Gæst Skrevet 20. December, 2014 Kritikken af at bruge BR som eksempel fører egentlig bare tilbage til endeløse debatter om at udtrykke sig kultiveret her inde. EG ville være bedre tjent uden typer som BR som brugere. Måske kunne de typer oprette et site for mænd, det mangler respekt for kvinder! Jeg vil ikke forholde mig til artiklen, da jeg ikke har læst den, men typer som Bukowski R er; omend du kan lide det eller ej en del af virkeligheden og det vil alle disse "endeløse debatter", som du omtaler ikke ændrer noget ved. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 20. December, 2014 Forhold jer nu til artiklen, debatter om visse personer bør tages i en separat tråd. Vi skulle nødig ende med at denne tråd bliver til en mudderpøl. Tak. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Ratata 2876 Skrevet 20. December, 2014 Vi er sgu' ilde stedt herinde, når det er Jasmin og BR der skal være talsmand/kvinde for os... Tak for kaffe siger jeg bare... 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Icemandk 181 Skrevet 20. December, 2014 Jeg syntes det er god artikel, og den passer faktisk meget godt med de indtryk jeg har fået af af læse diverse tråde herinde. Er dog ikke enig i at der er 25% kvindehadere repræsenteret herinde, men da det ofte er dem som provokerer mest og råber højest kan det måske godt komme til at virke sådan. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 20. December, 2014 Jeg har så valgt at læse artiklen ud fra den vinkel, at den er baseret på nogle interviews, og i en vis udstrækning på det indtryk man får, når man læser debatter og anmeldelser på EG. Jeg synes artiklen bringer mange forskellig artede iagttagelser, uden at tage et spadestik dybere. Et eller andet sted er det vel forventeligt, med mindre man ønsker at udarbejde en større afhandling. Jeg kan såmænd godt forstå, at man har valgt en noget sort/hvid fremstilling, da læserne derved fodres med stof til både eftertanke og debat. Der står intet i artiklen, som jeg ikke kan genkende fra min tid på først Venuslogen og herefter på EG. Ønsker man som specielt køber at blive forarget, ja så er der rigeligt med citater, omvendt kan man jo også bare nøjedes med at tænke: Brugerne på EG er en meget broget skare, nogen er mere velfungerende end andre. Nogen er følelsesmæssigt afstumpet, andre udviser gennem deres adfærd og skriveriet på EG, at de hviler i sig selv, indeholder stor empati osv. Det er jo heller ikke helt lyv, uden at jeg skal forsøge at sætte procenter på, at man også her finder mænd, der har et kedeligt syn på kvinder, som ude i det almindelige samfund. Tilsvarende findes der også aktive glædespiger med feministiske tilbøjeligheder eller som blot har ganske svært ved at stole på mænd osv. Heldigvis er ovenstående ikke et generelt billede, men man er nu engang også nødt til at forholde sig til, at en del både mænd og kvinder har haft mange kedelige oplevelser med det modsatte køn uden for branchen, hvorfor det selvfølgelig afspejles i deres ageren på EG. Jeg tror såmænd godt, at mange læsere evner, at læse og efterfølgende tænke "Der findes mange forskellige grunde til at købe eller sælge sex, og der findes ligeså mange forskellige typer mænd og kvinder i branchen, som der findes udenfor - Kort sagt branchen afspejler såmænd blot mange af de problemstillinger, mænd og kvinder bokser med ud i det virkelige liv, når det snøres ind til ønsket om et sexliv eller et kæresteforhold. Jeg har ligeledes hængt ud i mange år på kærlighedsportaler, og det er mit klare indtryk, at adfærden er stort set identisk, herunder også måden at "livets udfordringer" kommer til udtryk på. Vi lever nu engang i en tid, hvor det at få sine ønsker opfyldt omkring sex og kærlighed er en vanskelig størrelse for en ganske stor del af befolkningen. Det kommer til udtryk på EG, men det kommer også til udtryk på kærlighedssportaler m.v. Når man læser artiklen og måske efterfølgende får lyst til at aflægge EG et besøg, vil man ganske hurtigt opdage, at køb af sex, i den pænere del af branchen, handler om ganske meget andet end blot sex. Jeg er ganske enig i, at langt de fleste både gæster og glædespigerne har forventninger omkring også at blive stimuleret på andre end blot det seksuelle. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 20. December, 2014 Jeg har så valgt at læse artiklen ud fra den vinkel, at den er baseret på nogle interviews, og i en vis udstrækning på det indtryk man får, når man læser debatter og anmeldelser på EG. Prøv at læse artiklen med hr. og fru Jensens øjne, det som sidder tilbage på nethinden fra artiklen er at mænd er kvindehadere, ensomme, impotente, har seksuelle og følelsesmæssige problemer, derfor køber de sex ! Folk tænker "det tager vi afstand fra, puha mænd der køber sex er ækle og skumle" 7 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9743 Skrevet 20. December, 2014 Tak til Nille for en artikel analyse som jeg synes at journalisten bør svare udførligt på. Jeg er også skuffet, og havde forventet en artikel hvor også andre end de brugere der har bidraget til at tegne et billede af Eroguide.dk i artiklen var kommet til orde. Det kan selvfølgelig skyldes at ikke flere ville deltage, og de eksempler der fremføres i artiklen er sådan set retvisende for sig, men som jeg ser det på ingen måde som repræsentativt, hverken for tonen i forum, eller i bredere forstand tegner billedet af os mangfoldige og meget forskellige brugere på EG. Jeg har jo selv altid konstaterende skrevet at jeg køber sex fordi jeg ikke kan score og ikke kan opnå sex uden at skulle betale, jeg er næppe ene herom, men vi er jo de få på EG der har det sådan, og vi beskrives i nogle negative stigmatiserende termer der kun tjener til at bekræfte øvrigheden i alle deres fordomme om hvilke mennesker vi er, og hvad værre er, artiklen generaliserer EG i billedet af vores situation. Jeg synes faktisk at DR ydede os alle en langt mere retfærdig, nuanceret og objektiv behandling end Information gør i denne artikel, og jeg havde ærlig talt af alle aviser, ventet at Information ikke ville skrive en så ensidig artikel på et så ufuldstændigt et kildegrundlag. Eller Politikens bordel portræt over 1 helt år, der også var god. Som jeg ser det burde artiklen på det foreliggende grundlag, enten være blevet opgivet, eller også skulle journalisten have arbejdet videre med at komme bredere rundt om Eroguide.dk - det fortjener emnet. Venlig hilsen Rejsenetværk 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Michelangelo Skrevet 20. December, 2014 Jeg har i tidens løb læst mange avisartikler der omhandlede et område, hvor jeg havde et godt kendskab. Med den baggrund synes jeg at artiklen er overraskende god. Når nogle er skuffede, skyldes det måske at de havde forventninger som umuligt kunne indfris. Man kan ikke forvente at journalisten skal være talsmand for sexkøberne. Har man som sexkøber noget man vil ud med, må man skrive det selv. Ud fra min læsning på Eroguide, kan jeg umuligt komme frem til at 25% af mændene herinde skulle være kvindehadere, men jeg medgiver gerne at man ser eksempler på et primitivt kvindesyn som byder mig imod. Hvis Jasmin er korrekt citeret, står citatet får hendes egen regning, og sådan vil enhver fornuftig læser af artiklen opfatte det. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 20. December, 2014 Prøv at læse artiklen med hr. og fru Jensens øjne, det som sidder tilbage på nethinden fra artiklen er at mænd er kvindehadere, ensomme, impotente, har seksuelle og følelsesmæssige problemer, derfor køber de sex ! Folk tænker "det tager vi afstand fra, puha mænd der køber sex er ækle og skumle" Jeg er jo ikke herre over den konklusion som folk vælger at træffe. Jeg kan så undres lidt over, du entydigt når frem til: At sexkøbere er kvindehadere, ensomme, impotente m.v. Umiddelbart tænker jeg, at du føler dig ramt på et blødt punkt, siden du reagere som du gør. Personligt føler jeg hverken mine bevæggrunde for at købe sex eller mine værdier og personlighed sat under pres pga af den artikel. Jeg har såmænd heller ikke noget specielt behov for at fremstille købere og udbydere som fuldendte mennesker uden menneskelige og følelsesmæssige udfordringer - Det har stort set alle mennesker. I øvrigt er jeg også fløjtende ligeglad med hvad Fru jensen mener om mine køb, det får mig ikke til at leve et dobbeltliv og forsøge at tilfredsstille mine omgivelser. Når det så er sagt er det faktisk mit indtryk, at offentligheden rent faktisk har et mindre fordømmende syn på branchen end hvad vi herinde via selvforstærkende udtalelser bilder os ind. Der hvor jeg færdedes har jeg bemærket et langt mere afslappet syn på branchen, hvis jeg ser på de 10 år hvor jeg har interesseret mig for prostitutions debatten. Det er således ikke offentligheden og vores politikkers skyld, at mange udbydere og køber stadig føler sig vildt stigmatiseret, og farer op i det røde felt eller udviser sårbarhed, blot fordi en artikel som nærværende fremstiller købere mangfoldigt. Ønsker man forandring må man selv i sit almindelige liv, sætte noget på spil, og droppe de mange løgne og dobbeltlivet. Jeg synes bestemt at artiklen har sin berettigelse, selvom jeg synes at den er noget overfladisk. Jeg vil hellere have debat end tavshed - Der ingen der forbyder os, når artiklen debatteres og kommenteres ude i de netværk vi deltager i, at træde frem og give et mere nuanceret billede af, hvad der foregår af både gode ting og dårlige ting. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 20. December, 2014 (edited) Jeg er jo ikke herre over den konklusion som folk vælger at træffe. Jeg kan så undres lidt over, du entydigt når frem til: At sexkøbere er kvindehadere, ensomme, impotente m.v. Umiddelbart tænker jeg, at du føler dig ramt på et blødt punkt, siden du reagere som du gør. Personligt føler jeg hverken mine bevæggrunde for at købe sex eller mine værdier og personlighed sat under pres pga af den artikel. Jeg har såmænd heller ikke noget specielt behov for at fremstille købere og udbydere som fuldendte mennesker uden menneskelige og følelsesmæssige udfordringer - Det har stort set alle mennesker. I øvrigt er jeg også fløjtende ligeglad med hvad Fru jensen mener om mine køb, det får mig ikke til at leve et dobbeltliv og forsøge at tilfredsstille mine omgivelser. Når det så er sagt er det faktisk mit indtryk, at offentligheden rent faktisk har et mindre fordømmende syn på branchen end hvad vi herinde via selvforstærkende udtalelser bilder os ind. Der hvor jeg færdedes har jeg bemærket et langt mere afslappet syn på branchen, hvis jeg ser på de 10 år hvor jeg har interesseret mig for prostitutions debatten. Det er således ikke offentligheden og vores politikkers skyld, at mange udbydere og køber stadig føler sig vildt stigmatiseret, og farer op i det røde felt eller udviser sårbarhed, blot fordi en artikel som nærværende fremstiller købere mangfoldigt. Ønsker man forandring må man selv i sit almindelige liv, sætte noget på spil, og droppe de mange løgne og dobbeltlivet. Jeg synes bestemt at artiklen har sin berettigelse, selvom jeg synes at den er noget overfladisk. Jeg vil hellere have debat end tavshed - Der ingen der forbyder os, når artiklen debatteres og kommenteres ude i de netværk vi deltager i, at træde frem og give et mere nuanceret billede af, hvad der foregår af både gode ting og dårlige ting. Jeg ønsker ikke at kaste med mudder i denne tråd, vi kan tage det i en separat tråd og nej jeg føler mig ikke ramt på nogen punkter, folk som kender mig herindefra ved jeg ikke hverken er kvindehader, impotent eller ensom. Jeg er enig i at debat fremmer forståelsen, men gang på gang ser vi artikler, udsendelser, der bliver klippet og redigeret således at mænd der køber fremstår som noget negativ. Hvor i ser du debatten i den verserende artikel ? Du synes selv artiklen er overfladisk. Helt nøgternt består artiklen af få kommentarer fra journalisten, resten er citater fra forskellige brugere her fra EG. Brugere som ikke er helt repræsentative for alle os. Redigeret 20. December, 2014 af Nille 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 20. December, 2014 Hvordan skal en god artikel se ud, hvad skal den indeholde? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aros Skrevet 20. December, 2014 Jeg var den første der ytrede mig om artiklen og gjorde det i positive vendinger. Nogen har haft andre positive synspunkter til artiklen som jeg mens en del har haft negative holdninger til denne.Af ren nysgerrighed har jeg nærlæst den to gange igen og forholdt mig også til den kritik de negative har.Jeg har ændret lidt holdning til artiklen, men her kommer min holdning til det hele :Henrik fortæller åbent om hvordan Eroguide er blevet hans fristed for det han gør, et fristed han ikke kan finde andre steder og noget han sætter pris på. Henrik har haft det meget skidt med hans rolle som sexkøber, men føler det er en befrielse at kunne være i samme båd med andre mænd og piger på dette forum. Jeg synes ikke skildringen af Henrik og interviewet med ham er negativ eller fordomsfuld. (neutralt/overvejende positivt overfor sexkøberne)Artiklen skriver meget rammende også hvordan det er blevet lettere at være sexkøber nu grundet de teknologiske fremskridt og hvordan Eroguide kan lede en hen til de gode oplevelser (neutralt/overvejende positivt overfor sexkøberne)Artiklen gør opmærksom på at sexkøbere ikke bliver hørt i den offentlige debat, og de føler sig ofte dæmoniserede, og at Eroguide er stedet hvor de kan være sammen uden at blive dette. Et godt citat er bl.a."Når man læser Tywinns indlæg, virker EroGuide som et terapeutisk værktøj. Brugerne hjælper hinanden med at tackle alt fra knas i parforholdet til sexafhængighed. Den udlægning er Henrik og Jasmin enige i. Nogle gange kan man kun fortælle sine største hemmeligheder til helt fremmede mennesker." (neutralt/overvejende positivt overfor sexkøberne)Citater om thaikulturen og fra Bukowsky Revival. Jeg er fuldkommen enig i, at disse citater er ikke velvalgte af flere årsager. Der skrives rigtig mange indlæg herinde dagligt, han hiver to citater frem som har et sprogbrug man sjældendt ser. Det er ikke udtryk for den generelle tone herinde, og det er bare ikke godt nok at han gør det. Et lille forsvar er at han retfærdigvis skriver at enkelte har taget afstand fra sprogbrugen, men skal han tage nogle typiske indlæg i sprogbrug herinde, så er tonen på dette forum faktisk ligeså god og om ikke bedre end mange af de andre forums jeg er på. (klart negativt og citaterne er ikke repræsentative overfor sexkøberne)Jasmin er citeret for følgende»Den der ’mænd, der hader kvinder’ er ikke fuldstændig ved siden af på EroGuide, og min fornemmelse er, at måske 25 pct. af brugerne har den der kvindelede, grænsende til kvindehad.«Så er vi netop hvor jeg også kender Jasmin, nemlig som den firkantede type, der overdriver og sætter folk i firkantede båse. Jeg tror ikke at hver 4. mand herinde har kvindehad, det er en vild overdrivelse og jeg kan på ingen måde se at hver 4. brugers indlæg på nogen måde skulle berettige til en sådan udtalelse. Der er nogen, der har kvindehad, men de er ikke repræsentative, det er nogle få, og det er unuanceret og firkantet at slå det op til at være 1/4 af brugerne på Eroguide.Jasmin bløder det senere lidt op og skriver at mænd på Eroguide ikke har mere had til kvinder, ikke er større kvindehadere end mænd almindeligt. Ergo mener Jasmin at 1/4 af landets mandlige befolkning skulle være kvindehadere. Det er igen langt ude på overdrevet i min opfattelse. Jeg kan ikke se i min familie eller min omgangskred eller på min arbejdsplads at der skulle være kvindehadere, en enkelt mandschuavanist eller to skal der nok være, men at gøre det til at 1/4 skulle være kvindehadere er vildt overdrevet.Jeg synes Jasmin er med til at fortegne et forkert billede af os mænd på Eroguide og mænd generelt og journalisten burde have været mere kritisk overfor det(meget negativt og ikke repræsentativt overfor sexkøberne)Kærestoplevelsen og GFEJasmin er citeret for»Mændene ønsker at få spejlet deres følelser, og det er irrelevant, om de er alene, eller føler sig alene i et parforhold. Nogle af dem har haft et underskud i så lang tid, at de opbygger nogle grundlæggende behov, der nærmest bliver eksistentielle. Desværre har jeg også oplevet, at nogle kunder bliver forelskede, og så må jeg afbryde kontakten,«»Du behøver ikke tro på det, biokemien i hjernen klarer resten. Så snart du får de der skud serotonin og oxytocin i hjernen, så er det faktisk ligegyldigt, om du har betalt for samlejet. For kroppen føles det ægte – det er jo de samme signalstoffer, som når du indleder en kontoraffære eller flirter til julefrokosten. Der er ingen forskel.«At kunder er blevet forelskede er der ingen tvivl om. Der er utallige beretninger herinde fra kunder der ærligt skriver at de har svært ved at tackle deres følelser i relation til pigerne (Tywin Lannister er citeret i artiklen), og ved at læse indlæg herinde også, er det tydligt at der også er enkelte, der ikke erkender det, men som har problemet. Her synes jeg ellers/udover det at Jasmin rammer lige på kornet, og her tager jeg så roserne frem til Jasmin i stedet, for det er nogle rammende og gode citater hun kommer med. (neutralt/lidt negativt overfor sexkøberne)Interviewet med Jasmin forsætter»Mange af dem er seksuelt underernærede typer, der er blevet frarøvet deres mulighed for at tilkendegive følelser – eller har en fysisk defekt, som de selv mener, gør dem ude af stand til at interagere med piger generelt. Derfor køber de sig fra det,« siger hun.Jeg bryder mig ikke om ordet mange, men det Jasmin skriver passer uden al tvivl på nogen, eller en del. Men når hun bruger flertallet mange, så er jeg ikke glad for det, men omvendt hvis det er hendes erfaring med hendes kunder, og hun taler i den del af interviewet om sine kunder, så er det er jo det. Hun har da helt sikkert noget at have det i, og jeg er ikke i tvivl om at hun har ret, jeg tror bare ikke det er flertallet af kunderne, men her må jeg anerkende, at hun ved mere om det end jeg, så siger hun at det er sådan for de mænd der kommer i hendes biks, så er det sådan (??), men jeg har Jasmin mistænkt for at overdrive forholdet ligesom antallet af kvindehadere i Danmark og på Eroguide. (negativt om sexkøberen)Jasmin forsætterNår jeg læser anmeldelser af mig selv, sker det, at brugeren midt inde i beskrivelsen pludselig begynder at fantasere helt vildt. Man kan se, hvordan sproget i anmeldelsen ændrer sig, bliver mere svulstigt og abstrakt. De skriver om ting, der aldrig er sket«»Nogle af dem vil nok vise sig lidt frem – det er en relativt kendt sag, at mange mænd har performanceproblemer i sengen.«»Men for mange handler det om, at de er så desperate for at få den her oplevelse, at de er villige til at skrive en fantasi for at give sig selv en oplevelse af, at de fik noget, der bare lignede. Hele scenariet er lidt trist. På den måde er mit arbejde også psykologi one-on-one. Freud ville elske det.«Igen tror jeg at Jasmin helt sikkert har noget at have det i hvad hun skriver. Jeg tror bare ikke at det gælder for flertallet igen igen. Der er da ingen tvivl om at visse brugere herinde giver den gas når de skriver anmeldelser, som sexkøber har jeg erfaret at der overdrives markant om pigernes udseende, alder og billedernes ægthed, og jeg mener at der overdrives i positiv retning for pigen hos nogle brugere, samtidig med at nogle brugere åbenlyst har et stort ego herinde der også skal plejes i alle mulige sammenhænge, så at de også i deres anmeldelse pynter lidt på dem selv og deres præstationer tvivler jeg ikke et sekund på. (neutralt/negativt overfor sexkøberne)Jasmins analyse på hvorfor, tror jeg såmænd er meget rammende også.Min opfattelse er bare igen at det ikke er flertallet, tværtimod mindretallet der gør det.Generelt om artiklen efter at den er læst 1 gang, og nærlæst 2 gange set med mine briller:Jeg synes Henrik fremstilles fint og fair. Jeg synes at Eroguide på nogle områder fremstilles fint og fair, men jeg bryder mig ikke om at der fremhæves citater som der konkluderes ud fra generelt om tonen på Eroguide, når de citater ikke er repræsentative.Jeg synes Jasmin generaliserer alt for meget i visse situationer og er med til at tegne et billede af at rigtig mange herinde er kvindehadere og at mange af hendes kunder er socialt eller fysisk defekte og det føres desværre indirekte videre ud til en generel karakteristik af os kunder. Omvendt er Jasmin bedre til at udtale sig om det end jeg på visse områder (køber stadig ikke den med at 1/4 af landets mandlige befolkning er kvindehadere), men på de andre områder er Jasmin bedre til at udtale sig om det end jeg. Jeg har bare meget svært ved at tro, at det forholder sig i det omfang som hun påstår. Hvilket grundlag har jeg for at afgøre det ? Det er jo for smalt et grundlag, for kun ud fra de få jeg har mødt herinde fra. Men jeg sidder med følelsen af at når Jasmin siger at 1/4 af Eroguides brugere og landets mandlige befolkning er kvindehadere, så overdriver hun vildt og generaliserer, og det er ikke noget nyt at hun gør det, så jeg tror faktisk at hun på alle områder overdriver og generaliserer, og at hun dermed er med til at tegne et billede af os sexkøbere som ikke er validt.Det havde klædt journalisten meget at have haft samtaler med flere end Jasmin, f.eks. Susanne Møller fra SIO der tit er i medierne. Havde det været hende der havde udtalt sig tror jeg der var kommet et helt andet og mere nuanceret billede frem fra os sexkøbere end det Jasmin frembringer.Jeg synes som sagt også at Jasmin har fat i meget godt og meget væsentlig og har nogle ret gode analyser også. Bare hun havde været lidt mere nuanceret og ikke fremstillet det så generelt som hun gør om os sexkøbere.Så fra at have været overvejende positiv så er jeg efter at have nærløst det grundigt og tænkt over det gået til være mere neutral/overvejende negativ.Jeg synes bestemt at artiklen har meget godt i sig og det skyldes også bl.a. Jasmin og Henrik og interviewet med dem, som jeg synes har mange gode ting i sig også, jeg synes også at artiklen beskriver Eroguide på nogle områder på en fair måde også og på andre måder ikke. En mere nuanceret Jasmin og journalist havde afgjort været at foretrække og havde givet artiklen en meget mere fair beskrivelse af sexkøberne og Eroguide. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 20. December, 2014 Aros, en lang klapsalve herfra. Fremragende iagttaget og skrevet. Jeg er stort set enig. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gentleman and a Scholar 1247 Skrevet 20. December, 2014 Så fik jeg også læst artiklen. Aros, og et par andre: Jeg tror I lægger meget mere i ordene "mænd der hader kvinder" end Jasmin har gjort. Jasmin har bare været smart i en fart og ordet "had" kommer fra en bogtitel. Selv bruger hun udtrykket kvindelede. For at det ikke skal ende i citatfusk så er det hun sagde helt nøjagtigt: "Den der ’mænd, der hader kvinder’ er ikke fuldstændig ved siden af på EroGuide, og min fornemmelse er, at måske 25 pct. af brugerne har den der kvindelede, grænsende til kvindehad. De bruger EroGuide som en ventil for deres frustrationer" Og det er nok rigtigt nok at der er et betydeligt mindretal herinde som besidder kvindelede. Der findes en mængde af tabermænd i de lavere sociale lag i vores samfund som er presset af det faktum, at mange veluddannede kvinder foretrækker en singletilværelse og at kvinder generelt knepper opad. Om disse mænd er overrepræsenteret blandt sexkøbere vides ikke. Fordomme og måske endda sund fornuft taler for, mens det at sexkøb er bekosteligt taler imod. Jasmin har lagt sig i den billigere del af de danske piger, og har så vidt jeg husker hendes menukort nogle startydelser som er ret billige. Det er muligt at hun ser nogle andre mænd end den sexsælger hvor den billigste ydelse på menukortet starter på 1.000 kr. Ja fra min side er det faktisk bare spekulation. At 25% af Jasmins besøgende er lede ved deres egen position i samfundet og projicerer det over på kvinder generelt virker alligevel højt, men jeg synes som Aros at det er svært at tale imod. Dog, lad være med at citere hende for at have sagt at en fjerdedel af hendes kunder hader kvinder, for det kan også læses som at en fjerdedel af hendes kunder er frustrerede over kvinder og deres position i forhold til dem. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 20. December, 2014 (edited) Der findes en mængde af tabermænd i de lavere sociale lag i vores samfund som er presset af det faktum, at mange veluddannede kvinder foretrækker en singletilværelse og at kvinder generelt knepper opad. Vi havde fornylig en debat om netop dette emne, flere har tilkendegivet at det ikke passer, jeg kender flere som er/var sammen med kvinder som er mere veluddannet end deres mænd. Det er lidt en arketypisk fremstilling, jeg mener ikke det er et faktum. At Jasmis har lave priser og dermed tiltrækker hun lavere stillet mænd er også et postulat, alle som har råd og lyst til Jasmin kan lave en aftale med hende, hun har dog sine kriterier. Jeg kan ikke se hvorfor hun skulle vælge mænd som er kvindelede, for bagefter snakke dårlig om dem, og giver udtryk for at 25% af mænd på EG og måske også i samfundet er kvindelede-kvindehader ? Personlig kan jeg ikke få det til at hænge sammen, hvorfor modtage og have kunder, som hader ens køn ? Redigeret 20. December, 2014 af Nille 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aros Skrevet 20. December, 2014 (edited) Hej Gentleman and a Scholar Det er korrekt at Jasmin skriver at 25 % af brugerne på Eroguide har kvindelede grænsende til at være kvindehader. Så kan man diskutere forskellen på at have kvindelede grænsende til at være kvindehader, og den grænse er nok hårfin, men det er korrekt at hun ikke skriver at 25 % er kvindehadere, kun at de har kvindelede grænsende til at være kvindehader. Det undrer mig meget, at du efter at have læst artiklen og de mange indlæg kun hænger dig i det. Der er så mange andre emner og kritik, positiv som negativ af artiklen. Du vælger bare lige at fokusere udelukkende på denne detalje. Lad mig spørge dig videre så, for det er en af de mange ting du springer let og elegant henover. Jasmin hævder følgende og jeg citerer — Er kvindehadet noget særligt for mænd, der går til prostituerede? »Nej, det tror jeg ikke. EroGuide er så stort, at det sagtens kan være repræsentativt for den danske mandlige befolkning. Dvs Jasmin mener at kvindehadet er ligeså stor i den danske mandlige befolkning som på Eroguide. Dvs cirka en 1/4 af den danske befolkning skulle lide af kvindelede grænsende til kvindehad. Du skriver At 25% af Jasmins besøgende er lede ved deres egen position i samfundet og projicerer det over på kvinder generelt virker alligevel højt, men jeg synes som Aros at det er svært at tale imod. Dog, lad være med at citere hende for at have sagt at en fjerdedel af hendes kunder hader kvinder, for det kan også læses som at en fjerdedel af hendes kunder er frustrerede over kvinder og deres position i forhold til dem. Prøv at læse hele mit indlæg igen, det er kun delvis korrekt, hvad du der vælger at tage mig til indtægt for at synspunkter, at det er svært at tale imod. Jeg mener og skriver klart i indlægget og når tesen er at 1/4 af den danske befolkning har kvindelede grænsende til kvindehad, så kan jeg godt postulere at det finder jeg ikke særlig sandsynligt også hvad hun skriver om og jeg forholder mig meget kritisk til hendes udsagn. Jeg finder det ikke svært at tale imod. Jeg skriver bl.a. også direkte vedr. kvindeleden/kvindehadetJeg tror ikke at hver 4. mand herinde har kvindehad, det er en vild overdrivelse og jeg kan på ingen måde se at hver 4. brugers indlæg på nogen måde skulle berettige til en sådan udtalelse. Der er nogen, der har kvindehad, men de er ikke repræsentative, det er nogle få, og det er unuanceret og firkantet at slå det op til at være 1/4 af brugerne på Eroguide. Så det vil være dejligt at når du nu løfter pegefingeren overfor mig om at citere korrekt, at du så ikke skyder mig noget i skoene som ikke ligger i mit indlæg. Derudover er der utallige andre ting i artiklen du også springer let og elegant henover. Jeg synes sådan set at Jasmin har nogle interessante vinkler i noget af det hun citeres for, men det ændrer ikke ved, at jeg vil påstå at det er vildt overdrevet hvis hun tror at 1/4 af den danske mandlige befolkning har kvindelede grænsende til kvindehad, og er det den vej hun kører ud af, hvorfor så skulle hun så ikke også overdrive med at 1/4 del af brugerne på Eroguide har kvindelede grænsende til kvindehad. Jeg kan intet belæg se for den påstand. Du skriver selv et betydeligt mindretal herinde har kvindelede - et betydeligt mindretal, det tyder jo på ret mange. Hvem er alle de mænd og hvordan konkluderer du det ? Ellers må jeg tage dig og hende på ordet, værsgo at remse ud af de første 400 mest aktive brugere herinde, kom med de 100 brugernavne som via deres opførsel, indlæg mv har udvist kvindelede grænsende til kvindehad. Frem med navnene og du ikke engang finde de første 50. De findes ikke, du ved det, Jasmin ved det, hver 4. bruger herinde eller hver 4. mand i Danmark har ikke kvindelede, så drop det. Hvorfor så ikke forholde sig til fakta fremfor at påstå noget der ikke passer. Hvorfor overdrive på denne måde ? Hvorfor tager du ikke klart afstand fra det i højere grad end du gør, når det ikke passer. Ellers så må du/I sandsynliggøre postulatet meget bedre end du/I gør med løse psåtande som virker vildt overdrevne. Det tyder på at Jasmin generelt har et problem med det modsatte køn og opfattelsen af denne, når hun mener at 1/4 af den danske befolkning og brugere på Eroguide har kvindelede grænsende til kvindehad. Der er nogle få herinde hvor jeg også kan sidde med en opfattelse af at de har kvindelede grænsende til kvindehad, men det er ikke tilnærmelsesvis 1/4 af brugerne på Eroguide og at 1/4 af den danske mandlige befolkning ligeså skulle have kvindelede grænsende til kvindehad kan jeg ud fra dem jeg kender privat, familie, kollegaer afvise som en vild overdrivelse ligeså. Lad mig i den sammenhæng hører - mener du også at en 1/4 af den danske mandlige befolkning har kvindelede ? Der er da nogle få brugere på Eroguide hvor man kan sidde med fornemmelsen, men jeg tager altså fra at postulere at hver 4. bruger her på Eroguide har kvindelede grænsende til kvindehad fordi jeg kan ikke se det i deres indlæg, og jeg kan som sagt heller ikke se det i min dagligdag at hver 4. mand i Danmark også skulle have kvindelede grænsende til kvindehad. Jeg kan læse at "mange af Jasmins kunder er blevet frarøvet deres mulighed for at tilkendegive følelser – eller har en fysisk defekt, som de selv mener, gør dem ude af stand til at interagere med piger generelt" for at bruge Jasmins eget citat. Jeg skal ikke kunne sige om hun tiltrækker andre mænd fordi hun har billige priser end de piger der har dyre priser som du spekulerer i, og om det er årsagen, men er det en del af årsagen bekræfter du jo netop at Jasmins udtalelser ikke kan tages til indtægt for noget generelt om sexkøberne eller branchen og det er jo sådan set det jeg også bl.a. skriver. Det kan også være at jeres omgangskreds og fortid gør at I har nogle triste oplevelser, men så burde I jo begge have så meget nuancerethed i jer, til at vide man ikke kan generalisere ud fra uheldige oplevelser med en eksmand som Jasmin tit skriver om osv, og hvad du måtte have af oplevelser der kunne bekræfte Jamins holdninger. Redigeret 20. December, 2014 af Aros Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 20. December, 2014 (edited) Tak til Aros for en fremragende analyse. Jeg har læst artiklen nu flere gange, og jeg er nået frem til, at dens største problem er repræsentaviteten. Enkeltelementerne kan i og for sig være rigtige nok, isoleret set, men jeg mener ikke de er repræsentative for den brogede flok, vi er her på EG. Eller for branchen i øvrigt. Jeg mener heller ikke, at en fjerdedel af os er kvindehadere. De fleste af os er herinde af ren og skær kærlighed til kvinden og det, hun kan få os til at opleve. Bukowsky er efter min mening således heller ikke talerør for "folkestemningen" her på EG. Der er som tidligere anført en god del trolderi i ham samt ret sene nattetimer, hvor han sidder og skriver. En skam, at han således er kommet til at stå som eksponent for os alle. Imidlertid kunne jeg, i al uegennyttig beskedenhed forstås, lige så gerne have nævnt mit eget digt til glædespigen efter mit besøg 16.11.12. Dette er nemlig en personlig og anderledes hyldest til glædespigen for netop at fremhæve hende samt hendes velgerning, og den har vel i grunden lige så god plads som en negativ ytring? Men måske ikke helt så interessant. Desværre er det negative nok det, som folk almindeligvis bedst bifalder – med mindre der altså er tale om et fald i aktiekurserne og dermed pensionsopsparingen. Redigeret 20. December, 2014 af Borende X Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17686 Skrevet 20. December, 2014 Jeg mener det er en ok tekst, men desværre temmelig overfladisk og uinteressant. Der er to ting der sammen teller op til publicering: 1. Alt med sex og prostitution er interessant i media. 2. Eroguide er et nyt fænomen der ikke alle kender til; og for mange sikkert lidt grenseoverskridende. Men i øvrigt? Tjae... Teksten er jo en klassisk interviewtekst. D.v.s objekten taler, og journalisten taler når han vælger deres citater. I øvrigt analyserer han intet, trækker få konklusioner, men vælger altså, og vælger fra blandt citaterne. Men to ting glemmer han, ligesom Henrik og Jasmin: 1. Skribenterne herinde er på et anonymt internetforum, og derfor ikke en gang representative for sig selve, og end mindre for samfundet i stort. Det spændende med et forum som Eroguide og behovet for det, sjuskes lidt bort i henforelsen over HVAD vi skriver herinde, som hvis vi var repræsentative for en flok ikke anonyme mænd (og kvinder). 2. Alt fler husstand er single-husstand. Vi nærmer os 50 procent, og det indebærer at fler og fler mennesker lever uden nærhed, kærlighed og sex. Det er altså ikke kun den klassiske loser længere der er single, men en rigtigt stor del af folket. Alligevel lader han Jasmin bruge den klassiske losern som farve når hun snakker om at mange er "seksuelt underernærede typer, der er blevet frarøvet deres mulighed for at tilkendegive følelser." I et single-samfund tager man hvad man kan få, og hvad der er tilladt. For mange bliver det sexkøb. Jeg skulle ikke blive forbavset om nogen fremtidig forskning viser at 80 procent af os er "seksuelt undernærede", og at det altså er normalen i et moralistiskt samfund som vores. Men altså .... det er jo kedeligt at hans "objektive balance" skal kræve citater fra f.eks Bukowsky, men i øvrigt en temmelig okej tekst. Dog uinteressant. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 20. December, 2014 Desværre er det negative nok det, som folk almindeligvis bedst bifalder Hvorfor det ? Hvorfor ikke promoverer journalisten og medierne ikke at sex, også købesex er dejligt. Det er sådan vi oplever det de fleste gange, og passer kemien så bliver oplevelsen endnu større. Ofte glemmer vi at penge er involveret... 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Good Fun 1077 Skrevet 20. December, 2014 (edited) Det er, hvad journalister kalder "vinkling", altså det perspektiv, de ønsker, læseren skal få ved læsningen af artiklen. Det har ikke særlig meget med nuanceret journalistik at gøre. Det har en hel masse med villet meningsdannelse at gøre. Hvorfor har Sebastian Stryhn Kjeldtoft dog nøjedes med at referere den overdrivende Jasmin af alle de mange udbydere? Suk! Tak til Nille, Bundstokken, Århuselsker og Aros for gennemarbejdede indlæg, der afdækker hulheden i "rapportagen" fra EroGuides og sexkøbernes sølle, ensomme, kvindehadende overdrev. GF Redigeret 20. December, 2014 af Good Fun 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 20. December, 2014 Hvorfor det ? Hvorfor ikke promoverer journalisten og medierne ikke at sex, også købesex er dejligt. Det er sådan vi oplever det de fleste gange, og passer kemien så bliver oplevelsen endnu større. Ofte glemmer vi at penge er involveret... Tjah Nille, spørg journalisten. Mit svar på, at tingene er, som de er, er lige så godt som dit - og med ordet "kemi" rammer du et ømt punkt, for det er nemlig altafgørende for mig. Og kun ved deciderede dårlige oplevelser har jeg tænkt på pengene. Men det er heldigvis pænt over to år siden sidst. Valby Roses, så vidt jeg husker. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gentleman and a Scholar 1247 Skrevet 21. December, 2014 Aros, du brænder vist mere for det end jeg gør. Mit indlæg var simpel overspringshandling i forhold til en småkedelig bog om råvarehandel jeg er ved at læse. Jeg har reelt ikke tid eller lyst til at forholde mig til HELE artiklen, og samtlige indlæg der er skrevet om den nu af dig og andre i deres helhed. Det kunne være interessant at få udvekslet vores definitioner af kvindelede, for det er åbenbart ikke ens, men det må være en anden god gang. Måske på en FKK en dag med en kold bajer og masser af bryster omkring i fri dressur. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 21. December, 2014 (edited) 2. Alt fler husstand er single-husstand. Vi nærmer os 50 procent, og det indebærer at fler og fler mennesker lever uden nærhed, kærlighed og sex. Det er altså ikke kun den klassiske loser længere der er single, men en rigtigt stor del af folket. Alligevel lader han Jasmin bruge den klassiske losern som farve når hun snakker om at mange er "seksuelt underernærede typer, der er blevet frarøvet deres mulighed for at tilkendegive følelser." I et single-samfund tager man hvad man kan få, og hvad der er tilladt. For mange bliver det sexkøb. Jeg skulle ikke blive forbavset om nogen fremtidig forskning viser at 80 procent af os er "seksuelt undernærede", og at det altså er normalen i et moralistiskt samfund som vores. uinteressant. En fin observation. Når singler nærmer sig 50% af befokningen er de vel ikke længere en lille minoritet af tabere. Så må der nemlig være noget galt med både samfundssyn og samfundsindretning. At så mange er singler må vel i sig selv betragtes som et uudtalt samfundsoprør? Redigeret 21. December, 2014 af Borende X 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 21. December, 2014 Og det er nok rigtigt nok at der er et betydeligt mindretal herinde som besidder kvindelede. Der findes en mængde af tabermænd i de lavere sociale lag i vores samfund som er presset af det faktum, at mange veluddannede kvinder foretrækker en singletilværelse og at kvinder generelt knepper opad. Om disse mænd er overrepræsenteret blandt sexkøbere vides ikke. Fordomme og måske endda sund fornuft taler for, mens det at sexkøb er bekosteligt taler imod. Jasmin har lagt sig i den billigere del af de danske piger, og har så vidt jeg husker hendes menukort nogle startydelser som er ret billige. Det er muligt at hun ser nogle andre mænd end den sexsælger hvor den billigste ydelse på menukortet starter på 1.000 kr. Ja fra min side er det faktisk bare spekulation. Det er sgu noget af en påstand at komme med. Hvor har du belæg for at sige det? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 21. December, 2014 (edited) Jeg bryder mig ikke om de generaliseringer, som Jasmin kommer med i den artikel og det er sgu trist, at man har valgt at fremlægge hendes udsagn, som universelle sandheder. 25 pct. af brugerne har den der kvindelede, grænsende til kvindehad. Hun er i den grad en af de Debattører, som selv medvirker til at provokere og skabe en hård debattone på EG og så sidder hun og beklager sig over at den er: "Perfid." Det er sgu ynkeligt at høre på ! Jeg finder også Bukowski's udsagn i artiklen yderst tvivlsomme. Det lyder mest som noget, der bare er skrevet bare for at provokere og skabe opmærksomhed. Derimod er Tywin Lannisters bidrag meget mere interessant og kan udmærket identificere mig med den historie og den oplevelse / erfaring han har haft med købesex. »Jeg har aldrig lagt skjul på, at mit formål med at købe sex var at få det bedre. Det har jeg også fået,« skriver Tywinn, men tilføjer så: »De problemer, der gjorde, jeg havde det skidt, er jo ikke blevet løst. Jeg er stadig ensom, og jeg har stadig trang til at isolere mig. Mangel på sex og nærhed var simpelthen ikke mit største problem – og jeg burde have løst de andre først.« Redigeret 21. December, 2014 af titman 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg