McQueen 5050 Skrevet 22. Januar, 2015 Talte en del med en ungarsk pige, der netop er taget hjem efter nogle uger i København. Hun havde arbejdet i en kælder på Nørrebro sammen med en anden ungarsk piger og 3 rumænske. Min første tanke var, at det da også var en hård konkurrence, at skulle dele 2 rum med 4 andre, og at det da ikke kan være blevet til den helt store fortjeneste. Og ganske rigtigt...det havde været et nedslående besøg for hende...men mere pga. den 'fordelingsnøgle', som deres 'bagmand M/K', havde arbejdet med. Jeg spurgte ikke til, hvem der var bagmand....regnede heller ikke med, at jeg ville få noget oplyst, men kunne dog forstå, at der blev ført opsyn, så pigerne på ingen måde ville kunne slippe afsted med at 'snyde sig' til en mere, i mine øjne, retfærdig andel. Pigen skulle aflevere halvdelen af sin indtægt pr. besøg + betale kr. 300 i husleje pr. dag! Det er virkeligheden...og den er rystende. Så f.eks. 4 gange 15 min. a kr. 400 pr. dag/døgn = kr. 500 til pigen! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
SuperFucker 88 Skrevet 22. Januar, 2015 Hun kan også vælge at få et arbejde i Ungarn. Så er hun også fri for at skulle tage imod pik hele dagen og skulle aflevere halvdelen af indtægten til en bagmand. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14215 Skrevet 22. Januar, 2015 Hun kan også vælge at få et arbejde i Ungarn. Så er hun også fri for at skulle tage imod pik hele dagen og skulle aflevere halvdelen af indtægten til en bagmand. Charmerende udsagn. Så hvis kassedamen klager over dårlige arbejdsforhold, kan hun bare vælge et andet arbejde i stedet for at sidde i Netto og få dårlig ryg? 7 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Agent 007 415 Skrevet 22. Januar, 2015 Charmerende udsagn. Så hvis kassedamen klager over dårlige arbejdsforhold, kan hun bare vælge et andet arbejde i stedet for at sidde i Netto og få dårlig ryg? Jeg håber da virkelig de ungarske piger kan vælge et andet job! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14215 Skrevet 22. Januar, 2015 Og til trådstarters indlæg: Nej, det er ikke fair. Det er rystende...... Hvem byder piger sådan nogle forhold, og hvem handler sådan et sted? :( 9 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14215 Skrevet 22. Januar, 2015 Jeg håber da virkelig de ungarske piger kan vælge et andet job! Det håber jeg også, alligevel har den pige arbejdet der i flere uger.... Mit svar var rettet mod værdiladningen i SuperFuckers indlæg.... Ikke om hvorvidt hun nu kunne sige op eller ej. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Donderdag 171 Skrevet 22. Januar, 2015 (edited) Nej og jeg får det dårligt af at tænke på det ! men hvad kan man gøre for at undgå det ? ( synes ikke dette her er en debat om køb dansk ) Hvordan ved man at det er en pige der arbejder under rimelige forhold ? Hvis jeg fik nys om det var sådanne forhold der gjorde sig gældende, ville det da effektivt dræbe al lyst mere end hvis det var britta schall holberg der lå der ! Måske er det nemt for mig, men er det ikke muligt for pigerne at leje en lejlighed igennem airbnb udenom bagmændene ? Evt. et billigt hotel set man kan leje 1 uge for cirka 5.000... Redigeret 22. Januar, 2015 af Donderdag Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
SuperFucker 88 Skrevet 22. Januar, 2015 (edited) Charmerende udsagn. Så hvis kassedamen klager over dårlige arbejdsforhold, kan hun bare vælge et andet arbejde i stedet for at sidde i Netto og få dårlig ryg? Nej, ikke charmerende, mere nøgternt konstaterende. Det her drejer sig om, at hun vælger den løsning aktivt. Og vi har alle valg her i livet. Nogen har færre valg. Jeg ville f.eks. nødigt være i et uland og arbejde 6 dage om ugen 14 timer om dagen. Liv, du har jo selv valgt dit arbejde f.eks. (går jeg da ud fra ) - jeg håber ikke der er nogen der tvinger dig til at være glædespige. Og det betyder på den anden side også, at det økonomiske arrangement du har sat op er noget du aktivt tilvælger. Der er omkostninger. Der er indtægter. Jeg er da helt på linie med, at det ikke er OK at skulle have en kunde 4 gange for at tjene 500 kroner. Men....det *vælger* hun jo at gøre. I Danmark kan man rette henvendelse til sin fagforening og få hjælp, man kan få gennemført en arbejdsmiljø undersøgelse, man kan få personlige hjælpemidler etc - hvis man arbejder i Netto og føler at man har et dårligt arbejdsmiljø. Redigeret 22. Januar, 2015 af SuperFucker 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Flaber 350 Skrevet 22. Januar, 2015 Hun kan også vælge at få et arbejde i Ungarn. Så er hun også fri for at skulle tage imod pik hele dagen og skulle aflevere halvdelen af indtægten til en bagmand. De kommer jo hertil, fordi de enten er i gæld, er blevet lovet noget fantastisk, som sjældent er virkeligheden. Når de er her, har de ikke noget valg! 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 22. Januar, 2015 (edited) Nej det er ikke fair for pigerne, det lyder som menneskehandel Redigeret 22. Januar, 2015 af Nille Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5050 Skrevet 22. Januar, 2015 Hun kan også vælge at få et arbejde i Ungarn. Så er hun også fri for at skulle tage imod pik hele dagen og skulle aflevere halvdelen af indtægten til en bagmand. Ofte lokkes pigerne jo hertil med løfte om 'gyldne sale' og mænd med lommerne fulde af kontanter.... Og virkeligheden er en kælder på Nørrebro og kamp om få kunder.... 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5050 Skrevet 22. Januar, 2015 (edited) Nej, ikke charmerende, mere nøgternt konstaterende. Det her drejer sig om, at hun vælger den løsning aktivt. Og vi har alle valg her i livet. Nogen har færre valg. Jeg ville f.eks. nødigt være i et uland og arbejde 6 dage om ugen 14 timer om dagen. Liv, du har jo selv valgt dit arbejde f.eks. (går jeg da ud fra ) - jeg håber ikke der er nogen der tvinger dig til at være glædespige. Og det betyder på den anden side også, at det økonomiske arrangement du har sat op er noget du aktivt tilvælger. Der er omkostninger. Der er indtægter. Jeg er da helt på linie med, at det ikke er OK at skulle have en kunde 4 gange for at tjene 500 kroner. Men....det *vælger* hun jo at gøre. I Danmark kan man rette henvendelse til sin fagforening og få hjælp, man kan få gennemført en arbejdsmiljø undersøgelse, man kan få personlige hjælpemidler etc - hvis man arbejder i Netto og føler at man har et dårligt arbejdsmiljø. "Det her drejer sig om, at hun vælger den løsning aktivt. Og vi har alle valg her i livet. Nogen har færre valg. Jeg ville f.eks. nødigt være i et uland og arbejde 6 dage om ugen 14 timer om dagen." Er det ikke et meget modstridende udsagn?? Altså er faktum netop ikke, at mennesker sjældent har mulighed for aktive tilvalg/fravalg....men er produkter af arv, miljø, held, særlige omstændigheder.... En del mennesker fra ulande vælger jo AKTIVT at forsøge at komme til Europa....hvordan skulle de vide bedre....og ender så ombord på rådne livsfarlige plimsollere, der blot, hvis de overlever, bringer dem til flygtningelejre på niveau med 'Neuengamme' i Syditalien eller Grækenland.... Redigeret 22. Januar, 2015 af McQueen 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
SuperFucker 88 Skrevet 22. Januar, 2015 Det er ikke sort og hvidt - men til en vis grænse har man valg. Det er det jeg prøver at sige. Ungarn er *ikke* et uland, selvom man godt nok ikke skal langt ud på landet i Ungarn, før vi er godt tilbage i tiden. Ungarske piger *har* andre valg. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 22. Januar, 2015 Jeg fanger den lige on topic her. Men, jeg antager du har nogen disretionshensyn du skal tage overfor pigen, og det er helt ok. Ellers vil jeg mene at politiet burde blive tippet om sådan et sted. Det eneste gæsterne kan gøre ved det er jo at blive væk. Det betyder så bare endnu færre penge til pigerne, samt at de stadig bliver behandlet dårligt. Bliver stedet lukket slipper de i det mindste for det sidste. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 22. Januar, 2015 Der er en grund til at jeg ikke køber sex sådanne steder, og større adfærd ændring kræves der nok ikke, hvis man ønsker ordentlige forhold for piger i Danmark. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Krone 718 Skrevet 22. Januar, 2015 Pigerne kommer kommer frivilligt til Danmark og tjene vel lidt mere end de kunne hjemme. Er det bare for at de piger er billige at der nogle som besøge dem? Er det så ok at besøge de piger når de sådan bliver udnyttet groft Der betales sikkert ikke moms skat Dem der ret tjener kassen er pigernes bagmænd hjælper osv. Dr har lavet en udsendelse om emmet Link http://www.dr.dk/tv/...heden-4#!/00:36 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Plaskeren 3625 Skrevet 22. Januar, 2015 Der er en grund til at jeg ikke køber sex sådanne steder, og større adfærd ændring kræves der nok ikke, hvis man ønsker ordentlige forhold for piger i Danmark. Det er det eneste man kan gøre, undgå at købe sex sådanne steder. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 22. Januar, 2015 Folk som er så hellige at de ikke kommer disse steder, tror vel heller ikke på at traficking (menneskehandel) er et udpræg problem. Man ser kun det man gerne vil se.... 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 22. Januar, 2015 Folk som er så hellige at de ikke kommer disse steder, tror vel heller ikke på at traficking (menneskehandel) er et udpræg problem. Man ser kun det man gerne vil se.... Mon ikke der forholder sig lige modsat, at de mænd der rent faktisk tænker lidt over deres handlinger gør en dyd ud af at holde sig fra steder, hvor man med rimelig sandsynlighed vil sande at forholdene ikke er som de burde være. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nikita Darling 11507 Skrevet 22. Januar, 2015 Er det fair? Nej, ifølge min personlige målestok er dette overhovedet ikke fair, og ud fra det som du har fortalt om den ungarnske pige, virker det heller ikke til, at hun selv føler sig fair behandlet. Jeg kan ikke forestille mig, at man kan føle særlig megen glæde ved sit job, hvis man føler sig udnyttet og trådt på i den grad. Endnu mere sørgeligt er det da, hvis pigen forinden ikke var klar over de dårlige økonomiske forhold. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kanonkongen 34395 Skrevet 22. Januar, 2015 Nej det er ikke fair for pigerne, det lyder som menneskehandel Folk som er så hellige at de ikke kommer disse steder, tror vel heller ikke på at traficking (menneskehandel) er et udpræg problem. Man ser kun det man gerne vil se.... Hey Nille. det første du skriver at det lyder som menneskehandel. Ja så ville du vel heller ikke besøge sådan et sted. Ja jeg ville bestemt være meget ked, at at skulle besøge sådan et sted. Så jo måske er jeg hellig. Men det er jeg glad for, set i lyset af det sidste citat eller, Ville du med det sidste citat selv besøge sådan et sted Nille? God torsdag. Kk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
8000 1988 Skrevet 22. Januar, 2015 Aften Har mødt pige (thai) der skulle aflevere mellem 40 - 60% af omsætning pr dag. Dog måtte hun beholde tips Venligst 8000 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 22. Januar, 2015 Branchen synes at være inficeret af en betydelig parasitvirksomhed. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Icemandk 181 Skrevet 22. Januar, 2015 Aften Har mødt pige (thai) der skulle aflevere mellem 40 - 60% af omsætning pr dag. Dog måtte hun beholde tips Venligst 8000 Kender også en thai pige som skal aflevere 40% af hendes omsætning til stedet. Men faktisk ikke specielt urimeligt. Min far er fysioterapeut og han skal også aflevere 40% af omsætningen til den klinik han arbejder på. Og Thai pigen har får for sine 40% også kost og logi, hvilket også er ret almindeligt. Og rolig nu, jeg ved godt det er ret ringe logi, ofte bare en sofa eller briks på stedet, men alligevel så er det dog en hjælp. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
gerog 9288 Skrevet 22. Januar, 2015 Er løsningen så man lader være med at besøge disse piger? Færre kunder = færre penge til bagmændene = et par håndører til pigerne Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg