Hop til indhold
Gæst

Forelskelse

Recommended Posts

Gæst

Jeg kan ikke lade være med at dels smile og fundere lidt over hvad man typisk kan høre fra kvinder, når de med stor entusiasme fortæller hvad de kan forelske sig i, og hvad de bestemt ikke kan forelske sig i.

 

På mig lyder det typisk som noget designer love, hvor man typisk starter med at fortælle at den fysiske udstråling stort set intet betyder men gode talegaver, intelligens osv gør dem våde i trussen og sætter hjertet i brand.

 

Nogen gange kan det så undre mig, at de har så pokkers svært ved at finde en kæreste, hvis det med gode egenskaber skulle betyde alt. Faktum er jo, at størstedelen af alle mænd er rimelige intelligente, er gode ved dyr, er til at stole på, kan være fortrolige, ikke har det store behov for at lyve og de såmænd også godt føre en samtale bla bla.... Ok, gruppen skrumpler måske en smule når Jasmin-pigen ønsker en mand der kan tale hende ør i skalden i 2 timer, men jeg kender nu mange mænd der sagtens kan tale mere end to timer.

 

Nu er jeg en lavpraktisk mand, så jeg tænker at det man jagter, det er vel også det der fylder vildt meget i et nyforelsket pars samvær.

 

Det er så her at jeg føler mig som Palle alene i verdenen når jeg tænker på hvad jeg/vi gjorde alle de gange hvor jeg har været forelsket.  Egentligt betragter jeg mig som en rimelig intelligent herre, med en passende viden og gode talegaver, ok moral osv. Det er vel ikke så ringe endda, og jeg tror såmænd også at mine tidligere kærester har sagt noget om, at de søgte den slags kvaliteter.

 

Jamen hvad lavede vi så egentligt da hjerterne bankede helt vildt ?

 

Umiddelbart kan jeg ikke komme i tanke om, at de nød min intelligens, nok nærmere kvaliteter der næppe er linket direkte op på min intelligens og "kloge" ord.  Ok så. mon ikke vi hurtigt blive enige om, at omdrejningspunktet i forelskelsen fasen er erotik, kønt samvær og almindelig nysgerrige samtaler om ens liv, fortid, ønsker til fremtid osv. Alt dette fordre næppe dybe intelligente evner.

 

Jamen der kommer jo så også en fase efterfølgende. Enig hvad laver vi så med vores kærester ? Ja, det erotiske omdrejningspunkt er forhåbentligt ikke forsvundet, selvom det typisk bliver lidt nedtonet.

 

For ikke at skrive en længere doktor afhandling, er jeg så virkelig den eneste der vil beskrive det dejlige samvær med ord som: Kærlighed, erotik, hygge, humor, glæder, m..v  -  For mig kan det hele nok samles i et ord livsglæde - man beriger hinandens liv med livsglæde.

 

Skal jeg være lidt grov, så fordre det sku ikke en længere varende uddannelse eller en intelligens der berettiger en til at føle sig ret mere end almindelig "smådum". Til gengæld fordre det nok noget der er svært ikke at gøre til noget fysisk. I mit univers er det fysiske ikke begrænset til om kvinden ligner en model, men derimod alt lige fra stemme, smil, måden hun ler på, går på, viser sine forskellige sindsstemninger på osv osv. Vi taler aura, kemi og andre frække ord. Dertil kommer vel så også noget om, hvordan føltes de fælles oplevelse så, når man tænker på minderne.

 

 Og så er det bare jeg igen tænker "Hvad fanden har det egentligt med den typiske liste kvinder har liggende i skuffen med etiketten "Den perfekte drømmepris" at gøre ???

 

Jeg vil sku vove den påstand at kærlighed handler om stort set alt anden end om intelligens, samt at X-faktoren stadig ikke lader sig beskrive andet end sådant noget defust som jeg lige har forsøgt mig med.

 

Afslutningsvis vil jeg så godt købe nogen af listerne, hvis disse listers formål ændres til noget i stil med.

 

1) Jeg ønsker at beskytte min sårbar

2) Jeg ønsker et liv med en bestemt social status

3) Mine lister handler ikke om hvad jeg kan blive forelske i, men mere om at få en hverdag til at kunne fungere. Jeg kan med andre ord forelske mig i personer der slet ikke ligner manden på listen, men så vælger jeg blot at undertrykke mine følelser og takke nej

 

Er det helt i hegnet ?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Selv bliver jeg forelsket fordi jeg bliver det. Og først når forelskelsen begynder at plane ud, så kommer de vikelige kraven. Og kompromisserne. Så bliver det vigtigere hvis jeg kan give hende det hun har brug for, uden at give op mig selv. Og vice versa.

 

Jeg prøvede at skrive noget om dette i Jasmine's streng, men gider ikke gentage mig. Ånden var i hvert fald, at drømmeprinsen/prinsessen formentlig ikke er hvad du vi have, kun noget der passer i fantasien.

 

Når push comes to shove, vil man ikke blive fascineret i endeløse dage, men få tingen til at fungere på samme gang som man når at give af hele sit hjerte, og få af nogen andens.

Jeg tror på kedelighed og ømhed i skøn forening, selv om jeg ikke endnu mestrer kombinationen.

 

B

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hey Blue ven. 

 

Meget interessant emne/indlæg du her bringer. Og ikke mindst et dejligt debat oplæg. Og ja Blue, jeg kan også godt undre mig, både på mig selv og ja på andres vegne. Hvorfor har jeg ikke selv en kæreste, er det den måde, jeg agere på, ser ud, ja alle de ting, der kan være en del af mindre selvtillids kvalerKrise. Eller nå ja måske søger, jeg det ikke lige nu. Har da, bestemt tænkt over, hvordan pigen skal være. jeg søger måske bare nogle pige veninder, der på nogen måder, kan give mig andre ting end mænd kan.

 

Ja Blue, kan sagtens skrive under på, at vi mænd sagtens, kan snakke 2 - 5 - 7 timer i telefon.  :-P Kan også sagtens skrive under på, jeg bestemt heller ikke tror, du vil have ret meget svært i at finde din drømmekvinde, eller nuvel den pige du vil dele livet med Blue.

 

Det er jo en af livets største følelse, du her beder os om, at tænke over,og ja det prøver jeg, så at svare på udfra min egen situation. Dét der, kan gør kærligheden så eftertragtet for mig. Er, at vi alle herinde på Eroguide kan relatere til den.

Alle herinde kan tale om den. Men vi er sjældent enige om, hvad kærligheden betyder for andre :-P  Vi tænker og forbinder ofte kærlighed med noget godt. Noget der gør os glade, stolte nå vi viser kærligheden frem, og ikke mindst med at blive elsket for den person man er, uden forbehold, uden fordømmelse, bare respekt for hinandens små fejl og mangler. Dem vil der altid være. Tror ikke på den drømme fyr pige findes der ikke har fel og mangler. Der skal nok være noget. Men smider man den person væk på grund af petitesser nej vel. 

 

Kærligheden følelsen står for mig som det højest opnåelig glæde jeg kunne få, at en anden person siger, jeg elsker dig. (ja min mor siger det tit, men det gælder ikke her)  :-P

Jeg synes det er pudsig, at des mindre jeg har har Kærlighedfølelsen, desto mere eftertragtet bliver den for mig.Men det er ikke kun dem, der ikke har den, der søger kærligheden.

Jeg tror sku på Blue, at Alle gerne vil have kærlighed, at føle. og tror aldrig man kan aldrig få nok ej, heller af følelsen at modtage og give. Jeg har aldrig mødt nogen endnu der siger; nej, tak jeg skal ikke have mere kærlighed i dag, jeg har fået rigeligt. Nogen mennesker rejser efter kærligheden ja søger efter den alle steder hele deres liv Uden nogensinde, at finde hvad de søger. Andre har den lige for næsen, men kan ikke se den. Fordi man, har sky klapper på. Ja, det værste er jo når man ikke får gengældt ens kærlighed overfor en anden. Den modsatte part bliver skuffet, vred, ked af det, Og der står man med håret i poskassen. Det er så ikke en dejlig ting, at stå i.

 

Vi, skal selvfølgelig ikke bare finde kærligheden, for kærlighedens skyld. Nogle mennesker prøver måske, at finde den kærligheds type deres forældre havde. Altså skændes de meget og sagde undskyld, bringer man måske det selv med i sit kærlighedsliv, ja eller, vold, misbrug og andre kedelige ting. Der er der nogen der søger ubevidst disse ting. Men de er vokset op i disse ting og det er så den kultur de bringer med sig.

 

Nu har, jeg selv været opvokset i en kærlig, ærlig, homogent familie. Ja nogen ville sige små kedelig familie. Men ja det tror jeg også jeg ville bringe ind i mit parforhold. Jeg er som sagt selv lidt små kedelig.  :-P  Jeg er ikke den person der bare spiller en rolle, eller snakker pigerne efter munden, Men ja det,kunne være en grund til pigerne ikke ser min vej.  :-P Men så lad det være det. Se de overraskelser, som en sød kærligheds erklæring i madpakken, eller komme med blomster, ja eller forkæle pigen med andre ting, det ved jeg. Jeg kan. Det var en af de dyder min egen far tryllede med. Til stor glæde for min mor. Den type håber, jeg at jeg, kan leve op til i et kærligheds forhold.

 

Blue takker for du fik mig til, at tænke over min egen situation. Dejligt, at se det på skrift. Og husk Blue forbliv den person og gode ven du er for mange. Og håber den kvinde der får dig, vil værdsætte dig. Som den person du er. 

 

Hygge og ha en fantastisk dag i kærlighedens tegn. Du får en kærlig tanke herfra.

 

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Voksen...

Jeg tror jeg forstår hvad du mener. Men "listerne" er som jeg forstår dem helt regulære. Og som du selv skriver, hvem er ikke go mod dyr, kan sætte pris på en tur i skoven, kan li at tale om livet osv osv. Så det burde jo være lige ud landevejen at mødes. Hvad det ikke er.

Fordi - det skal være med den rigtige, af alle dem med de samme egenskaber. En af dem, der giver dig lyst til at fortælle om dig selv. En du oprigtigt gider lytte til.

Vi er alle sammen forskellige, men samtidigt, så ualmindeligt ens. Uanset uddannelse, begavelse, alder og baggrund føler vi de samme ting. Ønsker det samme. I forskellig forklædning ja, men dybest set det samme. Men af alle de "ens" er der kun nogle som får vores mund på gled. Gør os ærlige. Dem forelsker vi os måske i. Hvis ellers alt det andet vraggods af værdier som opvækst osv belaster os hver især med kan acceptere vedkommende. Den sidste udfordring kan pigerne herinde nok snakke med om, kunne jeg forestille mig.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tror også der er en del selviscenesættelse i de her "krav" til drømme-partneren: "se mig - jeg er åh så fantastisk, at mindre ikke kan gøre det" - jeg tror ganske simpelthen ikke på at den rigtige forelskelse er afhængig af at man kan krydse minimum et givent antal punkter af på en liste ift en potentiel partner.

 

Hvis man kan det synes jeg faktisk det er sørgeligt - og man skulle måske overveje at åbne sit sind for omverdenen og ( undskyld sproget) få hovedet ud af sin egen røv.

 

Jeg er kommet frem til at det eneste "krav" der er for at jeg kan forelske mig er at pigen er sjov, og en jeg kan grine og pjatte sammen med, og som ikke er bange for at gøre fjollede ting og blive lidt til grin... Alt andet er vist til forhandling :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros

Jeg er enig med Montezi.

Man kan sætte krav op, forventninger og alt muligt. I alle andre sammenhænge skrives der op og ned om ordet kemi. Hvis kemien ikke er der, bliver besøget ikke godt osv osv osv.

Det er da sådan, i hvert fald for mig, at man "klikker helt vildt godt" med nogle mennesker. Så kan de have egenskaber som man måske/måske ikke synes helt vildt godt om eller mangle egenskaber, men det betyder altså mindre.

Jeg ryster på hovedet af, alt det der skrives fra et par singelpersoner om at så skal drømmepartneren være sådan og sådan og sådan, og er personen ikke det, så kan det hele være ligemeget, så vil jeg hellere leve og dø uden kærligheden. Mon ikke derfor de er singel.

Gå dog ud op med et åbent sind overfor andre som Montezi skriver, se hvad det bringer og om kærligheden kan blomstrer, i stedet for at tænke på hvor fantastisk man selv synes man er.

Vi kan da alle opsætte et idealbillede af drømmepartneren, men hvad er chancen for at det bliver realiseret 100 % og kærligheden kan blomstrer selvom partneren måske har andre egenskaber end det man hjemme i lommebogen havde noteret personen skulle have eller mangler et par stykker.

De piger jeg har haft som kærester, har da været meget forskellige, haft forskellige egenskaber, men derfor har jeg da elsket dem alligevel, og respekteret dem for den de var. Mennesker er forskellige, og man kan have nok så mange forventninger til ens partner, men hvis man ikke tør gå på kompromis og blive udfordret på disse forventninger ikke mindst, men hellere vil leve uden kærligheden så, så går man i min verden glip af rigtig meget.

Det er da ualmindeligt dejligt at være forelsket, at lære et andet menneske at kende, at dele oplevelser med hinanden, at opleve kærligheden. Jeg begriber ikke at man ikke under sig selv det, men afskærer sig fra det hele, hvis ikke partneren opfylder 24 krav først. Det kan da godt være at et krav er at partneren skulle kunne snakke et øre af, men egenskaber som anstændig moral, næstekærlighed, humor, respekt for andre tæller på et helt andet niveau end lige det krav i min verden, og sådanne egenskaber finder man først ud af om partneren har hvis man giver forholdet en chance, men heldigvis besidder de fleste sådanne egenskaber som Blue og andre er inde på.

Redigeret af Aros

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Sisse

hmmm jeg ved nu ikke.. syntes sgu aldrig rigtig mine forelskelser kommer særlig belejligt. den sidste -- hændte få dage før jeg blev færdig med min første uddannelse - ung og fuld af eventyrlyst. jeg havde fået job i udlandet og stod foran en helt ny verden med muligheder og eventyr. også ramlede jeg sammen med en mand - langt ældre end jeg. med bonus pakke og hele gøjemøget -- og en uge efter stod jeg i fakta i en lille by i midtjylland - ny uddannet - havde sagt jobbet op før jeg overhovedet var rejst ud. med to bæreposer i den ene hånd og hans to unger i den anden... syntes ikke der er særlig meget planlægning over det.. ikke mange tjek punkter på listen der blev vinget af.. men det er blevet til 10 fantastiske år..  

 

jeg tror egentlig ikke kvinder er helt så forskællige i forhold til mænd.. i har sgu lige så mange krav som vi har.. og 9 ud af 10 gange lever det bare ikke op til forventningerne.. men så er det den 10 gang at det hele pludselig ramler - min erfaring er at det oftes er når det er mest ubelejligt og man ikke lige havde troet man var åben overfor det..

 

jeg kan se det er samme billede med mine veninder.. når den er der- så er den der.. så er det ligemeget om de skal knokle røven ud af bukserne for at hjælpe ham igennem en uddannelse. eller projekt livet skal lykkeds. og jeg sidder sommetider og tænker - fuuuuck hvad ser hun dog i den dovne stodder..

 

men når det rammer.. så vælter hele pisset og man føler ikke man kan få luft ved mindre han sidder lige ved siden af...

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er kommet frem til at det eneste "krav" der er for at jeg kan forelske mig er at pigen er sjov, og en jeg kan grine og pjatte sammen med, og som ikke er bange for at gøre fjollede ting og blive lidt til grin... Alt andet er vist til forhandling :)

 

 

Jeg vil lige tilføje at hun skal elske sex og se nogenlunde godt ud :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

For mig er det helt enkelt; elsk dig selv ( ikke for hvad du præstere, udsendende, tjener om året osv, men for den du er i dit hjerte...) og du vil i gennem din karma ( kropssprog) udstråle det og dermed tiltrække det og dem der er og føler som du... Man får hvad man giver!!! Giver du overfladiskhed, egoisme, falskhed Jaaa så det vel logisk... Giver / er du kærlig, ægte, ærlig, tør være i dig selv, uselvisk, Jaaa så er det vel også logik... Smil.

For mig er det indre guldet. At jeg også synes et par pæne overarme er lækre osv er jo en biting i helheden, de kan jo trænes sf...

Kærlighed er, at dele sit indre,( glæde, sorg, sjov, vrede , dybe følelser osv ), at dele, at give plads til forskelligheden, at kunne sætte sig selv i baggrunden, at være i ægte tosomhed, ikke at gå på kompromis med sig selv, at forblive ægte og i kærlighed både med sig selv og hinanden... Kærlighed er at sætte hinanden fri og dermed " kun" bruge det vigtige og ægte i relationen til hinanden...

Knus i sommervarmen til jer. Line

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Smuk Enlig Mor

Jeg kan ikke lade være med at dels smile og fundere lidt over hvad man typisk kan høre fra kvinder, når de med stor entusiasme fortæller hvad de kan forelske sig i, og hvad de bestemt ikke kan forelske sig i.

 

På mig lyder det typisk som noget designer love, hvor man typisk starter med at fortælle at den fysiske udstråling stort set intet betyder men gode talegaver, intelligens osv gør dem våde i trussen og sætter hjertet i brand.

 

Nogen gange kan det så undre mig, at de har så pokkers svært ved at finde en kæreste, hvis det med gode egenskaber skulle betyde alt. Faktum er jo, at størstedelen af alle mænd er rimelige intelligente, er gode ved dyr, er til at stole på, kan være fortrolige, ikke har det store behov for at lyve og de såmænd også godt føre en samtale bla bla.... Ok, gruppen skrumpler måske en smule når Jasmin-pigen ønsker en mand der kan tale hende ør i skalden i 2 timer, men jeg kender nu mange mænd der sagtens kan tale mere end to timer.

 

Nu er jeg en lavpraktisk mand, så jeg tænker at det man jagter, det er vel også det der fylder vildt meget i et nyforelsket pars samvær.

 

Det er så her at jeg føler mig som Palle alene i verdenen når jeg tænker på hvad jeg/vi gjorde alle de gange hvor jeg har været forelsket.  Egentligt betragter jeg mig som en rimelig intelligent herre, med en passende viden og gode talegaver, ok moral osv. Det er vel ikke så ringe endda, og jeg tror såmænd også at mine tidligere kærester har sagt noget om, at de søgte den slags kvaliteter.

 

Jamen hvad lavede vi så egentligt da hjerterne bankede helt vildt ?

 

Umiddelbart kan jeg ikke komme i tanke om, at de nød min intelligens, nok nærmere kvaliteter der næppe er linket direkte op på min intelligens og "kloge" ord.  Ok så. mon ikke vi hurtigt blive enige om, at omdrejningspunktet i forelskelsen fasen er erotik, kønt samvær og almindelig nysgerrige samtaler om ens liv, fortid, ønsker til fremtid osv. Alt dette fordre næppe dybe intelligente evner.

 

Jamen der kommer jo så også en fase efterfølgende. Enig hvad laver vi så med vores kærester ? Ja, det erotiske omdrejningspunkt er forhåbentligt ikke forsvundet, selvom det typisk bliver lidt nedtonet.

 

For ikke at skrive en længere doktor afhandling, er jeg så virkelig den eneste der vil beskrive det dejlige samvær med ord som: Kærlighed, erotik, hygge, humor, glæder, m..v  -  For mig kan det hele nok samles i et ord livsglæde - man beriger hinandens liv med livsglæde.

 

Skal jeg være lidt grov, så fordre det sku ikke en længere varende uddannelse eller en intelligens der berettiger en til at føle sig ret mere end almindelig "smådum". Til gengæld fordre det nok noget der er svært ikke at gøre til noget fysisk. I mit univers er det fysiske ikke begrænset til om kvinden ligner en model, men derimod alt lige fra stemme, smil, måden hun ler på, går på, viser sine forskellige sindsstemninger på osv osv. Vi taler aura, kemi og andre frække ord. Dertil kommer vel så også noget om, hvordan føltes de fælles oplevelse så, når man tænker på minderne.

 

 Og så er det bare jeg igen tænker "Hvad fanden har det egentligt med den typiske liste kvinder har liggende i skuffen med etiketten "Den perfekte drømmepris" at gøre ???

 

Jeg vil sku vove den påstand at kærlighed handler om stort set alt anden end om intelligens, samt at X-faktoren stadig ikke lader sig beskrive andet end sådant noget defust som jeg lige har forsøgt mig med.

 

Afslutningsvis vil jeg så godt købe nogen af listerne, hvis disse listers formål ændres til noget i stil med.

 

1) Jeg ønsker at beskytte min sårbar

2) Jeg ønsker et liv med en bestemt social status

3) Mine lister handler ikke om hvad jeg kan blive forelske i, men mere om at få en hverdag til at kunne fungere. Jeg kan med andre ord forelske mig i personer der slet ikke ligner manden på listen, men så vælger jeg blot at undertrykke mine følelser og takke nej

 

Er det helt i hegnet ?

Kære Blue,

 

Tak for dit eftertænksomme indlæg, som jeg gerne vil respondere på...

 

Selv har jeg rigtig svært ved at forelske mig... Jeg fascineres nemt og kan blive overordentligt betaget af en kompleks, humoristisk og kantet personlighed, men forelsket..? Nej...

 

Jeg har oplevet forelskelsen og kærligheden 1 gang i mit liv, og hvor var det smukt og rigtigt... Og hvor gjorde det ondt, da det utvivlsomt måtte stoppe...

 

Herren jeg forelskede mig i, var alt andet end det billede, jeg havde af den eneste ene - faktisk det totalt modsatte, hvilket underbygger dine refleksioner om, at vi forelsker os i noget udefinerbart...

 

For mit vedkommende handler forelskelse og kærlighed om at turde... At være ærlig... At åbne sig... At vise sin sårbarhed og styrke... At være rummelig og tolerant... At være sammen - og hver for sig... At være sig selv på godt og ondt...

 

Min store kærlighed formåede at få hele mit sande potentiale frem, og da jeg nu er bekendt med følelsen af ægte kærlighed, vil jeg aldrig kunne indgå i et forhold igen, hvis denne følelse af guddommelighed ikke er tilstede...

 

Kram fra SEM

Del dette indlæg


Link til indlæg

Da jeg var yngre havde jeg nogen gange en liste...det gik selvfølgelig ikke godt :D

 

Den oprigtige interesse for den anden person skal komme indefra.

Og mon ikke også personen som man "bager på" kan mærke det, og derved måske er mere åben for nærmere bekendskab ?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det eneste kriterium, jeg har haft som fast og uforanderligt på "listen", er, at pigen skulle være ikke-ryger. Derudover skulle hun ikke have sod i gnistgabet.

Ellers har der været nogenlunde frit spil med resten. Om hun var blond eller sort, høj eller lav spillede ingen rolle.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det eneste kriterium, jeg har haft som fast og uforanderligt på "listen", er, at pigen skulle være ikke-ryger.

 

Sjovt nok havde jeg detsamme ueftergivelige krav. Og alligevel fik jeg benene slået væk af en stor-ryger som jeg siden levede sammen med i mange år og fik flere børn med. Jo, man har sine idéer om sig selv og andre, og heldigvis holder de sjældent stik. Idéerne altså.

 

B

Del dette indlæg


Link til indlæg

Selv har jeg rigtig svært ved at forelske mig... Jeg fascineres nemt og kan blive overordentligt betaget af en kompleks, humoristisk og kantet personlighed, men forelsket..? Nej...

 

 

Jeg har det på præcis samme måde, jeg har faktisk kun været rigtigt dybt forelsket i en pige én gang i mit liv. Derfor ser jeg heller ikke nogen grund til at mindske chancerne for en gentagelse med en masse rationelle krav eller dybe overvejelser om hvad jeg tiltrækkes af.

 

Jeg er da klar til at tage alle de chancer der byder sig... kvinder er jo faktisk ret dejlige når det kommer til stykket :)

Redigeret af Montezi

Del dette indlæg


Link til indlæg
Selv har jeg rigtig svært ved at forelske mig... Jeg fascineres nemt og kan blive overordentligt betaget af en kompleks, humoristisk og kantet personlighed, men forelsket..? Nej...

 

Det er sjovt, som tilværelsen kan forme sig så forskelligt for folk.

 

Helt fra jeg var omkring 10-12 år har jeg konstant været forelsket i en eller anden. I de delt unge år var det selvfølgelig afstandsforelskelser, men følelsen var den samme som den mere modne forelskelse.

 

Så gik det ellers slag i slag i puberteten og op igennem ungdommen. Den ene forelskelse afløste den anden, og de fleste førte ikke til noget.

 

Det er utrolige følelser og kræfter en sådan forelskelse kan indeholde. Nogle af mine var faktisk af wertherske dimensioner, så jeg har i min tid været hele følelsesskalaen igennem - helt fra den lille betagelse til det voldsomme crescendo.

 

Forelskelse er sådan en dejlig og livskraftgivende følelse, der kalder kreativiteten frem - mærkværdigvis også selvom den er en ulykkelig.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Fantastisk oplæg Blue :)
 

Nogen gange kan det så undre mig, at de har så pokkers svært ved at finde en kæreste, hvis det med gode egenskaber skulle betyde alt. Faktum er jo, at størstedelen af alle mænd er rimelige intelligente, er gode ved dyr, er til at stole på, kan være fortrolige, ikke har det store behov for at lyve og de såmænd også godt føre en samtale bla bla.... Ok, gruppen skrumpler måske en smule når Jasmin-pigen ønsker en mand der kan tale hende ør i skalden i 2 timer, men jeg kender nu mange mænd der sagtens kan tale mere end to timer.


det sjove er - det er bestemt ikke svært at finde villige kandidater... for du har ganske ret - størstedelen er basalt set gode drenge... selvfølgelig.

Jeg kender også mange mænd der kan tale i 2 timer... uha... tonsvis :) men jeg kender omvendt meget få der kan holde min interesse fanget i 2 timer... let alone 2 timer 7 dage om ugen og da slet ikke 365 dage om året *gg* - de har bare ikke "nok" at byde på ud over de ting der i min bog er en selvfølge (de basale egenskaber  alle gode drenge har)

at føre en samtale er let... især hvis begge parter kan lide at tale... men det er ikke gjort med det... for på et tidspunkt, så vil man med de fleste løbe tør for ting at tale om... og det er lige præcis den del der motiverer mig når jeg endelig møder mænd jeg ved aldrig ville kede mig..

Når jeg føler mig sikker på at den person der sidder foran mig ikke vil kede mig uanset hvor mange samtaler det bliver til resten af livet... så tænder gnisten hos mig..

 

Jamen hvad lavede vi så egentligt da hjerterne bankede helt vildt ?
 
Umiddelbart kan jeg ikke komme i tanke om, at de nød min intelligens, nok nærmere kvaliteter der næppe er linket direkte op på min intelligens og "kloge" ord.  Ok så. mon ikke vi hurtigt blive enige om, at omdrejningspunktet i forelskelsen fasen er erotik, kønt samvær og almindelig nysgerrige samtaler om ens liv, fortid, ønsker til fremtid osv. Alt dette fordre næppe dybe intelligente evner.


nu er der i min optik uendelig stor forskel på ungdommens forelskelse og den modne passion!! - de fordringer man har som 20 årig kontra 30 og 40 år er som oftest milevidt fra hinanden...

 

 

jeg nød heller ikke mine kæresters intelligens da jeg var lysegrøn... jeg nød sex og sex og rigelige mængder og så var jeg glad for at de var skide søde...

i retrospekt - meget ordinære fyre med græske gudekroppe.... men nu er der gået 10 år og nu er det EKSTRAordinære fyre med helt almindeligt kroppe der fanger - for nu er det for mig linket direkte op på intelligensen
 

 

 

Det allerførste jeg tænker når der er en mand der fænger mig er: er der fremtid i det ?

1: hvis han opfylder alt det der med basis-menneske-egenskaber +  aura, kemi og x-faktor + talegaver der tænder gnisten som før beskrevet - så ser jeg videre.... 

2: er han ikkeryger - hvis ikke - så bliver han promte placeret i venne-kategorien og bliver et bekendtskab jeg gerne vil kultivere uden at der er andet i det end det...

3: hvis han ikke falder på 1 eller 2 - hvad er så hans alder... er han meget mere end 10 år ældre end jeg går jeg videre for jeg er barn af et ægteskab med næsten 20 års forskel og jeg vil ikke gå det igennem min mor gjorde... ikke for noget i hele verden... 20 år er for meget og der vil være for mange år hvor det ikke dur... det er livet for langt til (og desuden skal han helst ville have børn og bio-uret tikker ikke så hurtigt efter de 45 hos de fleste mænd)

4: hvis han klarer punkt 1-3 - så begynder jeg at se på resten... jeg er ligeglad med enighed... (det kan alle herinde vist skrive under på *ggg* ) bare han kan argumentere... og som Monty må der gerne være masser af humor og en vis portion selvironi tilstede.. må der gerne... men igen - ikke et krav..

alt andet kan til en vis grad forhandles for alt kan læres hvis det er nødvendigt... en veninde gav mig fx engang en vaskevejledning hun havde lavet til sin mand som opslag... og jeg er sikker på at alle mænd sagtens kan lære at vaske deres ulækre underbukser helt selv :) det behøver de hverken deres mor eller en kæreste til *gg*
 

 

Fordi jeg har den prioritering - så er der ikke nogen tvivl om at den fase Blue nævner - efterfølgende bliver kedelig og ordinær.. det bliver let at berige hinandens liv med livsglæde, for hele matchet er sat op til at holde ud over den oprindelige hovedkulds forelskelse :)  


 

Det er da sådan, i hvert fald for mig, at man "klikker helt vildt godt" med nogle mennesker. Så kan de have egenskaber som man måske/måske ikke synes helt vildt godt om eller mangle egenskaber, men det betyder altså mindre.

Jeg ryster på hovedet af, alt det der skrives fra et par singelpersoner om at så skal drømmepartneren være sådan og sådan og sådan, og er personen ikke det, så kan det hele være ligemeget, så vil jeg hellere leve og dø uden kærligheden. Mon ikke derfor de er singel.


Både og .... der er noget vi er helt enige i og noget vi er meget uenige i :)

Vi er helt enige i at personen kan mangle visse egenskaber uden at det betyder end skid... fx - jeg er mega handy med powertools jeg kan fixe al basis vvs og tømrer-arbejde selv hvis det akutte behov opstår og jeg er aldrig bange for at kaste mig ud at fixe noget selv eller lave projekter selv.. (google ved alt og hvad google kan vise mig kan jeg lære - hvor svært kan det være???? )
 

 

Min mand behøver altså ikke være en skid handy.... et krav mange kvinder har som jeg fx. er pisseligeglad med... og det jeg ikke kan - det køber vi os da bare til.. whats the problem??

Ligesom at han ikke behøver kunne stave eller gøre rent.... der findes stavekontrol på PCen og jeg har rengøringsdame hver 14 dag... så hvorfor i alverden skulle jeg stille den slags mærkelige krav


Der hvor vi clasher er der hvor du reelt set advokerer for at man skal gå op kompromis med de ting der virkelig betyder noget for en... hvor der er tale om ting der er betydende for at forholdet fungerer på lang sigt og er betydende for om man går på kompromis med sig selv

Der er min påstand at singlerne trækker det lange strå - for det er 10.000 gange bedre at være single og ærlig overfor sig selv, end det er at være double og være gået på kompromis med de ting man ønskede, de ting man ville og de ting man kan og er - BARE for at installere en partner i kærlighedens hellige navn :)


Den holder ikke... ikke på den lange bane... for hvis man har den adfærd - så er man mere forelsket i ideen om kærligheden end man er i sin partner - og så kan det godt være at der er en lille gevinst på den korte bane, men et gigant tab på den lange bane...

Det beviser alle de skilsmisser der sker efter 25 og 30 år jo så evident...

 

Det er da ualmindeligt dejligt at være forelsket, at lære et andet menneske at kende, at dele oplevelser med hinanden, at opleve kærligheden. Jeg begriber ikke at man ikke under sig selv det, men afskærer sig fra det hele, hvis ikke partneren opfylder 24 krav først. Det kan da godt være at et krav er at partneren skulle kunne snakke et øre af, men egenskaber som anstændig moral, næstekærlighed, humor, respekt for andre tæller på et helt andet niveau end lige det krav i min verden, og sådanne egenskaber finder man først ud af om partneren har hvis man giver forholdet en chance, men heldigvis besidder de fleste sådanne egenskaber som Blue og andre er inde på.


ja - du har ret i at de fleste besidder helt grundlæggende egenskaber... men livet er jo ikke en John Lennon-sang... "all you need is love" holder ikke hvis hverdagen skal fungere efter forelskelsen.
 

 

Jeg er ikke fan af lange lister som mine 4 punkter jo viser - jeg ved bare at der skal være nogle grundlæggende egenskaber som du selv skriver... og så skal der være det der fænger..

Hvad der fænger er jo individuelt - så det er på ingen måde fair eller OK at nedgøre andres "kemi-gnist" fordi den er anderledes end ens egen.

 


Ja det er ualmindelig dejligt at være forelsket... enig... men det er jo ikke de basale need-to-haves der er interessante - de skal bare være der... og jeg er da lettere overrasket over at så mange af jer sætter barren så lavt.

Flere af jer nævner at vi piger skal sætte pris på ting der i min verden er en selvfølge... moral, næstekærlighed ect... det er da ikke ting man bliver forelsket i - det er da ting man umuligt kan blive forelsket i hvis det ikke er der...

Det føles i den grad som om flere af jer i meget høj grad gør en dyd af nødvendigheden ved bevidst at sætte barren meget meget lavt... så er det jo let at få en kæreste :) hvad sjovt er der ved det på den lange bane.


Det er skideskægt at være forelsket - og hvis man er det 4 gange om året fordi den holder i 3 md og man derefter vågner og opdager at man har sat barren så tilpas lavt at alle kunne komme under og så går videre - så er man da ligevidt!!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er enig i at man ikke skal sætte baren for lavt - men hvis man føler en gnist vil jeg altså hellere lade kravene ligge i skuffen og se hvor det ender... at det så ofte for mig ender lynhurtigt, som regel længe inden jeg når forelskelses-stadiet, er så hvad det er.... måske vi ikke er så langt fra hinanden, hvor du blot har sat mærkater på dine krav og mine måske er lidt mere flydende.

 

Men det skyldes ikke at hun ikke opfylder nogle håndfaste krav, så jeg dropper hende alene pga det. Det er mere et spørgsmål om at det ikke føles rigtigt uden at det kan henføres til noget specifikt - måske fordi jeg ikke har et stort behov for at gennem analysere det... men det er så bare mig.

 

Når det kommer til deciderede forhold sætter jeg nok barren urealistisk højt - eftersom jeg ikke ligefrem har mange faste forhold på bagen, og det altid er mig der trækker stikket... men igen hvis ikke det føles rigtigt vil jeg ikke spilde hverken mit eller hendes liv med det.

 

"Jeg vil ikke være i et forhold fordi jeg kan, men fordi jeg ikke kan lade være"

Del dette indlæg


Link til indlæg

"Jeg vil ikke være i et forhold fordi jeg kan, men fordi jeg ikke kan lade være"

 

Den lever jeg hele mit liv efter.... jeg vil ikke XX fordi jeg kan - men fordi jeg ikke kan lade være.. 

 

Det er en surefire måde at være sikker på at man følger sit hjerte og gør det der i sidste ende er mest sundt for en selv :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros

Hej Jasmin :)

 

Vi er egentlig enige om en del og dine 4 punker er ikke skræmmende.

 

Du citerer mig, og så skyder mig noget i skoene jeg ikke har skrevet.;)

 

Jeg har aldrig argumenteret for at være forelsket i forelskelsen.

 

Med hensyn til at sætte barren lavt, så har jeg heller ikke argumenteret for dette. Jeg mener faktisk ikke jeg selv sætter bare lavt.

 

Men jeg har argumenteret for at jeg ikke er fan af lister når jeg skal vælge partner. Jeg vælger at gå efter følelserne, kemien. Jeg er et følelsesmennsker, jeg sidder ikke med listen og vælger og vrager ud fra den. Jeg lader følelserne råde som udgangspunkt.

 

Du skriver at man skal gå på krompromis med noget som virkelig betyder noget for en. Det kommer da helt an på hvor vigtigt det er for en, du kan da være helt vis på at jeg vil være varsom med at indlede et forhold til visse personer med visse egenskaber og at jeg ikke vil gå på krompromis med en del ting. Eftersom vi er grundlæggende enige om at alle mennesker er gode mennesker, så er de mest vigtige egenskaber på plads for mig, men der kan være andre ting jeg heller ikke vil gå på krompromis med. Men jeg ved ikke hvad du konkret sigter til, det lader du behændigt være med at nævne, og så er det jo nemt at skrive. Igen vil jeg dog sige, at følelserne igen er i højsædet hos mig, men alt har jo en grænse.

 

Jeg har bare oplevet at flere piger havde så utroligt meget positivt at byde på når man kom ind under huden på dem. Havde jeg på forhånd disket dem fordi de ikke lige snakkede mit øre af så var jeg gået glip af oplevlser jeg ikke ville have været foruden. Der tror jeg måske du kan diske nogle lidt for hurtigt, men omvendt hvis det betyder rigtig meget for dig, så gør det jo det.

 

Det har i min verden ikke noget at gøre med at være ærlig overfor sig selv, og alt det med at gå på krompromis på den måde du udlægger det, tror jeg da de fleste er enige i.

 

Jeg er fan at springe ud og møde andre nye dejlige piger, hvis der er en connection, tiltrækning, sympati . Det er helt forkert hvis du tror, det ikke er givtigt for mig, dels kan du ikke vide det eller udtale dig om det.

 

Du digter igen nogle betingelser for dine udsagn, som du griber ud af den blå luft, og konkluderer ud fra det. Det må du gerne, du skal bare ikke tage mig til gidsel for dine betingelser.

 

Hvis du tror jeg er typen med 4 forhold om året og alt muligt, så tager du grueligt fejl igen. Du har misforstået en hel del så for mit vedkommende. Mine forhold har alle været dybe, langvarende og givtige. Du har ramt helt ved siden af, og helt mistolket mine indlæg. Pigen skal da tænde mig markant, ellers ser jeg intet formål med at lære hende nærmere at kende.Hvorfor skulle jeg da bruge tid og energi på en pige jeg ikke kunne forestille mig en fremtid med og som jeg ikke er vild med ? Det er ikke mig hvis du tror det. Jeg gider virkelig ikke springe ud i forhold hvis ikke pigen er en jeg virkelig VIL. Det kan så godt være mine følelser er lidt nemmere at tænde på det område end dig, det kender jeg dig dog ikke til at udtale mig om med sikkerhed.

 

Det er også tydeligt at du søger kærligheden men ikke får den eller kan finde den lige pt, det har du jo også selv skrevet mere eller mindre direkte. Jeg er bestemt ikke den eneste der har givet dig et lille råd om måske at søge kærligheden lidt mere og ikke være så afvisende, som du måske kan virke til at være. Muligvis er du det slet ikke, muligvis mener du at råddene ikke er værd at følge. Det er helt dit liv, som du selv skriver så ser vi ens på noget og anderledes på noget andet. Men hvis du tror undertegnede er fan af at man bare skal være kærester med hvem som helst og i hobetal, så tager du helt fejl. Det tror jeg heller ikke nogen andre er. Det er helt din egen forkerte konklusion.

 

Der hvor vandene måske skilles lidt er forventningerne til ens partner, om man skal lade lister eller følelser råde, sådan som jeg læser det. Men ud fra din 4 punkts plan, så har du revideret min opfattelse af hvor store krav du stiller. De er ikke så store som jeg troede ud fra hvad du har skrevet tidligere, men vi ser stadig lidt forskelligt på noget, men på det her punkt er mennesker da om nogen forskellige.

 

Så vi må jo acceptere at vi bare er forskellige. Jeg er da blevet lidt klogere på dig nu og synes også du virker mere blød i forhold til andre udtalelser, for du har jo skrevet en del om emnet og forventningerne til din kommende partner. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er også tydeligt at du søger kærligheden men ikke får den eller kan finde den lige pt, det har du jo også selv skrevet mere eller mindre direkte. 

 

nu var mine citater af dig nu ikke møntet på at tale OM dig og beklager hvis de kunne forstås sådan...  - det var min hensigt at reagere på dine reflektioner hvor jeg var enige i nogle og uenige i andre...  

 

Fair nok hvis det virkede som om jeg udtalte mig OM dig - det var ikke min hensigt - det kan jeg ikke... kender dig jo ikke... omend jeg ikke kunne lide den der udtalelse om basis-værdierne (moral næstekærlighed ect) som betydende for noget som helst da det bare SKAL være der... uden det er man diskvalificeret forlods hos mig :)  - det jeg skrev om det var møntet på dig - men ikke resten :) 

 

 

Jeg håber så sandelig ikke at folk tror jeg søger kærligheden... tvært om... jeg søger absolut ikke :) Hvis den dukker op - fedt.. men lede efter den... aldrig i livet :) 

 

Hvis den dukker op helt af sig selv er det super... ellers... så er det faktisk lige så fint *g*

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros

Det var blot fordi du citerede mig og så snakkede løs om en masse efter mine citater. Jeg troede faktisk du søgte kærligheden, og det var derfor du skrev i flere indlæg og debatter om dine forventninger og krav til en kommende partner, og det derfor lå dig på sinde, det ligger dig så ikke på sinde på den måde. Det vigtigste er at du har en tilværelse uden en partner du er tilfreds med og det har du, skriver du, så skide være med hvad andre måtte mene og det er vist også dit motto, tror jeg  :)

Redigeret af Aros

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...