Hop til indhold
siddharta

Lykke, sundhed og købesex

Recommended Posts

Jeg kan godt se en provokation i, at sådan en nybegynder som jeg begynder at analysere, hvad der foregår i denne særlige verden, men så længe, jeg bruger mig selv som udgangspunkt, kan jeg vel slippe af sted med mine rablende konklusioner, når nu de i det mindste er baseret på masser af overvejelser.

Som jeg allerede har fortalt, kastede jeg mig hovedkulds og monumentalt uvidende ind i denne verden for at få sex og endte så med at finde oplevelser, der berørte mit indre i en grad, jeg ikke troede mulig, og jeg vil nu prøve at fortælle om en af de implikationer, det har skabt i mit liv.

Jeg bliver drevet af lyst, og som mand har jeg lyst til........tadaa KVINDER! De er bare så dejlige og attråværdige, at jeg nu som midaldrende ærgrer mig over, at jeg, da jeg fik min første knallert, ikke bare jagtede tøser i mine teenageår i stedet, for energien er ikke mere, hvad den har været, men det er sq så nemt at være bagklog.

Heldigvis kan jeg i denne uglesete verden blive modtaget med den dybeste empati og en i mine øjne oprigtig interesse i mine lyster og tilfredsstillelse, så der på den måde er et glimrende grundlag for succes. Det viste sig bare, at da jeg efter første gang forlod kurtisanen (og nu holder I jeres kæft, for det er MIN historie!!! Og jeg kalder hende, hvad JEG vil!) var fyldt af en glæde, der med mine øjne ligner lykke. Så succesen overgik mangefold det forventede, og hvad gør man så?

Jeg bookede endnu en tid for at finde ud af, hvad/hvem det var, jeg havde mødt, der kunne bringe mig så meget ud af fatning. Og hvad skete der? Jeg forlod hende endnu mere lykkelig end sidst og fløj på en sky i dagevis og kunne håndtere konflikter med et fuldstændigt roligt sind (jeg er normalt en fandens hidsigprop) og følte mig, om man så må sige, seksuelt mættet. Ikke at jeg ikke havde lyst til sex, men jeg kiggede (for en gangs skyld) ikke efter alt med skørter (mænd ved, hvad jeg mener).

Min konklusion er ret klar: Sexarbejdere/kurtisaner/glædespiger er i stand til at bringe en (mand) en lykkefølelse, der er helt fantastisk, og er det egentlig ikke det vi søger? Som Jernsvinet skriver:

Så er det man smiler og nyder hele hjemturen, selvom det øsregner ”.

Så I, hvad der skete her? Jeg fik koblet købesex til en lykkefølelse! Er det ikke skønt? Nu har jeg en begrundelse for at besøge gudinderne, for hvem i alverden er ikke interesseret i egen lykke?

Men hold fast, for nu bliver det for alvor langhåret!!! WHO's definition på sundhed er:

Sundhed er en tilstand af fuldkommen fysisk, mental og social velvære – ikke kun fravær af sygdom.

Kan I se det? Købesex kan være fremmende for ens sundhed, for kan I forestille jer noget, der er mere fremmende for fysisk, mental og social velvære end lykkefølelsen?

Del dette indlæg

Link til indlæg

@Sidd

Godt skriv ;-)

Kender faktisk også godt lykkefølelsen. Ikke hver gang, men det er sket og sker :-)

Venligst

French

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Hunter

Sidd,

Det er rigtig godt skrevet, og rammer meget af det som jeg mere og mere prøver at gå efter. Og som denne verden jo kan tilbyde os. Hvis ellers man søger efter det.

Det med at 'flyve på en sky i dagevis' har jeg også prøvet nogen gange, omend det - desværre - ikke sker hver gang. Oftest synes jeg kun man 'flyver' i en kortere perode. Men det med dagevis skete igen for mig for et par uger siden. :-) :-) :-)

Og det er en mange gange mere fuldendt og all-round oplevelse, end bare det at få et knald.

Jeg tror, at for at opnå det, skal man have god tid, være afslappet og ikke stresset. Og det skal være med en man kender. Så har man vist de bedste chancer for en lang flyvetur : -)

Cheers, og med ønsket om mange flere flyveture : -)

Del dette indlæg

Link til indlæg

siddharta "for president" :P

Hvis bare du kunne overbevise vores kære politikere og sundhedsvæsenet om at købesex bidrager til fysisk, mental og social velvære :)

Jeg er enig i at sex er dejlig og befriende om man får det på den ene eller anden måde. Det burde være en menneskeret at dyrke sex og få sex.

Det er en paragraf som jeg synes mangler i menneskerettighederne :D

Jeg kan godt lide Frej's motto:

Husk de nye sundhedsråd om ernæring og motion:
"Drik mindre og hor mere"!

Det med at "flyve på en sky" har jeg bogstavlig oplevet adskillige gange efter mine mange rejser til udlandet.
Der jeg sad i en flyver på vej hjem, i flyet tænkte jeg tilbage på de dejlige oplevelser jeg lige af haft med søde piger få timer før... så ja jeg svævede bogstavlig talt og mentalt på en sky, flere tusinde meter over jorden, det er en herlig tilstand :D 
Kan man komme tættere på himlen ? :D
Redigeret af Nille

Del dette indlæg

Link til indlæg

Du rammer noget væsentligt her, som jeg har tænkt skrive om mange gange, men som mit begrænsede dansk ikke tillader mig at udtrykke som jeg vil: Jeg er blevet helt overbevist om at jeg vil leve længre og sundere fordi jeg ser til at jeg får de oplevelser min sjæl og min krop er kommet til denne verden for at være med om. Jeg vil ikke sige at jeg flyver eller noget, men jeg bruger alle de sanser og muskler jeg er begavet med,  og ikke mindst: jeg gør som jeg vil, ikke hvad samfundet siger til mig at man burde. Det er fandens så vigtigt, hvis man vil være et helt menneske.

B

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det her er for mig en hel ny verden og den startede med at jeg trængte til en smule forkælelse.

Jeg er single og har været det i 3 år, men jeg har en dejlig veninde som jeg har dejlig sex med.

Så hvorfor så købesex??

Det var faktisk ikke det jeg til at starte med søgte, men derimod lidt selvforkælelse.

Sex med min veninde er jo en gensidig ting og det er virkelig dejligt, men jeg havde bare lyst til at for en gang skyld, bare ligge mig ned og nyde et andet menneskes nærvær og nyde hendes berøring af mig.

Det viste sig faktisk at være sværere for mig end jeg troede, for jeg er ikke vant til at det kun drejede sig om mig og havde svært ved at ligge stille.

Jeg fik besøg af Liv og hun gav mig alt hvad jeg havde ønsket og mere til.

Det var bare en skøn og dejlig afslappende massage og en dejlig afslutning og det gav mig helt sikkert lyst til mere selvforkælelse.

Jeg har arbejder rigtigt mange timer, for at få tingene til at hænge sammen og har været igennem en hård tid efter at min ex og jeg gik fra hinanden.

Der har været retsager og mange dumme og dårlige følelser og det har da til tider været virkelig svært at finde glæden ved livet og derfor fik jeg bare lyst til at give mig selv en lille gave. Det er noget jeg sjældent før har gjort, men den nydelse og glæde Liv´s massage gav mig, gjorde mig bare så glad og afslappet.

Siden hen har jeg jo så "kastet" mig lidt ud i alle de dejlige oplevelser, som man kan finde herinde og nyder dem alle sammen og har stadigvæk en hel del jeg gerne vil prøve og glæder mig til dem alle, men jeg kan også mærke på mig selv at jeg ikke vil blive ved, for jeg er så småt begyndt at savne at have en kæreste, hvilket jeg ikke gjorde før end at jeg var sammen med de forskellige piger herindefra????

Jeg forstår ikke helt selv hvorfor, men sådan er det nu engang.

De oplevelser, som jeg har fået og håber på at få flere af herinde er for mig guld værd.

Det er muligt at de er overfladiske og forfløjne, men de er livsbekræftende og bringer både glæde og afstresning.

Jeg ved godt at det er nemt og at der ikke bliver stillet særlige krav til mig, men bare engang imellem er det så skønt at bare "slappe af" og nyde de glæder som naturen har givet os, uden at have krav stillet til os.

Så jeg hylder og værdsætter de oplevelser jeg får, men savner dog alligevel lidt en kæreste nu.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Smuk Enlig Mor

Hvor er det smukt beskrevet, Siddharta, og hvor er det dog et fantastisk privilegium at have denne effekt på jer mænd... Et privilegium vi udbydere bør behandle nænsomt og med den dybeste respekt...

Tak fordi du delte dine inderste tanker... :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

ØHH! kan man betale med sygesikringsbeviset?  :???:

Spøg til side. Meget godt indlæg, der  rammer hvad mange af os føler.

Du bruger ordet "kurtisane" er der noget i vejen med det? Jeg synes det er et smukt ord.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det her er for mig en hel ny verden og den startede med at jeg trængte til en smule forkælelse.

Jeg er single og har været det i 3 år, men jeg har en dejlig veninde som jeg har dejlig sex med.

Så hvorfor så købesex??

Det var faktisk ikke det jeg til at starte med søgte, men derimod lidt selvforkælelse.

Sex med min veninde er jo en gensidig ting og det er virkelig dejligt, men jeg havde bare lyst til at for en gang skyld, bare ligge mig ned og nyde et andet menneskes nærvær og nyde hendes berøring af mig.

Det viste sig faktisk at være sværere for mig end jeg troede, for jeg er ikke vant til at det kun drejede sig om mig og havde svært ved at ligge stille.

Det var bare en skøn og dejlig afslappende massage og en dejlig afslutning og det gav mig helt sikkert lyst til mere selvforkælelse.

Jeg har arbejder rigtigt mange timer, for at få tingene til at hænge sammen og har været igennem en hård tid efter at min ex og jeg gik fra hinanden.

Der har været retsager og mange dumme og dårlige følelser og det har da til tider været virkelig svært at finde glæden ved livet og derfor fik jeg bare lyst til at give mig selv en lille gave. Det er noget jeg sjældent før har gjort, men den nydelse og glæde Liv´s massage gav mig, gjorde mig bare så glad og afslappet.

Siden hen har jeg jo så "kastet" mig lidt ud i alle de dejlige oplevelser, som man kan finde herinde og nyder dem alle sammen og har stadigvæk en hel del jeg gerne vil prøve og glæder mig til dem alle, men jeg kan også mærke på mig selv at jeg ikke vil blive ved, for jeg er så småt begyndt at savne at have en kæreste, hvilket jeg ikke gjorde før end at jeg var sammen med de forskellige piger herindefra????

De oplevelser, som jeg har fået og håber på at få flere af herinde er for mig guld værd.

Det er muligt at de er overfladiske og forfløjne, men de er livsbekræftende og bringer både glæde og afstresning.

Jeg ved godt at det er nemt og at der ikke bliver stillet særlige krav til mig, men bare engang imellem er det så skønt at bare "slappe af" og nyde de glæder som naturen har givet os, uden at have krav stillet til os.

Så jeg hylder og værdsætter de oplevelser jeg får, men savner dog alligevel lidt en kæreste nu.

Jeg tror at noget af det der ofte går galt i parforhold er at man giver og tager hele tiden. Så får man aldrig mere end 50%.

En gang i mellem bør man give alt eller tage alt, det skal ikke følge et skema; men komme spontant. Evt som en belønning.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Sex er helt sikkert sundt!

Det er både motion og der frigives en række gode hormoner i kroppen af at have sex.

Eneste kendte bieffekter er visse kønssygdomme og børn!  Begge dele kan man dog beskytte sig imod nu om dage.

Tænk hvis man kunne få købesex på recept! :)

I Sverige har de noget som de kalder for "FAR - Fysisk Aktivitet på Recept"

http://www.1177.se/Skane/Tema/Halsa/Motion-och-rorelse/Motion-och-traning/FaR---fysisk-aktivitet-pa-recept/?ar=True

Men det er nok ikke bordelbesøg de mener - ville ellers være langt mere motiverende ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Har du hørt om kurtisane slave sex ? :lol:

Nej, det har jeg ikke.

Jeg slog ordet i dansk ordbog.

"elegant, prostitueret kvinde med dannelse, god smag og gode manerer især omkring midten af 1800-tallet"

Redigeret af gungner

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tusind tak for de pæne ord og de interessante personlige svar. Der er flere svar, jeg lige skal tænke over, før jeg svarer, men mht. "kurtisane", så er det med henvisning til Hermann Hesse's roman "Siddharta", hvor hovedpersonen møder kurtisanen Kamala, der indvier ham i elskovens lyksaligheder. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeps ... lige præcis dét Sidharta beskriver kan jeg også genkende!!

Tre ud af de fire gange jeg har besøgt en pige.

Jeg vil beskrive det som en gennemgribende tilstand af dyb velvære, og en følelse af en let rus .. det er som om det 'suser' i kroppen.

Det varer som regel tre-fire dage.

Jeg har støvet lidt rundt, og jeg tror jeg har fundet ud af hvad det handler om - som Frej af Asgaard skriver, så er det noget med hormoner, der frigives ... 

Det skal siges at jeg endnu ikke har 'haft sex' med nogen af pigerne - 'kun' 'kælet' ... 

Jeg kender også følelsen fra mere 'almindelig' kropsmassage ... 
Jeg benyttede en kvindelig kropsmassør en del år, og hér skete det flere gange at jeg fik dén oplevelse ... 

Hun var også hvad jeg ville kalde 'sex-positiv' og var helt med på at rumme 'det erotiske i situationen' ... 

Nogen gange, er det måske lettere at opnå den effekt med en glædespige eller en elskerinde ... 
For med en fast partner er der tit en masse krav, forventninger, frustrationer etc. etc. der gør det svært at være helt modtagelig ... 
Desværre, er det nok sådan i mange faste forhold ... 

Det ville være rigtig godt hvis man kunne være lidt mere åben og eksperimenterende på dét område.
Det er netop på grund af dét at jeg er så indædt modstander af et sexkøbsforbud, selv om jeg sagtens kan se dilemmaerne.

Jeg tror, dén oplevelse, viu beskriver, er godt for sundheden, og jeg tror også der er piger der sagtens kan give os dén oplevelse uden det behøver at være grænseoverskridende.
F. eks. ved at den enkelte pige er helt bevidst om hvor hendes grænse går - tit og ofte er 'sex' måske slet ikke nødvendigt.
Det er jo sådan Tantra-massørerne arbejder. 

Men sexkøbs-debatten alene har fuldstændig kvalt muligheden for overhovedet at diskutere det, oplever jeg ... 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Men sexkøbs-debatten alene har fuldstændig kvalt muligheden for overhovedet at diskutere det, oplever jeg ... 

Vi diskuterer det jo i hvert fald her og nu. Og jeg er overbevist om at der findes forskere der kigger også på dette. Problemet er bare at også videnskab er politik, i den bemærkelsen at de resultater magten ikke er interesserede i, ikke heller kommer til borgernes kendskab.

Prostitution har mange positive og mange negative sider. Problemet er at købesexmodstandere kun aktualiserer negative sider og dem som mener købesex skal være tilladt kun snakker om kvindernes frihed og ret til at selv bestemme.

Ingen beskæftiger sig med prostitutionens positive virkninger.

B

Del dette indlæg

Link til indlæg

Så hvorfor så købesex??

Jeg kan nu godt forstå, at du både kan have dejlige oplevelser og alligevel savne en kæreste, for det er jo et helt særligt, begrænset rum, samværet foregår i, med ret nagelfaste aftaler og regler og i den grad afgrænset i tid, og jeg vil tro, at de fleste mennesker egentlig gerne vil have et fællesskab ubegrænset især i tid, hvor man kan være sig selv fuldt og helt, accepteret og respekteret for den man er.

Jeg synes dog ikke, at oplevelserne er overfladiske og forfløjne, jeg finder dem vildt intense følelsesmæssigt og nyder godt af dønningerne i lang tid efter. Til gengæld er der en enorm frihed i at kunne forlade glædespigen uden gæld og forpligtelser men glad og afslappet med fornyet mod på hverdagen og dens udfordringer.

Og det kan da godt være, at synes, at det er nemt, men der stilles da i høj grad krav til dig også. For det første skal du betale! For det andet skal du behandle pigen ordentligt og overholde jeres aftaler. Og at du finder det nemt, fortæller vel mest, at du er en ordentlig person, der viser hensyn til andre, for som f.eks. tråden, hvor pigerne skriver om blacklisten, viser, så er det åbenbart ikke alle, der er sådan.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeps ... lige præcis dét Sidharta beskriver kan jeg også genkende!!

Tre ud af de fire gange jeg har besøgt en pige.

Jeg vil beskrive det som en gennemgribende tilstand af dyb velvære, og en følelse af en let rus .. det er som om det 'suser' i kroppen.

Det varer som regel tre-fire dage.

Jeg har støvet lidt rundt, og jeg tror jeg har fundet ud af hvad det handler om - som Frej af Asgaard skriver, så er det noget med hormoner, der frigives ... 

Det skal siges at jeg endnu ikke har 'haft sex' med nogen af pigerne - 'kun' 'kælet' ... 

Jeg kender også følelsen fra mere 'almindelig' kropsmassage ... 

Jeg benyttede en kvindelig kropsmassør en del år, og hér skete det flere gange at jeg fik dén oplevelse ... 

Hun var også hvad jeg ville kalde 'sex-positiv' og var helt med på at rumme 'det erotiske i situationen' ... 

Nogen gange, er det måske lettere at opnå den effekt med en glædespige eller en elskerinde ... 

For med en fast partner er der tit en masse krav, forventninger, frustrationer etc. etc. der gør det svært at være helt modtagelig ... 

Desværre, er det nok sådan i mange faste forhold ... 

Det ville være rigtig godt hvis man kunne være lidt mere åben og eksperimenterende på dét område.

Det er netop på grund af dét at jeg er så indædt modstander af et sexkøbsforbud, selv om jeg sagtens kan se dilemmaerne.

Jeg tror, dén oplevelse, viu beskriver, er godt for sundheden, og jeg tror også der er piger der sagtens kan give os dén oplevelse uden det behøver at være grænseoverskridende.

F. eks. ved at den enkelte pige er helt bevidst om hvor hendes grænse går - tit og ofte er 'sex' måske slet ikke nødvendigt.

Det er jo sådan Tantra-massørerne arbejder. 

Det ville da være ideelt, hvis man i et fast forhold kunne have samme "frigjorte" sex som med en glædespige, men det har jeg nu aldrig oplevet eller hørt om. Det er altid et eller andet fra dagligdagen, der mudrer vandet.

Nu er vi jo i dette forum så heldige, at vi kan diskutere temmeligt frit, men den offentlige debat er i mine øjne for det meste farvet af en ikke nærmere defineret eller gennemtænkt moral, og der vil oplysninger om gavnlige effekter helt sikkert være uvelkomne.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...