Hop til indhold
Gæst

Er det ligestillingens skyld??

Recommended Posts

Gæst

En tanke.....

Tiderne har ændret sig. Noget til det bedre noget til det værre. Kønnenes roller i samfundet og hjemmet er lysår fra hvordan det var engang. Idag er det primært kvinderne som styrer og disponerer over hjemmet. Hvilket har medført man målretter reklamerne til kvinderne. Ingen grund til at henvende sig til Matrosen når man kan gå direkte til Generalen. Det gamle ordsprog "hvad fatter gør er altid det rigtige" giver ingen mening idag, ja faktisk hører man det ikke længere, det er vel nærmest uddød

På Arbejdspladserne er kvinderne langt hen af vejen sidestillet. På længere uddannelser er de efterhånden styrende.

Udviklingen er logisk nok. Husarbejdet er ikke et fuldtidsjob længere, som det var engang. Pasningordningerne og lignende har skubbet på, at kvinderne er kommet "ud i samfundet" til stor fordel for os Mænd. JAAAAAAAHHHH det er faktisk en fordel! det har givet en økonomisk vækst grundet dobbelt så mange arbejdstagere. Ikke at forglemme 37 timers loppetjans som vi kalder et arbejde idag. Ja de ældre Generationer kan stadig huske 60 timers ugen for Mænd. Kan man snakke sig fra tingene eller sidder på kontor, er 60 timer til at overse. Men udfører du et Fysisk arbejde, så er 60 timer rigtig mange timer. I gamle dage var de fleste job jo Fysiske! 50 kg korn op på skulderen og afsted. AAAAVVVVSSS 60 timer på denne måde virkelig noget der slider på kroppen smerter hist og her var ikke ukendt, men maden skulle jo på bordet.

Arbejdet må man sige har udviklet sig til det bedre, specielt for Mænd

Men har denne udvikling haft indflydelse på Hyrdetimerne???

Jeg levede ikke i gamle dage og kan svare på hvordan lagengymnastikken var dengang og hvor meget. Men under sex penetrerer manden kvinden, bestiger hende, tager hende, ordner hende, udnytter hende. Her må kvinden betegnes som den submissive. Altså hende der bliver taget.

At være Submissiv og blive taget ligger langt fra hendes rolle i familien/samfundet idag. At skulle give sig hen og ikke være den styrende. At være genstand for en andens lyster fremfor selv at være midtpunktet. Man kunne godt få den tanke, at udviklingen er en medvirkende årsag til nogle af de frustrationer som forefindes i mange sovekamre.

I VM ånden kan man sige, både manden og kvinden er på udebane i sovekammeret.

Hvad siger i ????

Redigeret af Havnebumsen

Del dette indlæg

Link til indlæg

I gamle dage var de fleste job Fysiske! 50 kg korn op på skulderen og afsted. 

Hvad siger i ????

Du har en dårlig hukommelse - det var 100 kg.  :wink:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Du har en dårlig hukommelse - det var 100 kg.  :wink:

Jaaaaahhhhh det er nu ikke hukommelsen. Men den åbenbare aldersforskel på dig og mig :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvad siger i ????

at du misser noget temmelig essentielt når du siger at det specielt er for mænd tingene er blevet bedre - det er faktisk ret lige... 

se på husarbejdet 

ingen vaskemaskine, så alt blev kogt, vredet, hængt op og strøjet i hånden.... 50 kg vådt vasketøj til en familie på 14 - vupti - op på skulderen selv om unge nr 15 er i maven

mavlavning over komfuret - men ingen brænde... ned i kokskælderen - vupti 25 kg koks i spanden og op igen på 3 sal med unge nr 15 i maven

for ikke at tale om alle de dødfødte børn... nok var familien måske kun på 8 eller 9  men afkalkningen af knoglerne var den samme pga graviditeteren så truen op til 3 sal kostede den brækkede ankel

men maden skal jo på bordet alligevel

jeg var så heldig at have en oldemor fra den lavere del af samfundet med børn der havde arbejdet sig op så hun nu havde det godt og en tryg alderdom... hun fortalte hvordan det var at føde 14 børn... hun fortalte hvordan der var semi-voldtægt hver 3 dag fordi hun ikke ville være gravid men manden var ligeglad fordi han tjente nok til at unge nr 9-13 ikke var økonomisk ruin.....  heldigvis døde han af det hårde fysiske arbejde da han var 45 - men der var skaden sket som hun sagde

så arbejdet har ikke kun udviklet sig til det bedre specielt for mænd - det er nøjagtig ligesådan for kvinder... og jeg har endda kun nævnt et par ting

kvinderne var ikke mere submissive den gang end de er i dag - jeg tror ikke på at det har ændret sig...  kvinderne den gang var hverken på hjemmebane eller udebane... de var bare på ... en lidt mere tilfældig bane.. 

forskellen er at vi har fået mange flere værktøjer til at forhindre de tilstande der holdt os kvinder tilbage for 120 år siden... 

og nu kan manden ikke længere gøre mod kvinden hvad han kunne for 120 år siden - for  nu er det decideret ulovligt - juridisk ulovligt... 

så det er nok mest det der har ændret sig...  kvinderne er kommet på banen.... mændende skal bare finde ud af hvordan de skal håndtere den ændring så de ikke ryger AF banen...

og det tog kvinderne omkring 150 år at komme på banen... så mon ikke det tager nogenlunde ligeså lang tid før der igen er balance i tingene ?  

Redigeret af Jasmin

Del dette indlæg

Link til indlæg

En tanke.....

Jeg levede ikke i gamle dage og kan svare på hvordan lagengymnastikken var dengang og hvor meget. Men under sex penetrerer manden kvinden, bestiger hende, tager hende, ordner hende, udnytter hende. Her må kvinden betegnes som den submissive. Altså hende der bliver taget.

At være Submissiv og blive taget ligger langt fra hendes rolle i familien/samfundet idag. At skulle give sig hen og ikke være den styrende. At være genstand for en andens lyster fremfor selv at være midtpunktet. Man kunne godt få den tanke, at udviklingen er en medvirkende årsag til nogle af de frustrationer som forefindes i mange sovekamre.

I VM ånden kan man sige, både manden og kvinden er på udebane i sovekammeret.

Måske er det udviklingen, som gør at mænd i dag besøger glædespiger for at blive penetreret af en påspændingdildo. Måske udvikler vi os i løbet af ganske kort tid rent evolotionsmæssig alle til homoseksuelle mænd.

Redigeret af Midtj

Del dette indlæg

Link til indlæg

Måske er det udviklingen, som gør at mænd i dag besøger glædespiger for at blive penetreret af en påspændingdildo. Måske udvikler vi os i løbet af ganske kort tid rent evolotionsmæssig alle til homoseksuelle mænd.

Nu ved jeg ikke, om jeg har forstået dig rigtigt, men du mener da vel ikke, at mænds numselege er et tegn på homosexualitet?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nu ved jeg ikke, om jeg har forstået dig rigtigt, men du mener da vel ikke, at mænds numselege er et tegn på homosexualitet?

Jeg ved ikke rigtig, det var bare en tanke. Hvad ville man kalde mænds numselege i din ungdom BX?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg ved ikke rigtig, det var bare en tanke. Hvad ville man kalde mænds numselege i din ungdom BX?

Det var ikke noget, man talte om dengang.

Jeg tror, det gik ind under bøsselege, selvom ordet ikke var opfundet på det tidspunkt. Det er jo også først inden for de allersidste årtier eller mindre, at analsex er kommet på dagsordenen, og at det er blevet almindeligt kendt, at mange mænd faktisk godt kan lide lidt rumsteren i bagdøren.

Men du får næppe nogen sexolog til at erklære, at påspændingsdildoer og mænds glæde ved numselege er et tegn på homosexualitet.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

ingen vaskemaskine, så alt blev kogt, vredet, hængt op og strøjet i hånden.... 50 kg vådt vasketøj til en familie på 14 - vupti - op på skulderen selv om unge nr 15 er i maven

mavlavning over komfuret - men ingen brænde... ned i kokskælderen - vupti 25 kg koks i spanden og op igen på 3 sal med unge nr 15 i maven

for ikke at tale om alle de dødfødte børn... nok var familien måske kun på 8 eller 9  men afkalkningen af knoglerne var den samme pga graviditeteren så truen op til 3 sal kostede den brækkede ankel

men maden skal jo på bordet alligevel

jeg var så heldig at have en oldemor fra den lavere del af samfundet med børn der havde arbejdet sig op så hun nu havde det godt og en tryg alderdom... hun fortalte hvordan det var at føde 14 børn... hun fortalte hvordan der var semi-voldtægt hver 3 dag fordi hun ikke ville være gravid men manden var ligeglad fordi han tjente nok til at unge nr 9-13 ikke var økonomisk ruin.....  heldigvis døde han af det hårde fysiske arbejde da han var 45 - men der var skaden sket som hun sagde

50 kg vådt vasketøj??? Prøv at veje dit våde vasketøj når det kommer ud af maskinen, skal meget til 50 kg…. men anyway nu vejede sækkene jo faktisk 100 kg har jeg ladet mig informere. Vasketøjet skulle slæbes 1 gang, når du var færdig med 100 kg sækken, var det bare ensbetydende med du skulle tage en ny og derefter 1 mere og sådan fortsatte det. 

Du nævner det selv "heldigvis døde han af det hårde fysiske arbejde da han var 45" først vil jeg sige søde tanker du har om din oldefar, en mand du aldrig har mødt. dernæst siger du selv arbejdet var så hårdt så han døde i en ung alder

Arbejdet sled mange op. Arbejdsulykkerne dræbte rigtig mange. Ja kvinderne havde det huslige, som var hendes fuldtidsarbejde. Men kvinderne døde jo ikke i hobetal fordi huset faldt sammen om ørene på hende eller lignende.( Inden du farer i barselssengen, vil jeg lige nævne det er arbejde vi snakker om)

Hendes afkalkning kunne ligeså vel være hendes livsstil fremfor graviditeterne. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Men du får næppe nogen sexolog til at erklære, at påspændingsdildoer og mænds glæde ved numselege er et tegn på homosexualitet.

Tilføje en psykolog jeg kender, er vi alle sexuelle. Ikke heterosexuelle eller homosexuelle. Simpelthen sexuelle. Muligtvis det man lidt anstrengt kalder bi-sexuelle. Tilføje psykologen er vi interesserede i sex siden cirka 3-årsaldern og med mulighed at føle sexuelle følelser. Det med homo og hetero kommer langt senere som en samfundskostume.

Nej siger jeg; jeg er definitivt heterosexuell og vil aldrig nogensinde have sex med en mand. 

Då smiler hun kun og ligner en anden Mona Lisa der ved noget om mig som jeg ikke ved. Jeg bliver lidt bange og tænker at jeg ikke på nogle vilkår vil have noget i røven. Please.

I hvert fald: Frustration i soveværelset der skulle have noget med ligestilling at gøre? Den eneste forskellen er vel den Jasmin nævner; at kvinden ikke længre har pligt at blive semi-voldtaget, men kræver at have det lige så godt som manden. Og hvis man som mand ikke klarer den slags, så er det vel ligestillingens fejl. Eller mangel på ligestilling der i så lang tid har gjort det muligt at have dårlig, indelevelsemanglende sex med mennesker der ikke vil.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderligfyr

Tilføje en psykolog jeg kender, er vi alle sexuelle. Ikke heterosexuelle eller homosexuelle. Simpelthen sexuelle. Muligtvis det man lidt anstrengt kalder bi-sexuelle. Tilføje psykologen er vi interesserede i sex siden cirka 3-årsaldern og med mulighed at føle sexuelle følelser. Det med homo og hetero kommer langt senere som en samfundskostume.

Nej siger jeg; jeg er definitivt heterosexuell og vil aldrig nogensinde have sex med en mand. 

Då smiler hun kun og ligner en anden Mona Lisa der ved noget om mig som jeg ikke ved. Jeg bliver lidt bange og tænker at jeg ikke på nogle vilkår vil have noget i røven. Please.

I hvert fald: Frustration i soveværelset der skulle have noget med ligestilling at gøre? Den eneste forskellen er vel den Jasmin nævner; at kvinden ikke længre har pligt at blive semi-voldtaget, men kræver at have det lige så godt som manden. Og hvis man som mand ikke klarer den slags, så er det vel ligestillingens fejl. Eller mangel på ligestilling der i så lang tid har gjort det muligt at have dårlig, indelevelsemanglende sex med mennesker der ikke vil.

Jeg er bange for du må bøje dig i støvet for din Psykolog- veninde Bananas :smile:

I Brasilien er der vanvittig mange Homoseksuelle mænd. Specielt i Rio de Janeiro. Og hvorfor det?? er der noget i luften? maden? vandet? sandet? der gør det

neeeeejjjj det tror jeg altså ikke :smile: tilgengæld er det meget accepteret, du ser det tydelig i gadebilledet har specielle områder på strandene hvor de opholder sig. Hel anden tilgang til det end i sexforskrækkede Dannevang. 

Ved det er accepteret og meget udbredt bliver det en mere naturlig ting for Drengene at eksperimentere med. Nå ja, kan vel være dejlig nok at få en pik i røven, der sidder jo mange nerveender som kan stimuleres der. (vist endda flere end på penis, uden jeg er skråsikker) 

Trådstart: Jeg er ikke klog nok til at svare på, om kvindernes ændrede kår i samfundet skulle medføre hun har svært ved at give sig hen og blive taget

Redigeret af Liderligfyr

Del dette indlæg

Link til indlæg

50 kg vådt vasketøj??? Prøv at veje dit våde vasketøj når det kommer ud af maskinen, skal meget til 50 kg…. men anyway nu vejede sækkene jo faktisk 100 kg har jeg ladet mig informere. Vasketøjet skulle slæbes 1 gang, når du var færdig med 100 kg sækken, var det bare ensbetydende med du skulle tage en ny og derefter 1 mere og sådan fortsatte det. 

Du nævner det selv "heldigvis døde han af det hårde fysiske arbejde da han var 45" først vil jeg sige søde tanker du har om din oldefar, en mand du aldrig har mødt. dernæst siger du selv arbejdet var så hårdt så han døde i en ung alder

Arbejdet sled mange op. Arbejdsulykkerne dræbte rigtig mange. Ja kvinderne havde det huslige, som var hendes fuldtidsarbejde. Men kvinderne døde jo ikke i hobetal fordi huset faldt sammen om ørene på hende eller lignende.( Inden du farer i barselssengen, vil jeg lige nævne det er arbejde vi snakker om)

det har jeg lige gjort - jeg arbejder hjemmefra idag... 2 gange sengetøj... 10.57 kg inkl min vasketøjskurv jeg tog det ud i :)  - den er vist også noget lettere end datidens kurveflet

men.... jeg er helt alene.... men hvor meget ville det veje hvis det var en familie på 14 hvor det kommer op af kogekarret inden vridning ? 

ja . mænd er da fysisk stærkere - så i kan slæbe mere af gangen... klart... men så render pigerne bare flere gange....  big deal... det er vel for pokker ikke en pisse-konkurrence om hvem der har det hårdest?

Blå markering:  det er så faktisk min kære afdøde oldemor der står for det citat - ikke undertegnede.... rigtig mange kvinder var i følge hende temmelig godt tilfreds med enkestanden..... jo fattigere de var jo gladere var de for enkestanden hvis de ældste børn var gamle nok til at bidrage til husholdningen - dvs omkring 8-10 år -  ifølge min salig oldemor... 

og med alle de graviditeter, alt det slid og slæb og besvær, manden på druk på lønningsdagene og ofte fulde generelt fordi det var drik der dulmede alle de smerter det hårde arbejde resulterede i - så har den tidsalder ikke været for nybegyndere - det er da helt sikkert

og nej - kvinderne døde ikke fordi husene skvattede sammen - de døde af de epidemier der opstod fordi folk var stuvet sammen som rotter, de døde af fejlernæring, af trivielle sygdomme der kan behandles med lethed idag....   og så sled de i øvrigt kroppene i stykker med de tåbelige og helt unødige graviditeter (alt over 10 er rovdrift hvis du spørger de fleste kvinder) 

Men hvis du havde en 20 kg graviditetesvægt at slæbe på  i 20 år af dit liv fordi du konstant var med rogn - uden at arbejdsbyrden af den grund blev særlig meget lettere - så tror jeg vi har en nogenlunde modvægt

Pointen er - uanset køn har det været ekstremt hårdt at leve dengang såsnart det hed middelklasse og derunder...  og jeg tror ikke at kvinderne dengang var synderlig meget mere submissive når det kom til stykket..... de blev holdt nede - men det gør dem ikke underdanige...  for ellers var der aldrig kommet en revolution

Redigeret af Jasmin

Del dette indlæg

Link til indlæg

men.... jeg er helt alene.... men hvor meget ville det veje hvis det var en familie på 14 hvor det kommer op af kogekarret inden vridning ? 

Pointen er - uanset køn har det været ekstremt hårdt at leve dengang såsnart det hed middelklasse og derunder... 

Det er ikke kun et spørgsmål om vægten. Det er lige så meget et spørgsmål om tid, der som bekendt er blevet en mangelvare i vore dage.

I slutningen af 1800-tallet måtte en husmoder faktisk bruge halvdelen af ugen på tøjvask alene.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

ja . mænd er da fysisk stærkere - så i kan slæbe mere af gangen... klart... men så render pigerne bare flere gange....  big deal... det er vel for pokker ikke en pisse-konkurrence om hvem der har det hårdest?

Blå markering:  det er så faktisk min kære afdøde oldemor der står for det citat - ikke undertegnede.... rigtig mange kvinder var i følge hende temmelig godt tilfreds med enkestanden..... jo fattigere de var jo gladere var de for enkestanden hvis de ældste børn var gamle nok til at bidrage til husholdningen - dvs omkring 8-10 år -  ifølge min salig oldemor... 

og nej - kvinderne døde ikke fordi husene skvattede sammen - de døde af de epidemier der opstod fordi folk var stuvet sammen som rotter, de døde af fejlernæring, af trivielle sygdomme der kan behandles med lethed idag....   og så sled de i øvrigt kroppene i stykker med de tåbelige og helt unødige graviditeter (alt over 10 er rovdrift hvis du spørger de fleste kvinder) 

Pointen er - uanset køn har det været ekstremt hårdt at leve dengang såsnart det hed middelklasse og derunder...  og jeg tror ikke at kvinderne dengang var synderlig meget mere submissive når det kom til stykket..... de blev holdt nede - men det gør dem ikke underdanige...  for ellers var der aldrig kommet en revolution

Du starter selv ud med at besvare trådstarten med, at mænd ikke rent arbejdsmæssig har fået fjernet flere byrder end kvinden (nu snakker vi kun arbejdsmæssig) hvilket jeg har besvaret. Kald det for pisse- konkurrence hvis du vil :smile:

Det har de…… som Borende X skriver, tog hun jo ikke alt vasketøjet på en gang. Hun brugte måske halvdelen af ugen på det

Kvinderne har fået det væsentlig nemmere på andre punkter. Bl.a oftest kun 2 graviditeter ikke økonomisk afhændig af en mand, deres arbejde er også blevet væsentlig lettere dog ikke i samme omfang som en mand.

Dit sidste afsnit er jeg ganske enig i. Nemlig at det ikke var sjovt at være nogen af kønnene men på hver deres måde.

Redigeret af Havnebumsen

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er ikke kun et spørgsmål om vægten. Det er lige så meget et spørgsmål om tid, der som bekendt er blevet en mangelvare i vore dage.

I slutningen af 1800-tallet måtte en husmoder faktisk bruge halvdelen af ugen på tøjvask alene.

Jeg tror du husker forkert kære hr  BX. Min mor havde ikke tid til at bruge halvdelen af ugen alene på tøjvask.

Nej måske. Men det er da tankevirkende at vores svar på vores ændrede kønsrolle status, måske er at vi nu vil penetreres ligesom pigerne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Midtjylland: det er heller ikke svaret. Det er ikke noget nyt at mænd vil pirres bagi. Sådan har det altid været. Der er så mange nervetråde der, at det falder helt naturligt at vores opmærksomhed drages derhen.

Det har udelukkende været homofob angst der har undertrykt vores tendenser.

Har du nogensinde færdes blandt voksne engelske mænd-opvokset på kostskole ;) eller dem fra Sorø, før der blev åbnet for pigers adgang.

Har du tænkt på hvorfor så mange piger nyder at blive stimuleret der? Igen- netvetråde. Der er intet nyt under solen, blot mere oplysning.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg tror du husker forkert kære hr  BX. Min mor havde ikke tid til at bruge halvdelen af ugen alene på tøjvask.

Nej, den er nu god nok.

Du må huske, at al vask dengang foregik i vaskebalje med vaskebræt. Centrifuge og tørretumbler kendtes ikke. Vand måtte varmes godt op i grukedlen ved behørig opfyring.

Derudover var der endnu et par processer.

Endelig måtte der vaskes ofte, idet der ikke var råd til at købe- og indeligge med større mængder tøj. Var der i familien blot en lille halv snes medlemmer, kunne tøjvask således hurtigt tage sin tid. Oplysningen om den halve uge har jeg fra Arbejdermuseet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderligfyr

Midtjylland: det er heller ikke svaret. Det er ikke noget nyt at mænd vil pirres bagi. Sådan har det altid været. Der er så mange nervetråde der, at det falder helt naturligt at vores opmærksomhed drages derhen.

Det har udelukkende været homofob angst der har undertrykt vores tendenser.

Har du nogensinde færdes blandt voksne engelske mænd-opvokset på kostskole ;) eller dem fra Sorø, før der blev åbnet for pigers adgang.

Har du tænkt på hvorfor så mange piger nyder at blive stimuleret der? Igen- netvetråde. Der er intet nyt under solen, blot mere oplysning.

Jeg har egentlig aldrig været til det.

Men tror sgu jeg vil sætte en pige eller 5 til at lege med min numse lige om. Det skal da prøves :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

En tanke.....

Tiderne har ændret sig. Noget til det bedre noget til det værre. Kønnenes roller i samfundet og hjemmet er lysår fra hvordan det var engang.

Hvad siger i ????

Om hundrede år vil sex være forbudt, det vil blive betragtet som et overgreb mod kvinden.

Den perfekte dildo vil forlængst være opfundet. Mænd vil være overflødige i alle sammenhænge ud over som arbejdsdyr og påspændingsdildotestere.

Alle børn vil blive undfanget ved kloning. Alphaerne vil blive klonede ud fra stærke kvinder som f.eks. Hillary Clinton og Anne Grethe Bjarup Riis. Betaerne vil blive klonede ud fra de mest submissive mænd i befolkningen som f.eks. mandlige medlemmer af enhedslisten.

God save us all!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest bogholderen

Selvfølgelig er der en kønskamp på lagenet. Tænk bare på at slang begreberne at blive kneppet fucket røvbollet både dækker over sex akter og at blive snydt og udnyttet. For år tilbage havde jeg et kort gensyn med en dansk klinik efter at have holdt mig til asiatisk og sydamerikanske piger. Jeg havde nok spist noget jeg ikke kunne tåle. Det var ingen succes. Det var såmænd ikke fordi pigen blev slået spyttet på eller fik stukket hovedet ned i lokummet. Det var blot den måde jeg tog fat i pigen og kastede lidt rundt med hende, der var grænseoverskridende for en dansk klinikpige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

For helvede ja de Latinaer. En drøm på lagnerne og mange af dem ser hamrende godt ud. Man får jo helt lyst til at give en lækkerbidsken en rusketur :cool:

Du har sgu en fed humor tiger hehe kan læse der er nogen her i tråden, der melder sig frivillig som påspændingsdildotester. Ja jeg overgiver mig ikke uden kamp!!!!

Redigeret af Havnebumsen

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...