Louie De Palma 2317 Skrevet 9. September, 2014 I øvrigt er der et fint indlæg her om parforhold, og om at opgive det: http://jyllands-posten.dk/opinion/kronik/ECE6887994/den-overfloediggjorte-mand/ Et lille citat: Når kvinder langt oftere end mænd ønsker skilsmisse, kan det altså hænge sammen med, at kvinden har færre økonomiske betænkeligheder, fordi skilsmissen medfører en formueudligning i hendes favør. Kvinden kan ofte beholde halvdelen af fællesværdierne, skønt langt de fleste ofte er hjemtjent af manden, og tit kan hun blive boende i det fælles hjem med børnene, ikke mindst via boligbidrag fra det offentlige. Da hun også i reglen langt oftere har børnene hos sig det meste af tiden, kan hun populært sagt fortsætte med at have familie blot minus faderen, der nu anses for en klods om benet. I øjeblikket er der en stærk tendens til, at højuddannede og højtlønnede kvinder gifter sig med ditto mænd. Faktisk er dette stærkt medvirkende til at øge de sociale forskelle i Danmark. Disse kvinder søger meget sjældent skilsmisse, hvad der utvivlsomt har forbindelse med det store fald i status og indtægter, som det ville medføre. Vi ser samtidig, at de ressourcestærke mænd, der har deres på det tørre i form af en betragtelig kvindetække, ikke på ringeste måde engagerer sig i deres mandlige medfædres usikre retsstilling. Solidaritet er for kvinder og med kvinder. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Hanshj 236 Skrevet 10. September, 2014 (edited) Hej Jesper Der er mange gode råd, tanker og anbefalinger i tråden. Jeg er i samme båd som dig. Jeg har tidligere startet tråden tantra massage versus blid sex www.eroguide.dk/forum/topic/22448-tantramassage-versus-blid-sex/ I tider med et stort arbejdspres og når tingene går skidt derhjemme med to karriere og små børn - så tænker jeg meget over at prøve noget nyt og spændende. Sexen derhjemme er også indskrænket til dansk og svensk - og der kan jeg mærke at jeg til tider føler jeg mangler noget. Jeg har prøvet to tantra massager som var meget forskellige - men ikke den helt rigtige. Jeg har også været i dialog med forskellige GP - dog uden at have taget springet. Jeg hælder mest til en tantra massage for mit vedkommende. Selvfølgelig er det 100% utroskab. Jeg er dog fortsat på jagt efter det rigtige sted i Jylland hvor jeg kan komme flere gange over tid (altså besøg ikke udløsninger). En tantra massage kunne være en måde at forkæle dig selv på og mærke dig selv. Blot et beskeden indspark fra mig Til sidst tror jeg at du skal mærke efter inde i dig selv om du fortsat elsker din kone? Det gør du højst sandsynligt i den grad og så er det værd at kæmpe for. De bedste hilsner Hans Redigeret 10. September, 2014 af Hanshj 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 10. September, 2014 Er konen ikke også utro over for Jesper, når hun pludselig benægter ham de præmisser som ægteskabet jo også blev etableret på? Det er da en ret stor indvirken at afvise sex med ægtefællen og så samtidig "kriminalisere" at han må få sex andre steder. Tror mange mænd gerne ville forblive tro, hvis kvinderne ellers slukkede fjernsynet og marabou æsken og spredte benene noget oftere?! Så skru ned for den dårlige samvittighed og knald et par frække og vådvillige kvinder! Så får konen da sin fred så længe. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderligfyr Skrevet 10. September, 2014 Er konen ikke også utro over for Jesper, når hun pludselig benægter ham de præmisser som ægteskabet jo også blev etableret på? Det er da en ret stor indvirken at afvise sex med ægtefællen og så samtidig "kriminalisere" at han må få sex andre steder. Tror mange mænd gerne ville forblive tro, hvis kvinderne ellers slukkede fjernsynet og marabou æsken og spredte benene noget oftere?! Så skru ned for den dårlige samvittighed og knald et par frække og vådvillige kvinder! Så får konen da sin fred så længe. Likede dit indlæg, da jeg langt henad vejen er enig! Eller faktisk hele vejen har dog en tilføjelse Hvis Konen var mere varm.... kan løse mange problemmer! Menn... der er jo stadig hende der den fantastisk lækre "veninde" som man faktisk godt gad at have Trusserne af. Det ændrer sig ikke alverden fordi Konen er varm, man kan bare ikke retfærdiggøre at man piller Trusserne af hende så Sex med forskellige Kvinder er fedt! hamrende fedt! helt fantastisk. Det giver et frisk pust i hverdagen, jeg nyder det virkelig meget. Som du skriver, ville Mændene forblive tro, hvis Kvinden spredte benene. Ja det ville de fleste, da moralen og samvittigheden siger det. Lidt mangel på respekt, hvis hun "overholder de ægteskabelige" pligter og man alligevel tager ud og dyber snabelen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8098 Skrevet 10. September, 2014 Min pointe er at den eneste løsning på problemet er at konen får lyst til sex igen (med Jesper), et ægteskab/parforhold uden sex i længere tid vil kun gå en vej, og det er direkte mod skilsmissen. Der hvor vi så tilsyneladende er uenige er metoden hvorpå konen får lyst igen. En kombination af at vise sin lyst til hende (uden at det bliver "plageri") sammen med en "tagen styring" fra Jespers side tror jeg er vejen frem, kvinder har sjældent lyst til sex igennem længere perioder med en vatpik af en tøffelhelt som de ikke repekterer og som ikke respekterer sig selv. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
g-lover 242 Skrevet 10. September, 2014 En kombination af at vise sin lyst til hende (uden at det bliver "plageri") sammen med en "tagen styring" fra Jespers side tror jeg er vejen frem, kvinder har sjældent lyst til sex igennem længere perioder med en vatpik af en tøffelhelt som de ikke repekterer og som ikke respekterer sig selv. Hvis konen skal have lyst igen vil jeg kraftigt anbefale at Jesper ikke forsøger at tage styringen i sengen men derimod bliver sig sit ansvar bevidst omkring alle andre aspekter i deres forhold. En partner der siger "du kan bare skride" er desperat ensom. Hun er alene i det forhold. Hvorfor skal hun respektere en mand der har efterladt hende helt alene i forholdet med 3 små børn? Hvad er der tilbage at respektere når man er gift med en mand der blamerer sit ægteskab på et forum for købesex? Se lige på de indlæg Jesper har skrevet. Hvad skulle en kvinde finde sexet ved en mand der i den grad påtager sig offerrollen og som i så høj grad svigter sin rolle som mand og ægtemand. Jeg har personligt meget ondt af Jespers kone. 3 små børn er et sissyfos arbejde. Hun har huset, job ect. Den gigantiske opgave jonglerer hun med samtidig med at en tøsefornærmet mand forsøger at give hende dårlig samvittighed for at presse hende til en intimitet han forlængst har mistet retten til. Samværd mellem gifte partnere med små børn er stortset alt andet end det fysiske og det faktum ser det ud til at Jesper virkelig har formået at negligere. Hvad i alverden skal konen ud at rejse for? Problemerne er der når hun kommer hjem igen for Jesper har ikke ændret sig! Hvis Jesper skal noget skal han med ekspresfart blive en mand hans kone kan respektere! Det betyder at han får en ide om omfanget af det arbejde hun udfører hver dag og påtager sig minimum halvdelen så hun har bare 5 min til at slappe af i de timer hun er vågen. Men lur mig om han overhovedet har energi til at knalde hvis han har påtaget sig blot halvdelen af hendes pligter. Det jeg vil sige er: Når en partner siger "du kan bare skride" så har man udspillet sin rolle - så er der ikke mere at komme efter for så er respekten væk. Så kan man 1: vælge at arbejde for at blive en person ens partner kan respektere igen eller man kan 2: give op og gå. Hvis man vælger nummer 1 og forsøger at blive en person der er respekt værdig, så starter man så langt væk fra soveværelset som muligt. Faktisk kan man passende starte med at rydde op i kælderen og alle skabene! Men at tro at "jeg elsker dig" og tilnærmelser og kæresteri er vejen frem når den grundlæggende respekt er gået fløjten, det er blot at grave hullet rigtig meget dybere meget meget hurtigt! Mvh g-lover 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8098 Skrevet 10. September, 2014 Hvis konen skal have lyst igen vil jeg kraftigt anbefale at Jesper ikke forsøger at tage styringen i sengen men derimod bliver sig sit ansvar bevidst omkring alle andre aspekter i deres forhold. En partner der siger "du kan bare skride" er desperat ensom. Hun er alene i det forhold. Hvorfor skal hun respektere en mand der har efterladt hende helt alene i forholdet med 3 små børn? Hvad er der tilbage at respektere når man er gift med en mand der blamerer sit ægteskab på et forum for købesex? Se lige på de indlæg Jesper har skrevet. Hvad skulle en kvinde finde sexet ved en mand der i den grad påtager sig offerrollen og som i så høj grad svigter sin rolle som mand og ægtemand. Jeg har personligt meget ondt af Jespers kone. 3 små børn er et sissyfos arbejde. Hun har huset, job ect. Den gigantiske opgave jonglerer hun med samtidig med at en tøsefornærmet mand forsøger at give hende dårlig samvittighed for at presse hende til en intimitet han forlængst har mistet retten til. Samværd mellem gifte partnere med små børn er stortset alt andet end det fysiske og det faktum ser det ud til at Jesper virkelig har formået at negligere. Hvad i alverden skal konen ud at rejse for? Problemerne er der når hun kommer hjem igen for Jesper har ikke ændret sig! Hvis Jesper skal noget skal han med ekspresfart blive en mand hans kone kan respektere! Det betyder at han får en ide om omfanget af det arbejde hun udfører hver dag og påtager sig minimum halvdelen så hun har bare 5 min til at slappe af i de timer hun er vågen. Men lur mig om han overhovedet har energi til at knalde hvis han har påtaget sig blot halvdelen af hendes pligter. Det jeg vil sige er: Når en partner siger "du kan bare skride" så har man udspillet sin rolle - så er der ikke mere at komme efter for så er respekten væk. Så kan man 1: vælge at arbejde for at blive en person ens partner kan respektere igen eller man kan 2: give op og gå. Hvis man vælger nummer 1 og forsøger at blive en person der er respekt værdig, så starter man så langt væk fra soveværelset som muligt. Faktisk kan man passende starte med at rydde op i kælderen og alle skabene! Men at tro at "jeg elsker dig" og tilnærmelser og kæresteri er vejen frem når den grundlæggende respekt er gået fløjten, det er blot at grave hullet rigtig meget dybere meget meget hurtigt! Mvh g-lover Nu mener jeg ikke at du ud fra Jespers indlæg kan konkludere at han "har efterladt hende helt alene i forholdet med 3 små børn", og jeg antager at hun heller ikke er klar over at han skriver herinde. Du kan heller ikke bare antage at hun står alene med hus, børn osv.. Men vi er helt enige om at hun skal kunne respektere ham, for at det skal lykkes, og for at hun kan det, skal han kunne respektere sig selv. Men jeg er af den opfattelse at hvis man mener at det er vigtigere at der er ryddet op i kælderen end at man har et velfungerende sexliv i sit parforhold, så har man noget galt i prioriteterne. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
g-lover 242 Skrevet 10. September, 2014 Nu mener jeg ikke at du ud fra Jespers indlæg kan konkludere at han "har efterladt hende helt alene i forholdet med 3 små børn", og jeg antager at hun heller ikke er klar over at han skriver herinde. Du kan heller ikke bare antage at hun står alene med hus, børn osv.. Men vi er helt enige om at hun skal kunne respektere ham, for at det skal lykkes, og for at hun kan det, skal han kunne respektere sig selv. Men jeg er af den opfattelse at hvis man mener at det er vigtigere at der er ryddet op i kælderen end at man har et velfungerende sexliv i sit parforhold, så har man noget galt i prioriteterne. Jo det kan jeg for Jespers udlægning af hans deltagelse i hjemmet er: "jeg synes da jeg hjælper." I betragtning af hvor meget arbejde der reelt er tale om, så ville formuleringen se helt anderledes ud hvis han havde halvdelen af byrden. Dertil kommer at hun har sagt han bare kan skride. Det er en meget ensom kvinde der siger den slags. Man bliver ikke så ensom i et forhold med mindre ens partner har efterladt en med alt det hårde! De to ting alene er rigeligt til at den antagelse holder. Så er der Jespers person. Hvem kan respektere en mand der blamerer sit ægteskab på den måde? Jeg vil tro du har ret i at hun ikke ved det, for jeg vil ligeledes tro at de fleste kvinder med et minimum af selvrespekt ville printe en fyreseddel på gråt papir hvis deres ægtemand svinede dem til og klagede over dem på den måde. Anonymitet eller ej. Hvordan kan hun nogensinde respektere en mand der har talt om hende på den måde til vildt fremmede ? Hvis man mener at sex uden for ægteskabet er utroskab, hvilken form for bedrag er det så når man ligefrem bagtaler sin kone med en overskrift om hvor kedelig hun er. Hvis denne tråd er blot en minimal indikator for hvordan Jesper er som mand og som ægtemand, så vil jeg mene at antagelsen fra før nærmest lyser i neon nu. Mht din sidste sætning var det en allegori. At man bør løse de fundamentale problemer og fjerne skeletterne i skabet inden man tror at der er basis for sexuelt nærvær. Bortset fra at oprydningen i kælderen er noget man aldrig når og derfor er en evig stressfaktor som kunne hjælpe på humøret hvis den forsvandt. så var det ment som en illustration af at man ikke løser problemer ved at symtom-behandle men ved at fjerne årsagen. Som jeg læser Jespers indlæg, så er en af de fundamentale årsager til at han nu er i sex-underskud at han har negligeret sin kone, sit ansvar og har udviklet sig til et offer som er svær/umulig at have grundlæggende respekt for i deres forhold! Mvh g-lover Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8098 Skrevet 10. September, 2014 Eller også så er konens prioriteter skredet fuldstændig, hvor et velfungerende kærlighedsliv er røget MEGET langt ned på listen. Der er desværre rigtig mange kvinder der føler at det er vigtigere at de får signaleret overskud, perfekt hus" og "perfekt mor" til omverden, end at der rent faktisk er harmoni i kærlighedslivet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
g-lover 242 Skrevet 10. September, 2014 Eller også så er konens prioriteter skredet fuldstændig, hvor et velfungerende kærlighedsliv er røget MEGET langt ned på listen. Der er desværre rigtig mange kvinder der føler at det er vigtigere at de får signaleret overskud, perfekt hus" og "perfekt mor" til omverden, end at der rent faktisk er harmoni i kærlighedslivet. Det har du fuldstændig ret i. Men hvis man har 3 børn i den værst tænkelige alder (2-9) og gerne vil bo i noget der ikke ligner et bombekrater eller ligner et galehus, så vil et kærlighedsliv ryge meget langt ned på listen når man samtidig har et almindeligt job. For det tager urimelig meget tid at være mor først, husmor/kollega som det næste så hverdagen overhovedet kan hænge sammen og hustru og sexkilling som det 3. Hvis der skal være den mindste ræson i hverdagen er fordelingen mor, husmor+kollega, hustru nødt til at være prioriteringen. Så er "perfekt" meget langt fra det man opnår og kampen for bare at nå halvvejs er mere end de fleste kan klare alene. Stressfaktoren alene over det man ikke når som man føler man burde nå er nok til at give de fleste kvinder pip. Hvilket vi mænd har en sørgelig mangel på forståelse for! Forskellen er bare at de par der virkelig er fælles om tingene, og hvor manden forstår betydningen af ovenstående prioritering, de har som regel også det kærlighedsliv du omtaler Mvh g-lover Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 10. September, 2014 Er konen ikke også utro over for Jesper, når hun pludselig benægter ham de præmisser som ægteskabet jo også blev etableret på? Det er da en ret stor indvirken at afvise sex med ægtefællen og så samtidig "kriminalisere" at han må få sex andre steder. Tror mange mænd gerne ville forblive tro, hvis kvinderne ellers slukkede fjernsynet og marabou æsken og spredte benene noget oftere?! Så skru ned for den dårlige samvittighed og knald et par frække og vådvillige kvinder! Så får konen da sin fred så længe. Men det er jo bare som at tisse i bukserne! Det bliver deres ægteskab ikke bedre af, men de kan måske udskyde skilsmissen et års tid. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8098 Skrevet 10. September, 2014 Det har du fuldstændig ret i. Men hvis man har 3 børn i den værst tænkelige alder (2-9) og gerne vil bo i noget der ikke ligner et bombekrater eller ligner et galehus, så vil et kærlighedsliv ryge meget langt ned på listen når man samtidig har et almindeligt job. For det tager urimelig meget tid at være mor først, husmor/kollega som det næste så hverdagen overhovedet kan hænge sammen og hustru og sexkilling som det 3. Hvis der skal være den mindste ræson i hverdagen er fordelingen mor, husmor+kollega, hustru nødt til at være prioriteringen. Så er "perfekt" meget langt fra det man opnår og kampen for bare at nå halvvejs er mere end de fleste kan klare alene. Stressfaktoren alene over det man ikke når som man føler man burde nå er nok til at give de fleste kvinder pip. Hvilket vi mænd har en sørgelig mangel på forståelse for! Forskellen er bare at de par der virkelig er fælles om tingene, og hvor manden forstår betydningen af ovenstående prioritering, de har som regel også det kærlighedsliv du omtaler Mvh g-lover Vi er ikke uenige om at man bør være fælles om tingene i et parforhold, jeg antager at Jesper allerede er der. Du rammer hovedet på sømmet når du skriver "Stressfaktoren alene over det man ikke når som man føler man burde nå er nok til at give de fleste kvinder pip" . Jeg tror at mange kvinder har et urealistisk forhold til "hvad man burde kunne nå". Problemet opstår når kvinden sætter "barren" så højt at det ikke kan lade sig gøre at komme over den og samtidig bevare et fornuftigt kærlighedsliv. Den nuværende generation af kvinder er ofte placeret lige midt imellem to stole, hvor de på den ene side føler at de skal prioritere job og karriere, og samtidig mener at de skal kunne leve op til den mor og husmor rolle som deres egne mødre repræsenterede. Det dobbelt ideal er nærmest umuligt at leve op til. De glemmer bare at ofte så var de mødre på nedsat tid/hjemmegående, og havde derfor ikke også karrieren at skulle tage hensyn til. Jesper bør sætte sig med sin kone og finde ud af hvordan de får indrettet deres liv så der er plads til kærlighedsliv, det vil muligvis inkludere at sænke standarden, en anden fordeling af opgaverne, betale sig fra nogle af opgaverne, gøre børnene mere selvhjulpne, osv..osv.. Men der er ingen tvivl om at hvis ikke der sker noget, så er de skilt inden der er gået et par år. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
g-lover 242 Skrevet 10. September, 2014 (edited) Det dobbelt ideal er nærmest umuligt at leve op til. De glemmer bare at ofte så var de mødre på nedsat tid/hjemmegående, og havde derfor ikke også karrieren at skulle tage hensyn til. Det er da ikke spor urealistisk eller umuligt hvis manden tager sin halvdel Derfor antager jeg at Jesper på ingen måde lever op til sin halvdel ud fra de ting han har skrevet indtil nu. Når man først er nået dertil hvor Jesper beskriver, er det at sætte sig ned og snakke om tingene som at pisse i bukserne, for det er næsten umuligt at rette op igen. Hot6 skriver at hun nægter ham den præmis som forholdet blev skabt på. Forholdet blev også skabt med en hverdag uden børn, en karriere der var et andet sted og 2 parter der var på et helt andet sted i deres liv. At forvente at sexlivet skal forblive stationært når verden og de mennesker der er i den forandres til noget helt andet er utopi når partnerne ikke følges ad og er sammen om den udvikling. At udtale at kvinderne skal slukke fjernsynet og sprede benene er direkte tåbeligt. Det antyder at de skulle gøre noget de virkelig ikke har lyst til. Sex med en part der ikke er villig er i bedste fald et overgreb når det sker som følge af trussel om fx skilsmisse og voldtægt hvis det sker via tvang. Når man har brugt en hel dag på at opfylde de krav jobbet har, børnene har og aftensmaden og ungernes madpakke til næste dag har, så har man som person ret til at kræve 5 min ro i hovedet. Så har man ikke lyst til at skulle opfylde nye krav og slet ikke fra en voksen der plager om noget der ville have været overskud til hvis man havde været fælles om tingene. Det dobbelte ideal er ikke svært at leve op til når man er 2. Men det er svært hvis man ikke har den dobbelte arbejdskraft som burde være en selvfølge. Mvh g-lover Redigeret 10. September, 2014 af g-lover 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8098 Skrevet 10. September, 2014 (edited) Det kan IKKE lade sig gøre at køre to karrierer hvis man samtidig mener at hjemmet skal køres på samme niveau som da der var en hjemmegående og en arbejdende forælder. Man er NØDT til at skrue ned for ambitionerne, halvfabrikata er OK ind imellem til aftensmaden, ungerne kan få penge med til at købe frokost i kantinen, der kan hyres en rengøringshjælp, osv..osv.. Det var præcis den måde vi fik det til at fungere på da vi havde små børn. Redigeret 10. September, 2014 af Bear 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 10. September, 2014 Men det er jo bare som at tisse i bukserne! Det bliver deres ægteskab ikke bedre af, men de kan måske udskyde skilsmissen et års tid. For nogen er det Bly, for andre ikke. Der er rigtig mange der lever på denne måde. Konen har nok en ide om, han lusker sig til noget andetsteds, men gør ikke så meget ud af det. En Kvinde der mister sexlysten efter hun har fået Yngel er på ingen måde et ukendt fænomen. Hun går fra at være Partner til at være mor. Fuldstændig anderledes prioriteringer og lyster. Nok en kontroversiel udtagelse. Men jeg mener sagtens de kan have det godt sammen af den grund. Det er jo for helvede bare et slag Fisse ikke andet. Manden får stillet sit behov, Kvinden slipper for at ligge krop til noget hun ikke har lyst til. Typisk har de ikke en aftale om det, men konen ønsker nok heller Familien ødelagt. Hun har nok en mistanke, men lever med det, kræver mere at ændre på situationen af hende. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Agent 007 415 Skrevet 10. September, 2014 Man må gøre op med sig selv hvad man vil. Jeg vil ikke råde efter hvad der skal gøres ud fra SÅ kort en beskrivelse, og så kun fra den ene side Men jeg kan fortælle at jeg selv har prøvet en masse. Lige fra tage flere opvaske og mere madlavning, over foreslå kroophold og småferier og direkte sagt hvad jeg ønskede og hvad jeg ikke ønskede. Kort og godt fortrød jeg i den sidste ende at jeg ikke var gået 10 år før! 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 10. September, 2014 (edited) Kommunikation kommunikation............er vel vejen frem vil det fleste sige. Det er jeg ganske enig i. Jamen hvorfor virker det så ikke altid ? Det skyldes vel ofte, at vi tager afsæt i, at modparten burde tænke og føle som en selv - Underforstået det er jo logik for perlehøns at når jeg føler således i en given situation, så burde du føle det samme, hvis rollerne byttede plads - Det er bare ikke tilfældet. Generelt set er mænd og kvinder ikke mere ens end to brikker i samme puslespil. Tager man G-lovers indlæg, som med lidt godt vilje sagtens kan tolkes som var de skrevet af en kvinde, og sammenligner dem med eksempelvis Bear, så vil det fremgå det tydeligt: "Ja der kommunikeres" men Nej "Parterne er slet ikke enige om at kunne få formuleret en fælles problemstilling". Bear er konkret løsningsorienteret ud fra en simpel problemstilling "Jeg ønsker sex - og hører kvinden sige, at hvis hun aflastes så er problemet løst". Sådan fungerede for de fleste mænd. Manden opfatter sikkert også samtalen ligeså banal og simpel, for det vil virke i alle andre situationer, hvor begge parter er mænd. G-lover skitsere med mange ord og lange udflugter adskillige problemstillinger, hvoraf sex-delen nok er den mindste af de mange. Blot for at nævne nogle: Manglende respekt og værdsættelse, Manglende deltagelse i praktiske gøremål, krydret med hvor svært det er som kvinde at få hjemmefront, arbejde, veninder, m.v. til at gå op i en højere enhed. Ydermere skal der også bruges ressourcer på at forholde sig til, at manden måske overvejer at bolle udenom, at skrive på en sexsite osv osv. Min erfaring er, at man ikke kan løse noget, hvis ens udgangspunktet for en samtale er som kort beskrevet ovenfor. Så jo, man kommunikere, men der findes ingen løsninger sålænge begge parter tror at det er deres problemstilling/problemstillinger der tales om. Den slags samtaler vil typisk bare hurtigt udvikle sig til et skænderi eller samtaler hvor begge parter dunker hinanden i hovedet og resultatet vil jo så nok bare føre til et brud, når man 20 gange har forsøgt at tale om "Problemet". Problemet er sat i "" for parterne har ikke evnet at få defineret en fælles problemstilling før man er gået i løsningsmode. Det lyder jo ganske simpelt - Næ det er faktisk vanvittigt svært, for typisk forudsætter det, at begge parter har lidt viden om, hvorledes det modsatte køn tænker, føler og løser og definere problemstillinger. G-lover og Bear - kan ligeså godt lade sig skille før de bliver kærester. Redigeret 10. September, 2014 af Bluejacket Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 10. September, 2014 I forlængelse af mit forrige indlæg, får jeg en ufattelig lyst til at skrive, at mange børneforhold går desværre i stykker, fordi kimen til bruddet allerede blev lagt, da begge parter glemte at få afstemt de vigtige ting før ungerne kom til verdenen. Jeg tænker blandt and på emner som: Fælles syn på børneopdragelse Hvor meget skal familielivet fylde kontra karriere Skal en af parterne gå på deltid e.lign. Hvordan fordeles opgaverne At få fastlagt et niveau som begge parter kan leve med, når der tales rengøring, børneaktiviteter, engagement i skole, sportsklubbers m.v. hvor unger færdes. Hvad gør vi når ungerne blive syge, har vi nogle aflastningsmuligheder osv Og nok ikke uvæsentligt Hvorledes får vi vores familieliv til at fungere på en måde, således at der også er noget der hedder "Voksentid" uden bleer, opvask, overarbejde og alle mulige andre "kærlighedsdræbere" Det er nok heller ikke helt uvæsentligt at dvæle lidt ved "Hvem er egentligt kompetente til at passe vores børn". Er det en god idé engang imellem at lade bedsteforældrene nyde deres børnebørn og opbygge bånd. Det burde måske ikke være nødvendigt at skrive, men faktum er at mange er for dårlige til at give slip på deres unger i et for både børn og voksne passende omfang. Jeg kan såmænd godt forstå, at det ofte efter en længere årrække ender med brud, hvis parternes konflikter stort set altid udspringer at noget der for længst burde have været afstemt, og af forhold for ingen af parterne reelt ønsker mere ligeværdige kompromisser. Men bort set fra det, så er børn fantastiske, og jeg elsker mine to dejlige drenge, og det skal ikke forstås som at det er ungernes skyld. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nye tider 7142 Skrevet 10. September, 2014 Fik lige en tanke...(det er forbudt at bruge: vi har børn sammen-kortet) Jesper, Hvis du nu var Gigolo, hvad har du så at tilbyde din kone? Hvis du nu ikke kendte din kone og du fik besøg af hende, eller om du vil, mødte hende, Hvordan ville du forføre hende? Du har i dine øjne, verdens smukkeste dejligste kvinde, hvordan vil du "hive" hende hjem? Jesper, alle dine konkurranter, alle andre mænd i verden, vil have hende, hvad vil du gøre for at hun vælger netop dig? Kære Kære Kære Cheri - - - for fanden hvor er det godt UDFORDRET af dig, - god pointe : Jesper, Hvis du nu var Gigolo, hvad har du så at tilbyde din kone? Hvis du nu ikke kendte din kone og du fik besøg af hende, eller om du vil, mødte hende, Hvordan ville du forføre hende? Du har i dine øjne, verdens smukkeste dejligste kvinde, hvordan vil du "hive" hende hjem? Jesper, alle dine konkurranter, alle andre mænd i verden, vil have hende, hvad vil du gøre for at hun vælger netop dig? Rigtig godt stof til eftertanke og efterfølgende handling, - for de mænd der stadig ser deres kone - parforhold/ægteskab - familie som noget af det mest værdifulde i deres liv. Mange hilsner Nyder livet Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8098 Skrevet 10. September, 2014 Apropos: http://ekstrabladet.dk/sex_og_samliv/sexperterne/article4970718.ece Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderligfyr Skrevet 10. September, 2014 Kommunikation kommunikation............er vel vejen frem vil det fleste sige. Det er jeg ganske enig i. Jamen hvorfor virker det så ikke altid ? Nu ikke altid kommunikation er vejen frem Nogle ting ønsker man ikke at vide….. Lad os antage Konen har glemt alt om hvad Sex er og der måske går månedvis imellem. Hun er formentlig klar over, det med sex er ret vigtig for mænd. Kan hun næsten ikke være i tvivl om, bliver jo råbt ud alle vegne. Når hun så tænker tilbage, hvornår havde vi egentlig sidst sex? Så skal alarmklokkene jo ringe ved hende, når Manden for 10 gang ligger op til sex og hun stadig lider af den pokkers hovedpine. Er hovedpinen reel??? eller lyver hun så vandet driver for at få fred?? jeg er nok tilbøjelig til at tro det sidste. Selvom hun ved det er en dum situation, starter hun ikke selv diskutionen... Hvad gør vi ved dette Manse? Jeg har sgu ikke lyst til sex, kan du leve med det? jeg kan ikke leve med du ser andre piger, så er det det du føler for så må vi skilles. Hvorfor holder Konen kommunikationen tilbage? fordi den ikke ønskes? tror jeg i nogle tilfælde i hvert fald. Hun ved hun har samlet benene, et bevist valg fra hendes side. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Sisse Skrevet 10. September, 2014 Blue. Må jeg ikke godt være gift med dig ---- Please 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 10. September, 2014 (edited) For nogen er det Bly, for andre ikke. Der er rigtig mange der lever på denne måde. Konen har nok en ide om, han lusker sig til noget andetsteds, men gør ikke så meget ud af det. En Kvinde der mister sexlysten efter hun har fået Yngel er på ingen måde et ukendt fænomen. Hun går fra at være Partner til at være mor. Fuldstændig anderledes prioriteringer og lyster. Nok en kontroversiel udtagelse. Men jeg mener sagtens de kan have det godt sammen af den grund. Det er jo for helvede bare et slag Fisse ikke andet. Manden får stillet sit behov, Kvinden slipper for at ligge krop til noget hun ikke har lyst til. Typisk har de ikke en aftale om det, men konen ønsker nok heller Familien ødelagt. Hun har nok en mistanke, men lever med det, kræver mere at ændre på situationen af hende. Jeg tillader mig at så tvivl ved at det er fordi konen synes at det er fedt at hendes mand knalder rundt med andre end hende og at han tror at hun er dum nok til ikke at regne ud hvad der forgår. Det er nok mindst lige så meget for husfredens skyld, som når han har sex med andre, i stedet for at blive skilt. Nu har jeg selv været hende der begyndte at skrige-græde at jeg ikke kunne mere og at han bare kunne finde en anden at have sex med. Jeg var bestemt alt andet en ligeglad med ham, men jeg følte mig utilstrækkelig, jeg havde brug for at blive set, hørt, rørt og krammet uden at det var lige med at jeg skulle tage hans pik i munden. Redigeret 10. September, 2014 af Bly Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 10. September, 2014 @Blue, man kan ikke planlægge livet eller ægteskabet. Ofte er det spontaniteten og kærligheden som er den styrende faktor i starten. Hvor mange har en ægteskabsaftale/kontrakt eller særeje kontrakt ? Det er simpelthen uromatisk. Problemet er at i starten er man fælles om alt... med tiden bliver man mere egoistisk hvis tingene begynder at gå skævt. Jeg synes partnerne mangler tålmodighed til at kommer igennem skærene... ægteskabsproblemer er ikke opfundet i går, vores forældre havde dem og deres forældre havde dem også osv... I dag er folk så stresset, egoistiske og tænker for meget på sig selv og sine behov. Folk bliver skilt for et god ord... og folk bliver ved med at gifte sig og tror på den store kærlighed, men glemmer at kærligheden/forholdet skal passes og plejes. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 10. September, 2014 Jeg tillader mig at så tvivl ved at det er fordi konen synes at det er fedt at hendes mand knalder rundt med andre end hende og at han tror at hun er dum nok til ikke at regne ud hvad der forgår. Det er nok mindst lige så meget for husfredens skyld, som når han har sex med andre, i stedet for at blive skilt. Nu har jeg selv været hende der begyndte at skrige-græde at jeg ikke kunne mere og at han bare kunne finde en anden at have sex med. Jeg var bestemt alt andet en ligeglad med ham, men jeg følte mig utilstrækkelig, jeg havde brug for at blive set, hørt, rørt og krammet uden at det var lige med at jeg skulle tage hans pik i munden. Nu er du et dårligt eksempel Bly! Du har jo lyst til sex, farer i Swingerklubber m.m. hvad jeg kan forstå. Der findes en del kvinder, der ikke ville ane hvad de skulle i en Swingerklub, pånær hvis de serverede en god kop kaffe. Kvinder der ikke kan få orgasme eksisterer også, som ikke er i specielt god kontakt med deres egen krop. Hvordan tror du de ser på tingene? nu har jeg fået familie og mænd er generelt meget dårlige til at forlade konen, så han bliver nok, selvom der bliver lukket for det varme. Hørte for noget tid siden en Kvinde udtale "nu er jeg blevet gravid, så gør det ikke noget jeg bliver fed" det var ordene. Lidt af en udmelding ikke? Hvis hun ikke har stor nydelse ved sex, tror du så Manden skal forvente hun vil det? nu er hun jo blevet Gravid Det bliver nok en ret krævende og lidt givende Kvinde overfor Manden. Nu er sex jo ikke det eneste i et forhold/familie, det kunne jo sagtens hænde sig, Manden elskede hende og nød familielivet trods de åbenlyse mangler. Der er bare det der lille problem. Mænd tænker på sex hver 9 sekund…. er han tilfredsstillet så NO PROBLEMMO men går der lang tid imellem HUUUUHHHH så bliver det altså et problem. Et stort problem. Jeg har svært ved at se et problem i han bliver tilfredsstillet andet sted, hvis hun som beskrevet ikke har lysten. Ja konen accepterer det for husfredens skyld. Hun ved jo godt inderst inde, at Mænd ikke kan leve uden sex. Men derfor kan de sagtens have det godt sammen alligevel. Der er bare lige det der, vi ikke snakker om. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg