Hop til indhold
Guest Liderligfyr

Hvad helvede er nu det????

Recommended Posts

Guest Liderligfyr

Tyskland vil indføre betaling på motorvejene for udenlandske Bilister per 1.1.16 En slags Vignettekort. Hvad er nu det for noget røv

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tag en dyb indånding. Ifølge FDM og EU-kyndige er det i strid med EU-reglerne.

Du kommer nok ikke til at cykle til Flensborg.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Tag en dyb indånding. Ifølge FDM og EU-kyndige er det i strid med EU-reglerne.

Du kommer nok ikke til at cykle til Flensborg.

Ja lille Dannevang kan nok ikke få lov til det…. men nu snakker vi om Merkel. Faktisk kan de lade det gælde for alle bilister, så er det fuldt lovligt. 20 andre EU lande har lignende ordninger, med betaling på motorvejene

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu har jeg ikke megen forstand på alt dette.. og kører ikke selv osv..

Men de priser jeg har hørt nævnt lyder, i mine øre, ikke af meget.

Selv ikke hvis man kører meget dernede.. var vidst nok nogle få hundrede kroner for et 2 måneders kort eller sådan..

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderligfyr

For mit vedkommende bliver det nok et årskort til 800 kr….. gad vide om det kan pilles ud af bilen?? Jeg er jo aldrig i Tyskland så hvad skulle jeg med et Vignette kort derned til :-(

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis de samtidig sænker den tyske vægtafgift tilsvarende, så er det fair nok.

(og også i DK, når det bliver vores tur).

 

Til sammenligning kan jeg oplyse at det koster ca kr 1,50 pr km, i vejskat, at køre lastbil gennem Tyskland.

Hvis man kører gennem Østrig, feks. Kiefersfelden - Brenner, koster det ca 6kr/km.

Og Schweiz er helt galt, det koster kr. 7.50 pr km, i en lastbil.

 

Liderligfyr;

Men hvis du ikke skal til Tyskland, kan du jo bare lade være med at købe en vignette?

Og det er bare et klistermærke til forruden, det er ikke svært at tage af igen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

.... Faktisk kan de lade det gælde for alle bilister, så er det fuldt lovligt. 20 andre EU lande har lignende ordninger, med betaling på motorvejene

 

Ja netop, men oplægget var, som jeg forstod det, at tyskerne selv blev friholdt, og så går den ikke.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Ja netop, men oplægget var, som jeg forstod det, at tyskerne selv blev friholdt, og så går den ikke.

Det er Merkel, hun finder ud af en løsning så det går igennem! Panten på dåser i grænsehandelen er jo også et problem, men det er hun da skide ligeglad med.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er Merkel, hun finder ud af en løsning så det går igennem!

 

Den tror jeg så ikke på, for friholdes tyskerne, er der helt klart tale om diskrimination af andre landes borgere, og det ser EU på med stor alvor.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Den tror jeg så ikke på, for friholdes tyskerne, er der helt klart tale om diskrimination af andre landes borgere, og det ser EU på med stor alvor.

Som jeg har forstået det vedtages først en lov, der pålægger både tyskere og udlændinge en kørselsafgift. Senere gennemføres en separat lov, der nedsætter andre afgifter for tysk indregistrerede biler og derved omgås EU-reglerne på lovlig vis. Om det så holder i EU- retten må tiden vise.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tag en dyb indånding. Ifølge FDM og EU-kyndige er det i strid med EU-reglerne.

Du kommer nok ikke til at cykle til Flensborg.

 

Hvad søren BX du læser med i smug i vores tysker forum, du hævder hårdnakket at du ikke læser i Germanien forummet, du er taget med buksene nede nu hehe :P

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Den tror jeg så ikke på, for friholdes tyskerne, er der helt klart tale om diskrimination af andre landes borgere, og det ser EU på med stor alvor.

Oplægget fra Tysklands side er... vignet på motorvejene for alle.. Tyskerne slipper så lidt billigere i vægtafgift. Så faktisk skal alle betale vignet, Tyskerne kommer så ikke til at mæke det som en udgift, da de slipper billigere andetsteds.

Hvis den ikke går, så må den jo omformuleres så den gør.Eu ser nu også hårdt på forurening! derfor alle lande har retur pant systemmer. Det duer jo bare ikke, for så risikerer hun ikke at sælge dåsesodavand ti Danskerne... derfor opfandt de exporterklæringen, så går det alligevel.

Hun skal nok få det igennem hvis hun vil have det! hun finder en løsning. Regler kan omgåes, man skal bare finde ud af hvordan

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu har jeg ikke megen forstand på alt dette.. og kører ikke selv osv..

Men de priser jeg har hørt nævnt lyder, i mine øre, ikke af meget.

Selv ikke hvis man kører meget dernede.. var vidst nok nogle få hundrede kroner for et 2 måneders kort eller sådan..

 

Hvis man kun tager i Scandinavian park 4 gange om året er det da hammerdyrt! :o

Del dette indlæg


Link til indlæg

Miza, jeg tror ikke du behøver købe vignette for at køre til Scandinavian Park.

De andre lande som allerede har vignette, der kan man lovligt køre fra grænsen og indtil første rasteplads, hvor der kan købes vignette.

Fra Ellund/Frøslev grænse (E45), kan man så køre til Hüttener Berge. (ca 65km), inden der skal betales. Det kan man idag, i Lastbil,

så mon ikke det bliver samme system.

 

Og ellers er det kun fordi du ikke køber øl nok, til at det kan svare sig ;)

Redigeret af KingFister

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg var i Berlin fornylig og da jeg skulle til at checke ud fra hotellet, blev jeg pludselig præsentere for en ny afgift:

 

Bettensteuer - at betale kontant på stedet  - € 1,54/nat - og jeg havde ellers betalt forud - men det var en lokal skat  :cry:

 

Når politikerne skal opfinde nye afgifter og efterhånden sætte dem op er de ret kreative, men mht. fjernelse af afgifter er de noget blanke  :roll:

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg var i Berlin fornylig og da jeg skulle til at checke ud fra hotellet, blev jeg pludselig præsentere for en ny afgift:

 

Bettensteuer - at betale kontant på stedet  - € 1,54/nat - og jeg havde ellers betalt forud - men det var en lokal skat  :cry:

 

Bettensteuer kender jeg godt: Det er fordi du har krøllet lagnet overdrevent :D :D :D:lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvad søren BX du læser med i smug i vores tysker forum, du hævder hårdnakket at du ikke læser i Germanien forummet, du er taget med buksene nede nu hehe  :P

 

Næh, nej. Her tager du fejl.

Mine oplysninger om de påtænkte afgifter har jeg fra dagspressen. Det var Liderligfyrs fængende overskrift, der (bonde)fangede mig, og det er først nu, jeg ser, at efterlysningen ligger i Jeres forum. Det må I undskylde :oops: :oops: :oops:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg var i Berlin fornylig og da jeg skulle til at checke ud fra hotellet, blev jeg pludselig præsentere for en ny afgift:

 

Bettensteuer - at betale kontant på stedet  - € 1,54/nat - og jeg havde ellers betalt forud - men det var en lokal skat  :cry:

 

Når politikerne skal opfinde nye afgifter og efterhånden sætte dem op er de ret kreative, men mht. fjernelse af afgifter er de noget blanke  :roll:

 

Det har jeg aldrig oplevet i Berlin, du have måske fundet et alt for godt hotel tilbud, hvor skatten ikke var inkluderet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det har jeg aldrig oplevet i Berlin, du have måske fundet et alt for godt hotel tilbud, hvor skatten ikke var inkluderet.

 

Jo, nu hvor jeg tænker nærmere over det, har jeg faktisk også oplevet fænomenet. Det er nogle år siden.

Jeg spurgte til fænomenet og fik den forklaring, at det var en særskat på turister, fordi byen Berlin økonomisk var nede på fælgene.

Så det er noget rent lokalt og formentlig noget, der sker i perioder.

Jeg har i øvrigt oplevet det samme i USA.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jo, nu hvor jeg tænker nærmere over det, har jeg faktisk også oplevet fænomenet. Det er nogle år siden.

Jeg spurgte til fænomenet og fik den forklaring, at det var en særskat på turister, fordi byen Berlin økonomisk var nede på fælgene.

 

Ja, det skulle man ikke tro, i forhold til at de har så mange biler at folk uhæmmet er nødt til at parkere på gadehjørnerne - så det var da bare at sende en hær af parkeringsvagter ud for at få overskud i kassen  :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg var i Berlin fornylig og da jeg skulle til at checke ud fra hotellet, blev jeg pludselig præsentere for en ny afgift:

 

Bettensteuer - at betale kontant på stedet  - € 1,54/nat - og jeg havde ellers betalt forud - men det var en lokal skat  :cry:

 

Når politikerne skal opfinde nye afgifter og efterhånden sætte dem op er de ret kreative, men mht. fjernelse af afgifter er de noget blanke  :roll:

 

Her er reglerne:

http://www.berlin.de/tourismus/nachrichten/3298255-1721038-city-tax-fuer-berlintouristen-tritt-in-k.html

 

Et tips: Du skal ikke betale denne "skat på 5%" hvis du er på forretningsrejse hehe :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...