Hop til indhold
Guest -KbhStang-

Skype istedet for mobil?

Recommended Posts

Guest -KbhStang-

Hej

Mange piger ønsker at man ringer til dem og uden hemmeligt nummer. Det er et problem, da jeg kun har en firma telefon.

Jeg har set at man kan ringe fra skype til alm og mobil telefoner. 

Men er der nogen der ved hvordan det fungere? hvad/hvilket nummer ser modtageren af et skype opkald?

Tak

Del dette indlæg

Link til indlæg

Kender ikke rigtig noget til det med Skype, men hvad er problemet med firmatelefonen? Jeg bruger min firmamobil, hvilket aldrig har givet problemer.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej

Mange piger ønsker at man ringer til dem og uden hemmeligt nummer. Det er et problem, da jeg kun har en firma telefon.

Men er der nogen der ved hvordan det fungere? hvad/hvilket nummer ser modtageren af et skype opkald?

Tak

du  kan købe et taletid kort. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

hvorfor er det et problem med din firmatelefon ?  vi ringer vanligvis ikke tilbage og svarer kun på sms hvis du selv skriver til os :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej

Tak

Jeg har brugt det tidligere. Du sætter penge ind på din skypekonto via betalingskort og kan så ringe op til alm. telefonnumre fra din skypekonto.

Der ringes med hemmeligt nummer, men du kan også sætte skype op til at vise dit mobilnummer hos modtageren (kræver at du sætter det op og du får vist en kode som sms, som du skal taste ind).

Ligesom de andre skriver, så tænker jeg også at du bare skal købe et taletidskort og bruge en gammel telefon. I en tidligere streng herinde blev der argumenteret for også at købe ny telefon, da - alle? - ansat i teleselskaber ellers - i nogle tilfælde? - har mulighed for at identificere dig ud fra tidligere sim-kort benyttet i telefonen.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hos nogle piger, mig fx, er det okay at give besked pr SMS, at man om lidt ringer op med hemmeligt nummer ;-) Jeg mener iøvrigt også, at det er muligt at vælge at vise nummer ved at taste et eller andet, ligesom man kan vælge at skjule sit nummer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

hvorfor er det et problem med din firmatelefon ? vi ringer vanligvis ikke tilbage og svarer kun på sms hvis du selv skriver til os :)

Nja, ikke alle er så full proff som du og dine.

Jeg er blevet ringet op et par gange, men heldigvis bruger jeg altid min bollofon til mine lyssky eventyr.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Det er nok heller ikke større problem end man gør det til.

For det første kan man købe en ny telefon og taletidskort til et par hundrede. Pigen kan ikke spore dette, og hun skal så vælge om det tæller som anonym telefon.

For det andet, så er de piger jeg kender i denne branche så intellignete, at de sagtens kan se om en besked at fis og ballade, eller udstråler købssignaler.

Såeeee, den med taletidskortet er sikkert fint fjong, såfremt du fremstår seriøs.

Jeg har aldrig haft problemer, og jeg besøger immervæk, somme tider, og med for lange mellemrum, branchens mest fremragende piger.

Del dette indlæg

Link til indlæg

ved at sende en SMS vises tlf.nr.

også på hemmelige nr.

Det er korrekt, men har du udeladt Nr. vises det IKKE hos modtageren.

Venligst landsbytossen - uden smartphone

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej

Tak

Kære KbhStang

- - hvorfor dog gøre livet så besværligt - som jeg fornemmer du vil i gang.

Jeg har selv en Smartphone, og den er tændt døgnet rundt og den forbinder mig til omverdenen døgnet rundt.

Endvidere har jeg en gammel "pensioneret" som er i reserve, hvis først nævnte strejker eller andet.

Jeg synes det er ganske enkelt med sådan en reserve - jeg har købt Lebara startpakke (50kr) og det er incl. simkort og tilhørende tlf.nr - og vist mindst 25 kr i resterende taletid.

På stort set alle tankstationer kan man købe alle disse mange forskellige taletidskort og tanke op for 50 - 100 - 200 kr

og på Lebara kan man have en løbende saldo - som bare skal reddes inden 3 mdr. ellers slettes den - dvs 1 ring inden 3 mdr.

Den saldo på 56kr der er på min er vist snart 1½år gammel.

Den måde har jeg løst mit reserveproblem på - og der findes en masse andre end lige Lebara (har en hurtig/effektiv kundeservice)

Mange hilsner

Nyder livet

- jeg er hardcore single :P - og skal IKKE skjule noget for nogen som helst - men en reserve er god når nøden er størst. ;)

Redigeret af Nyder livet

Del dette indlæg

Link til indlæg

ulempen ved Lebara er at det faktisk - ja undskyld mig - primært er teleselskabet for dem med anden etnisk baggrund...  

dvs - når man får et opkald eller en sms fra +4571xxxxxx - så kan du risikere at der ikke bliver kontakt hos de piger der ikke modtager andet end danske mænd... for de har spottet at 71 numre næsten altid afslører en stemme med mellemøstlig dialekt.. 

bare et tip når du skal vælge udbyder 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det forstår jeg ikke, Jasmin? Jeg bruger Lebara til min arbejdstelefon og mit nummer begynder ikke sådan.... Jeg når heller ikke at kigge på nummeret, når den ringer, så har ikke spottet et mønster, jeg tager bare telefonen ;-)

Dem med hemmeligt nummer beder jeg sende en SMS og derefter ringe op igen, ellers er der ingen aftale ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det forstår jeg ikke, Jasmin? Jeg bruger Lebara til min arbejdstelefon og mit nummer begynder ikke sådan.... Jeg når heller ikke at kigge på nummeret, når den ringer, så har ikke spottet et mønster, jeg tager bare telefonen :wink:

Dem med hemmeligt nummer beder jeg sende en SMS og derefter ringe op igen, ellers er der ingen aftale :wink:

det kan godt være de har fået flere numre så - de startede med 71 i hvert fald da jeg havde dem for omkring 1½ år siden til en telefon jeg brugte til b-venner

taletidskortet købte jeg i en perle-kiosk... 

jeg fik tippet af en af vores kolleger der heller ikke modtager anden etnisk herkomst... og siden da har jeg tjekket efter... der har ikke været et eneste 71 xxxxxx nr der har haft en etnisk dansk mand i den anden ende... 

hvad starter dit nr med (hvis jeg må spørge) :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Mit nummer starter med 5022, jeg har haft det i ca 1 1/2 år og købte det på shelltanken, hvor jeg også køber taletid. Jeg synes det er supergodt og nemt, ingen problemer :-) Jeg vil kigge efter 71 numrene, hvis jeg kan nå det, når den ringer. Ikke at det betyder noget, jeg tager både 'perler og kartofler', men det er da meget sjovt hvis der er et mønster ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jasmin det er altså ikke korrekt at det er Lebara der starter med 71. Det er Lycamobil. Kig selv her... http://erhvervsstyrelsen.dk/file/314299/8-cifrede_abonnentnumre.xls

Men et nummer kan jo også være flyttet fra en operatør til en anden. Et 28 nummer stammer jo fra telia men kan nemt overføres til eks lebara og den anden vej.

Så at lade være med at tage telefonen bare fordi man har et forkert nummer syntes jeg da er unfair uanset om man ikke tager imod den ene eller anden person.

At der så er mange af anden etnisk baggrund der har et lebara/lyca nummer er så en anden sag.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jasmin det er altså ikke korrekt at det er Lebara der starter med 71. Det er Lycamobil. Kig selv her... http://erhvervsstyrelsen.dk/file/314299/8-cifrede_abonnentnumre.xls

Men et nummer kan jo også være flyttet fra en operatør til en anden. Et 28 nummer stammer jo fra telia men kan nemt overføres til eks lebara og den anden vej.

Så at lade være med at tage telefonen bare fordi man har et forkert nummer syntes jeg da er unfair uanset om man ikke tager imod den ene eller anden person.

At der så er mange af anden etnisk baggrund der har et lebara/lyca nummer er så en anden sag.

fuck ja - du har ret... det er Lyca og det var også et lyca jeg havde... jeg har lige fundet det gamle simkort...   jeg får lige en "DOH!!!!" for at være for hurtig på tasterne...

SORRY!!!! - my bad... lebara klingede også forkert men jeg troede jeg huskede rigtigt...  beklager.. det er naturligvis Lyca jeg taler om for mit eget vedkommende...  det var et 71-nummer

det ændrer så ikke på at jeg har indtil videre et 1:1 for anden etnisk baggrund når det starter med 71...  bare så man er forberedt på at lytte ekstra godt efter accenten :)  eller kigge efter de klassiske stavefejl og ordstillinger der afslører anden baggrund end dansk :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Er det så nu, man skal råbe "blondine!"? :)

ja - det er det :) 

BLONDIIIIIIIINE!!!! - jeg istemmer koret !! *gg*

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest MalerKbh

Hej

Tak

Køb dig dog et taletidskort, mener vi lever i 2014 hvor svært kan det være.....

Del dette indlæg

Link til indlæg

Vi har nu fyldt 2 sider, der ikke handler om man kan benytte Skype, jeg synes det kunne være et alternativt.

Jeg kan sagtens forstå modviljen til et taletidskort, at skulle nørkle med det at ikke lige til, og hvor ligger det nu henne, og har man det med den dag man pludselig beslutter sig for at man gerne vil besøge en på vej hjem fra et kundemøde mm

Plus man har potentielt stort forklaringproblem hvis en evt kone eller kæreste skulle finde det, så det bliver et nej tak herfra.

En strø tanke, et af argumenterne for at nogle piger ønsker vis nummer, er så de kan fange personer på sin "jeg ønsker ikke at få besøg af liste", men hvis det er så pokkers nemt at få et taletidskort, hvad afholder så personerne på denne liste til enten af få et, eller få et nyt? 

Og til MalerKbh, der henviser til 2014, i min verden relatere taletidskort til i gamle dage, og bestemt ikke til 2014, men sådan har vi heldigvis hver vores syn på verden.

Del dette indlæg

Link til indlæg

En strø tanke, et af argumenterne for at nogle piger ønsker vis nummer, er så de kan fange personer på sin "jeg ønsker ikke at få besøg af liste", men hvis det er så pokkers nemt at få et taletidskort, hvad afholder så personerne på denne liste til enten af få et, eller få et nyt? 

det er ret meget besvær man trods alt skal igennem for at chikanere den pige mere end en gang.. og såsnart vi piger får cirkuleret vores numre - så er det rigtig svært at chikanere andre end de udenlandske

for ikke at nævne - det er ret mange hundrede kr man skal ofre hvis man gerne vil chikanere end pige 10 gange på en måned... faktisk kunne man have fået 30 min europa rundt for de penge

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...