Hop til indhold
DenAlmindelige

Map til Sauna Klubber i Tyskland.

Recommended Posts

På dansk hedder knappen "Søg" (øverst til venstre). Du kan også ændre sprog til engelsk: Indstillinger -> UI sprog,

 

Okay! haha... det må være verdens dårligste oversættelse ;) "Søg" kontra "Run", min stod nemlig til dansk... prøver at trykke på "Søg" ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

For første gang i min EG historie kan jeg nu lege IT ekspert!!!! sådan en chance vil jeg ikke lade gå min næse forbi :smile:

 

Du tager ned og køber en MAC, den har et standard program der hedder Safari som er et lille ikon nede i bunden på skærmen. For mit vedkommende lidt ovre til venstre. Den er blålig i farven. Når du trykker på den, så er du på world wide web, internettet.

 

Du trykker på linket til kortet og kommer direkte ind på kortet. Næsten lige midt i skærmen er der nogle + - knapper hvor du kan zoome ind og ud for et nærmere defineret område. Når du har indkredset området der er interessant for dig, trykker du på søg, som er en knap foroven i venstre side. Boom så kommer der nogle ringe frem på skærmen, skide smart :smile:

 

Tror du skal holde dig fra IT support ;) 

 

 

Apple tll telefoner - Yes... Til computeren - Noooooo ;) ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg siger så mange tak :smile: Disse kort er nye for mig! 

 

@Jernsvinet ved ikke lige hvor du er skredet i svinget. Men du har vel lagt mærke til Rejsenetværks kort kun er FKK klubber? Den Almindelige er ved at lave et kort, hvor både FKK og Flatrate er i et og samme kort. Så måske du kunne være så behjælpelig og visse hvor der har været linket til kort, hvor alle klubber, både FKK og Flatrater er på. Jeg har ikke set dem!

 

Nilles kort viser ligeledes opdelt. Men det er nye kort for mig, så selv om det ikke er et og samme kort over alle Klubberne, så siger jeg nu alligevel så mange tak 

 

Nu overhalede Nille mig lige i svinget - og måske misforstod jeg både ham både ham og dig lidt - desuden vidste jeg ikke at han kunne dele de kort han havde.

 

Men Tyskerne har jo forlængst lavet flere kort over de gode steder - og hvor alt er med, medmindre du blænder det, du ikke finder interessant ud - se f.eks dette kort over Hamburg:

 

http://www.modelle-hamburg.com/hamburgkarte.html?data[enter]=1

 

Ellers kan dette forum anbefales, hvis du vil læse div. beretninger:

 

http://www.freiercafe.com/

Del dette indlæg


Link til indlæg

Opdateret en smule. 

 

Har tilføjet et par flatrate klubber, og ændre Flatrate til grøn stjerne :) 

 

Jeg har en ide om at man kunne tilføje hoteller tæt på de forskellige klubber, så folk ikke behøvede at spekulerer på et sted at overnatte. 

 

Jeg prøver at kigge de forskellige indlæg igennem, så godt jeg kan, men det tager tid, så det må komme hen af vejen. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hmm. Det ser ud til at google har lavet deres "my maps" om. Det map jeg laver kan kun jeg få rutevejledninger på (ved at trykke på ikonene, og så kommer rutevejledningen frem for neden). Det gør den vist nok ikke hos andre der klikker ind på det. 

 

Det er IKKE særlig smart, og kan kun håbe på at det er noget google vil ændre på et tidspunkt, for ellers går meget af ideen af sådan et map. 

 

Hvis der er nogen af jer, der kender til en løsning på dette, er jeg meget interesseret i det. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvorfor har du ikke Das Oceans og Livingroom på kortet ? :P

 

Fordi jeg modsat dig ikke er et levende wikipedia på FKK Klubber og deslignende i Tyskens land Nille-Manden. ;):P:D 

 

Men vil hjertens gerne sætte dem ind, men gider du smide et link til dem? ;) 

Jeg opdaterer på mappet når jeg lige har lidt tid til overs, og lyst.. det går ikke så hurtigt, men med hjælp fra de erfarne brugere herinde, tilføjer jeg gerne dem de nu har lyst til.

 

Samtidig går jeg og venter på at google opdaterer deres "nye" "my map", for jeg er åbenbart den eneste som ejer, som kan bruge "vis rute" på kortet...  :( 

 

Det kunne være smart at kunne det, men pt må man bare finde den klub man vil til, skrive adressen ned, og så taste den ind manuelt på den type vejviser man nu bruger. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Okay en lille opdatering. Hvis der er nogen der vil bruge mappet til at få en rutevejledning, så kan man gøre følgende: 

 

På selve mappet, tryk på den klub du gerne vil til. De har næsten allesammen en google+ side (Der er link i den "bobbel" der popper op), og hvis du går til den side på feks din mobil, kommer muligheden for rutevejledning op. Hvis man har google maps installeret på sin mobil, så spørger den blandt andet om du vil åbne i appen, og så kan man selv sætte start adresse ind. Og så kan man via telefonen finde vej. 

 

Det er stadig ikke muligt at trykke på klubben på det map jeg har lavet, og bede om rutevejledning. Det har været muligt, men google har opdateret disse "my maps", og det kommer måske senere, men pt. kan det vist ikke lade sig gøre. 

 

Omvendt, skal man alligevel taste adressen ind manuelt hvis man bruger en gps, hvilket nok er at foretrække hvis man ikke vil bruge data i Tyskland via telefonen. Jeg kan sige så meget at man ikke skal surfe deres sider, før ens data er opbrugt, og det begynder at koste lidt :) 

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Tager det godt nok kun godt og vel 3 timer til Harmony fra Århus? og 6 timer til Berlin.... så kan det næsten ikke betale sig at køre til Kastrup og tage en flyver.... Man kunne selvfølgelig også køre til Harmony, bruge en aften der, køre videre til Berlin næste dag, bruge en aften der, ooooog så lige tage Harmony på vej tilbage :D
 
Så Fredag aften på Harmony, Lørdag på Artemis, Søndag på Harmony, mandag på at blive lynchet af ens bankrådgiver, hvis han ikke har fået en aneurisme mandag morgen... 

Del dette indlæg


Link til indlæg

vel at mærke du ikke støder ind i Stau, men på en god dag tager det ca. 4 time fra Århus-Harmony, jeg tror ikke du kan gøre det på 3.

Jeg har ræset til Harmony i bil med en god fart fra Midtjylland og kunne ikke gøre det på 3, jeg skulle også lige handle ind ved grænsen og tanke op.

 

Hvorfor vil du blande din bankrådgiver ind ? Det bør ikke være lånte penge du fester for :P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tager det godt nok kun godt og vel 3 timer til Harmony fra Århus?

Mine tommelfingerregler er:

Århus-Harmony/Seevetal: 3 timer 30 minutter

Kolding-Harmony/Seevetal: 2 timer 30 minutter

Tider er ren køretid, og derfor uden pitstop.

Med lidt frisk kørsel kan tiderne forkortes. Men ikke meget.

Stau kan sagtens undgås. Vil du helt undgå stau skal du satse på at køre under Elbtunnel på hverdage mellem cirka 14 og 18 og mellem cirka kl 06 og 10.

Venligst

French

Del dette indlæg


Link til indlæg

Stau?  :huh: 

 

Kø 

 

http://de.wikipedia.org/wiki/Verkehrsstau

 

Verkehrsstau

 
 

Der Begriff Verkehrsstau (kurz Stau) bezeichnet einen stark stockenden oder zum Stillstand gekommenen Verkehrsfluss auf einer Straße. Als einer der Gründe dafür gilt eine zu hohe Anzahl von Fahrzeugen pro Zeiteinheit (oder pro Streckenlänge). Die Ursachen für einen Verkehrsstau sind damit allein jedoch nicht erklärbar. Im Gegensatz zum Halten zählt der Verkehrsstau zum Fließenden Verkehr.

220px-Zeichen_124.svg.png
 
Zeichen 124 des Staus (Deutschland)

Staus – auch solche auf Wasserstraßen, Eisenbahnschienen, auf Flughäfen oder im Luftraum ("Warteschleife") – sind ein Forschungsgegenstand der VerkehrswissenschaftenFluchtwege für Fussgeher in Gebäuden und bei Grossveranstaltungen werden zur Reduktion von Staugefahr breit und flüssig gestaltet, Besucherzahlen begrenzt.

Verkehrsexperten unterscheiden zwischen „Stau” und „stockendem Verkehr”. In der Schweiz beispielsweise wird „fachlich“ von einem Stau gesprochen, wenn der Straßenverkehr mindestens für eine Minute mit weniger als 10 km/h fließt. Liegt die Geschwindigkeit im Bereich zwischen 10 und 30 km/h, spricht man von stockendem Verkehr.[1]

 

 

Nogle mener at kø, skyldes at dem, der er kommet igennem køen/indsnævringen/vejarbejdet, er for langsomme til at komme op i fart igen og komme væk - lidt ligesom, når folk kommer ud af teateret og starter med at stå og snakke lige udenfor døren  :cry:

 

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Forstår man lidt tysk vil jeg anbefale at man stiller ind på en nordtysk radiokanal med trafikmeldinger. F.eks. RSH eller NDR2

Her kommer der gode meldinger.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...