Hop til indhold
Guest stump

Bliv som de lokale: Køb kærlighed, glem "regnfrakken", kør med sprit i blodet...

Recommended Posts

Guest stump
Hejsa. Jeg har lavet en artikel om de farer der er ved at slå sig ned i "købte" lande i Asien. Alt har sin pris. Og få har lyst til at lytte til gode rådd. Men her har du så chansen for et indblik. 

DBH Stump

Bliv som de lokale: Køb kærlighed, glem "regnfrakken", kør med sprit i blodet...

Noget af det første der sker efter ankomsten, måske tager det nogle måneder, er at han dropper den dyre hjelm. Tjek de annoncer og FaceBook grupper for udlændinge der findes i Asien, og du vil masser af annoncer hvor udlændinge forsøger at sælge deres dyrt indkøbte styrthjelm. Lidt underligt i grunden. 80 % af udlændinge der er i Asien, og kører på egen, eller lejet MC, dyrker nemlig den næsten utænkelige disciplin i Danmark, kaldet spritkørsel. Så hjelmen indkøbt i DK, er faktisk mere nødvendig, end nogensinde før.

(De fleste af de danskere som har boet i Thailand eller Cambodja i længere tid, kender fem seks venner eller bekendte, som er blevet tryllet om til grøntsager på to ben i en kørestol, eller som er blevet dræbt via spritkørsel uden styrthjelm). Hvem sagde paradoks?)

Næsten store spring over mod at blive som de lokale, er at danskere, og andre udlændinge, dropper "regnfrakken. Eller forsøger at betale sig fra at bruge samme. En dansker i et ansvarsfuldt job i Asien, udtalte en gang flg.: "Kondomer er kun for tøsedrenge. Jeg har ikke brugt et kondom i 15 år".

Redigeret af stump

Del dette indlæg

Link til indlæg

Bliv endelig ved Stump

Det kan godt være nogle føler sig stødt på manchetterne, anser dig for at skrive ensidigt og unuanceret, samt bebrejder dig for det.

Men så længe alt det som du skriver om, fylder så meget i helheds-billedet af hvad det kan indebære at forpligtige sig i forhold eller ægteskab derude, hvorom du skriver, ja så mener jeg ikke at du kan skrive for meget om det, til skræk og advarsel for alle.

For verden er fyldt med mænd der hjemme opsøger omsorgen hos de piger, købt direkte og indirekte, og eller rejser helt derud efter samme.

Budskabet må være at, hvis du ser dig selv i spejlet, du erkender din alder, du længes måske fordi kun de piger tilbyder dig det du søger, du måske oplever ikke at kunne score og opnå uden at betale for det, ja så bør du og vi bevidst holde os til kun at betale det vi vil, for det som vi kan få så længe at hun på din/vores præmis leverer, uden at det koster os mere end vi vil betale.

Husk at mange piger derude skriver med flere, og modtager penge fra flere bag din ryg, så står den lige pludselig på krav om køb af jord, en bar et hus etc, og vil hun smutte fordi du ikke vil, så lad hende smutte.

Der er 1000 piger derude for hver der dropper dig fordi de ikke kan malke dig, så find en ny i stedet, red din økonomi og bevar dit helbred.

Alle dem der så ikke kan genkende dette billede i deres egen relation, tillykke med det, men budskabet er ikke til jer, men til alle os andre for at det ikke skal gå os som det er gået så mange andre.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest stump

Rejse tror mere en bitter mand leverer næring til dine fantasier. Jeg skypede med en indoneser og vi mødtes dernede. Dejlig pige der overnattede hos mig på hotellet i 2 uger. Hvad fik hun. Hun spiste med når jeg spiste, hun fik en boggave på 300 kr og så inviterede jeg familien 10 personer på middag til 800 kr. De beværtede også mig efter deres evner. Desværre efterlod jeg hende med en del forventninger og dem har hun stadig et år efter. Vi holder kontakten og hun fik da også en mindre julegave. Ikke særlig dyr. Men hun er heller ikke en bar pige, ingen mand behøver at vælge en barpige i Asien, det er bare dovenskab og manglende forberedelse.

Ja, bogholder. Her er hvad du skrev, og slettede igen. Hvem er den bitre mand, du skriver om? Nederst i min seneste blog skriver jeg, at artiklen er inspireret af artiklen "Go Local", offentliggjort af Stickmanweekly.com

Det jeg har skrevet er ikke en oversat kopi, men det jeg har lavet, er inspireret af Stickman, som jeg stort set ikke er uenig med i dette tilfælde.

Det jeg har lavet blog om, er prostituerede, og daske og andre udenlandske mænd, som adopterer de forkerte ting fra thai, og den øvrig asiatiske kultur. Du nævner så som bevis på bitterhed og forkerte oplysninger en sag, hvor du har skrevet med, mødt, og givet en indonesisk kvinde falske forhåbninger. I er stadig i kontakt, så hun håber stadig. :???: . Jeg er helt sikker på at du er en dygtig dreng. Og godt for dig at gaven du gav hende ikke kostede ret meget. Du skulle jo nødig betale for meget for erotisk samvær.

Hvilken religion tilhørte hun? Hvis hun er muslim, er hun bestemt ikke en almindelig kvinde. Indonesiske muslimer, og de kristne med, går bare ikke i seng med hvem som helst. Hun har som du skriver forventet noget til gengæld. Ellers havde hun formentlig aldrig brugt tid eller krop på dig. Samme med familien.

Til sidst, en gentagelse. Artiklen handler om prostituerede i Thailand, Cambodja, og det øvrige Asien. Plus at den handler om hvad der sker med danske og andre udenlandske mænd, som tager til Indonesien.

For halvandet år siden skrev jeg en låge til en julekalender på Thaioaser. Desværre kan jeg ikke huske detaljerne så jeg kan finde den. Men... Jeg kender personligt til den sag og en mere, hvor danske mænd i Indonesien ikke var ret smarte. Ikke så smart som du, kære Bogholder.

Den ene var om en dansk videnskabsmand i en særlig branche, som der er meget brug for i Indonesien. han tog sin familie med, dansk hustru og tre børn. De flyttede ind i en dyr villa, betalt af en multinational koncern. Villaen var enorm, og de skulle have barnepige og stuepige. Børnene gik på International skole i Jakarta, men det hele blev afbrudt efter ca fire mdr. Den meget dygtige videnskabsmand havde gjort stuepigen gravid. Jeg så aldrig ofrene, men mødte den dygtige mand, som blev meget rig på det han lavede i det job som udsendt. Jeg har set den tidligere stuepige, og deres den gang lille baby, og hvis de ellers lever endnu, bor de i Danmark.

Det andet eksempel var en fyr, som lovede at gifte sig med en indonesisk kvinde, som boede hos ham i Jakarta det år eller mere, han var udstationeret. Han glemte at fortælle, at han var gift. Da han fortalte at han droppede hende, skrev hun ham en regning. Kvinden mente at hun i følge hendes kultur havde behandlet hende som en prostitueret. Hun havde skrevet alle deres samlejer ned i kalenderen. Og hun trykkede på alle de alarmknapper hun kunne finde. Og fyren, den gifte mand, løgneren og begrageren i dobbelt forstand, kom til at betale for mindst et års samlejer, til luksusluder priser.

Sådan kan det gå. Tror du at han blev en bitter mand, Bogholder? :-|

Og hvad med din billige samlejepartner i Indonesien? Tror du også at hun er bitter? Hun har i hvert fald tabt ansigt overfor alle som kender til Jeres korte forhold.

Held og lykke med dit næste billige projekt. :cool:

Redigeret af stump

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Et års sex afregnet til luksusluder priser, FØJ FOR DEN, sateme da godt det ikke var en Dansk Pige han havde valgt  :D  :D  :D  :D  :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest stump

Bliv endelig ved Stump

Det kan godt være nogle føler sig stødt på manchetterne, anser dig for at skrive ensidigt og unuanceret, samt bebrejder dig for det.

Men så længe alt det som du skriver om, fylder så meget i helheds-billedet af hvad det kan indebære at forpligtige sig i forhold eller ægteskab derude, hvorom du skriver, ja så mener jeg ikke at du kan skrive for meget om det, til skræk og advarsel for alle.

For verden er fyldt med mænd der hjemme opsøger omsorgen hos de piger, købt direkte og indirekte, og eller rejser helt derud efter samme.

Budskabet må være at, hvis du ser dig selv i spejlet, du erkender din alder, du længes måske fordi kun de piger tilbyder dig det du søger, du måske oplever ikke at kunne score og opnå uden at betale for det, ja så bør du og vi bevidst holde os til kun at betale det vi vil, for det som vi kan få så længe at hun på din/vores præmis leverer, uden at det koster os mere end vi vil betale.

Husk at mange piger derude skriver med flere, og modtager penge fra flere bag din ryg, så står den lige pludselig på krav om køb af jord, en bar et hus etc, og vil hun smutte fordi du ikke vil, så lad hende smutte.

Der er 1000 piger derude for hver der dropper dig fordi de ikke kan malke dig, så find en ny i stedet, red din økonomi og bevar dit helbred.

Alle dem der så ikke kan genkende dette billede i deres egen relation, tillykke med det, men budskabet er ikke til jer, men til alle os andre for at det ikke skal gå os som det er gået så mange andre.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Mens jeg venter på en reaktion fra "Bogholderen", vil jeg da gerne takke dig, Rejse, for dit indlæg. 

Kender du den med, at en fyr tæver sin kæreste udenfor doskiteket eller danserestauranten? Hvis en fremmed mand bryder ind, og knalder til den voldelige kæreste, så bliver den kæreste der lige har fået tærsk af s i n kæreste tosset på den som har forsøgt at hjælpe hende.

Jeg sammenligner det lidt den den skæbne mine indlæg specielt om Asien og mixede forhold med en dansk mand og en asiiatisk kæreste. Den danske mand, læser af mine indput, bliver stiktosset, ikke fordi jeg tæver ham, men fordi jeg direkte eller indirekte punkterer hans drømmeballoner.

Når en fyr, som det skete i sidste eller forrige uge, her på EG erklærede at hans thai kæreste eller kone er det sødeste søde. Så er det det han vil bekræftes i.

Hvis jeg vil følge min forstand, ud fra den viden jeg har om emnet, ville jeg svare: Ja- hun er det sødeste søde indtil videre.

Hvide løgne,  utrolig tålmodighed, og pres fra familien hjemme i landsbyen, alt det v i l den forelskede danske mand simpelthen ikke høre om.

Sådan er det bare.

Jeg møder mindst hver uge vestlige mænd, som er flyttet fra Thailand. Mindst hveranden har efterladt landbrugsjord, huse, biler, osv, alt sammen i den sødeste søde thai prostitueredes navn.

Min bedste ven her, har en såkaldt kæreste i en landsby i Thailand. Da han tog til Thailand for at rejse til sit hjemland, kom hun ikke en gang ned for at sige farvel til ham i Bangkok.  Det på trods af at han bliver ved med at sende penge til hende af alverdens grunde.

Når jeg forsigtigt prøver at pejle ham ind på ret kurs, siger han noget i denne stil:

"Ja men du har ikke set hende. Bare vent til du ser hende. Jeg smiler lidt, og holder kæft. Hvis jeg ville miste ham som ven, skal jeg bare sige:

"Nej. jeg har ikke set hende, men jeg ved hvad hun gør mod dig. Det er nok for mig?" Og for at det ikke skal være løgn, taler han endda om at han gerne vil have et barn med hende. han er ca 58, lever for lånte penge, der er ingen pension fra hans hjemland, osv osv.

Hvis jeg skrev den historie som en blog, ville folk beskylde mig for at være negativ, eller som Bogholderen vist nok gjorde, indirekte kaldte mig en bitter mand. Sådan er det bare, men Rejse, jeg skal nok fortsætte. :-P

Redigeret af stump

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderligfyr

Verdenen er nu lidt mere nuanceret :-)

Kære Stump, nu skal du ikke læse efterfølgelge som jeg mener det er forkert hvad du skriver eller jeg mener du skal stoppe med dine tråde om emnet! Men du får det til at fremstå som, sådan er det i alle tilfælde. Det er en fejl. Qua min profession er jeg i kontakt med mange forskellige mennesker. Også Dansk/Asiatiske par, hvor de lever lykkelig sammen også efter de "7 års prøvetid" hvor Kvinden egentlig kunne smutte. Har børn sammen og hygger sig sammen virker glade og tilfredse selv efter 15-20 års samvær. Nuvel der ryger nok en slat penge til familien, men man må formode at beløbet er noget de er blevet enige om. 

Men uha der er mange Mænd der brænder nallerne, i de fleste tilfælde selvforskyldt. (ligesom din ven når det brasser sammen) Det er nu ikke kun ved Asiatiske kvinder. Nok mere "eksotiske kvinder" generelt. I denne verden betyder rigdom meget mere end her i Skandinavien…. jeg vil næsten fristes til at sige rigdom kan være en hæmsko her pga Janteloven (dog kun næsten)

De hvide løgne florerer meget i den eksotiske verden og man fortæller gerne lidt historier for at komme til sit mål. Men det florerer da også her, tag f.eks lille Eroguide, mon dog nogle af de små historier ikke er hvide løgne? ja ja vi bruger det nok i mindre grad, men er ikke ukendt med det :-)

Kærlighed kan vises/ ønskes vises på flere måder. 2 af disse måder, er gennem materialistiske gaver/ting eller gennem varme/ kærtegn og lignende. Typisk er man ikke så firkantet, man kun ønsker f.eks materielle ting, men hun har oftest en præference.

Når en "rig" Vesterlænding kommer til den Eksotiske verden, så virker han jo som magnet på de "materielle" piger. Og de har store forventninger til vesterlændingens økonomi. Når en 55 årig mænd falder for en godte på 25 som er en materiel Girl…. ja så er chancen for at det går galt jo meget stor. Her er det jo også hans ansvar lige og zoome ud og kigge på hvad man har med at gøre. Starter man ud med at sige nej til nogle af hendes pengeforespørgsler hvad så?? er der lidt dybde i det.

Men som sagt… mænd finder altså også den søde, kærlige, varme Asiatiske kvinde som ikke spørger efter penge hele tiden og meget gerne vil tosomheden have en tryg familie og generelt nyde livet sammen. Chancen for succes stiger, hvis manden kigger i spejlet og ser hvem der står der og bagefter forelsker sig i en lignede kvinde.

Del dette indlæg

Link til indlæg

I har begge ret. Der er heldigvis altid undtagelser, men der er godt nok mange som bliver røvrrendt i Asien. Det er altid problematisk at forenene to kulturer. Kender en del til det faktisk men vil ikke gå mere ind i det grundet mit ønske om diskresion her på sitet. At der skal sendes penge hjem til hjemlandet er en selvfølge både for Asien og Afrika. Det vigtige er her, at kvinden har sit eget arbejde og selvstændighed og bidrager til den fælles husholdning sammen med sin danske mand. Når der skal sendes penge hjem gør hun det med sine egne midler og manden kan så selv smide lidt i en gang imellem. Fælles børn er et andet positivt tegn. Thailand er et minefeldt og hvis der skal være tale om et reelt forhold er det godt med en form for gensidig lighed såsom social og uddannelsesmæssig status. To unge studerende som bliver forelskede hvor hun fx er Asiat og fyren vesterlænding virker langt mere reelt end en gammel knark med en purung Thai kæreste osv. Men den slags økonomniske bånd er jo ikke nyt og er også kendt i en lang række andre kulturer. Manden bør dog være sig bevist om, at det primært er hans position og økonomiske styrke som er årsagen til den purunge kvindes gunst. En ældgammel historie om den velhavende midaldrende mand med den unge kone/elskerinde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest stump

Verdenen er nu lidt mere nuanceret :smile:

Kære Stump, nu skal du ikke læse efterfølgelge som jeg mener det er forkert hvad du skriver eller jeg mener du skal stoppe med dine tråde om emnet! Men du får det til at fremstå som, sådan er det i alle tilfælde. Det er en fejl. Qua min profession er jeg i kontakt med mange forskellige mennesker. Også Dansk/Asiatiske par, hvor de lever lykkelig sammen også efter de "7 års prøvetid" hvor Kvinden egentlig kunne smutte. Har børn sammen og hygger sig sammen virker glade og tilfredse selv efter 15-20 års samvær. Nuvel der ryger nok en slat penge til familien, men man må formode at beløbet er noget de er blevet enige om. 

Men uha der er mange Mænd der brænder nallerne, i de fleste tilfælde selvforskyldt. (ligesom din ven når det brasser sammen) Det er nu ikke kun ved Asiatiske kvinder. Nok mere "eksotiske kvinder" generelt. I denne verden betyder rigdom meget mere end her i Skandinavien…. jeg vil næsten fristes til at sige rigdom kan være en hæmsko her pga Janteloven (dog kun næsten)

De hvide løgne florerer meget i den eksotiske verden og man fortæller gerne lidt historier for at komme til sit mål. Men det florerer da også her, tag f.eks lille Eroguide, mon dog nogle af de små historier ikke er hvide løgne? ja ja vi bruger det nok i mindre grad, men er ikke ukendt med det :smile:

Kærlighed kan vises/ ønskes vises på flere måder. 2 af disse måder, er gennem materialistiske gaver/ting eller gennem varme/ kærtegn og lignende. Typisk er man ikke så firkantet, man kun ønsker f.eks materielle ting, men hun har oftest en præference.

Når en "rig" Vesterlænding kommer til den Eksotiske verden, så virker han jo som magnet på de "materielle" piger. Og de har store forventninger til vesterlændingens økonomi. Når en 55 årig mænd falder for en godte på 25 som er en materiel Girl…. ja så er chancen for at det går galt jo meget stor. Her er det jo også hans ansvar lige og zoome ud og kigge på hvad man har med at gøre. Starter man ud med at sige nej til nogle af hendes pengeforespørgsler hvad så?? er der lidt dybde i det.

Men som sagt… mænd finder altså også den søde, kærlige, varme Asiatiske kvinde som ikke spørger efter penge hele tiden og meget gerne vil tosomheden have en tryg familie og generelt nyde livet sammen. Chancen for succes stiger, hvis manden kigger i spejlet og ser hvem der står der og bagefter forelsker sig i en lignede kvinde.

Hej Liderlig Fyr. Og godt at høre fra dig. Og selvfølgelig har du ret i at nogle forhold kører længe. Hvor mange tror du selv, kører der ud af til sølvbryllup, og hvis de gør, hvad betyder det så.

En af de mest succesfyldte danskere i Asien har været gift i godt 35 år, har har helt positivt 3 holdte elskerinder!!! Jeg har kendt ham godt over mere end 20 år, og har været gæst, ikke til et bunkeselskab, men som eneste inviterede gæst i alle herlighederne. Villa, tempereret vinlokale, de har ikke ret mange kældre i bangkok p gr a vandstanden,

Der er et fænomen, som danskere har meget svært ved at forstå. Det er tidsforløb og den forandring, den ubalance som opstår, ikke altid, men meget ofte. Jeg har tidligere diskuteret det med bl a Bananas. Asiater, ikke mindst thailændere, har en enorm tålmodighed. Jeg gentager lige den bemærkning, jeg selv overhørte i Pattaya: Luderen som erklærede i en dansk restaurant, hvor hendes veninde var med en dansk fyr, at hun skulle på arbejde i, jeg tror at det var 8  år. Det hun mente med arbejde, var at hun skulle giftes med en fyr, han var stort set tre gange så tug, og tre gange så gammel som hans Thai brud. Han var fra Zürich eller Geneve, eller der i nærheden. Og hun havde regnet ud, at 8 år med den fyr, så var hun og de  :grin: 40 han giftede sig med, sikret resten af livet, hvis fatter i landsbyen, eller luderen selv, ikke spillede alle pengene op. Hvis hun var heldig, døde han ret hurtigt, så jobbet varede kortere tid. Underforstået, hjem med guldet, og videre i jagten på den næste.

Jeg tænker også på den ubalance der sker, når eller hvis parret holder så længe, at de sammen flytter tilbage til det hus manden oftest har betalt, for at få nogle lykkelige år sammen. Husk at thaikvinder ofte er 20 til  30 år yngre end deres sponsorer. I det alt er solgt i DK, og de sætter fod på thai jord, har den danske mand fået en ny kone. Huset er i hendes navn, familien er der som flertal, den danske mand er totaltdebuterende minoritet  :grin: Det er en helt ny rollefordeling i langt de fleste tilfælde.

"Sådan er min super søde thaikone ikke", vil de fleste danske mænd råbe mens parret er i DK. Lad dem råbe. De er ikke kontaktbare. Og dem jeg vil have fat i, som Rejse som flot skrev det, er de som er på vej mod mulige katastrofer.

Det jeg skriver her over, er simpelthen virkelighed. Hvis folk ikke vil tro det, så lad dem dog stege i eget fedt.

De små blogs jeg skriver nu og da, bygger på virkelige historier. Jeg vil ikke skrive at du må hugge min venstre hånd af, hvis det ikke passer, men det gør det. Jeg har omskrevet, så jeg ikke udleverer folk direkte, men de passer.

En af de seneste sager jeg har skrevet om, fyren der tog sin hustru og tre børn med til Indonesien, knaldede barnepigen eller stuepigen gravid, og hustruen og børnene, teenagere, tog hjem til DK, den passer. Hvis vi mødes over en øl en dag, kan jeg holde et foredrag om hvordan jeg mødte den fyr, mødte han lille 38 kg indoneser, osv. der er meget mere i historien end jeg har fortalt her. Men det vil måske afsløre manden. Og det er som skrevet ikke det jeg vil.

De hvide løgne, som du kommer ind på, er ofte sorte som kul. Et eksempel.

OG DET ER SANDT. JEG VAR DER, GAV RÅD; og så hvad der skete.

Her kommer den: Jeg kom til en af mine sædvanlige barer for et par øl, jeg er ikke en af dem der hænger i timevis i barerne, og for mig er et par bajere simpelthen hvad der skrives: 2 øl.

En ualmindelig sympatisk englænder stod ved baren i den ledige ende, jeg kom for at snakke. Vi sludrede, og på en eller anden måde kom vi ind på utroskab og løgne. En ægtemand kan sagten gå hjemme i landsbyen og have tålmodighed. Pengene lander jo hver måned.

Jeg siger så til ham, at en af de måder kan kan afsløre at hans thaikone er ham utro, eller fylder ham med løgn er, at hvis det altid er den samme fyr der henter dem i lufthavnen. Altid den samme som sørger for transport, ja den samme som stort set mandsopdækker dem, men de er i Thailand. Ofte er den mand to tre år ældre end udlændingens thaikone.

Den mandsopdækker er med mindst 80% sandsynlighed hendes rigtige mand, eller i bedste fald hendes kæreste. Og hun sender kam penge når hun kan. Og når det er muligt, tager de to thailændere en tur i kanen.

Da jeg fortalte englænderen historien, blev han ligbleg. Jeg gentager lige: han blev blev som et lig der er et par dage gammelt. Hun slugte sin whisky og cocacola, bad sin "thaikone" om at afregne, og så var de væk. Oops. Det var faktisk ikke meningen at gøre manden fortræd.

Et andet eksempel. En thakvinde kom til DK med en sexturist, danskere som havde fundet hende, eller omvendt, var glad for hende, hun havde ingen børn, alt var som det skulle være. Når tiden var til det, skulle de begge have deres første barn.

Oops (2) Ved et selskab går der kludder i parrets virkelighed. En dansk mand, som ikke ved bedre, spørger førstnævnte fyr, hvornår de skal have hans thaikone, to børn til DK. Da børnene kom til DK, vidste de ikke hvem det var der tog i mod dem. De genkendte ikke deres egen mor. Negative folk som mig vil måske påstå, at den eneste grund til at de kom, trods al, var to fede børnecheck.

Til sidst, noget af det jeg ikke har fået så meget med i mine blogs er, h v o r dumme svin danske og andre udenlandske mænd kan være.

Jeg har set ting, danske mænd har lavet overfor deres kvinder, som hvis jeg skrev det her, ville jeg blive "slagtet" endnu mere end det sker nu  :grin:

Til aller sidst: jeg har tænkt på at skrive en dagbog, eller ugen der gik blog, men er stoppet mid i alle forsøgene. I vil simpelthen ikke tro på det jeg skriver.

Og husk lige den danske multi dollar millionær jeg skrev om i toppen, som jeg kender personligt, og som har en kone, den som fødte hans børn, plus tre holdte unge kvinder. På thai kaldes de Mia Noi, Minor Wife på engelsk.

Er der mere som er uklart, så spørg.  :grin:

DBH Stump

Til aller aller sidst: Min erfaring med danske eller udenlandske mænd her ude, fastboende eller på ferie, næsten alle boller udenom. Og mange af dem har faste damer, bruger drive inn moteller midt i Bangkok, hvor gardiner trækkes for, så ingen kan se danskerens eller andres biler og nummerplader. Utroskab er en enorm industri blandt de udsendte vesterlandske mænd, og korttidsbesøgene. Vil i have en procent på utroskaberne? Ok et sted mellem 80% og måske lidt højt 95% af alle vesterlændinge, ministre, ambassadører, osv osv, ja men det gør det bare.

Redigeret af stump

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderligfyr

Mændene er ofte nogle drukmåse, den vinkel er god at få på :-)

Som du vist forstod, så ville jeg bare gøre opmærksom på noget også går godt! Ved du også godt.

Men meget går skidt eller meget skidt! Derfor er dine advarsler rigtig gode, har jeg også nævnt før. Jeg synes bare det kom til at lyde for ensporet derfor mit indlæg

Til forskel fra andre ser jeg dig ikke som en bitter mand, jo måske lidt, men hvis jeg sad derude og dagligt omgåes med alle disse mænd der brænder nallerne ville jeg reagere på samme måde! Advare advare og advare det er vel en menneskelig god egenskab, i hvert fald bedre en at lukke øjnene og se alle der har brændt nallerne bagefter

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej Stump.

Jeg synes eddermannerme du kommer med nogle syrede indlæg.

Nu har jeg læst mange af dine indlæg, og det slår mig gang på gang, at du fuldstændig ignorerer det faktum, at der er rigtig mange danskere som lever i et lykkeligt parforhold med deres thailandske koner.

Jeg omgås privat rundt regnet 50 dansk / thai par, hvoraf vel 80% af damerne har et helt almindeligt arbejde, 5% på barsel og 15% studerer. (orv manner, der er slet ingen ubeskæftiget eller prostituerede i denne gruppe)

For nogle af damernes vedkommende bliver der sendt en skilling hjem til mor og far, hvilket jeg personligt synes er en fin gestus (men slet ikke de exorbitante beløb der fables om)

Der er også nogle der sender børnene på universitetet. (det koster ca. 2.000,- pr måned incl. alt)

Jeg kan garantere dig, at damerne ved godt at deres fremtid ligger i DK, og at der ikke kommer nogen og hjælper dem, når de bliver gamle. Der skal spares op til pensionen.

Må indrømme at jeg sidder og dunker mit hoved ned i bordet, når du på baggrund af dine helt private undersøgelser (i barerne?) kan tillade dig at konkludere, at alle thaipiger gift med en farang, forsørger hele landsbyen derhjemme.

Når man ønsker at lave den slags undersøgelser, skal man sørge for at finde noget ordentligt statistisk baggrundsmateriale. Du kunne jo passende sende et brev til de mange tusinde par som lever i DK, og stille dine spørgsmål, som så kan indgå i din undersøgelse.

Ellers kan det jo nemt se ud som om du har din helt egen agenda i denne tråd.

Det minder mig lidt om de politikere, der stædigt fastholder at glædespiger er nogle handlede stakler, uanset det aldrig er bevist, samt at glædespigerne sådan set heller ikke er enige.

Når grammofonen har kørt i samme rille over et længere stykke tid, så bliver man altså lidt træt. Kan vi ikke snart smide en ny plade på?

Redigeret af Arne Diller

Del dette indlæg

Link til indlæg
Stump,
Du ved at jeg ved at der findes mange rigtigt dumme og naive mænd der lader sig udnyttes. Og jeg ryster nogle gange på mig gamle hoved når jeg hør nogle af historierne bare indenfor midt lille territorium her hjemme. Men om jeg nogen gang skulle sige noget: "Men sådan kan hun vel ikke gøre? De penge kan hun vel ikke tage imod?" ved jag hvad svaret med 100 procents sikkerhed bliver: "Hvorfor ikke? Hvis det er det han vil."
Og jeg må indrømme at jeg også lidt kan beundre den der holdning at enhver måtte tage ansvar for sit. "Ham om det".

Du ved også at jeg ved at nogle av de mere alvarlige pengebekymmer nogle af thaipigerne har heroppe, stammer fra fuldstændigt hovedløse eventyr på Casino. Når man pludseligt sidder med en gæld på en halv million danske kroner, bliver man måske lidt kynisk i forhold til mænden.

Men når det er sagt: Thailandske kvinder der ikke har det der gigantiske pengebehov; kvinder som måske ikke en gang stammer fra det thailandske barliv - hvorfor kan de ikke få chancen at blive betragtede som almindelige mennesker der bare søger et bedre live heroppe? Og hvorfor kan deres mænd absolut ikke få betragtes som almindelige mænd der har både hoved og pengepung nogenlunde i behold? 

Og når så det også er spurgt, så vil jeg gerne tilføje: Af alle de mænd jeg kender til, der er blevet luret på penge, og i nogle tilfælden på hele sine liv med hus, bil og børn - så har ingen, zero nul og none, været sammen med en kvinde fra Asien. Det er almindelige - i nogle fald dumme og naive - mænd der ikke kunne forestille sig at få sådant et blow i baghovedet fra sin søde skandinaviske kone.

Og når det er sagt, skal jeg måske til sidst tilføje: Af de kvinder jeg kender der er blevet mishandlede af sine mænd, har ikke nogen været gift med muslimer. Den slags findes der rigtigt mange skandinaviske mænd som klarer fint helt uden religion.

B ( en af de tre værste fedterøvene på EG)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest stump

@ Bananas, Arne Diller, Liderlig Fyr, og Havnebumsen, m. fl..

Tak for Jeres indlæg. Mit kendskab til thai-danske forhold i Danmark, er meget begrænset. Derfor er Bananas indlæg hvor han blandt andet nævner thaierne ludomani, en gave til denne tråd. Da jeg ankom til Thailand for mange år siden, boede jeg i et lille resort. I fritiden sad thaikærester og thaiere som boede i nogle små værelser, ofte fire i hver, nede i baghaven, og spillede domino. De først ord jeg lærte på thai, var tallene, ikke 1, 2, 3, eller 4, men Nyng Loy, song loy, sam loy, osv. Oversat betyder et 100 (Bath), to hundrede, tre hundrede, osv. 100 Bath er nu ca 3 US$

Jeg samler ikke mine historier op på barer som de barer vi kender som pigebarer. De enkelte artikler/ blogs jeg skriver, er om folk jeg kender, eller som nogle af mine meget gode venner kender. Og om noget jeg ser lige foran mig. Jeg har nogle meget meget barske historier med kødøkser, og lignende involveret, som jeg holder min kæft med, for man vil kunne genkende danskeren for nemt. Den slags kan jeg ikke omskrive, så fyren bliver ukendelig.

Når jeg skriver disse blog, er hvert eneste ord sandt, i omskrevet form. Fyren er måske ikke skrothandler i Thy, men laver noget helt andet et andet sted i Danmark. Men alle detaljerne, begivenhederne i de blogs, er sande, eller så sande som de kan blive. Nogle af historierne har jeg fra ofret selv. Eksempelvis ham der blev stenet ud af sit eget hus.

Noget af det, som jeg synes i kunne blive bedre til, er at se, at jeg ikke generalisere. Jeg kan glemme et "ofte" et "tit" osv nu og da, men generelt bruger jeg ord som ofte og tit hele tiden når jeg diskuterer brede emner.

I mener at jeg skal skrive positive historier. Mit problem er, trods mit enorme netværk i Asien, at der er meget få langtids varende og positive historier her ude.

Og de positive forhold jeg kender, som varer år ud, og år ind, er oftest ikke som normale danske forhold, Den danske ægtemand opfører sig ofte som ægte thaimænd. De boller til højre og venstre, og thaikonen holder ofte kæft, eller laver ballade, og "glemmer" så, indtil en vakker dag, hvor han får betalt tilbage. Jeg har endnu ikke læst om udenlandske mænd som har fået skåret pikken af, men det er ikke usædvanligt at det sker i thaiforhold. Thailandske læger er verdens dygtigste til at sætte "den" på igen. Men, men, men, kvinderne er blevet klogere. Efter de har skåret dimsen af den fordrukne og utro mand, smider de stumpen ud til hundene. Så er dommen for livstid som pikløs sikret.

Jeg har tænkt meget på det med de positive forhold her ude. Der er ét par i Bangkok, som jeg har kendt og mødt mange gange. De er sammen, hun er meget dygtig og en vigtig del af deres forretning. Jeg tror ikke at hun forventer at hendes mand holder sig på måtten. Godt nok, for hvis hun gjorde det, ville hun blive skuffet.

Jeg kender et andet forhold, de har også været sammen i mange mange år, har flere børn sammen, hvad der sker hjemme bag deres dør ved jeg ikke, men den danske fyr tager nogle enorme ture ind i mellem, hans økonomi er fin, så nogle gange er den store madras på diverse hoteller faktisk for lille. Det kan, ofte :grin: være et problem at placere et halvt kvindefodboldhold i én dobbeltseng, når sponsoren også selv skal være der.

Så er der en ret kendt fyr i et af de større sexceentre. De har også været sammen længe. Men igen er det på thai facon, den danske mand, som ofte er lige på kanten i tilværelsen, og som har diverse visitkort fra politichefer, generaler osv med i sin tegnbog som beskyttelse, ja de har været sammen længe. Er de lykkelige sammen? Jeg ved det ikke. Men hvis familien i landsbyen bliver vedligeholdt, er det sikkert godt nok.

Så er der den historie jeg har skrevet, var overskriften "En glad mand i Udon Thani"? jeg kender dem stadig, skrev mails med danskeren i sidste måned, det er stensikkert et lykkeligt par, i hvert fald set udefra. Og de tager begge, lige fra deres inderste hjertekamre, sig af hendes familie. Dennes risfarm er over 10 12 år ændret til en mønsterfarm, men der er også et fundament at bygge på. Alle danskerens svogre og svigerinder klarer sig godt, og forældrene har det godt sammen. De drikker mig bekendt ikke, de har ikke spillegæld, ingen af danskerens svigerinder er mig bekendt blevet voldtaget af faderen eller en onkel eller en fætter.

Igen til ham som skrev at jeg samler mine historier op i en bar. Nix. De jeg skriver bygger på et laaaangt liv i bl. a. Thailand, og et hverdag hvor jeg kommer meget tæt på folk. Jeg vil ikke uddybe det nærmere, men mindst to her på EG kender min baggrund.

Til sidst om mit kendskab til dansk thai forhold i DK. Jeg kender mest til det fra folk jeg møder når de er her ude på ferie, eller når jeg læser diverse dk/thai fora. Det er saftige sager, der kommer på bordet.

Da vi havde en for mig en af de mest traumatiske diskussioner her på EG, om "Hvide Løgne", tjekkede jeg de omtalte DK/thai fora for "løgnehistorier. Jeg husker ikke om jeg brugte nogle af dem, jeg tror det faktisk ikke.

OG: PS! Verdens måske største thaifora, ThaiVisa har lige netop i dag en tråd om hvordan Budhisme og løgn finder ud af det med hinanden. Tråden er pt kun få timer gammel, men der er allerede flere bekræftelser på, at jeg havde ret i tråden om hvide løgne. Det er en del af deres kultur, og bruges bl. a. til at save face, undgå at tabe ansigt. Men bruges også i mere kyniske sammenhænge. Thaipigerne og deres brødre vokser op med hvide/ sorte løgne fra de kan forstå thai. Og nej, det er ikke som i Danmark, hvor vi også bruger hvide løgne. Det er måske "1000" gange værre.

Måske skulle jeg skrive en bred blog om hvide løgne i Asien, det ene land er ikke bedre end de andet her ude.

God uge til alle.

Stump

OOPS! Jeg glemte spritkørsek, som næsten ikke er diskuteret i denne tråd. jeg har ikke tal på, hvor mange retskafne danskere, som har forsøgt at sætte sig op på deres MC, og falde ned på den anden side. Op igen. Prøve igen. Rekorden som jeg husker det, set med mine egne øjne, er seks gange, syvende gang blev han siddende, og kørte eller racede op ad gaden.

Der var en sag for et år siden, hvor en svensker slog sig selv, og en mindreårig prostitueret (17 år) ihjel udenfor Pattaya. Jeg mener at historien er på Thaioaser.

Mit bud er at 90% af de udlændinge, danskere inkluderet, som har eget køretøj, MC eller bil, kører spritkørsel dagligt eller flere gange pr uge.

Over de sidste 5 år, er syv af mine venner eller bekendte blevet slået ihjel via spritkørsel. Og min bedste, absolut bedste ven her ude, kørte spritkørsel på sin gamle cykel, og brækkede et kraveben, bøjede nogle ribben, og brækkede eller for en slem forstuvnin Det er kun min tankeg af sin venstre arm. Tre år efter faldet, han var så fuld at han ramte asfalten som en død gris, har han stadig problemer med den arm. Fyren som jeg sætter meget højt, selv om vi er meget forskellige, lærte dog af uheldet. Han lader cyklen stå der hjemme, hvis der er den mindste risiko for at han bliver "bombet" med alkohol.

En anden historie jeg har skrevet om spritkørsel, var en tysker som skar genvej omkring et hjørne i Pattaya. Han var PÅVIRKET af noget de kalder alkohol, og måske lidt gemyse. Da han var næsten færdig med sin genvej rundt om et hjørne, ramte han et far til fire, og ægtemand til hans kone. Han var på vej på arbejde. Smask. Desværre var det tyskeren som overlevede. Undskyld hvis jeg nu igen bliver negativ. :cool:

Redigeret af stump

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...