Hop til indhold
Guest Liderligfyr

Hvad helvede er nu det????

Recommended Posts

Her er reglerne:

http://www.berlin.de/tourismus/nachrichten/3298255-1721038-city-tax-fuer-berlintouristen-tritt-in-k.html

 

Et tips: Du skal ikke betale denne "skat på 5%" hvis du er på forretningsrejse hehe :D

 

Der er en del tyske byer, der har en afgift på hotelovernatninger, som bliver specificeret på regningen.

 

Med hensyn til vejafgiften, som der er lagt op til, er det altså ALLE veje, ikke kun motorvejene. Men der er allerede lagt op til krig fra flere nabolande.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er egentlig meget skæg, at Tyskland, der ligger midt i Europa og derfor naturligt nok har temmelig meget trafik på kryds og tværs, vil beskatte udlændinge af trafikken. For sådan var det jo også i gamle dage - altså rigtig gamle dage: Dengang Tyskland var opdelt i en masse småstater, sørgede de for at vejene var elendige, hvilket tvang rejsende til at gøre hyppige ophold på landsvejekroerne og dermed spytte i den pågældende småstats kasse, det var en bevidst strategi.

Den tankegang blev for alvor først ændret, da en østrigsk tapetserer greb magten og prioriterede hurtige troppebevægelser frem for landsvejekroer, og satte Dr. Todt til at konstruere Reichsautobahn.

Men tyskerne er åbenbart ved at vende tilbage til tankegangen fra 1700-tallet. Det lover godt for vækstpotentilaet i EU. Nu mangler vi bare at genindføre told- og acciseboderne ved de danske bygrænser.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er en del tyske byer, der har en afgift på hotelovernatninger, som bliver specificeret på regningen.

 

Med hensyn til vejafgiften, som der er lagt op til, er det altså ALLE veje, ikke kun motorvejene. Men der er allerede lagt op til krig fra flere nabolande.

 

jamen så flyver vi bare, det gør jeg for eksempel allerede og lejer en bil hvis der er brug for det.

Jeg gider ikke den lange køretur samt at sidde i kø... 

Del dette indlæg


Link til indlæg

jamen så flyver vi bare, det gør jeg for eksempel allerede og lejer en bil hvis der er brug for det.

Jeg gider ikke den lange køretur samt at sidde i kø... 

 

Mmmmh - lejebilen bliver vel også dyrere og lur mig om ikke luftfartsskatterne ikke også får en tørn med skruen, så du snart ikke har råd til glædespigebesøgene - og så kan det jo være ligemeget  :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mmmmh - lejebilen bliver vel også dyrere og lur mig om ikke luftfartsskatterne ikke også får en tørn med skruen, så du snart ikke har råd til glædespigebesøgene - og så kan det jo være ligemeget  :lol:

 

Ja så må vi lade være med at besøge pigerne og spare en masse penge :lol:

 

Jeg har knaldet min sexkvote op :P 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderligfyr

Faktisk rigtig det gælder ALLE veje.

 

Så faktisk bare en knaldetur ned i Flensborg skal der vignette til

Del dette indlæg


Link til indlæg

Faktisk rigtig det gælder ALLE veje.

 

Så faktisk bare en knaldetur ned i Flensborg skal der vignette til

 

Stakkels Knallert.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Stakkels Knallert.

 

Ja, du kan jo sagtens - du har jo båd og kan jo sejle til Flensborg  :)

 

Og når den danske regering får indført roadpricing, kan du ligge til nede i Randers Fjord og gå op og besøge Line i Laksegade - eller invitere hende med om bord så båden gynger  :P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja, du kan jo sagtens - du har jo båd og kan jo sejle til Flensborg  :)

 

Og når den danske regering får indført roadpricing, kan du ligge til nede i Randers Fjord og gå op og besøge Line i Laksegade - eller invitere hende med om bord så båden gynger  :P

 

Jeg mente nu knallert med stort "K" :D :D :D.

Sandt nok kan jeg sejle til Randers og invitere Laksen fra Linegade ombord, men jeg har nu lidt andre planer med båden i den nærmere fremtid :P :P.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

Godt initiativ fra Tyskland. Tag det offentlige! Så kan du også slappe af mens du bliver transporteret.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Godt initiativ fra Tyskland. Tag det offentlige! Så kan du også slappe af mens du bliver transporteret.

..... og undgå at mase for meget med gearstangen undervejs :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

det er lige sejl vejr idag, så jeg skal måske ud og sejle senere :P

 

Ikke kigge :!:. det er jo ikke god stil  :P  :P  :P 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Da jeg har været isoleret fra internettet et par uger kan jeg først kommentere nu.

Jeg er medlem af ADAC som svarer til FDM og Falck, bare meget større.

ADAC er imod afgiften da den ud fra et økonomisk synspunkt er latterlig.

Angela Merkel gik til valg på at hun var imod afgiften; men måtte krybe til korset for at få partier nok med til at danne regering.

Til forskel fra f.eks Østrig gælder det alle veje ikke kun motorveje.

Alle skal betale, også tyskerne; men tyskerne vil blive kompenseret med et skattefradrag for ikke at miste stemmer.

I praksis betyder det at undermeneskerne fra nabolandene skal betale og  "Das Herrenfolk" går fri.

Begrundelsen er at få bedre veje, så vi kan jo begynde med at klage over grænseovergangen ved Kruså.

Danmark bør som modtræk genindføre sundtolden.

Bliver loven vedtaget bør vi undgå  overnatninger på tyske hoteller og tankninger i "Das reich"

Klager ervervslivet over manglende indtægter kan det hjælpe.

Det er ikke kun os; men alle rigets nabolande der bliver ramt.

Redigeret af gungner

Del dette indlæg


Link til indlæg

jamen så flyver vi bare, det gør jeg for eksempel allerede og lejer en bil hvis der er brug for det.

Jeg gider ikke den lange køretur samt at sidde i kø...

Det med at flyve er diskuteret igen og igen. Nille, forstå nu at det er ikke nogen attraktiv mulighed for os i Sønderjylland!

Det er klart at knaldeture er fokus her i forummet, men for os der bor tæt på grænsen går det jo meget længere end det. Jeg er for eksempel tit i Flensburg flere gange om måneden for alt fra indkøb til restaurantbesøg. Det er jo den nærmeste større by for os. Men lad os nu se hvad der sker...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det med at flyve er diskuteret igen og igen. Nille, forstå nu at det er ikke nogen attraktiv mulighed for os i Sønderjylland!

Det er klart at knaldeture er fokus her i forummet, men for os der bor tæt på grænsen går det jo meget længere end det. Jeg er for eksempel tit i Flensburg flere gange om måneden for alt fra indkøb til restaurantbesøg. Det er jo den nærmeste større by for os. Men lad os nu se hvad der sker...

 

Sandt nok at for jyderne er det ikke smart eller nem at flyve. På sigt får vi Femern forbindelsen så måske bliver det attraktiv at køre igen.

 

Personlig tror jeg ikke på at de for gennemført denne vej afgift, det hindre fri bevægelighed, som strider i mod EU principperne.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det med at flyve er diskuteret igen og igen. Nille, forstå nu at det er ikke nogen attraktiv mulighed for os i Sønderjylland!

Det er klart at knaldeture er fokus her i forummet, men for os der bor tæt på grænsen går det jo meget længere end det. Jeg er for eksempel tit i Flensburg flere gange om måneden for alt fra indkøb til restaurantbesøg. Det er jo den nærmeste større by for os. Men lad os nu se hvad der sker...

Enig med baronen, vi er nogle der bor så tæt på grænsen at det ofte er et spørgsmål om at finde den rigtige butik ikke den billigste.

Bor man ved grænsen er der f.eks flere butikker med motorcykkeludstyr i Flensborg og opland end der er i det meste af Sønderjylland.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...