Hop til indhold
Guest Liderligfyr

Hvad skulle prisen så være??

Recommended Posts

Guest Liderligfyr

I en af de utallige andre tråde om pris prøvede jeg vist at argumentere for at det kunne være mere relevant at sammenligne med kunstnere, men et sted mellem kunstner og håndværkere. Og som sagt er i hvert fald håndværkere dyre i DK.

 

Her hvor jeg bor koster en håndværker ca 450 inklusiv moms. Tror næppe du får en Tysk selvstændig håndværker til 150 kr i timen inklusiv moms bil værktøj og hele moletjavsen (1/3 af prisen) Han skal naturligvis også have spildtiden med at give tilbud evt spildtid pga manglende mulighed for at udnytte dagen 100 % kontortid dækket med i prisen og alligevel må hans timeløn ikke falde ned under 65 kr ekslusiv sociale omkostninger ekslusiv moms i timen. (det kan vist ikke lade sig gøre)

 

Tandlæger er ifølge deres egne reklamer 30 % billigere, ikke 1/3 del af prisen

 

naturligvis skulle man for at gøre det helt perfekt finde prisforskellen på alle servicegrupper. Men synes nu der er en klar indikator af købesex er enormt dyrt i DK i forhold til Tyskland.

 

Jeg har den fordel jeg kan udnytte det…. kan andre ikke. øv bøv for dem :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

 

naturligvis skulle man for at gøre det helt perfekt finde prisforskellen på alle servicegrupper. Men synes nu der er en klar indikator af købesex er enormt dyrt i DK i forhold til Tyskland.

 

Jeg har den fordel jeg kan udnytte det…. kan andre ikke. øv bøv for dem :smile:

 

Dem der ikke kan rejse ud betaler bare prisen, og jeg hører ikke at de brokker sig.

 

Du brokker dig fordi, du har et billigere alternativ og ikke gider at betale prisen herhjemme.

Men hvis prisen på danske piger herhjemme bliver billigere, så vil du sikkert brokke dig over andre ting, som at pigerne ikke er så flotte og unge som i Tyskland, at de danske piger ikke sværmer om dig som de gør i Tyskland... Så er du sikkert på du vil købe dansk overhovedet ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderligfyr

Dem der ikke kan rejse ud betaler bare prisen, og jeg hører ikke at de brokker sig.

Du brokker dig fordi, du har et billigere alternativ og ikke gider at betale prisen herhjemme.

Men hvis prisen på danske piger herhjemme bliver billigere, så vil du sikkert brokke dig over andre ting, som at pigerne ikke er så flotte og unge som i Tyskland, at de danske piger ikke sværmer om dig som de gør i Tyskland... Så er du sikkert på du vil købe dansk overhovedet ?

Ja det er jeg ganske sikker på Nille! Som jeg skriver flere steder i starten af tråden vælger jeg som udgangspunkt " made in Denmark" i supermarkederne. Betaler gerne indenfor rimelighedens grænser mere for det. koster den Danske agurk 7kr og en udenlandsk 5 kr, så røger den Danske i kurven. Begynder prisforskellen at væredet dobbelte, så skal det være et bedre produkt.

Inden du falder i og siger " det er jo også småbeløb" vil jeg gerne gøre opmærksom på vi er en familie. Vi gør nu ikke forbruget nærmere op, men en familie bruger ca 5000 kr på dagligdags indkøb i måneden. Så det har klart noget at sige om du betaler 20-40 procent mere ellef mindre. Men her vælger jeg som udgangspunkt Dansk når jeg farer afsted med kurven.

Jeg har også haft brug for håndværkere de sidste år. Ja der kan man spare ved at bruge de Polske, men den besparelse har jeg ikke lyst til.

Min bil har til gode at blive serviceret i Tyskland selvom det er meget oplagt

Som jeg skriver i trådstarten, får jeg en Dansk løn så jeg koster mere end en tilsvarende gut de fleste andre steder i verdenen. Den meroris betaler andre for mig og den merpris vil jeg også gerne betale for andre.

Men en pris på sex der ligger 3 gange så højt, kan ikke forklares i lønforskelle. Så begynder jeg at finde det for dyrt

Del dette indlæg


Link til indlæg

Inden du falder i og siger " det er jo også småbeløb" vil jeg gerne gøre opmærksom på vi er en familie. Vi gør nu ikke forbruget nærmere op, men en familie bruger ca 5000 kr på dagligdags indkøb i måneden. Så det har klart noget at sige om du betaler 20-40 procent mere ellef mindre. Men her vælger jeg som udgangspunkt Dansk når jeg farer afsted med kurven.

 

 

Du bruger vel mellem 3000-5000kr om mdr. på sex ? hvis du går så meget op i priser og spare fif, hvorfor laver du ikke jeres familie indkøb i Tyskland ? Tag konen med, hun kan shoppe mens du knalder :P

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderligfyr

Du har læst forkert spenderer gerne ekstra på Danske varer! spenderer ekstra er modsætningen til spare fif ;-) nej handler ikke i Tyskland..... og gid jeg kunne holde budgettet nede på det beløb for købesex, men er altså svært når et knald koster 75-375 kr

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu har jeg lige efter at have læst om Liderligfyrs køb af danske varer i supermarkedet købt 2 økologiske agurker, hvor på der står "af dansk oprindelse".

 

Nu håber jeg så at agurkerne er høstet til overenskomstmæssig 3f løn, men desværre forholder det sig ikke kun sådan at der hyres udlændinge ind i de grønne erhverv fordi der ikke kan skaffes brugbar dansk arbejdskraft, men det forkeommer også for at kunne slippe af sted med at betale en timeløn langt under dansk overenskomst :evil:

 

I Skovbrug og gartneri har det forekommet af dansk arbejdskraft erstattes af udenlandsk for at kunne betale sidstnævnte en markant lavere løn, så jo der mistes også danske arbejdspladser på den konto.

 

Jeg vil gerne være mere opmærksom herpå når jeg handler, for jeg er dybest set ikke interesseret i at købe sydeuropæisk til halv pris, hvor det er udbredt at der benyttes illegal migrant arbejdskraft til sygeligt lave lønninger.

 

Men supermarkederne bugner jo af sidstnævnte, jeg selv og vi køber disse varer :???:

 

Der mangler altså ofte bedre dokumentation, end et dansk flag på en agurk for at vi ved at købe til højere priser, også støtter arbejdskraft lønnet efter dansk LO overenskomst.

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Nu har jeg lige efter at have læst om Liderligfyrs køb af danske varer i supermarkedet købt 2 økologiske agurker, hvor på der står "af dansk oprindelse".

 

Nu håber jeg så at agurkerne er høstet til overenskomstmæssig 3f løn, men desværre forholder det sig ikke kun sådan at der hyres udlændinge ind i de grønne erhverv fordi der ikke kan skaffes brugbar dansk arbejdskraft, men det forkeommer også for at kunne slippe af sted med at betale en timeløn langt under dansk overenskomst :evil:

 

I Skovbrug og gartneri har det forekommet af dansk arbejdskraft erstattes af udenlandsk for at kunne betale sidstnævnte en markant lavere løn, så jo der mistes også danske arbejdspladser på den konto.

 

Jeg vil gerne være mere opmærksom herpå når jeg handler, for jeg er dybest set ikke interesseret i at købe sydeuropæisk til halv pris, hvor det er udbredt at der benyttes illegal migrant arbejdskraft til sygeligt lave lønninger.

 

Men supermarkederne bugner jo af sidstnævnte, jeg selv og vi køber disse varer :???:

 

Der mangler altså ofte bedre dokumentation, end et dansk flag på en agurk for at vi ved at købe til højere priser, også støtter arbejdskraft lønnet efter dansk LO overenskomst.

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Halleluja det er nemlig rigtig!!!!

 

Vi aner ikke hvad der gemmer sig bag facaden. Gartnerier kan dog ikke få Dansk arbejdskraft da de ikke rent konkurrence mæssig kan betale mere end 110 kr i timen. De er heller faglig organiseret, da der ligger fordyrende ting i det. Hotel, receptionisten er Dansk mange af de andre ikke. Listen er uendelig

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvad skulle prisen være?

Hvis en pensionist er gift får han 3171 kr. mindre end en enlig om måneden. Ham der er gift kan få sex hjemme hos konen, medens den enlige nok er nødt til at købe det, de 3171 kr. kan han jo så bruge på glædespiger. 

3171 kr. x 12 måneder giver 38052 kr. årlig, deraf betales 14459,76 kr. i skat, tilbage er der 23592,24 kr.

Sex en gang om ugen er efter min mening, hvad man i den alder har behov for, når man så deler 23592,24 kr, med 365 er der 64,63 kr. om dagen eller 452,45 kr. om ugen til at købe sex for.

 

Så prisen for en halv time bør være 452,45 kr. for pensionister  :-P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...