Hop til indhold
RoyalChicken

Mobilepay?

Recommended Posts

Hej allesammen. 

Har set at en del massageklinikker er begyndt at tage imod mobilepay.
Er der nogle herinde, som ved om der er nogle GP'er som tager imod mobilepay aswell?

Hader den obligatoriske gåtur til en hævemaskine klokken lort om natten (2-3 KM)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kan ikke anbefaler piger tage imod mobilepay da de kan modtage penge fra et stjålet kort

Ej.. Skal man ikke Bruge nemid første gang man laver sin mobilepay konto? :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Ej.. Skal man ikke Bruge nemid første gang man laver sin mobilepay konto? :)

Nej dwt skal man ikk.. Dit navn lyder meget tiltrækkende .. Hvor kan du tilfredstilles ?? :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det lyder som om, du har læst problemet omvendt. Sikkerhedshullet gik på, at hvis folk havde dit dankort og din kode, kunne de bruge det på MobilePay og dermed flå din konto, indtil du har spærret kortet. http://www.bt.dk/danmark/sikkerhedshul-i-mobilepay-svindlere-kan-flaa-dit-dankort

Jeg bruger MobilePay og er ikke utryg, det er super nemt og smart, og man slipper for kontanter :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Man skal da ikke bruge en kode? Man skal bare bruge kortet. Alle nødvendige oplysninger til at oprette en Mobile Pay-konto er præget på kortet. Og Harry skriver det helt rigtigt at man risikerer at modtage betaling fra et stjålet kort?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ok, så ingen kode, men du skal vel stadig give dine bankoplysninger når du opretter MobilePay? Jeg tror ikke jeg forstår problemet. Burde advarslen så ikke gå på, at man skal passe på ens kort ikke bliver stjålet? Fremfor at man ikke skal modtage MobilePay...

Redigeret af Liv

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ok, så ingen kode, men du skal vel stadig give dine bankoplysninger når du opretter MobilePay? Jeg tror ikke jeg forstår problemet. Burde advarslen så ikke gå på, at man skal passe på ens kort ikke bliver stjålet? Fremfor at man ikke skal modtage MobilePay...

Måske. Nu siger Danske Bank jo, at de vil dække tab, dvs. for kortindehaver. Det fremgår ikke klart om det gælder betalingsmodtager? Ved alm overførsel kan pengene jo føres tilbage, hvis der er tale om misbrug, jf betalingskort-reguleringen. Derefter kan betalingsmodtager stå med håret i postkassen og selv opkræve skyldneren, hvis man kan finde ham ...

Måske vil DB dog ikke risikere dårlig presse i den slags sager, og derfor dække beløbet? Men det er de svjv ikke forpligtet til.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Alt nyt modtages med skepsis også mobilpay, eller bare DanKortet. Jeg ved ikke og nogen af jer kan husket livet for kortet ? for at sælge det til danskerne var man nød til at sætte billede på. de første terminaler som skulle nærmes med forsigtigthed og iført gummistøvler :smile:

 

MobilPay er sikkert så sikkert som et system nu kan blive, når det er trådløse forbindelser.  Man skal ikke bruge NemID første gang men du skal buge dit kort, kontonummer, mail og telefon 

 

Jeg har i en del år modtaget DanKort og alle andre kort jeg har ikke oplevet problemer med det og har nu lavet mobilpay og er da spændt på om nogen vil bruge det. Det har jo selvfølig sine begræsninger da det netop har en beløbsgrænse på 1500 kr 

 

Fremtiden er desværre fysisk pengeløs, det bliver også svære og svære at finde en bank som modtager kontanter. 

 

MH 

 

Redigeret af Madame Helene

Del dette indlæg


Link til indlæg

der er vel et problem for dem der gerne vil være anonyme eller hvad? man kan vel ikke tilmelde sig mobilpay under et dæknavn?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du kan sagtens være helt anonym, du har blot brug for et mobilnr, et kontonr, et dankort og en smartphone. Du vælger selv et navn ved oprettelse. Navnet og mobilnr samt beløb er det eneste der kan ses af modtageren. Jeg vil tro at politiet kan finde frem til personer v hjælp af dommerkendelse og kontonr.

Hvis du gennemfører en transaktion med mig kan du ikke se andet end mit mobilnr og "Miza"

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Ok, så ingen kode, men du skal vel stadig give dine bankoplysninger når du opretter MobilePay? Jeg tror ikke jeg forstår problemet. Burde advarslen så ikke gå på, at man skal passe på ens kort ikke bliver stjålet? Fremfor at man ikke skal modtage MobilePay...

jeg kan i princippet lure en kundes dankort oplysninger og oprette en konto på mobilepay.. så du har misforstået noget søde.. man kan godt høre på dig at du ik har gået i skole.. du vel ik os blond ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

jeg kan i princippet lure en kundes dankort oplysninger og oprette en konto på mobilepay.. så du har misforstået noget søde.. man kan godt høre på dig at du ik har gået i skole.. du vel ik os blond ?

 

Harry..

Den sidste sætning siger vist mere om dig end den siger noget om søde Liv.

Hvis du gerne vil have man skal tage dig seriøst, så bør du tale i en sober tone og afholde dig fra at komme med sådan nogle underlødige person angreb.  

Del dette indlæg


Link til indlæg

De af jer, der modtager betaling på MobilePay, modtager i også betaling på Swip? Jeg skal ikke nyde noget med at åbne en ladeport til mine oplysninger til Danske Bank!

Del dette indlæg


Link til indlæg

De af jer, der modtager betaling på MobilePay, modtager i også betaling på Swip? Jeg skal ikke nyde noget med at åbne en ladeport til mine oplysninger til Danske Bank!

Nemlig!

De andre banker er søde, rare, og ikke spor onde!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Måske. Nu siger Danske Bank jo, at de vil dække tab, dvs. for kortindehaver. Det fremgår ikke klart om det gælder betalingsmodtager? Ved alm overførsel kan pengene jo føres tilbage, hvis der er tale om misbrug, jf betalingskort-reguleringen. Derefter kan betalingsmodtager stå med håret i postkassen og selv opkræve skyldneren, hvis man kan finde ham ....

Hvis en pige/butik eller andet modtager betaling i god tro med et stjålet betalingskort er jeg temmelig sikker på at hun/butikken ikke kommer til at skulle tilbagebetalte det modtagende beløb derimod må banken æde det tab.

Det du hentyder til er jo net svindel dvs at en butik hæver et beløb uden at sende en aftalt vare.

Hvis sikkerheden var så dårlig ville man allerede nu have hørt om flere butikker som havde haft problemet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

God tro gør ingen forskel. Det er helt op til Danske Bank, om de vil risikere dårligt omdømme for app'en blandt professionelle betalingsmodtagere.

Hvis fx en netbutik tager mod en ordre i "god tro" hvor der betales med stjålet kort, så fører nets betalingen tilbage, når misbruget opdages.

Det er ikke anderledes end hvis du køber tyvegods (hæleri), der beskytter god tro dig heller ikke mod at få varen konfiskeret (men dog mod straf for hæleri).

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er ingen risiko for modtageren af Mobilepay-betalinger, Danske Bank dækker såfremt der er anvendt et stjålent kreditkort. Uddrag fra denne artikel http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2014/10/22/100442.htm:

 

 

Danske Bank understreger, at man trygt kan bruge Mobilepay, og at man desuden får 100 procents dækning, hvis der skulle opstå svindel.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er ingen risiko for modtageren af Mobilepay-betalinger, Danske Bank dækker såfremt der er anvendt et stjålent kreditkort. Uddrag fra denne artikel http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2014/10/22/100442.htm:

 

Næ, det står der ikke. Det er en artikel der er skrevet ud fra forbrugerperspektivet, så den handler om tryghed for kortholdere. Journalister har typisk (undskyld generaliseringen) ikke indsigt nok til at forstå hvad der ligger under af forskellige retsstillinger. Læg mærke til flere ting her, bl.a. at artiklen er tyvstjålet fra tv2.dk, dog med kildeangivelse. Originalen ses her:

http://nyhederne.tv2.dk/krimi/2014-10-22-danske-bank-om-svindel-i-kan-trygt-bruge-mobilepay

 

Fokus i originalen er på om folk "trygt kan bruge app'en". Citatet fra talsmanden:

 

"Der er flere niveauer af sikkerhed i det her: Vi har en kode på appen, folk har forhåbentligt en kode på deres telefon, og det er også sådan, at vi overvåger løbende mærkelige transaktioner, og stort set alt svindel på MobilePay karakteriseres som kortsvindel, og så får folk deres penge tilbage. "

(Mine kursiveringer)

 

Der bliver forklaret to ting: Det er ikke risikabelt at installere app'en, for der er jo diverse beskyttelser mod at den misbruges. Det har så intet at gøre med præmissen for historien, som handler om at forbrydere aflurer kortoplysninger og opretter falske mobilepay-konti, men den pointe er journalisten ikke årvågen nok til at fange. Det andet er, at hvis ens kortoplysninger misbruges, så får man pengene tilbage. Den søvnige læser tror derfor bare, at der er tale om en storm i et glas vand. Og det er der også for forbrugeren, som altså har sikkerhed via kode i app'en, kode på telefonen, og garanti for at få sine penge tilbage, hvis kortoplysninger misbruges. Der står intet om betalingsmodtageres sikkerhed. Tværtimod konstateteres at det er lige som al anden kortsvindel. Og der er betallingsmodtagers retsstillling som jeg beskrev ovenfor. Det fremgår også indirekte af den tidligere tv2-artikel, som ovenstående er en opfølgning til:

 

http://nyhederne.tv2.dk/samfund/2014-10-22-svindlere-forsoeger-at-udnytte-mobilepay

 

"Med MobilePay har du som bruger samme sikkerhed, som hvis dit betalingskort bliver misbrugt i andre sammenhænge – og det betyder, at man får 100 procent dækning, hvis man er udsat for misbrug."

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis problemet med svindel var stor og at danske bank ikke ville dække tabet også for modtageren af beløbet, så tror jeg ret hurtigt at vi ville høre om det i medierne måske ikke fra de endnu relativt få piger der modtager betaling på denne måde, men fra de flere 1000 andre brugere af systemet. Og blot få sager i medierne hvor DB ikke holder alle skadelidtes vil resultere i at butikker ret hurtigt vil stoppe med at modtage denne form for betaling

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nemlig!

De andre banker er søde, rare, og ikke spor onde!

Det er så din fortolkning.

Jeg vil bare ikke udlevere personlige oplysninger til en bank, jeg ikke er kunde i. Hvis du nærlæser betingelserne for MobilePay, giver du Danske Bank fri adgang til at markedsføre sig overfor brugeren. Du giver dem også adgang til at have tjek på en masse om din økonomi mm.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis problemet med svindel var stor og at danske bank ikke ville dække tabet også for modtageren af beløbet, så tror jeg ret hurtigt at vi ville høre om det i medierne måske ikke fra de endnu relativt få piger der modtager betaling på denne måde, men fra de flere 1000 andre brugere af systemet.

Jeg er både enig og uenig.

Jeg er uenig i at vi ville høre om det i pressen, hvis betalings modtagere mistede penge. Højst i erhvervspressen, ikke i den almindelige dagspresse, der slet ikke har det fokus. Tusindvis af netbutikker mister penge på samme type svindel, og det skrives der aldrig om. Det handler altid om kortholdere, der får deres penge igen.

På den anden side har jeg jo skrevet det samme, nemlig at hvis DB ikke vil risikere dårligt ry for app'en blandt professionelle betalingsmodtagere, så vil de måske dække deres tab. Men det er dog uvist, og beror på DB's strategi for app'en: Skal den fungere som betalingsmiddel eller ej?

Det interessante her er hvordan de ser forretningsmodellen. Den er jo gratis, så indtjeningen kommer fra branding og datahøst hos brugerne (hvis det er gratis, så er du produktet!). Spørgsmålet er derfor, hvor vigtigt DB skønner det er at have professionelle og semipro betalingsmodtagere for app'ens udbredelse. Ind til jeg har hørt en utvetydig udmelding fra dem, tillader jeg mig at betragte alt andet som gætværk.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...