Hop til indhold
Louie De Palma

Hvor fed er du i forhold til resten af verden? Kun for fitness nørder.

Recommended Posts

BBC har lavet en grafik, der sammenligner højde, alder, køn og vægt rundt omkring i alverdens lande.

http://www.bbc.com/news/health-18770328

Og når man så skriver sine data ind, foreslår den, hvilket land det er mest sandsynligt, at man kommer fra.

Det er ikke særligt sjov, hvis den foreslår at man kommer fra Mikronesien eller Tonga. De er åbenbart ustyrligt fede derude i Stillehavet. Men er det modsatte tilfældet, kan det jo styrke ens selvtillid hos en midaldrende mand som mig.

Jeg træner en del, først og fremmest for at sove ordentligt om natten, men at være nogenlunde slank og pæn tager jeg gerne med i den forbindelse. Og her i sommervarmen har man jo ikke lyst til at spise så meget - så træning, lavt kalorieindtag og vædsketab ved træning kan få ens BMI til at synke temmelig dybt! I dag røg den ned på 68,8 kg. hvilket svarer til, at jeg skulle leve i Bangladesh. Ellers svinger mit nationale tilhørsforhold normalt mellem Nepal og Eritrea.

Men Bangladesh er det nederste trin på verdensranglisten. Så jeg spiste en ekstra stor portion flødeis her til aften, for efter Bangladesh ... er der jo ingenting.

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

BBC har lavet en grafik, der sammenligner højde, alder, køn og vægt rundt omkring i alverdens lande.

http://www.bbc.com/news/health-18770328

Og når man så skriver sine data ind, foreslår den, hvilket land det er mest sandsynligt, at man kommer fra.

Det er ikke særligt sjov, hvis den foreslår at man kommer fra Mikronesien eller Tonga. De er åbenbart ustyrligt fede derude i Stillehavet. Men er det modsatte tilfældet, kan det jo styrke ens selvtillid hos en midaldrende mand som mig.

Jeg træner en del, først og fremmest for at sove ordentligt om natten, men at være nogenlunde slank og pæn tager jeg gerne med i den forbindelse. Og her i sommervarmen har man jo ikke lyst til at spise så meget - så træning, lavt kalorieindtag og vædsketab ved træning kan få ens BMI til at synke temmelig dybt! I dag røg den ned på 68,8 kg. hvilket svarer til, at jeg skulle leve i Bangladesh. Ellers svinger mit nationale tilhørsforhold normalt mellem Nepal og Eritrea.

Men Bangladesh er det nederste trin på verdensranglisten. Så jeg spiste en ekstra stor portion flødeis her til aften, for efter Bangladesh ... er der jo ingenting.

 

Jeg tror bare, jeg holder mund med, hvor jeg havnede på listen :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

 

Det er ikke særligt sjov, hvis den foreslår at man kommer fra Mikronesien eller Tonga.

 

syntes heller ikke Kroatien er sjovt   :cool:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nå, jeg passer åbenbart til Laos. Det passer vist ikke helt, men det er vel ok.

I aften må jeg nok hellere snuppe bajer og en pose chips, for at opgradere lidt.  :-P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Rwanda eller Nepal, så jag kan också äta upp mig. Men jag har alltid varit smal och fysiskt aktiv. Någorlunda frekventa besök hos olika GP uppmuntrar mig vidare att ytterligare hålla kroppen i trim med joggning, cykling, vandring, simning och en del styrketräning. Jag tror att det var du, Louie, som fällde samma kommentar i en annan tråd, och då kände jag igen mig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Sniper123

Mauritanien - hmm. Der bliver lidt langt på arbejde - hjemmearbejdsplads måske. Da jeg startede min karrierre som købekunde "var mit tilhørsforhold Cuba" - så det er ikke kun tegnedrengen der er blevet slanket :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har en BMI på 21 og kommer pludselig fra Bangladesh, så kan der vist godt blive plads til en kage mere ;-)

Der er altid plads til en kage mere :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg sad og tænkte lidt over det på FKK-klubberne for nyligt. Der var pølser og ribbenssteg osv. som tyskerne spiste - og så var der salat med tunfisk, som pigerne og jeg spiste. Pigerne på FKK har en vis disciplin med kalorieindtag. Jeg prøvede også mest muligt at holde mig til salaterne, men et par gange blev det for kedeligt. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg sad og tænkte lidt over det på FKK-klubberne for nyligt. Der var pølser og ribbenssteg osv. som tyskerne spiste - og så var der salat med tunfisk, som pigerne og jeg spiste. Pigerne på FKK har en vis disciplin med kalorieindtag. Jeg prøvede også mest muligt at holde mig til salaterne, men et par gange blev det for kedeligt. 

 

Jeg spiser en blanding af kødretter samt grønsager, det feder ikke men giver nok energi til at knalde i flere timer :D

dog spiser jeg ikke meget pølser :P

 

Jeg drikker meget vand, softdrinks og en øl i ny og næ, suppleret med en cappuccino, hvis jeg skal være ekstra frist :D

 

Jeg synes nu at flere piger spiser usundt og maden er nok kedelig for dem hvis menu ikke ændres meget i klubberne. Nogle piger bestiller take away.

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...