Hop til indhold
Guest Liderligfyr

Konen kunne lave Narrestreger

Recommended Posts

Gæst

Umiddelbart bekræftes jeg i, at det vist er ganske fornuftigt at indrette sin økonomi i et parforhold således, at når alle fælles omkostninger er betalt, da deles resten, og ingen af parterne skal stå til ansvar for modparten m.h.t det fornuftige i at købe tasker, sko, parfume osv. eller ekstra udstyr til bilen, sportsudstyr osv.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Har haft et enkelt 'forhold' imens jeg har arbejdet i dette fag, lagde ikke skjul på det- der bookede jeg engang to piger til ham, så vi var tre til at pusle om ham YOLO ( you only live once :-D) en mørk og en blondine og så mig pochahontas- agtig.. Det var sjove penge givet ud smiler

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Har haft et enkelt 'forhold' imens jeg har arbejdet i dette fag, lagde ikke skjul på det- der bookede jeg engang to piger til ham, så vi var tre til at pusle om ham YOLO ( you only live once :-D) en mørk og en blondine og så mig pochahontas- agtig.. Det var sjove penge givet ud smiler

Du lyder som en must have Kæreste :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

det er det ikke kan jeg så sige... overhovedet ikke hvis man i øvrigt stoler på hinanden..... kan de af jer der vil have jeres "egne penge" med hånden på hjertet sige at det ikke er fordi i skal skjule jeres eskapader for konen??

hos mig der skal manden ikke skjule noget... omvendt forventer jeg også at han har økonomisk sans og bruger pengene på det han har committet (mig familien, børnene... fællesskabet) INDEN han tænker med pikken...

se på det sådan her...

HVIS!!! (det er hypotetisk) i arbejdede som gigoloer.... hvis.... og i kom hjem med penge til fælleskabet som i var glade for at dele med kone og børn... til røde bøffer,, hygge, ferier, udbetalingen til det nye badeværelse... whatever... men noget alle kunne glæde sig over..

jeres kone - hun synes ikke i er sjove nok i sengen og betjener sig af... tada... gigoloer... i et omfang der nu gør indhug i blandt andet de penge i har været med til at bringe til huse.... som faktisk skulle være fælles gode

undskyld mig... men hvordan ville i se på det forbrug ?

1: hun gider ikke have det i tilbyder hende ganske gratis....

2. hun vil ikke engang have jer for det i tilbyder til andre kvinder for penge...

3. hun bruger de penge der skulle have gjort jeres fælles liv til noget specielt og godt... SAMMEN...

4. hendes forbrug betyder at de ting i måske ville have kunnet realisere i stedet - ikke bliver til noget.... alt sammen for at få en orgasme eller to... som hun kunne have fået MED DIG!

fortæl mig hvor meget i ville føle jer idiotiske hvis det var jer i den rolle...

det handler ikke om kontrol over modpartens økonomi, for intet er mere lige meget... det handler om sund fornuft og fællesskab og fælles udbytte af samlede midler... ikke om hvordan man kan få et midlertidigt high af fremmed pik/fisse

jeg har intet imod at min mand højner sin livskvalitet med fremmed fisse... det må han gøre ALT det han lyster... lige så meget han vil... altid...

men jeg vil dælme ikke have at alle de ting der KUNNE have været mulige ikke blev til noget fordi penge der KUNNE være gået til det formål blev brugt på at KØBE fremmed fisse...

læs engang Fisseslikkerens ret så ærlige indlæg om forsømmelse af familien

Det er ligepræcis DER jeg har min anke... i det scenarie han beskriver der...

for de 1000 kr min mand giver for et slag købefisse kunne have været en gave til mig og 500 kr til en fælles ferie... noget fælles... noget der kommer begge parter til gode

jeg mener det er at forsømme sin familie når man misbruger midler på at købe ting man kun selv har glæde af, når de penge man bruger på det kunne have været brugt fælles sammen med de mennesker der burde betyde mere/mest

Det er den del jeg ikke ville acceptere af en partner... han må få AL fremmed gratis fisse han overhovedet kan knalde sig til... men ikke på vilkår om jeg ønsker mig en mand der synes det er vigtigere at misbruge midler på gratis fornøjelser fremfor at give familien fælles økonomisk råderum :)

Jeg kan sætte mig ind i den følelses mæssige del af det. Hvorfor vil du betale? Når du kan få det gratis af mig, er jeg ikke god nok?

Den økonomiske kan jeg ikke. I fælles økonomi bruger man ikke alle Pengene i fællesskabets tegn! Personlige ting, tøj m.m. Er jo for en selv. Han skal helt sikkert nok synes du bruger nogle penge på noget han finder unødvendig for at glæde dig selv. Ligeledes skulle han jo gerne have samme mulighed. Hvis det er Ludere så skulle den vel være ok.

Men problemmet er ikke større end, hvis man ikke kan blive blive enige om de fælles præmisser, så passer man bare ikke sammen. Du vil gerne sættes 100 % fri, skal han acceptere. Ligeledes som du må acceptere hvis han ønsker nogle af de Penge han tjener skal gå til Ludere. Kan man ikke det, må man videre i søgningen :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

det er det ikke kan jeg så sige... overhovedet ikke hvis man i øvrigt stoler på hinanden..... kan de af jer der vil have jeres "egne penge" med hånden på hjertet sige at det ikke er fordi i skal skjule jeres eskapader for konen?? 

 

hos mig der skal manden ikke skjule noget... omvendt forventer jeg også at han har økonomisk sans og bruger pengene på det han har committet (mig familien, børnene... fællesskabet) INDEN han tænker med pikken... 

 

 

se på det sådan her... 

 

HVIS!!! (det er hypotetisk) i arbejdede som gigoloer.... hvis.... og i kom hjem med penge til fælleskabet som i var glade for at dele med kone og børn... til røde bøffer,, hygge, ferier, udbetalingen til det nye badeværelse... whatever... men noget alle kunne glæde sig over.. 

 

jeres kone - hun synes ikke i er sjove nok i sengen og betjener sig af... tada... gigoloer... i et omfang der nu gør indhug i blandt andet de penge i har været med til at bringe til huse.... som faktisk skulle være fælles gode

 

 

undskyld mig... men hvordan ville i se på det forbrug ? 

 

1: hun gider ikke have det i tilbyder hende ganske gratis.... 

2.  hun vil ikke engang have jer for det i tilbyder til andre kvinder for penge... 

3. hun bruger de penge der skulle have gjort jeres fælles liv til noget specielt og godt... SAMMEN... 

4. hendes forbrug betyder at de ting i måske ville have kunnet realisere i stedet - ikke bliver til noget.... alt sammen for at få en orgasme eller to... som hun kunne have fået MED DIG!

 

fortæl mig hvor meget i ville føle jer idiotiske hvis det var jer i den rolle... 

 

 

det handler ikke om kontrol over modpartens økonomi, for intet er mere lige meget... det handler om sund fornuft og fællesskab og fælles udbytte af samlede midler... ikke om hvordan man kan få et midlertidigt high af fremmed pik/fisse

 

jeg har intet imod at min mand højner sin livskvalitet med fremmed fisse... det må han gøre ALT det han lyster... lige så meget han vil... altid... 

 

men jeg vil dælme ikke have at alle de ting der KUNNE have været mulige  ikke blev til noget fordi penge der KUNNE være gået til det formål blev brugt på at KØBE fremmed fisse... 

 

læs engang Fisseslikkerens ret så ærlige indlæg om forsømmelse af familien

 

Det er ligepræcis DER jeg har min anke... i det scenarie han beskriver der...

for de 1000 kr min mand giver for et slag købefisse kunne have været en gave til mig og 500 kr til en fælles ferie... noget fælles... noget der kommer begge parter til gode

 

jeg mener det er at forsømme sin familie når man misbruger midler på at købe ting man kun selv har glæde af, når de penge man bruger på det kunne have været brugt fælles sammen med de mennesker der burde betyde mere/mest

 

 

Det er den del jeg ikke ville acceptere af en partner... han må få AL fremmed gratis fisse han overhovedet kan knalde sig til... men ikke på vilkår om jeg ønsker mig en mand der synes det er vigtigere at misbruge midler på gratis fornøjelser fremfor at give familien fælles økonomisk råderum :)

Jeg kan godt se din pointe i det du skriver Jasmin. Og er egentlig også enig med dig lang hen ad vejen.

Nu er jeg selv håndværker, og kan lave alt lige fra bil til hvad nu det skulle være i hus og hjem. Ville blive stik tosset, ærgerlig og skuffet, hvis min partner fik en anden til at lave det for penge, når nu man ligeså godt kunne have sparet de penge. Samme måde tænker jeg også når ens partner glemmer at slukke for vandet, lyset...  De penge man sparer er tjent, og der er dermed mere til hygge og sjov.

Men den anden side af sagen, så er det også fair at man hver i sær har nogle penge til det man selv ønsker. Hvis ens partner f.eks bruger 800 kr pr måned til frisør, 200 kr til negle, 400 kr til fodbehandling, 1000 kr til tøj og sko, 700 kr til cafe med veninderne. i alt 3100 kr.

Manden bruger måske 300 kr til frisør, 1000 kr til tøj og sko, 200 kr til fyraftensbajer. i alt 1500 kr. Kvinden / partneren har således brugt 1600 kr mere til sig selv.

Er det så ikke en fair og retfærdig tanke at manden kan bruge 1600 yderligere til det han nu kan lide. ?? At det så er fisse... Tjae..!!!

Hvis jeg fik alt det fisse jeg ville ha hjemme, og at det var lækker og god kvalitet, så ville jeg nok bruge de 1600 kr på en eller anden hobby jeg havde. (ikke sex)

Men jeg ville sgu ikke købe gaver for pengene for at gøre trunten glad. De penge må findes andre steder i økonomien.

Nu har kvinder kæmpet for ligestilling de sidste 50 år, og så er vi nået til det her? :D  :D :D  

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

 kan de af jer der vil have jeres "egne penge" med hånden på hjertet sige at det ikke er fordi i skal skjule jeres eskapader for konen??

 

Min sambo og jeg har delt økonomi og skulle det ske, at vi går fra hinanden, så har jeg sikret mig, og hun sig, at vi ikke får del i hinandens formuer, samtidig så bruger jeg de penge, jeg tjener, som jeg vil.

Når der er brug for det, spytter vi begge i den fælles kasse.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men den anden side af sagen, så er det også fair at man hver i sær har nogle penge til det man selv ønsker. Hvis ens partner f.eks bruger 800 kr pr måned til frisør, 200 kr til negle, 400 kr til fodbehandling, 1000 kr til tøj og sko, 700 kr til cafe med veninderne. i alt 3100 kr.

 

Manden bruger måske 300 kr til frisør, 1000 kr til tøj og sko, 200 kr til fyraftensbajer. i alt 1500 kr. Kvinden / partneren har således brugt 1600 kr mere til sig selv.

 

Er det så ikke en fair og retfærdig tanke at manden kan bruge 1600 yderligere til det han nu kan lide. ?? At det så er fisse... Tjae..!!!

 

 

Jo - HVIS du synes at det er fair at hun bruger 3100 på de ting du lister...  så er der ubetinget ingen is på koen - så er det jo helt perfekt. 

 

jeg ville bede min partner om at skyde mig hvis jeg arbitrært brugte 3100  til de ting der... jeg ville slet ikke kunne se mig selv i spejlet hvis jeg brugte penge på den måde. JEG ville ikke synes det var fair overfor min partner hvis jeg forvaltede vores (og heller ikke mine egne) penge sådan..  

 

men det er fordi jeg har det forhold til penge jeg har :)  jeg er lidt af en Joakim von And hvad det angår :) -  og nok også derfor jeg har tilstrækkeligt af dem :) 

 

 

.... men sådan som du stiller det op så er begge parter enige om at  hver især har et rådighedsbeløb på 3100 til ting der er sjove. Når man vælger den ordning - så er det perfekt at bruge pengene som man hver især lyster..... og så kan han bruge de 1600 (eller alle 3100 hvis han vil) på købe-fisse... 

 

det ligger implicit i den ordning og er indiskutabelt :)

 

jeg ville bare aldrig lave en sådan "dine/mine-penge-ordning" med en partner :) fordi jeg ganske enkelt synes det fjerner hele ideen om fællesskabet....  der er for meget "mig mig mig" over det til at jeg ville kunne sige at jeg syntes det var en god ide :) 

 

 

min x-mand og jeg havde en fælles pulje efter faste udgifter... hvis vi gerne ville nogle "småting" med de penge gjorde vi det bare fordi vi stolede på hinanden... og hvis vi havde lyst til større udskrivninger - så clearede vi det lige med hinanden så begge parter syntes det var en god ide

 

og at bruge penge på ting vi kunne gøre gratis - det var afgjort en ting vi var enige om at vi aldrig gjorde.... men swingerklubben var da en fællespost vi begge var glade for at bidrage til :) 

 

 

så dit scenarie - hvis jeg var med på at det var sådan - gav ham da mulighed for at bruge 3100 på købefisse hver måned med min fulde velsignelse :) Det ville jeg aldrig modsætte mig... det er jo "hans" penge når det er aftalt sådan :) 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
---

jeg ville bare aldrig lave en sådan "dine/mine-penge-ordning" med en partner :) fordi jeg ganske enkelt synes det fjerner hele ideen om fællesskabet....  der er for meget "mig mig mig" over det til at jeg ville kunne sige at jeg syntes det var en god ide :)

 

 

min x-mand og jeg havde en fælles pulje efter faste udgifter... hvis vi gerne ville nogle "småting" med de penge gjorde vi det bare fordi vi stolede på hinanden... og hvis vi havde lyst til større udskrivninger - så clearede vi det lige med hinanden så begge parter syntes det var en god ide

 

og at bruge penge på ting vi kunne gøre gratis - det var afgjort en ting vi var enige om at vi aldrig gjorde.... men swingerklubben var da en fællespost vi begge var glade for at bidrage til :)

---

 

Jeg kan stadig godt se, hvor Jasmin vil hen med det hele. Men, den forudsættende præmis, er jeg også dybt uenig i. Det kan kun fungere sammen med en, der tænker helt ligesom Jasmin.

 

Der er nok lige så mange meninger om økonomi i et parforhold, som der er par. Men den ultimative fællesøkonomi er ikke nødvendigvis svaret for alle, for den har nogle ulemper. I praksis sker der nemlig ofte det, at det bliver den ene af parterne, der styrer økonomien (og det er ikke nødvendigvis manden), og slutresultatet bliver, at den anden skal spørge om lov til alt, og stå skoleret for at have købt sig så meget som en Snickers. Jeg har set det ske i flere forhold mellem venner og bekendte...

 

Personligt er der een person, der styrer mine penge: det er mig. Sammen med mig har man en fællesøkonomi til at styre de fælles udgifter, men derudover har begge parter også sin egen økonomi. Hvad den ene part bruger sine egne penge til, kommer ikke den anden ved. Princippet kan varieres efter behov med "lommepenge" til hver part, eller udelukkende deling af udgifter, hvor man beholder overskuddet selv. Variationen er nødvendig for at tilpasse sig forskellige temperamenter og evt. forskellige indkomster. Men den totale fælleskasse, ikke sammen med mig. Så jeg bliver nok aldrig gift med Jasmin. ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...