Hop til indhold
Nye tider

Kvinde i burka - med udsyn gennem lille slør

Recommended Posts

Kvinde i burka med udsyn gennem lille slør. 

Om dette indlæg er upassende/racistisk/eller --- det vil jeg lade redaktionen afgøre, og hvis mit indlæg slettes er det helt OK

Fredag i sidste uge, hvor jeg var en tur i ALDI så jeg noget, som jeg aldrig før har været vidende til i Danmark, og kun forventede i lande med ekstrem undertrykkelse af kvinder - f.eks. Afghanistan.

Jeg var i ALDI og gik lidt rundt, og møder så et par, hvor jeg ikke ville tro mine egne øjne, - har det virkelig sin rigtighed i Danmark.

Det var et ungt par - manden klædt som alle andre danske mænd på sådan en varm solskinsdag - noget let og luftigt. Ganske anderledes så det ud for hans kone : hun var iført en sort burka hvor der foran hendes øjne var et ca. 50 x 100mm hul med noget gitterværk, som har til formål at man ikke kan se hendes ansigt og øjne - men hun kan kigge ud. :ph34r:

Det harmede mig i den grad, at vi i et vestligt civiliseret land skal konfronteres med denne brutale form for undertrykkelse af kvinder, at jeg et øjeblik gik rundt og samlede mod til mig, - - og trække ham lidt til side og spørge - du kan frit gå rundt og slabre dig mæt i vores ”sol og sommerklædte” piger ;)  ;)  - - med hvilken begrundelse må jeg ikke se din pige? - hvordan tror du hun selv har det i den mundering?

Men jeg gjorde det ikke - og egentlig tror jeg det var underbevidstheden der styrede mig, - der kunne have været en risiko for, at hun herefter ikke kom ud af lejligheden i lang tid.

En anden ting (og kun et gæt) - hvis hun er på offentlig forsørgelse - f.eks. kontanthjælp, hvordan kan hun så stå til rådighed for arbejdsmarkedet - hvor er den rette hylde for hende.

Det er vel unødvendigt at pointere at jeg fandeme føler med denne stakkels kvinde

- - er jeg snerpet - snæversynet - intolerant - racistisk - eller hvad - - - - eller har jeg bare slet ikke øje for den sidste nye trend fra Paris indenfor vintertøj til kvinder ????

Mange hilsner

Nyder livet

Redigeret af Nyder livet

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej Nyder livet.

Jeg kender dig ikke. Mon du holder til en mindre provinsby??!!

Jeg arbejder med tosprogede unge. Huserer på og omkring Nørrebrogade fra og med Blågårds Plads til og med Nørrebro St.

For mig er det en dårlig dag, hvis jeg ikke har set mindst 10 kvinder i burka eller niqab. Det er at almindeligt gadebillede i det område.

Und dig selv en tur til Københavnstrup og besøg så Nørrebrogade. Folk bider ikke, de er heller ikke kannibaler eller andet ubehageligt. 

Nyder livet: den lille provinsracist  -  tror det næppe. Sådan er livet bare på Nørrebro.

Del dette indlæg

Link til indlæg

For mig er det en dårlig dag, hvis jeg ikke har set mindst 10 kvinder i burka eller niqab. 

Betyder det at du kun har en god dag hvis du ser kvinder der efter danske standarder er undertrykte og som bliver holdt i en position der gør dem uegnede til arbejdsmarkedet ? 

besynderlig fetish .....  :shock:  :shock:  :shock:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Betyder det at du kun har en god dag hvis du ser kvinder der efter danske standarder er undertrykte og som bliver holdt i en position der gør dem uegnede til arbejdsmarkedet ? 

Nu fik du den vist drejet i en helt forkert retning.

OK! Det kunne måske ved nærmere eftertanke misforstås. Det var IKKE min mening med bemærkningen. Men en tør konstatering af at jeg ser mange kvinder i burka hver dag.

Ingen  -  gentager  -  ingen skjult dagsorden eller andre besynderlige løjerligheder i det fra min side. Kun at det på Nørrebro er et dagligdags fænomen.

Håber det hjalp lidt!!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej Nyder livet.

Jeg arbejder med tosprogede unge. Huserer på og omkring Nørrebrogade fra og med Blågårds Plads til og med Nørrebro St.

For mig er det en dårlig dag, hvis jeg ikke har set mindst 10 kvinder i burka eller niqab. Det er at almindeligt gadebillede i det område.

Und dig selv en tur til Københavnstrup og besøg så Nørrebrogade. Folk bider ikke, de er heller ikke kannibaler eller andet ubehageligt. 

Nyder livet: den lille provinsracist  -  tror det næppe. Sådan er livet bare på Nørrebro.

Kære Krølle Bølle :)  :) :)  

- med hvilken begrundelse er dem der bor i, - en efter din mening mindre provinsby, - pr. automatik racister

Jeg bor faktisk i en by som vist nok kan betegnes endnu mindre en mindre provinsby, - hvor slemt er det så blevet for dig.

Meeeeen er særdeles meget oooooooofte nogle gange 2 - 3 gange om ugen i Kbh - og starter altid på Istedgade og så evt. videre ud i byen og har også kommet på Nørrebrogade - og har BOET i udkanten af Nørrebro v. Nørrebro station i 6 år, og jeg kender store dele af det samlede Nørrebro som min egen "bukselomme"   - giv mig bind for øjne og sæt mig af et eller andet sted på Nørrebro - så vil jeg i løbet af 2 - 3 minutter være i stand til helt præcist at sige hvor på Nørrebro jeg befinder mig, - også om natten ved gadelygtens skær. ;)  ;)

Og stadig har jeg ALDRIG set "de 10" du omtaler - det var første gang for ca. 1½ uge , - og for dig desværre udenfor Valby Bakke - i et provinshul ;)

Og uanset hvor mange der så end måtte være i DK - så ramler det stadig sammen med mine værdier for hvordan man behandler kvinder - og bredt forstået.

Hvordan kommer de egentlig ud på arbejdsmarkedet - ifølge Mette Frederiksen skal alle M + K  til at gøre sig klar.

- - og lige for resten mit indlæg handlede om værdig behandling af kvinder.

Mange hilsner

Nyder livet

Redigeret af Nyder livet

Del dette indlæg

Link til indlæg

Heldigvis nåede vi aldrig til burka etc. Men prøv at studere den 'rigtigr' vestjyske indremission - der er mange lighedspunkter - Desværre  :( Jeg er selv en af de frafaldne, der dyrker skøger og sex  :grin:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Kære Krølle Bølle :)  :) :)  

- med hvilken begrundelse er dem der bor i, - en efter din mening mindre provinsby, - pr. automatik racister

Jeg bor faktisk i en by som vist nok kan betegnes endnu mindre en mindre provinsby, - hvor slemt er det så blevet for dig.

Meeeeen er særdeles meget oooooooofte nogle gange 2 - 3 gange om ugen i Kbh - og starter altid på Istedgade og så evt. videre ud i byen og har også kommet på Nørrebrogade - og har BOET i udkanten af Nørrebro v. Nørrebro station i 6 år, og jeg kender store dele af det samlede Nørrebro som min egen "bukselomme"   - giv mig bind for øjne og sæt mig af et eller andet sted på Nørrebro - så vil jeg i løbet af 2 - 3 minutter være i stand til helt præcist at sige hvor på Nørrebro jeg befinder mig, - også om natten ved gadelygtens skær. ;)  ;)

Og stadig har jeg ALDRIG set "de 10" du omtaler - det var første gang for ca. 1½ uge , - og for dig desværre udenfor Valby Bakke - i et provinshul ;)

Og uanset hvor mange der så end måtte være i DK - så ramler det stadig sammen med mine værdier for hvordan man behandler kvinder - og bredt forstået.

Hvordan kommer de egentlig ud på arbejdsmarkedet - ifølge Mette Frederiksen skal alle M + K  til at gøre sig klar.

- - og lige for resten mit indlæg handlede om værdig behandling af kvinder.

Mange hilsner

Nyder livet

Kære Nyder livet.

Jeg tror Murphy`s lov har overfaldet mit skriv.

Jeg skrev: Jeg kender dig ikke.

Det gør jeg nu  -  tak for det. Havde jeg haft den viden ville mit skriv have været anderledes eller slet intet skriv fra mig.

Jeg skrev: Jeg tror du bor i en provinsby. Du bor på landet. Det havde jeg faktisk gættet. Men jeg turde ikke skrive at du nok boede i Lille Stillelund eller Søllested ( ironi i ordene).

Her jeg beskyldt provinsboere for at være racister? Næppe! Hvor i mit skriv ser du det?? Svar ønskes faktisk!!

Beskylder heller ikke dig for at være racist!

Vil du påpege den sætning eller de ord, der indikerer at du og provinsboere er racister!!!! Hvor står det i mit skriv?????

Ikke alle kvinder i burka er kvindeundertrykt. En del gør det helt frivilligt.

Hvad med de unge piger af anden etniske herkomst end dansk der går super-provokerende påklædt? Er de kvindeundertrykt eller kvindovertrykt (ironi)!!!

Nyder livet:   nyd livet  -  ha` en go` lang weekend  -  kvinder med/uden under/overtrykkelse eller med/uden meget tøj.

MEN: svar venligst på mit røde spørgsmål. Tak

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Hortlak

Jeg har lige set en kvinde på nok over de 60, gå topløs ved stranden. Hvorfor mener hun at alle skal have lov til at se hendes, i mine øjne, ikke kønne bryster?

Hvorfor skal alt den, jeg må gøre det jeg har lyst til holdning, gå ud over folk der vil undgå at se nøgne mennesker over 60?

- - er jeg snerpet - snæversynet - intolerant - racistisk - eller hvad - - - - eller har jeg bare slet ikke øje for den sidste nye trend fra Paris indenfor sommertøj til kvinder ????

Del dette indlæg

Link til indlæg

Kære Nyder livet.

Jeg tror Murphy`s lov har overfaldet mit skriv.

Jeg skrev: Jeg kender dig ikke.

Det gør jeg nu  -  tak for det. Havde jeg haft den viden ville mit skriv have været anderledes eller slet intet skriv fra mig.

Jeg skrev: Jeg tror du bor i en provinsby. Du bor på landet. Det havde jeg faktisk gættet. Men jeg turde ikke skrive at du nok boede i Lille Stillelund eller Søllested ( ironi i ordene).

Her jeg beskyldt provinsboere for at være racister? Næppe! Hvor i mit skriv ser du det?? Svar ønskes faktisk!!

Beskylder heller ikke dig for at være racist!

Vil du påpege den sætning eller de ord, der indikerer at du og provinsboere er racister!!!! Hvor står det i mit skriv?????

Ikke alle kvinder i burka er kvindeundertrykt. En del gør det helt frivilligt.

Hvad med de unge piger af anden etniske herkomst end dansk der går super-provokerende påklædt? Er de kvindeundertrykt eller kvindovertrykt (ironi)!!!

Nyder livet:   nyd livet  -  ha` en go` lang weekend  -  kvinder med/uden under/overtrykkelse eller med/uden meget tøj.

MEN: svar venligst på mit røde spørgsmål. Tak

Kære Krølle Bølle :)

- tak for din tilbagemelding :) .

Selvfølgelig vil jeg gerne kommenterer og svare på det hele :  - jeg kommenterer og svarer ikke :!:  -  du kender jo godt selv mine svar ;)

Jeg vil helt bevidst lade mine 2 indlæg stå ene tilbage - og så vil andre måske kommentere - og ud fra dem kan der drages individuelle konklusioner af alle og efter eget behov, - osv  -  osv

- nå det er stadig lyst - sommer - fuglene synger - og nu sætter jeg mig tilbage i stolen og nyder resten af aftenen

Mange hilsner

Nyder livet

Redigeret af Nyder livet

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg tror, det er dette:

Nyder livet: den lille provinsracist 

som Nyder Livet har misforstået og troet, at det var ham, Krølle bølle kaldte racist.

Men uanset hvad, synes jeg, det er uhyggeligt.

Jeg ser også sådan et ungt par en gang imellem - både i København og i provinsen. Det ser meget ud til, at det er de samme hver gang. De tér sig som unge gør: hun griner og fnniser, og de løber lidt rundt. Men hun altså helt tildækket.

Kulturelt betinget... undertrykkelse... hvad det end er: det er synd hér i vores samfund, selv om det måske ikke ville være det i en anden kultur.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har lige set en kvinde på nok over de 60, gå topløs ved stranden. Hvorfor mener hun at alle skal have lov til at se hendes, i mine øjne, ikke kønne bryster?

Hvorfor skal alt den, jeg må gøre det jeg har lyst til holdning, gå ud over folk der vil undgå at se nøgne mennesker over 60?

- - er jeg snerpet - snæversynet - intolerant - racistisk - eller hvad - - - - eller har jeg bare slet ikke øje for den sidste nye trend fra Paris indenfor sommertøj til kvinder ????

Kære Hortlak

- hvis der er noget i "tossekassen" (fjernsynet) jeg ikke kan tåle - så slukker jeg sgu bare ;)

- hvis jeg ikke kan tåle at se en 60 år kvinde på stranden - så finder jeg en anden strand eller endnu mere sikkert bliver hjemme ;)

Vi skriver altså følgende årstal:  2014 ;)

Mange hilsner

Nyder livet

Del dette indlæg

Link til indlæg

Heldigvis nåede vi aldrig til burka etc. Men prøv at studere den 'rigtigr' vestjyske indremission - der er mange lighedspunkter - Desværre  :( Jeg er selv en af de frafaldne, der dyrker skøger og sex  :grin:

Kære lars60 :)

Jeg vil ønske dig alt muligt held og lykke med at indhente det forsømte :wub:

Mange hilsner

Nyder livet

Del dette indlæg

Link til indlæg

Da du jo går ud fra som en selvfølge, at det er manden, som har bestemt hendes påklædning, kan jeg ikke andet end tro, at det er sådan det foregår hjemme hos dig. Men der er i dag enkelte kvinder, som selv vælger deres påklædning, blandt andet min kone og måske også kvinden du mødte i Aldi. Så måske er det ikke hende, der har en problem. Men dig og måske din kone.

Måske harmer det kvindens mand, når han på stranden bliver konfronteret med, at vi tvinger vores koner og døtre til at gå topløs.

Om du er snerpet - snæversynet - intolerant - racistisk - eller hvad. Ved jeg ikke.

Mvh Erik+

Del dette indlæg

Link til indlæg

man kan ikke tvinge kvinder til ret meget... men man kan presse dem og nøde dem til RIGTIG meget... 

spørgsmålet er snarere... hvad er der i hendes liv der gør at hun føler behovet for at gemme sig i et firemandstelt i stedet for at være synlig... 

for det er jo i virkeligheden det spørgsmål der skal besvares og kommes til livs så vi slipper for de kvinder der reelt bliver ubrugelige på arbejdsmarkedet og således reelt blot er en byrde for samfundet ene og alene fordi de er pakket ind i et immobiliserings-telt

Del dette indlæg

Link til indlæg

Der er en vis sandsynlighed for at hun er en dansk konvertit, de går oftere "all-in" når de skifter til islam.

Jeg fatter ved gud heller ikke at der er nogen der vil gå rundt i en burka, men jeg tror at man skal passe på med blot at antage at hun pr. definition er undertrykt. Folk gør, helt frivilligt, de mærkeligste ting i religionens navn. Jeg fatter f.eks. heller ikke de Opus Dei medlemmer der ynder at piske sig selv eller på anden måde tilføre sig selv smerte "i guds navn".

Og så mener jeg helt principielt at man skal passe på med at karakterisere kvinder (eller mænd for den sags skyld) der ikke ønsker at komme på arbejdsmarkedet som "en byrde for samfundet". Hvis de ikke er på nogen form for overførselsindkomst, så synes jeg det er helt OK at vælge at være hjemmegående.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Ifølge min mening kan folk gå klædt præcis som de vil, men hvis de bliver tvunget til det, skal der skrides ind.

Derudover har jeg hørt, at der faktisk ikke er så fantastisk varmt indeni sådan en sag.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Og nu til noget helt andet.

Sig mig lige engang: hvem bestemmer hvad tøj mænd skal gå med?

Er det ikke sket bare en enkelt lillebitte gang, at konen har købt tøj til manden!!!  Det tror jeg.

Når manden tæver konen kommer det på forsiden i aviserne.

Når konen gennembanker manden  -  nå glem det  -  så sker der intet!!!

Men til slut:

Det er fredag  -  det er den 13.  -  og det er fuldmåne.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har tænkt meget over dit underlige svar.

Du mistænkeliggør mig på din og andres velsignelse. Du fik 5 like får dit  besynderlige svar  - til lykke med det. 

Du har ikke reageret på min korrektion til skrivet.  Hmmmm!!!

Det er måske din besynderlige fetish???  Nu får jeg vel like fra de samme fem???

Næppe!

Skit pyt, jeg overlever nok. Der er jo forskel på sorte og lyserøde ( stærk ironi) !!!!!

Gider ikke Jasmin fremover:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har tænkt meget over dit underlige svar.

Du mistænkeliggør mig på din og andres velsignelse. Du fik 5 like får dit  besynderlige svar  - til lykke med det. 

Du har ikke reageret på min korrektion til skrivet.  Hmmmm!!!

Det er måske din besynderlige fetish???  Nu får jeg vel like fra de samme fem???

Næppe!

Skit pyt, jeg overlever nok. Der er jo forskel på sorte og lyserøde ( stærk ironi) !!!!!

Gider ikke Jasmin fremover:

du milde - hvis jeg havde vidst at du ligefrem havde behov for at blive anderkendt og rost for at korrigere din egen misforståelse, så havde jeg da gerne givet dig en like...  jeg var ikke bekendt med at der var indført anderkendelses-tvang på EG...   så blev jeg da så meget klogere :) 

det er hermed bekræftet at jeg har set og reageret på din korrektion...   og hvad angår likes.. så må du jo spørge dem der har liket mine indlæg hvorfor de har det - det er ikke min afdeling... jeg hader det der like system så det bruger jeg ikke gerne tid på

men du kan jo spørge ud i forum om der ikke er nogen der vil give dig nogle likes siden du ligefrem synes at du er i underskud... 

Del dette indlæg

Link til indlæg

du milde - hvis jeg havde vidst at du ligefrem havde behov for at blive anderkendt og rost for at korrigere din egen misforståelse, så havde jeg da gerne givet dig en like...  jeg var ikke bekendt med at der var indført anderkendelses-tvang på EG...   så blev jeg da så meget klogere :)

det er hermed bekræftet at jeg har set og reageret på din korrektion...   og hvad angår likes.. så må du jo spørge dem der har liket mine indlæg hvorfor de har det - det er ikke min afdeling... jeg hader det der like system så det bruger jeg ikke gerne tid på

men du kan jo spørge ud i forum om der ikke er nogen der vil give dig nogle likes siden du ligefrem synes at du er i underskud... 

Har lige liked dig lidt ;-)

Ikke fordi at det betyder noget, men jeg har bare mere trang til at give likes end at modtage dem ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Har lige liked dig lidt :wink:

Ikke fordi at det betyder noget, men jeg har bare mere trang til at give likes end at modtage dem :wink:

*fnis*  :D :D :D

Del dette indlæg

Link til indlæg

Shit jeg glemte at give Krølle en, men bare rolig krølle den kommer fluks min ven ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej Nyder livet.

Jeg forstod den nu godt... Det er jo bare et ordsprog.

Lige indtil kl. 02.05 var jeg modstander af max. 5 indlæg pr. person om dagen, men det giver faktisk mening :D

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...