Hop til indhold
Filosoffen

Nogle udenlandske piger betaler faktisk dansk skat

Recommended Posts

Ja, tro det eller lad vær.

Jeg har fornyeligt besøgt et af de udenlandsk drevne bordeller i Rødovre. På dette bordel, besøgte jeg en pige, som jeg par enkelte gange tidligere har haft fornøjeligt samværd med.

Ja, dette her er IKKE en anmeldelse, så I får ingen yderligere oplysninger om de mere erotiske detaljer mv. :shock: :shock:

Nå, men efter seancen, så var der det sædvanlige pillow-talk....

Og af en eller anden grund, kom vi ind på emnet SKAT, og jeg nævnte overfor pigen, at jeg formodede, at hun IKKE betalte dansk skat overhovedet...

Dette fik hende resolut til at springe op fra sengen, og straks rode rundt i hendes kuffert, for derefter at hive både dansk årsopgørelse for 2013, forskudsregistrering for 2015 og b-skatte-opkrævninger fra 2014, som var bank-stemplet som betalt.

Hvem var lige målløs der... :eek: :eek: :eek:

Må sige, at dette gjorde mig meget overrasket, og faktisk også en anelse forlegen (primært, fordi hendes IRL-identitet jo fremgik af papirer mv., og jeg mener at det skaber ubalance mellem kunde/GP hvis den ene kender IRL-identiteten på modparten og den anden ikke gør)

På forskudsopgørelsen for 2015 var opgivet en indkomst på ca. 60.000, hvilket jeg finder meget plausibelt, idet pigen kun er i Danmark et begrænset antal gange i kortere varighed på typisk et par uger. (husk på at det er overskud af virksomhed, dvs. udgifter til husleje mv. er fratrukken).

Hun oplyste endvidere, at dette var helt normalt, blandt de piger på stedet, som hun havde talt med.

Hun brokkede sig iøvrigt dog over, at hun havde problemer med at få fat i sin overskydende skat, idet hun ikke har en dansk bankkonto, og derfor ingen NEM-konto.

Ja, så blev jeg den oplevelse rigere.

Om denne oplevelse overhovedet kan sige noget om den generelle skatte-betalingsfrekvens bland udenlandske GP'ere, ved jeg ikke. Men jeg må dog indrømme, at skatte-betalings-respekten overfor udenlandske GP'ere, lige er steget et par grader for undertegnede :) :)

(Jeg vil ikke nævne det præcise sted eller pige, idet pigen ikke har lyst til at få forespørgsler fra kunder mv. pga. dette skriv)

Del dette indlæg

Link til indlæg

For at nørde lidt i det, så har hun jo dansk cpr.nr., når hun betaler skat i DK. altså kan hun også få en dansk bankkonto (kræver i øvrigt ikke dansk cpr.) og NemKonto. Tilbage er så spørgsmålet, hvorfor hun ikke har det? Via netbank vil hun kunne flytte sine penge til sin udenlandske bankkonto ganske billigt.

I øvrigt dejligt at få belyst, at de udenlandske piger ikke bare snyder og bedrager, som mange her inde antyder.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det kan være rigtigt svært for de udenlandske at finde en bank, der gidder gi dem en konto.. DB især.. Man skal helst ha en Dansker med, der kan slå lidt i bordet.. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tilbage er så spørgsmålet, hvorfor hun ikke har det? Via netbank vil hun kunne flytte sine penge til sin udenlandske bankkonto ganske billigt.

Helt enig. Men måske det skyldes, at hun ikke kan et ord dansk? Hun brokkede sig iøvrigt også over, at de danske skattepapirer var skrevet på dansk (selvom de var sendt til hendes ungarnske privatadresse).

Del dette indlæg

Link til indlæg

For at nørde lidt i det, så har hun jo dansk cpr.nr., når hun betaler skat i DK. altså kan hun også få en dansk bankkonto (kræver i øvrigt ikke dansk cpr.) og NemKonto. Tilbage er så spørgsmålet, hvorfor hun ikke har det? Via netbank vil hun kunne flytte sine penge til sin udenlandske bankkonto ganske billigt.

I øvrigt dejligt at få belyst, at de udenlandske piger ikke bare snyder og bedrager, som mange her inde antyder.

Desuden skal man numere, som udenlandsk, presentere en latterlig mængd identitetspapir fra sit oprindelige land, hvis man skal få NEM-konto. Det duer altså ikke kun med pas eller identitetskort. Man skal også ha en adresse i sit hjemmeland og kunne bevise på en måde som banken accepterer, at man bor permanent på lige præcis den adressen og ikke nogen anden. Etc. Og snakker man så ikke dansk, så er det ikke så nemt at holde styr på det hele.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tror gerne en masse formaliteter spænder ben. Min erfaring begrænser sig til svenskere. De vælger en svensk bank med filialer i DK, og sprogligt har de også fordele. At gebyrgribbanken fører an med at være besværlig undrer mig absolut ikke.

De fleste danske banker har samarbejdsbanker i udlandet, så pigen kan jo spørge sin bank hjemme, om de samarbejdet med en bank i DK, så kan det da være, at formaliteterne klares lidt lettere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Mener man kan bruge en udenlandsk bankkonto som NEM-konto.

Her er blanketten, så hvis Filosoffen tager en tur mere kan han aflevere den til pigen:

http://www.nemkonto.dk/Servicemenu/Engelsk/~/media/Files/Nemkonto/Borgere/Foreign%20NemKonto_Citizen.ashx

Og siden blanketten er hentet fra:

http://www.nemkonto.dk/Servicemenu/Engelsk/NemKonto-easy-account-for-citizens

Redigeret af Starson45

Del dette indlæg

Link til indlæg

Man kan bevise hvor man bor, ved at fremvise en el- eller varmeregning med ens navn og adresse på.

Men jeg troede man skulle have bopæl i det land, man ansøger om en bankkonto i? Sådan er det i alt fald i Tyskland.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Man kan bevise hvor man bor, ved at fremvise en el- eller varmeregning med ens navn og adresse på.

Men jeg troede man skulle have bopæl i det land, man ansøger om en bankkonto i? Sådan er det i alt fald i Tyskland.

Jeg har en bankkonto i et andet EU-land, hvilket jeg er nødt til for at betale regninger der. Som jeg skrev, så behøver man ikke bopæl i DK eller cpr.nr. for at oprette en konto her.

I øvrigt har en pige, der tjener over (er det 55.000kr?) skal have et CVR.nr., hvilket også giver adgang til bankkonto og nemid.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har fornyeligt besøgt et af de udenlandsk drevne bordeller i Rødovre. På dette bordel, besøgte jeg en pige, som jeg par enkelte gange tidligere har haft fornøjeligt samværd med.

Ja, dette her er IKKE en anmeldelse, så I får ingen yderligere oplysninger om de mere erotiske detaljer mv. :shock: :shock:

Nå, men efter seancen, så var der det sædvanlige pillow-talk....

Og af en eller anden grund, kom vi ind på emnet SKAT, og jeg nævnte overfor pigen, at jeg formodede, at hun IKKE betalte dansk skat overhovedet...

Dette fik hende resolut til at springe op fra sengen, og straks rode rundt i hendes kuffert, for derefter at hive både dansk årsopgørelse for 2013, forskudsregistrering for 2015 og b-skatte-opkrævninger fra 2014, som var bank-stemplet som betalt.

Hvem var lige målløs der... :eek: :eek: :eek:

Må sige, at dette gjorde mig meget overrasket, og faktisk også en anelse forlegen (primært, fordi hendes IRL-identitet jo fremgik af papirer mv., og jeg mener at det skaber ubalance mellem kunde/GP hvis den ene kender IRL-identiteten på modparten og den anden ikke gør)

På forskudsopgørelsen for 2015 var opgivet en indkomst på ca. 60.000, hvilket jeg finder meget plausibelt, idet pigen kun er i Danmark et begrænset antal gange i kortere varighed på typisk et par uger. (husk på at det er overskud af virksomhed, dvs. udgifter til husleje mv. er fratrukken).

Hun oplyste endvidere, at dette var helt normalt, blandt de piger på stedet, som hun havde talt med.

Hun brokkede sig iøvrigt dog over, at hun havde problemer med at få fat i sin overskydende skat, idet hun ikke har en dansk bankkonto, og derfor ingen NEM-konto.

Ja, så blev jeg den oplevelse rigere.

Om denne oplevelse overhovedet kan sige noget om den generelle skatte-betalingsfrekvens bland udenlandske GP'ere, ved jeg ikke. Men jeg må dog indrømme, at skatte-betalings-respekten overfor udenlandske GP'ere, lige er steget et par grader for undertegnede :) :)

(Jeg vil ikke nævne det præcise sted eller pige, idet pigen ikke har lyst til at få forespørgsler fra kunder mv. pga. dette skriv)

Det er jo en lykkelig historie. Kunne du ikke med navns nævnelse anbefale denne pige til andre? For så bliver statskassen rigere og andre afledede forhold skaber jo også vækst

BX

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Jeg har svært ved at blive forarget over manglende skattebetaling hos udenlandske prostituerede. 

Synes hellere at man skulle gå efter alle de rige svin, som bor i whiskybæltet og placerer deres formuer i skattely.

Det kan jeg blive forarget over!

Redigeret af titman

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Det er jo en lykkelig historie. Kunne du ikke med navns nævnelse anbefale denne pige til andre? For så bliver statskassen rigere og andre afledede forhold skaber jo også vækst

BX

Prøv lige at læse trådstarters sidste to linjer igen.

Vil lige tilføje, at det er glædeligt at se, at et par medlemmer bifalder historien om pigens skattebetaling, selv om de hårdnakket tidligere påstod, at disse ungarske piger ikke er skattepligtige til Danmark.

Redigeret af Starson45

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har svært ved at blive forarget over manglende skattebetaling hos udenlandske prostituerede.

Synes hellere at man skulle gå efter alle de rige svin, som bor i whiskybæltet og placerer deres formuer i skattely.

Det kan jeg blive forarget over!

Det ene udelukker ikke det andet.

Desværre har "de rige svin" lettere ved at trylle deres formuer væk, end vi andre har med vores småpenge. Skat går derfor efter de lavesthængende frugter - også selv om det er de mindste.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Pigen har frabedt sig dette.

Desuden synes jeg, at der er for meget "gadens parlament" over det, hvis vi skal til at fra/til-vælge leverandører, pga. mistanke om skattesnyd/godkendelse af skattebetaling.

Som almindelige forbrugere, har vi ingen reel magt til at undersøge, om en person betaler den skat som en person retteligt skal. Dette er og bliver en myndighedsopgave. Både for at minimere magtmisbrug samt sikre, at skatteydere bliver behandlet nogenlunde ens.

F.eks. er teleselskabet "3" i disse dage i en stor shitstorm for ikke at betale skat. Men hvem af os almindelige forbrugere kan reelt gennemskue, om "3" er skyldig/ikke skyldig i skatteundragelse?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har for nogle år siden haft en længere varende forhold som bogholder for en afrikansk pige. Hun havde godt nok dansk cpr. Grundlækkende vil jeg da også tro at skattevæsenet er så effektiv, at de ikke bare overser området. Men det er da min opfattelse at både danske og udenlandske erhvervsdrivende har en anden opfattelse af skattepligt end lavtlønnede midtjyder.

Del dette indlæg

Link til indlæg

udenlandske erhvervsdrivende har en anden opfattelse af skattepligt end lavtlønnede midtjyder.

Ved godt det ikke er midt-jylland, men var engang på Hjallerup marked, hvor jeg blev oplyst som følgende:

"Skat æ moms, det kende æ it no til"

;):D

Redigeret af Filosoffen

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ved godt det ikke er midt-jylland, men var engang på Hjallerup marked, hvor jeg blev oplyst som følgende:

"Skat æ moms, det kende æ it no til"

;):D

Moms og skat er ekstra udgifter her i det jyske . . .  ;)

OG UFORUDSETE . . . 

Redigeret af an2n

Del dette indlæg

Link til indlæg

Besøger jævnligt en udenlandsk pige. Hun betaler også skat.

Har tidligere kommet ved yderligere en som også betalte skat eller hedder det moms.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Moms og skat er ekstra udgifter her i det jyske . . .  ;)

OG UFORUDSETE . . . 

Ja du har ret og derfor indførte de også "MOMSFRI DAG" konceptet i JYSK. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...