets medlemmer i Folketingets regi. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
BigDick 4771 Skrevet 31. Januar, 2015 Hvor stor en del der findes, af pigerne i branchen, der ikke har styr på tingene og ikke VIL have det, skal jeg ikke sætte procenter på. Men uanset hvad så har alle dem, som rent faktisk har styr på det og gerne vil have det, krav på og fortjent erhvervsstatus af deres job samt præcis de samme rettigheder som alle andre. Det ville til gengæld rykke noget for alvor. Vi fjerner jo heller ikke håndværker-branchens erhvervsstatus og dertilhørende rettigheder, bare fordi nogle af dem vælger at snyde i skat. Nej og Arbejdsgiverforeningen klapper i hænderne, over de af deres medlemmer som snyder,bedrager, underbetaler og laver fuskerier. De magter åbenbart IKKE at smide disse plattenslagere/platugler ud. Formoder det vil gå lige sådan i GP branchen, hvis det bliver muligt at organisere sig.. Venligst Landsbytossen - stadig uden smart phone Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 31. Januar, 2015 Hvor stor en del der findes, af pigerne i branchen, der ikke har styr på tingene og ikke VIL have det, skal jeg ikke sætte procenter på. Men uanset hvad så har alle dem, som rent faktisk har styr på det og gerne vil have det, krav på og fortjent erhvervsstatus af deres job samt præcis de samme rettigheder som alle andre. Det ville til gengæld rykke noget for alvor. Vi fjerner jo heller ikke håndværker-branchens erhvervsstatus og dertilhørende rettigheder, bare fordi nogle af dem vælger at snyde i skat.Nu ved du jo langt mere end jeg gør og derfor holder jeg til at skrive, at jeg tror.http://m.b.dk/?redirect=www.b.dk/danmark/skat-knalder-prostituerede& Jeg tror ikke du finder samme "hit-rate" inden for håndværker-branchen. Jeg tror faktisk ikke du kan finde noget der bare kommer i nærheden. Men jeg ved det jo ikke, men belær mig endelig, jeg bliver ikke fornærmet. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kanonkongen 34395 Skrevet 31. Januar, 2015 Jeg tror ikke du finder samme "hit-rate" inden for håndværker-branchen. Jeg tror faktisk ikke du kan finde noget der bare kommer i nærheden. Hej Starson45. Ja du kunne jo læse dette http://politiken.dk/oekonomi/arbejdsmarked/ECE2287395/haandvaerkere-tjener-over-en-million-paa-sort-arbejde/ Der sker mange ting i alle fag, og ifølge denne artikel er det da et anseeligt beløb pr. håndværker. Ja i restaurations branchen kunne man sikkert finde noget lignende . Men det handler jo om hvilke øjne og fag man vælger at beskue. God lørdag. KK 5 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 31. Januar, 2015 Er det ikke bare os kunders fordomme . . . Tror de fleste piger på klinik idag har rimelig styr på alle de lovmæssige krav/regler . . . SKATs fairplay aktion i 2012 viste ellers et nedslående resultat, vedrørende skat, moms og sociale ydelser. Er ikke et sekund i tvivl om, at pigerne kender regler og krav, det er nok mere viljen der mangler, desværre. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nikita Darling 11509 Skrevet 31. Januar, 2015 Jeg tror ikke du finder samme "hit-rate" inden for håndværker-branchen. Jeg tror faktisk ikke du kan finde noget der bare kommer i nærheden. Men jeg ved det jo ikke, men belær mig endelig, jeg bliver ikke fornærmet. Se, nu skrev jeg jo, at jeg ikke ville sætte tal på. For det er ret svært... Selv for én som i mange år har opholdt sig med et kæmpe stort antal kollegaer i baglokalet. Men nu tror jeg så heller ikke partout, at de slemme, slemme glædespiger generelt er så meget mere slemme end resten af DK. Men det ændrer stadig ikke på min tidligere udtalelse:"Men uanset hvad så har alle dem, som rent faktisk har styr på det og gerne vil have det, krav på og fortjent erhvervsstatus af deres job samt præcis de samme rettigheder som alle andre. Det ville til gengæld rykke noget for alvor." Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 31. Januar, 2015 Se, nu skrev jeg jo, at jeg ikke ville sætte tal på. For det er ret svært... Selv for én som i mange år har opholdt sig med et kæmpe stort antal kollegaer i baglokalet. Men nu tror jeg så heller ikke partout, at de slemme, slemme glædespiger generelt er så meget mere slemme end resten af DK. Men det ændrer stadig ikke på min tidligere udtalelse:"Men uanset hvad så har alle dem, som rent faktisk har styr på det og gerne vil have det, krav på og fortjent erhvervsstatus af deres job samt præcis de samme rettigheder som alle andre. Det ville til gengæld rykke noget for alvor."Nu skrev du: "Vi fjerner jo heller ikke håndværker-branchens erhvervsstatus og dertilhørende rettigheder, bare fordi nogle af dem vælger at snyde i skat." Jeg tror håndværker-branchen er langt mere flink til at afregne, hvad der skal afregnes i forhold til prostituerede. Og det siger jo så ikke så lidt. Det andet du skriver, er da prisværdigt. Så må disse gæve piger da se at få fingeren ud, og organisere sig, forsøge at påvirke resten af branchen, påvirke politikere, informere offentligheden om deres arbejde og synspunkter. Det sker bare ikke i et omfang der kan høres. Nok fordi viljen ikke er der. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 31. Januar, 2015 (edited) Som der står i rapporten, hvis man følger Kanonkongens link; 'Af rapporten fremgår det således, at en grundskoleuddannet, der arbejder sort, supplerer sin nettolivsindkomst med femten procent. Et beløb der løber op i ikke mindre end næsten 1,2 milloner kroner på et liv. Til sammenligning tjener en akademiker kun 7 procent af sin nettolivsindkomst svarende til cirka 800.000 kroner, hvis vedkommende arbejder sort.' Det er sjældent at piger i branchen arbejder som fuldtidsprostituerede og har svært ved at se at gnm.snit s indkomsten skulle ligge over det beløb, som der nævnes.. Nu ved jeg ikke hvad gnm.snittet er for år i branchen som prostitueret, men vel oftest på et par år eller 5? Og jo længere tid, desto større chance for at det er en, som betaler skat? Redigeret 31. Januar, 2015 af Sara 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
an2n 50865 Skrevet 31. Januar, 2015 SKATs fairplay aktion i 2012 viste ellers et nedslående resultat, vedrørende skat, moms og sociale ydelser. Er ikke et sekund i tvivl om, at pigerne kender regler og krav, det er nok mere viljen der mangler, desværre. Vores viden afhænger måske af, om vi læser os til det i officiele dokumenter, eller hører det fra hestens egen mule . . . Tror - MEN VED DET IKKE, at mange piger gerne ville følge reglerne . . . 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nikita Darling 11509 Skrevet 31. Januar, 2015 Nok fordi viljen ikke er der. Nja, eller måske fordi nogle af de ting du nævner, som pigerne burde gøre, kan være en hård omgang at face, når man risikerer at blive fordømt og stigmatiseret af omverdenen. For det er nok ret udbredt blandt befolkningen, at der ikke bliver tænkt synderlig positivt om kvinder i denne branche. Det viser denne debat jo i sig selv ret tydeligt. :) 7 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 31. Januar, 2015 Nja, eller måske fordi nogle af de ting du nævner, som pigerne burde gøre, kan være en hård omgang at face, når man risikerer at blive fordømt og stigmatiseret af omverdenen. For det er nok ret udbredt blandt befolkningen, at der ikke bliver tænkt synderlig positivt om kvinder i denne branche. Det viser denne debat jo i sig selv ret tydeligt. Man får intet foræret. Sådan er det normalt. Den sidste linje må du gerne uddybe, hvad er det der er tydeligt? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 31. Januar, 2015 Så blev også denne tråd drejet ind på skattesnyd. Det er åbenbart et emne nogle ikke kan lade være med at trække ind i snart sagt alle debatter. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Good Fun 1077 Skrevet 31. Januar, 2015 (edited) Afskaf rufferibestemmelsen i alle dens forskellige nuancer. Derved bliver det - modsat hvad det er i øjeblikket - MULIGT at drive forretningen med regulære lejemål, regulære ansættelsesforhold, regulær konkurrence og regulær overholdelse af de forskellige regler, der gælder for liberale erhverv. Der vil selvfølgelig fortsat - som i mange andre brancher, fx rengøring, pizzariaer, restaurationer, barer, bodegaer, håndværk, frisører, alternativ behandling osv. - florere en del sort arbejde, men det må Skat så håndtere, som de skal. Det afgørende er, at det bliver MULIGT for prostitutionsserviceerhvervet at komme væk fra de lyssky elementer og ud i lyset, så dem, der gerne vil, kan køre frit, lovligt og uden behov for "hjælp" fra hel- eller halvkriminelle typer. Så vil tingene hurtigt begynde at fungere på normale markedsvilkår. Det sker forhåbentlig, når den næste generation af politikere tager over. Susanne Møller (SIO), som næsten ene kvinde tog kampen op med den tilsyneladende overmagt (Kvinfo, de kønsforskrækkede feminster og den medløbende, moraliserende venstrefløj), skal have rejst en statue! GF Redigeret 31. Januar, 2015 af Good Fun 8 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
HenrikDK 272 Skrevet 31. Januar, 2015 Hvor stor en del der findes, af pigerne i branchen, der ikke har styr på tingene og ikke VIL have det, skal jeg ikke sætte procenter på. Men uanset hvad så har alle dem, som rent faktisk har styr på det og gerne vil have det, krav på og fortjent erhvervsstatus af deres job samt præcis de samme rettigheder som alle andre. Det ville til gengæld rykke noget for alvor. Vi fjerner jo heller ikke håndværker-branchens erhvervsstatus og dertilhørende rettigheder, bare fordi nogle af dem vælger at snyde i skat. Jeg mener ikke, at sort arbejde i sig selv er et argument imod yderligere legalisering. Tværtimod. Men kunne da håbe, at legalisering af området vil motivere flere til at betale skat 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 31. Januar, 2015 Nu ved du jo langt mere end jeg gør og derfor holder jeg til at skrive, at jeg tror.http://m.b.dk/?redirect=www.b.dk/danmark/skat-knalder-prostituerede& Jeg tror ikke du finder samme "hit-rate" inden for håndværker-branchen. Jeg tror faktisk ikke du kan finde noget der bare kommer i nærheden. Men jeg ved det jo ikke, men belær mig endelig, jeg bliver ikke fornærmet. Jeg kender en del håndværkere både professionelt og privat inden for forskellige brancher. Ingen af dem afholder sig fra sort arbejde. Det tyder på en ret høj hit-rate. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 31. Januar, 2015 Jeg kender en del håndværkere både professionelt og privat inden for forskellige brancher. Ingen af dem afholder sig fra sort arbejde. Det tyder på en ret høj hit-rate. SKAT konstaterede at to ud af tre SLET IKKE betaler skat. Dvs SKAT "kender" dem ikke. Sådan forholder det sig vist ikke med dine bekendtskaber. Eller påstår du, at to ud af tre håndværkere slet ikke betaler skat, på baggrund af din "omfattende" undersøgelse? 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg