Nille 6301 Skrevet 15. Juni, 2014 (*) Vi plejer at bilde pigerne ind at vi er tvillinger - dog ikke fra samme æg Det er dig med den store tegnebog som jeg henviser pigerne til og peger på når jeg er har været på værelse med pigerne, hehe 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 15. Juni, 2014 Det kan være en udfordring at koordinere at alle rejse sammen, men hvis vi er dernede i samme periode, kan vi bare mødes. Hvis flybilletten er billig foretrækker jeg at flyve og leje en bil dernede. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13377 Skrevet 15. Juni, 2014 Men det hotel jeg tænker på er måske for dyrt efter Jernsvinets smag, men her går jeg gerne lidt på kompromis, når Haupbahnhof, og konditori passer perfekt ind i logistikken og infrastrukturen i Köln. Jeg plejer at have en smertegrænse omkring kr. 500,-/nat for et enkelt/dobbeltværelse. Kr. 3 - 400 er meget normalt, men f.eks i Berlin fik jeg ved at booke gennem MrJet http://www.mrjet.dk/?com=dk_google_brand&WT.srch=1&WT.mc_ev=click&WT.mc_id=EBDKS10001&gcid=18060&tduid=aac7b381b8063694c92c85e474180b58 rabat på overnatning over 3 døgn. Jeg havde forudbetalt, men da jeg skulle til at forlade hotellet, blev jeg præsenteret for en ekstraregning i form af et "Bettensteuer" på € 1,54/nat men alligevel således at jeg for 4 nætter kun betalte ca. kr. 1000,-. Så det kan evt. være en fordel at booke det samme hotel 3 - 4 nætter i træk og undgå at skulle skifte og finde sig tilrette på et nyt hotel hver nat - men det kan jo give lidt længere kørsel og umuligt at kombinere med offentlig transport, men du Rejse kunne så evt. springe over de lidt længere udflugter, hvis du gerne vil være sikker på at ramme sengen inden midnat - og så måske bare tage til en FKK nærmere på hotellet og hvorfra du er mere sikker på at kunne finde off. transport - du når såmænd nok ikke igennem alle pigerne på 2 dage - og ofte kommer der jo også nye piger til Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9234 Skrevet 15. Juni, 2014 Ja Jernsvin, på den ene side er det ikke alfa og omega at vi alle som en besøger de samme klubber sammen, men jeg vil da sætte pris på at besøge nogle klubber sammen med andre. Er det så ikke muligt kan jeg godt finde på at besøge en klub alene, jeg ikke kan opnå selskab til. Men mødes vi flere dernede, der kan fordele sig efter interesser, på måder der tilgodeser såvel måden vi fixer transporten, som hvilke klubber vi besøger kan der kommer en så flersidig tur ud af det, som vi ikke har prøvet før, og som derfor kan give nogle beretninger i forum efterfølgende, vi heller ikke har opnået tidligere Jeg er jo sjældent af sted, så når jeg endelig er på tur, vil jeg ikke rode med om turen koster 1000 kr fra eller til, så vælger jeg det hotel der passer som den bedste brik ind i hele puslespillet der skal gå op i en højere enhed. Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 15. Juni, 2014 (edited) Man er mere mobilt med en bil (det siger vel sig selv) og kan køre hen til gode og billige hoteller. Der er flere gode hotel tilbud fx boede vi på 4 stjerner hotel til ca. 50€ (ca. 65% rabat af normalprisen) og 3 stjerner hotel med god morgenmad til 54 € Mht. Berlin er er 100vis af gode og billige hoteller. Redigeret 15. Juni, 2014 af Nille Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9234 Skrevet 15. Juni, 2014 Ja Nille der er gode billige motorvejs hoteller, men der er også nogle af de klubber som I besøger, hvor der ikke ligger et hotel i gå afstand af klubben, hvis man får lyst til at tage på hotellet før andre. De steder er vi afhængige af at forlade klubben samlet samtidig, for at kunne køre til et hotel der ligger for langt væk til at man kan gå der til. Men måske det trods alt udgør en mulighed at vælge et hotel, som man kan tage en taxi til alene uden at det koster en bondegård? Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Frej af Asgaard 778 Skrevet 15. Juni, 2014 Så længe man rammer uden om større messer i Düsseldorf, så kan man næsten altid finde et godt hotel til max 50-60€ pr nat i NRW. Og hvis man ikke er kræsen kan man tage Ibis Budget (tidligere Etap) hoteller til en 35-40€ pr nat. Jeg har aldrig rigtigt for alvor prøvet at være rundt i NRW med det offentlige. Jeg har prøvet at tage med S-Bahn til Livingroom (Ikea Kaarst stationen) - det var nemt nok. Har også prøvet at tage med Tog fra Düsseldorf Hauptbanhof ned til Köln Hauptbahnhof og videre med U-bahn til Samya - det lykkedes, men det tog knageme lang tid at finde ud af hvilke tog jeg skulle med, og hvilken billet jeg skulle købe. Det offentlige transportsystem i NRW pokkers kompliceret og det er reelt ikke kun 1 system - de forskellige byer har haft deres eget og derefter er de vokset sammen til noget, der for en turist ligner båndsalat!. I NRW er det klart lettest at komme rundt med bil (+GPS), og det er ikke specielt meget dyrere, hvis man holder sig til små lejebiler - derudover kan man som regel finde hen til et lidt billigere hotel. Før opfindelsen af GPS må det dog have været et helvede at skulle finde rundt i bil i NRW. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9234 Skrevet 15. Juni, 2014 Når jeg er på tur, har jeg en A5 mappe, hvor jeg har printet alle aktuelle afgange og linjer, samt et Google kort over destinationen og gangafstand dertil. Så kan jeg slå det op sted for sted, helt uden at eje en Smartphone Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 15. Juni, 2014 I NRW er det klart lettest at komme rundt med bil (+GPS), og det er ikke specielt meget dyrere, hvis man holder sig til små lejebiler - derudover kan man som regel finde hen til et lidt billigere hotel. Før opfindelsen af GPS må det dog have været et helvede at skulle finde rundt i bil i NRW. Før opfindelsen af GPS'en var der ingen turister som vovede sig ud i på landet til de små og store klubber Man tør ikke have konen med som co-pilot / kort-navigatør Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 15. Juni, 2014 Når jeg er på tur, har jeg en A5 mappe, hvor jeg har printet alle aktuelle afgange og linjer, samt et Google kort over destinationen og gangafstand dertil. Så kan jeg slå det op sted for sted, helt uden at eje en Smartphone Venlig hilsen Rejsenetværk En smartphone er nu meget smart og praktisk Så kan du komme på EG også Hvor mange timers forberedelse kræves det med en A5 mappe Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 15. Juni, 2014 Ja Nille der er gode billige motorvejs hoteller, men der er også nogle af de klubber som I besøger, hvor der ikke ligger et hotel i gå afstand af klubben, hvis man får lyst til at tage på hotellet før andre. De steder er vi afhængige af at forlade klubben samlet samtidig, for at kunne køre til et hotel der ligger for langt væk til at man kan gå der til. Men måske det trods alt udgør en mulighed at vælge et hotel, som man kan tage en taxi til alene uden at det koster en bondegård? Venlig hilsen Rejsenetværk Rejse hvorfor er du så bekymret om at tage hjem på hotellet, vi kommer i hyggelig selskab med pigerne og et par drenge herfra, hvad vil du lave på et kedeligt hotelværelse ? Du siger ikke du vil gå hjem på hotellet og påbegynder at skrive din rejseberetning Kl. 01-02 er vel rimelig at tage hjem til hotellet i samlet flok ? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9234 Skrevet 17. Juni, 2014 Nille jeg slæber nok min gamle netbook med fra den gang, de stadig kunne købes, men vi får se om der bliver skrevet kladde undervejs, eller jeg må nøjes med notesbogen i omklædningsskabet til de vigtigste stikord. Faktisk har jeg aftalt med 2 herfra at de kommer forbi mig lørdag den 21/6, hvor udgangspunktet er at 2 af os flyver sammen derned. Hvis vi når så langt på lørdag hører I fra mig i tråden, også hvis noget skulle komme i vejen. Nu er jeg gået i gang med at udarbejde min A5 mappe, og Frej har ret - den offentlige trafik er et kludetæppe af svært brugbare hjemmesider. Faktisk er Deutche Bahn og Google ruteplanlægning et langt stykke bedre end de lokale/regionale trafikselskabers websites. Det ser ud til at kunne blive en 100000 kr + tur, men det går nok denne gang Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 17. Juni, 2014 Det ser ud til at kunne blive en 100000 kr + tur, men det går nok denne gang Venlig hilsen Rejsenetværk 100.000+ kr så skal der godt nok knaldes igennem på de få dage 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9234 Skrevet 17. Juni, 2014 Øv Nille Gid det var så vel, men nu kan jeg ikke rette det længere Jeg mener 10000 kr + Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
frenchlover1 4112 Skrevet 17. Juni, 2014 @rejse Hold du bare fast i de 100.000+ For hokus pokus... så har du råderum til at købe en lille ny minibil, og du kan helt slippe for at tænke på A5-bøger, printede kort, køreplaner og logistikken omkring offentlig transport Bare et lille råd Venligst French 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9234 Skrevet 17. Juni, 2014 Det gjorde jeg skam gerne frenchlover1, men det ville kræve en tur i banken og et lån i friværdien, hvilket trods alt vil være en kende for sindssygt til formålet Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 17. Juni, 2014 (edited) For hokus pokus... så har du råderum til at købe en lille ny minibil En mini/mikro bil er farlig på de tyske motorveje, hvor der blive kørt med sømmet i bund, det gør jeg i hver fald Redigeret 17. Juni, 2014 af Nille 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13377 Skrevet 17. Juni, 2014 En mini/mikro bil er farlig på de tyske motorveje, hvor der bliver kørt med sømmet i bund, det gør jeg i hver fald Der kører da mange Smart42 og andre småbiler på de tyske motorveje uden problemer, da de fleste alligevel kun kører med ca. 130km/t - dem der er farlige, er dem der kører med sømmet i bund Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
frenchlover1 4112 Skrevet 17. Juni, 2014 @Nille Det sgu' ikke engang løwn. Man ser dem faktisk nærmest ikke på autostradaerne . I hvert fald ikke før det er for sent Venligst French Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9234 Skrevet 17. Juni, 2014 (edited) Ja pas på i de små biler når Frej Asgaard kommer kørende i bæstet TV: Se tank smadre Volkswagen E sølvfarvet Volkswagen bliver totalsmadret, efter personbilen bliver påkørt af tank http://ekstrabladet.dk/Haandvaerkeren/article2057118.ece Som I kan se hjælper her, ikke en gang et velbevæbnet færdselspoliti Venlig hilsen Rejsenetværk Redigeret 17. Juni, 2014 af Rejsenetvaerk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 17. Juni, 2014 (edited) Der kører da mange Smart42 og andre småbiler på de tyske motorveje uden problemer, da de fleste alligevel kun kører med ca. 130km/t - dem der er farlige, er dem der kører med sømmet i bund . Mikrobilerne kører også med sømmet i bund, de rykker bare ingen vegne det er meget irriterende at de små biler med dårlig trækkraft trækker ud i overhalingsbanen og forsøger at køre hurtig eller overhale, det tager meeeeget lang tid for dem at overhale og de har væsentlig dårligere bremseevne end større biler hvor bremserne er dimensioneret til højere hastigheder. Nu er der fri hastighed på mange strækninger, når der må køres 130 så kører jeg selvfølgelig 130 Jeg ville ikke føle mig trygt i en "Smart" eller anden mikrobil på de tyske motorveje. Jeg ville dø af angst Redigeret 17. Juni, 2014 af Nille Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13377 Skrevet 17. Juni, 2014 . Mikrobilerne kører også med sømmet i bund, de rykker bare ingen vegne det er meget irriterende at de små biler med dårlig trækkraft trækker ud i overhalingsbanen og forsøger at køre hurtig eller overhale, det tager meeeeget lang tid for dem at overhale og de har væsentlig dårligere bremseevne end større biler hvor bremserne er dimensioneret til højere hastigheder. Det kommer nu nok mest an på føreren, for mange af mikrobilerne kan sagtens køre 150 - 160 km/t, så problemet er nok snarere, at de vil overhale med samme fart, som de kører med hele tiden for bl.a. at spare benzin. At mikrobilerne har dårligere bremseevne end større biler må du meget gerne bevise - jeg har desværre ikke kunnet finde nogle brugbare sammenligninger - men, jeg var f.eks på glatførebane - og her må jeg indrømme at jeg blev noget overrasket over at de selv på glat underlag næsten stod stille med det samme, hvor de større biler bare skøjtede forbi. Vinterdæk er da f.eks heller ikke strengt nødvendige til mikrobiler. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 17. Juni, 2014 Det kommer nu nok mest an på føreren, for mange af mikrobilerne kan sagtens køre 150 - 160 km/t, så problemet er nok snarere, at de vil overhale med samme fart, som de kører med hele tiden for bl.a. at spare benzin. At mikrobilerne har dårligere bremseevne end større biler må du meget gerne bevise - jeg har desværre ikke kunnet finde nogle brugbare sammenligninger - men, jeg var f.eks på glatførebane - og her må jeg indrømme at jeg blev noget overrasket over at de selv på glat underlag næsten stod stille med det samme, hvor de større biler bare skøjtede forbi. Vinterdæk er da f.eks heller ikke strengt nødvendige til mikrobiler. Jeg har testet adskillige mikrobiler: VW UP, Citigo, I10, Picanto, Yaris mlf. og de er kørt med henblik på at blive presset hårdt og bremset hårdt, de fleste af disse biler har tromlebremser bagtil samt små skiver foran og smalle dæk, denne kombination giver altså ikke gode bremse evner, tænk på at bremse ned fra 130 km/t. ned til nul når der er "Stau" det er altså ikke sjov. De bremser udmærket ved lav fart dvs. under 80 km/t. pga. af den lave vægt men ved nedbremsning ved høje tyske Autobahn hastigheder er de skræmmende. nu er vi vist på et sidespor men jeg taler af erfaring Lidt bilnørd er man vel. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest bogholderen Skrevet 18. Juni, 2014 (edited) Jeg har testet minibiler på jyllingevej i myldretiden, og der følte jeg mig også utryg. Herhjemme så er det utroligt så forskelligt de fleste medtrafikanter opfører sig alt efter hvad man selv kører i. Det skal opleves, jeg ville ihvertfald ikke tro på det, hvis jeg ikke selv oplever det. Redigeret 18. Juni, 2014 af bogholderen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13377 Skrevet 18. Juni, 2014 Jeg har testet adskillige mikrobiler: VW UP, Citigo, I10, Picanto, Yaris mlf. og de er kørt med henblik på at blive presset hårdt og bremset hårdt, de fleste af disse biler har tromlebremser bagtil samt små skiver foran og smalle dæk, denne kombination giver altså ikke gode bremse evner, tænk på at bremse ned fra 130 km/t. ned til nul når der er "Stau" det er altså ikke sjov. Bremserne er vel bygget til bilerne og også mange større biler har da tromlebremser bagtil, men det er klart at 3 - 4 personer fra/til + evt. bagage betyder mere i en lille bil end i en større/tungere. Dækkene er som regel også dimensioneret til bilerne og deres totalvægt - derfor kører store biler på brede dæk og små biler på smallere dæk. Bemærk at f.eks Smart42 kører med smalle dæk foran og bredere og større bagtil, fordi motoren og det meste af vægten ligger bagtil - topfarten er ca. 145 km/t, men da de fleste alligevel på de tyske motorveje kun kører ca. 130 km/t, kan de sagtens følge med - der er så bare nogle førere af disse biler, der ikke forstår at sætte farten lidt op, når de endelig kommer ud i overhalingssporet Sjovt nok har jeg haft svært ved at finde nogle sammenligningstabeller mht. bremselængder mellem de forskellige biler - de går derimod oftest på dæktyper/mærker. Accelerationstabeller er der derimod nok af 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg