Hop til indhold
kanonkongen

Jule hilsen til alle på EG

Recommended Posts

Hej allesammen. ja har startet en ny tråd men, det er nu for, jeg lige vil sende jer alle en lille hilsen. 001.gif

Året 2014 har mig, været fyldt med nye spændende udforinger i mange forskellige størrelser. Langt de fleste har, jeg klaret rigtig godt og  føler at jeg er kommet styrket ud af året. Har dog mine to kammerater i mit hjerter. Og tænker på deres familie der i år desværre, skal undvære deres far, ven, mand. Må i have det godt der oppe i er bestemt ikke glemt.

Tak for de gode snakke, jeg har haft med jer. Og ikke mindst i diverse debatter i det forløbende år. Jeg håber at også du/I er kommet godt ud af året. Kan jo se på de forskellige tråde, at folk har levet livet på forskellige måder. Se det jo skønt. 020.gif og Jeg vil,  glæde mig til igen at tage snakke, debatter og ikke mindst udfordringerne op igen i  2015. jeg har, haft et okay år, to ture til tyskland, besøgt nogle helt igennem søde piger. Som modtog mig som den jeg er. Så tak til jer piger.

Jeg har mødt nogle helt igennem fantastiske mennesker her i 2014. Det ville jeg ikke, ha undværet. Og tak fordi i er dem i er. Gode venner betyder alt. 

 

Hvert år her i december mdr. kan jeg ikke få en historie ud, af hovedet. Den er nok 8 år gammel men glemmer den aldrig. Jeg var som studerende i en bhv, vi kom hen til dec mdr. og ja børnene var jo meget forventningsfulde i denne søde tid. Da vi kom til d 23 dec. Og vi skulle have juleferie, kom børnene og gav juleknus og ja endda gaver til os voksne, meget rørende. Men det der virkelig knækkede mit hjerte var (vi kalder ham Peter) da han som et af de sidste børn ikke var hentet. Kom og spurgte, hvad skal du i julen KK. jamen jeg skal være sammen med min familie rigtig hygge os, som vi plejer. Okay sagde han, og så meget eftertænktsom ud. Spurgte Peter, hvad skal du. Ikke rigtig noget KK. Mor har ikke rigtig råd til noget heller ikke en gave til jer. Se sagde jeg det skal du ikke tænke over. Så hoppede han op i favnen og sagde jeg vil savne jer. Og gav det største knus og sagde godt du har sådan en god familie. Jeg måtte en på kontoret en tur. Og fælde en tåre. Denne historie har jeg, aldrig glemt. Ej heller peter, og tænker tit på hvad, og hvordan det er gået ham. I dag er han jo 14 år. Havde jeg kunnet det havde jeg sku taget ham med til julefest hos min familie. Skal siges der er nogen ting jeg er nødt til at udlade i denne historie men essensen i den er det jeg har skrevet.

 

Hvis man skulle analysere hans virkelighed. Må det jo være vi skal værne om dem vi elsker, Vi skal få udryddet de forskellige stridigheder der er i venne gruppen, familien osv. Med dette skriv kan jeg slutte og sige.

 

27059c6480.jpg   Krammer.   KK

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kære KK - dit hjertelige menneske :)

Tak for din søde julehilsen til os alle sammen. Ja, og så tak for dine altid utrolig søde, venlige og sympatiske indlæg herinde. Hvis alle var som dig, så tror jeg seriøst ikke, at der var krig på denne jord. :)

Du er et rigtig rart og godt menneske, og jeg er glad for, at jeg mødte dig. :)

Tak for dig! :)

Du og dine ønskes en rigtig glædelig jul!

Kærlig hilsen

Nikita

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kære KK - dit hjertelige menneske :)

Tak for din søde julehilsen til os alle sammen. Ja, og så tak for dine altid utrolig søde, venlige og sympatiske indlæg herinde. Hvis alle var som dig, så tror jeg seriøst ikke, at der var krig på denne jord. :)

Du er et rigtig rart og godt menneske, og jeg er glad for, at jeg mødte dig. :)

Tak for dig! :)

Du og dine ønskes en rigtig glædelig jul!

Kærlig hilsen

Nikita

Ihhh mange tak for de søde ord Nikita. 

 

Glæden er helt sikker på min side, Det var skønt at møde dig, skal du vide. Det har jeg aldrig fortrudt. 

 

Må du og dine kære nyde hinanden. Pas nu på med alt ris ala manden :-P  :-P  :-P og alt juleslikket. (og nu skal duikke tænke frækt vel :-P  :-P )

 

glædelig jul og et skønt nytår til dig søde Nikita.

 

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kære kanonkongen

Historien om Peter afslørede, hvad det er, vi har til fælles. :wink:

Du er et dejligt menneske!

 

Glædelig jul og godt nytår til dig og dine. :smile:

siddharta

Redigeret af siddharta

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jamen jamen, jeg vil da også ønske min gode ven KK god jul, og glæde mig over, at man faktisk også kan være så heldig at finde en god ven eller veninde, såfremt man tør udvise lidt tillid. Jeg er bestemt glad for, at jeg kan sige, at vennekredsen er blevet udvidet med både nogle mænd og nogle lyserøde.

 

Og så vil jeg da også lige benytte lejligheden til at ønske alle en god jul og et godt nytår.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jamen jamen, jeg vil da også ønske min gode ven KK god jul, og glæde mig over, at man faktisk også kan være så heldig at finde en god ven eller veninde, såfremt man tør udvise lidt tillid. Jeg er bestemt glad for, at jeg kan sige, at vennekredsen er blevet udvidet med både nogle mænd og nogle lyserøde.

 

Og så vil jeg da også lige benytte lejligheden til at ønske alle en god jul og et godt nytår.

Hey Blue ven  :-P  :-P

 

Du har jo helt ret, i det du skriver. Vi ses nytårsaften. det bliver en sjov aften  :-P Bare du nu ikke bliver helt stiv. For min bagdel holder du dig fra.  :-P  :-P  :-P

 

Super god mandag min gode ven.

 

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

Rigtig god jul og et forrygende nytår til dig også søde :)

Hey Jasmin.

 

Ilm til dig og dine kære.

 

Må du få et forrygende 2015.

 

Glædelig jul jasmin

 

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg vil også ønske alle en rigtigt god jul.

Jeg må flovt indrømme jeg ikke er den store jule elsker, men din historie KK rørte mig, ja jeg sidder sku flovt og tuder. Det er godt jeg er alene, hvis der kom besøg, var jeg nød til at sige, jeg var kommet til at sparke til et bordben i farten.

Måske er nåsåheren ved at blive mere glad for julen, man kan da håbe.

Mvh. Manica

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg vil også ønske alle en rigtigt god jul.

Jeg må flovt indrømme jeg ikke er den store jule elsker, men din historie KK rørte mig, ja jeg sidder sku flovt og tuder. Det er godt jeg er alene, hvis der kom besøg, var jeg nød til at sige, jeg var kommet til at sparke til et bordben i farten.

Måske er nåsåheren ved at blive mere glad for julen, man kan da håbe.

Mvh. Manica

kære manica.

 

du må ha en en dejlig jule aften. takker for de varme ord, glæder mig. Ja historien rører bestemt også mig, det gør den stadigvæk. tænker så meget på den dreng.

 

ved du hvad Manica  En mand der viser følelser er sku en rig mand.

 

Glædelig jul.

 

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

Glædelig jul til KK og alle herinde

 

KK oplever du sådan et barn igen tidsnok før jul, så oplys lige et kontonr herinde, og så er jeg sikker på der nok skal rulle lidt mønt ind til en trængende mor med et barn der fortjener gaver og en glad jul som alle andre.

 

Jeg har vist ikke forstand på børn, men jeg bliver trist af at høre det, når børn mærker at julen kommer an på en tom tegnebog :sad:

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

 

 

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Glædelig jul til KK og alle herinde

 

KK oplever du sådan et barn igen tidsnok før jul, så oplys lige et kontonr herinde, og så er jeg sikker på der nok skal rulle lidt mønt ind til en trængende mor med et barn der fortjener gaver og en glad jul som alle andre.

 

Jeg har vist ikke forstand på børn, men jeg bliver trist af at høre det, når børn mærker at julen kommer an på en tom tegnebog :sad:

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Hej rejse.

 

Takker for hilsnen. Håber også du får en god aften, samt et fantastisk nytår. Godt nok kan jeg være dybt uenig med dig. Men du skal roses for du aldrig sværter nogen til. Se det er i mine øjne et karaktertræk, mange i verden kunne leve efter.

 

Rejse, hvor er det en fantastisk tankegang du har. Jeg skal ha det i mente.

 

Glædelig jul.

 

KK 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vil også benytte chancen til at sige tak for året der gik, og ØNSKE alle en Glædelig Jul og må det nye år kun være fyldt med glæde og gode oplevelser.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Julen er på mange måder overfladisk, tillad mig at skrive dette, og det bekræfter denne debat. :ugeek:

 

Manica sidder og græder voldsomt over en historie om Peter hvis mor ikke har råd til julegaver. Det er synd ja, KK kan ikke glemme historien og igen driver følsomheden ned af indlægget, men hvis det ikke er påtaget fra ham så bliver jeg nød til at sige noget: Ved I hvad Manica og KanonKuglen : der er tusindvis af børn i denne verden som dør af sult, bliver misbrugt sexuelt, til underbetalt børnearbejde o.m.a, lever i armod og fattigdom hver eneste dag, der er børn i denne verden som sælges og giftes væk når de er 7-8 år, der er børn og specielt piger som aldrig kommer i skole, og hvis tilværelse fra 5 års alderen er arbejde og sådan forsætter det resten af livet, og sådan kan jeg blive ved. :oops:

 

Pardon my french: så er det altså et luksusproblem at mor ikke har råd til julegaver til Peter. Der er meget at være ked af i denne verden, rigtig meget. :oops:  Men i Danmark er et af de lande hvor børn og voksne har det allerbedst i verden :arrow: . En lille historie om en manglende julegave til Peter fra mor får os til at bryde sammen i gråd og vi kan ikke styre vores følelser og græder og græder og vi kan aldrig glemme det. Så tag I ud i verden og se hvordan børn har det rundt omkring, så kan jeg personligt love jer for at I vil se og opleve forhold som I på ingen måde nogensinde kan glemme, hvis I ikke bryder sammen i gråd så snart I kommer uden for landets grænse og opdager hvad det er for en verden vi alle lever i.

 

Jeg kan blive ked af det når jeg tænker på børn, der virkelig har det dårligt, når jeg har set børn rundt om i verden der virkelig har det dårligt, så kan jeg blive ked af det og jeg giver en skærv både til dem og organisationer i almindelighed for at give mit lille bidrag, selvom jeg jo godt ved at det måske hjælper et par mennesker men er den mindste dråbe i havet :oops: . KanonKuglen kunne have givet Peter en julegave, hvis det gik ham på, butikkerne måtte jo stadig have åben når børnehaven havde åbent og da jeg læste historien tænkte jeg : hvorfor gjorde han dog ikke det i det mindste, når han blev så berørt. Så havde han selv fået en julegave ved at se Peters glæde som nok ville have glædet ham og Peter havde fået den julegave der havde gjort ham ked at af måtte undvære. Men havde det hjulpet ? Det havde nok hjulpet KanonKuglen, men Peter ? :arrow:

 

Men havde Peter så fået den bedste jul hvis KanonKuglen havde købt en julegave til ham ? :ugeek:  Nej Peter kan få den bedste jul uden julegaver hvis hans mor giver ham kærlighed, nærvær og omsorg, i stedet for at blive læsset til med gaver, og hans jul kunne blive bedre end så mange andres og han vil helt sikkert have en bedre jul end flertallet af børn i verden på trods af den manglende julegave. :arrow: Altid skal alting gøres op i pengeværdi, og det ser vi netop i historien om Peter, hvor det der køres på er den manglende julegave. :arrow:

 

Tror I selv Peter måtte have det bedre end hos den Hellerup-direktørmanden der er ligeglad med sine børn og kone, og den små alkoholiserede kone ? Naturligvis fejres julen der med store gaver, masser af god mad, men gør det børnene lykkelige ? Lykke måles i den vestlige verden på materielle værdier i alt for høj grad også og ikke mindst ved juletid, men jeg vil vove den påstand at fattige mennesker kan leve ligeså lykkelige liv på deres måder end rige mennesker. Lykke er ikke lig med rigdom. :geek:

 

Julen er fejringen af Jesus fødsel. Husk så på hvad Jesus egentlig stod for: Næstekærlighed :arrow:

 

Den bliver så fejret rundt om i de små hjem med masser af alkohol, mad i rigelige mængder og dyre gaver mens vi skåler i vores egen selvfedme og de færreste af os har nok ønsket os pengebeløb til Dansk Røde Kors, mens hospitalerne hvert år får masser af danskere indlagt fordi de har spist for meget i julen.

 

MC Einar siger det nok bedst i den bedste julesang der er lavet :-P

 

jul, det cool sikke tiden den går,
der er intet lavet om siden sidste år,
det de samme ting vi spiser ,det de samme ting vi laver,
det de samme ting i TV, det de samme julegaver,
samme penge problemer det dyrt og hårdt,
udelukkende overtrukne kontokort.
Overflod og fråds med familie og med venner,
samvittigheden klares med en Ulandskalender.
Det er julefrokost tid traditionsspilleri,
spritkørsel, utroskab og madsvineri,
vi har prøvet det før vi ved præsis hvad der sker,
slankekur i januar og alt det der,
det et slid; men der er lang tid til næste år.
Det jul, det cool sikke tiden den går.
 

 

Jeg vil dog også ønske alle en glædelig jul, jeg er heller ikke bedre selv end jeg skal fejre julen med and, gaver og familien og det glæder jeg mig til, og jeg bilder mig heller ikke ind at jeg er bedre selv, men jeg synes bare at julen måske er til lidt refleksion og selvrefleksion også. :-P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hey Uldjyden.

 

Sikke da et mavesurt svar du her kommer med. Ja det er dit valg. Fair nok. Men kunne da ikke være mere uenig med dig. 

 

Jeg fortæller om Peter og hans historie, fordi den historie han har er slem. Og gad du dog se jeg skriver der er ting jeg, må udlade af historien. men nok om det. Og du har da ikke den fjerneste ide om hvad jeg har gjort eller ikke gjort for Peter. 

 

Nej vi, kan desværre ikke redde hele verdens børn desværre. 

 

Vil ikke i en lang dialog om meninger holdninger du har. Jeg håber bare du reflektere over, at have en god aften med dem du holder af. Og så kan du jo tænke på dem der har det hårdt imens du smæsker dig med det hele.

 

Glædelig jul.

 

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hej KanonKuglen

 

Jeg er bestemt ikke mavesur, og jeg er heller ikke overfladisk og min samvittighed klares med meget mere end en ulandskalender også :shock: . Som jeg skriver så er julen også tid til refleksion og selvrefleksion. Jeg smæsker mig nu i øvrigt ikke da jeg ikke bryder mig om at smæske mig generelt i mad, men jeg får stillet min sult må jeg erkende :-P Du skriver om Peter og den manglende julegave. Det er det din historie kører på kun. Det får folk til at bryde sammen i gråd. Hele historien handler om den manglende julegave. Hvis kan få folk til at bryde i gråd, så er det tid til refleksion hos mig så skidt som børn og voksne har det rundt om i verden. Sat i det perspektiv er en manglende julegave et luksusproblem og ikke noget at græde voldsomt over, hvis man rent faktisk besidder næstekærligheden overfor alle mennesker i denne verden   :arrow:

 

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej KanonKuglen

 

Jeg er bestemt ikke mavesur, og jeg er heller ikke overfladisk og min samvittighed klares med meget mere end en ulandskalender også :shock: . Som jeg skriver så er julen også tid til refleksion og selvrefleksion. Jeg smæsker mig nu i øvrigt ikke da jeg ikke bryder mig om at smæske mig generelt i mad, men jeg får stillet min sult må jeg erkende :-P Du skriver om Peter og den manglende julegave. Det er det din historie kører på kun. Det får folk til at bryde sammen i gråd. Hele historien handler om den manglende julegave. Hvis kan få folk til at bryde i gråd, så er det tid til refleksion hos mig så skidt som børn og voksne har det rundt om i verden. Sat i det perspektiv er en manglende julegave et luksusproblem og ikke noget at græde voldsomt over, hvis man rent faktisk besidder næstekærligheden overfor alle mennesker i denne verden  :arrow:

Lad julefreden sænke sig.

 

Og glædelig jul til dig uldjyden.

 

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...