Hop til indhold
Guest Sandra Dee's Place

chatten....

Recommended Posts

Guest Equilibrium

uden at skulle blandes ind i den her debat, så bruger vi ikke tid på at gennemgå chatten. Vi gennemlæser den ikke og vi monitorerer den ikke, heller ikke når vi selv skriver derinde.

 

Chatten er i nogel tilfælde en gave, nemlig når den er hyggelig,venlig, fræk tone, og en forbandelse, når den bruges til mundhuggerier.

 

Men opdager man ulovligheder, og her tænkes ikke på parkeringsafgifter, kan man tage et screenshot og sende det til os. 

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Potatohead

Hmmmm.... Sandra, det er da en udsøgt samling af kvinder jeg der er havnet i mellem. Det eneste jeg har gjort, er at viderebringe en information fra dig, som du ikke skulle have delt med mig, om en anden GP'er, til hende. Lige efter dette var gjort skrev jeg til dig at jeg havde fortalt hende hvad du havde sagt til mig. Kalder du det et brud på diskretion fra min side?? Brud på fortrolighed fra min side?? Jeg konfronterede dig med at det var viderebragt, jo det var sådan man gør.

 

Efter dette var sket. Har jeg faktisk ikke blandet mig mere, talt med nogle om det, eller tænkt meget over det, eftersom det må være mellem jer. At jeg nu bliver sat i bås og beskyldt af dig, for at bagtale, ikke at være diskret, og bryde fortrolighed!! Kast stenen som den første Sandra.

 

Ufatteligt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Potatohead,

 

Nu skal man jo passe på med at blande sig i en diskussion, hvor man ÅBENLYST ikke er part - så derfor kan du ignorere mig eller ej - det er OK.

 

Men hvis Sandra (eller andre) har fortalt dig noget i fortrolighed, så skal du da heller ikke fortælle det videre.

 

Uanset om du burde have fået informationerne eller ej.

Hvis du begynder at dele ud af ting du har fået at vide i fortrolighed - og uanset at du fortæller den der har talt over sig at du fortæller det videre  - så BEDER du jo om at folk bliver vrede på dig. 

 

Jeg kender jo ikke historien bag dette - andet end hvad jeg kan læse, og der bliver man jo ikke klogere på andet end at der er uenigheder !!

Derfor kan jeg have misforstået ALT, det indrømmer jeg. Men at tie stille om noget man får at vide, det skal man altså kunne - men det kan være du nu har fået stemplet med "ham kan man intet fortælle uden det bliver sagt i chatten".

 

TVR

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Potatohead

jeg blev nævnt i trådstarterens første indlæg, så derfor er jeg åbenbart part i dette om jeg har lyst eller ej. Jeg har ikke lyst til at blive hængt ud for noget jeg ikke har gjort. Det eneste jeg vedstår er at diskretionen blev brudt, og at jeg følte det var en nødvendighed og det eneste rigtige at gøre at fortælle det til pågældende. Jeg er da, når jeg bliver nævnt i startindlægget næsten forpligtet til at forsvare mig. Det kan godt være Sandra følte det var fortrolige oplysninger hun gav mig, som jeg ikke måtte fortælle videre, men når det er uddiskret om en anden så fortæller man altså det til vedkommende. Så at jeg bliver beskyldt for at bagtale i 5 måneder på chatten vil jeg dælme ikke have hængende på mig. Jeg mødte Sandra i august. Og har ikke beskæftiget mig med det siden de involverede parter blev informeret. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja, men jeg skal jo heller ikke blande mig.

 

Men hvis du får noget at vide om EEN af en ANDEN, så vælger du ihvertfald side i et øjeblik du fortæller det videre til den ENE. 

Du vælger selvfølgelig selv hvad du gør, men du kommer ihvertfald ikke IMELLEM dem. Du valgte side da du fortalte videre. 

 

TVR

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Potatohead

Ja eftersom det var meget personlige detaljer som hun ikke skulle fortælle mig, kald det at vælge side, fair nok, men om kvinden fortæller noget fortroligt til mig, hvad gør hun så til andre.

 

Jeg følte det var det eneste rigtige at gøre, eftersom den pågældendes privatsfære blev kompromitteret. Så jeg valgte side jo. Jeg synes det er en fejl at fortælle private oplysninger om ens kolleger. Men jeg bliver beskyldt for at have kørt hetz, sladret i 5 måneder osv. Nok er nok.

 

 

Punktum.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Potatohead jeg er desværre ikke enig med dig i denne sag, du har videregivet personlig information, så nu ligger du som du har redt.

 

Diskretion er ikke til diskussion !

 

Brud på diskretion medfører udelukkelse fra Eroguide, og det er blevet håndhævet før flere gange.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Potatohead jeg er desværre ikke enig med dig i denne sag, du har videregivet personlig information, så nu ligger du som du har redt.

Diskretion er ikke til diskussion !

Brud på diskretion medfører udelukkelse fra Eroguide, og det er blevet håndhævet før flere gange.

Skal man så bare forholde sig passivt?

Det giver jo ingen mening!

Det gælder ikke om at vælge side, om man holder med den ene eller den anden...

Det handler om hvad ens etik og moral vil tillade!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Skal man så bare forholde sig passivt?

Det giver jo ingen mening!

Det gælder ikke om at vælge side, om man holder med den ene eller den anden...

Det handler om hvad ens etik og moral vil tillade!

 

Man kunne lade være med at se FB-profilen og afbryde samtalen med: "det vil jeg ikke høre tale om"

 

Jeg er venner med flere GP'er på FB, hvis ikke jeg holder min diskretion tror du de vil være "venner" med mig...

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg

Man kunne lade være med at se FB-profilen og afbryde samtalen med: "det vil jeg ikke høre tale om"

Jeg er venner med flere GP'er på FB, hvis ikke jeg holder min diskretion tror du de vil være "venner" med mig...

Det er jo ikke altid at man lige træffer det 100% rigtige valg, når man står midt i det.

Den med FB forstod jeg ikke.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hvis man som GP vælger at være venner med nogle kunder eller bekendte fra EG på facebook (fb) så har man ikke tænkt sig godt om medmindre alle i ens privatliv ved og må vide hvad man laver.

Det samme gælder os mænd, hvis de vælger at bliver venner med en GP på fb.

Man udsætter sit privatliv for en stor og unødvendig fare. Hvor vigtig er det lige at være ven med en eller på fb.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Man udsætter sit privatliv for en stor og unødvendig fare. Hvor vigtig er det lige at være ven med en eller på fb.

 

Hvor vigtigt ??

Det bestemmer man da selv !! og GP'en iøvrigt. 

Men almindelig god opførsel kan man altså godt forlange/forvente !! 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hvor vigtigt ??

Det bestemmer man da selv !! og GP'en iøvrigt. 

Men almindelig god opførsel kan man altså godt forlange/forvente !! 

 

Selvfølgelig kan og skal man forvente god opførsel !!!! Hvem har skrevet man ikke skal det ?

 

Men derfor kan man da godt tænke sig om og tænke over de farer man udsætter sig selv for, hvis man har sit privatliv kært.

 

Er de farer værd at udsætte sig selv for, bare for at være ven med en på fb ? Ja alle bestemmer selv, hvad de gør i ens liv, men andre kan stadig give udtryk for at det ikke er klogt at udsætte sig selv for en fare.

 

GPer har før fortalt om hvordan kunder har misbrugt at de vidste hvem de var på fb. Derfor er det min klare holdning at pigerne skal lade være med at være venner med nogen kunder på fb. Risikoen er for stor i forhold til værdien af et venskab på fb, som i min verden er ret ligegyldig.  Det gælder også for mændene sådan set.

 

Men jo du har da ret i at folk bestemmer selv. Jeg skriver blot min holdning til det, og det har jeg også ret til. Jeg synes det er vanvittigt at sætte sit privatliv ud for den fare for et ligegyldigt venskab på fb, og det bekræfter denne og andre debatter på EG vel egentlig også. 

Redigeret af Frasier

Del dette indlæg


Link til indlæg

 Risikoen er for stor i forhold til værdien af et venskab på fb, som i min verden er ret ligegyldig.  Det gælder også for mændene sådan set.

 

Nej nej uden FB og FB-venner har du ikke noget socialt liv.

Det afhænger selvf. af  hvor gammel du er og hvem du er. Om du synes FB er vigtig eller ej.

 

Men for nogle er FB livsvigtig ! :lol:

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Fortrolighed er jo en forunderlig størrelse - Alle mener de kan holde kæft - Virkeligheden mængde af sladder tegner et andet billede. :)  

Så med mindre man ønsker at sprede et budskab med lynnets hast, bør mange overveje hvorledes man vil reagere den dag at sladre-kæderne når tilbage til en selv. Bryder man sig ikke om det, burde læren være "Begræns det".

 

For mit vedkommende fortæller jeg såmænd også privat-følsomme oplysninger til andre mennesker, det er jo typisk der skillelinjen går imellem bekendte og venner. Jeg er dog rimelig afklaret omkring, at mine venner også har andre venner som de ligeledes er fortrolige med, samt at jeg er nødt til at forholde mig til, at nogen i et anfald af livsglæde fortæller det videre. Jeg gider såmænd ikke at hidse mig op, som oftest er det videregivet i positiv ånd.

 

Jeg gider såmænd heller ikke klaske løs på første led i sladder-kæden, for det er næppe der man finder dem der i mere eller mindre ond hensigt benytter disse informationer i negativ eller endnu være: i ond hensigt. Næ, der skal man typisk længere ud i kæderne. og tager man fat på dem, vil man sjælden opnå andet end "Jamen jeg har da ikke videre givet noget fortroligt eller forbrudt mig på diskretion  - Det er jo almen viden"

 

Så hvad kan man konkludere: Fortrolige oplysninger har det tilsyneladende med at blive almen viden via sladder  - Tænk lidt over det, I næste gang fortæller noget til jeres venner. ;)

 

Og på internet medier som nærværende, skal man være ekstra påpasseligt, specielt fordi begrebet "venner" typisk ikke tilnærmelsesvis betyder det samme som venner ude i den rigtige verden. Jeg har i ganske mange år hængt ud på diverse debatsite, og har tit undret mig over den enorme mængde af informationer der flyder bag den direkte synlige del at disse portaler.Nærværende episode er jo intet særsyn, nok snarere et naturligt resultat af, at der på sider som den findes mange "venskaber".  Fakta er jo, at ganske mange har et lidt for afslappet forhold tillid og fortrolig. Tillid og fortrolig forudsætter at man virkelig kender hinanden, og det er for naivt at stole blindt på folk man kun kender fra nettet, men sikkert ganske menneskeligt og det er vel også spændende til en vis grad at eksempelvis privatchatte med andre mennesker, og udvikle rimelige dybe og fortrolige samtaler - Men pas på.

 

Jeg ønsker såmænd ikke at male fanden på væggen, min pointe er nok snarere "Man kan undgå mange kedelige episoder, hvis man enten holder en tilpas distance til de øvrige profiler, eller at man tænker sig godt og grundigt om, før man begynder at opføre sig som dybe venner med andre profiler"

 

p.s

Jeg er med på, at sladder-kæderne i nærværende historie, selvfølgelig har udspillet sig både her og i branchen, men det ændre næppe på, at man skal være varsom når man smider om sig med følsomme oplysninger.

 

Redigeret af Bluejacket

Del dette indlæg


Link til indlæg

Endnu engang har der været pudderkamp, og så har man slet ikke deltaget, øøøøøøøøv

Men nu har jeg altså et spørgsmål, til Sandra, som har fremlagt, lidt af sin tidsplan om at hun skal gå tur i et eller andet modeshow...(her vil jeg så indskyde, du må godt gå med, når min hund går med dig, hvis kapgang, har din interesse?) :D :D :D

og bagefter danse med Kato og ligadrengene????, og hvem er så lige det?....(nogen man skal kende?)Har det noget med Kapgang at gøre?

Jeg kan ikke helt finde ud af om du skriver det her for at sætte dig selv i "misundelshedsklassen", eller det går ind under at være totalt tåbeligt? :oops: 
:oops:  :oops: 
Det der er snavset vasketøj I hænger til tørre, jer to,tre,fire, og støttevenner,veninder...og tro mig, der er ingen vindere kun tabere i det der spil, det hedder velkommen til den virkelige verden!

Før I nu får sådan et rigtig superdrama, I er i gang med at køre i stilling mod hinanden, så gå lige ud og klap hesten og drop det der krigerri!

Nu kommer så lige hele min 107 årige erfaring, vi proffe piger, har ikke politikkere, gæster, politi, eller andre som fjender, nej vi har hinanden som fjender, igen og igen, dolker vi hinanden, snakker ondt om, bagtaler, er onde osv...

Prøv for fanden at stoppe mens I kan! og Bliv 5 år ligesom mig!

SKU!

Redigeret af Lady Cherie

Del dette indlæg


Link til indlæg

Endnu engang har der været pudderkamp, og så har man slet ikke deltaget, øøøøøøøøv

Men nu har jeg altså et spørgsmål, til Sandra, som har fremlagt, lidt af sin tidsplan om at hun skal gå tur i et eller andet modeshow...(her vil jeg så indskyde, du må godt gå med, når min hund går med dig, hvis kapgang, har din interesse?)

og bagefter danse med Kato og ligadrengene????, og hvem er så lige det?....(nogen man skal kende?)Har det noget med Kapgang at gøre?

Jeg kan ikke helt finde ud af om du skriver det her for at sætte dig selv i "misundelshedsklassen", eller det går ind under at være totalt tåbeligt?

Det der er snavset vasketøj I hænger til tørre, jer to,tre,fire, og støttevenner,veninder...og tro mig, der er ingen vindere kun tabere i det der spil, det hedder velkommen til den virkelige verden!

Før I nu får sådan et rigtig superdrama, I er i gang med at køre i stilling mod hinanden, så gå lige ud og klap hesten og drop det der krigerri!

Nu kommer så lige hele min 107 årige erfaring, vi proffe piger, har ikke politikkere, gæster, politi, eller andre som fjender, nej vi har hinanden som fjender, igen og igen, dolker vi hinanden, snakker ondt om, bagtaler, er onde osv...

Prøv for fanden at stoppe mens I kan! og Bliv 5 år ligesom mig!

SKU!

Jeg støtter ikke nogen som helst.

Del dette indlæg


Link til indlæg

GP'erne har, ligesom alle andre mennesker et liv ved siden af (forhåbentlig da) og det indbefatter selvfølgelig også at man er på Facebook - ligesom den overvejende del af den danske befolkning.

Sidste tal jeg har fundet er over 3 millioner danskere - http://www.nettendenser.dk/2013/01/25/facebook-statistik-2013-for-danmark-sadan-er-befolkningen-fordelt/

Så Onslow har næppe ret når han siger at ingen normalt begavede mennesker er på FB - men der er nok en underrepræsentation af meget gnavne gamle mænd :)

Generelt skal man huske at nysgerrigheden er umættelig - især herinde - hvor det at man har sex sammen åbenbart opfattes som en fri adgang til hele pigernes (og i enkelte tilfælde ) drengenes liv. Og for nogle af de mest nyfigne er det muligvis reelt den eneste kontakt de har med piger

Jeg har selv ignoreret to ansøgninger fra GP'ere jeg har mødt (og accepteret et par andre hvor diskretionsbehovet er minimum som mit eget - en stoppet og 1 gift). Ingen af de jeg har kontakt med privat er herinde (tror jeg da) Vi skal passe på os selv og hinanden - og det gør vi bedst ved en vis distance ...med mindre det er "the love of your life"

En hemmelighed er ALDRIG en hemmelighed hvis mere end 1 kender den ......

Redigeret af Heine

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Typisk! Så er der fandeme nogle der holder fest uden Havnebumsen, TSK TSK

 

Nå Tøser kan se i har lidt forskellige holdninger. Vil gerne i den forbindelse gøre opmærksom på, Jeg skriver gerne alt hvad i beder om, for et skrald Fisse!!! Det er jeg ikke for fin til.

 

Husk nu på, det bare er et internetforum ikke :wink:

Redigeret af Havnebumsen

Del dette indlæg


Link til indlæg

Man skal vælge sine kampe med omhu.... visse kampe har det bedst med at blive udkæmpet i skyggerne ;)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så Onslow har næppe ret når han siger at ingen normalt begavede mennesker er på FB.......

 

I sandhedens interesse må det siges, at det heller ikke lige var sådan, Onslow formulerede sig...(! )

 

Om din udlægning svarer til det, han mente, tør jeg ikke sige, men det han skrev var, at Facebook "hedder Fjolsbog" blandt normalt begavede mennesker :-P

Jeg kender faktisk folk, der selv har profil på Facebook, og som konsekvent omtaler den som "Fjolsbog", og de forekommer ihvertfald relativt normale omend måske ikke helt konsekvente... :cool:

Redigeret af ThorsHammer

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...