Hop til indhold
Bananas

Efterskolen

Recommended Posts

 
Det er efter hånden blevet klart for mig at vi har brug for ekstra undervisning herinde; en anstalt hvor diverse brugere kan stille de spørgsmål som ikke hører andre steder hjemme.  Når f.eks. en kvinde trækker videre i livet og hendes gæster/venner/kunder takker hende og ønsker hende lykke på vejen, så forekommer det for nogle elever mærkligt at ikke alle kvinder aftakkes på samme måde på samme gang.
 
Det kan de så få forklaret for sig herinde i efterskolen, istedet for midt i selve aftakkelsen.
Så kan læreren forklare at det ikke er så mærkeligt at et tog der kører til Helsingør, ikke på samme gang kører til Næstved. Som rejsende på et tog, kan man ikke kræve at blive bragt til alle steder samtidigt. Det kaldes for analogi og kan måske få nogle af eleverne at forstå sammenhænget.
 
Der findes mange ærinder af samme slagsens, der kan afhandles herinde i Efterskolen.
Når en kvinde f.eks. vil diskutere ulovligt brug af stjålne billeder, så kan dem der mener at kvinder med hoveder ovenpå sine kroppe har dem kun for at genere verden, få det forklaret for sig herinde istedet for inde i selve den voksne diskussionen.
 
Så kan læreren forklare at hvis en kvinde spørger konduktøren hvis han synes det er ok at hun bliver kørt til Næstved, når det står Helsingør på toget, at det ikke drejer sig om at nedgøre al verdens tog, men at hun mener at det ikke er ok at blive snydt.
 
Så velkommen til Efterskolen, alle i med spørgsmål og ukontrolleret videbegær der ikke hører  andre steder hjemme.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har lidt svært ved at forstå den togsnak, men det er nok, fordi jeg oftest står af i Roskilde :(

 

Men når der nu er en farvel-og-tak-tråd, så kan man sige farvel og tak, og kan man ikke finde ud af det så kan man knytte sylten, lukke røven, klappe i som en østers, lukke brødfissen, holde kæft, klappe kaje, flette næbet, tie stille og hvad det nu ellers hedder på forskellige former for dansk.

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg ser en vision om at Lady Cherie er en af lærinderne på Efterskolen, fru smæk :P

Det er hende der kører eftersidningstimerne.........

Har hørt rygter om at man kan vælge mellem:

1. At skrive 100 gange, jeg må ikke afspore tråde!

2. At blive spændt op med røven lige i vejret, og så bestemmer hun hvad der skal ske!

PS. Punkt 1 foregår siddende på hug, med en fed sprittusch i røven. Hvis man syrer igennem i benene og falder så uheldigt at tuschen forsvinder op i kanalen, så får man bare en ny tusch.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er hende der kører eftersidningstimerne.........

Har hørt rygter om at man kan vælge mellem:

1. At skrive 100 gange, jeg må ikke afspore tråde!

2. At blive spændt op med røven lige i vejret, og så bestemmer hun hvad der skal ske!

PS. Punkt 1 foregår siddende på hug, med en fed sprittusch i røven. Hvis man syrer igennem i benene og falder så uheldigt at tuschen forsvinder op i kanalen, så får man bare en ny tusch.

 

Du har en syg fantasi haha :P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Efterskolen vil blive mere effektiv, hvis der også blev uddelt eftersidninger :mrgreen:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har lidt svært ved at forstå den togsnak, men det er nok, fordi jeg oftest står af i Roskilde :(

 

Mener du i de klassiske betydning af begrebet? (fnis)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har lidt svært ved at forstå den togsnak, men det er nok, fordi jeg oftest står af i Roskilde :(

 

 

...mener du ikke tågesnak? :mrgreen:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Kan du sætte nogle billeder på af Lærerinderne? Så jeg kan vurdere om det er noget for mig

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er hende der kører eftersidningstimerne.........

Har hørt rygter om at man kan vælge mellem:

1. At skrive 100 gange, jeg må ikke afspore tråde!

2. At blive spændt op med røven lige i vejret, og så bestemmer hun hvad der skal ske!

PS. Punkt 1 foregår siddende på hug, med en fed sprittusch i røven. Hvis man syrer igennem i benene og falder så uheldigt at tuschen forsvinder op i kanalen, så får man bare en ny tusch.

Det indlæg er vel en afsporing, og Butch1 får hermed den første "sveder".

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...