Hop til indhold
Filosoffen

Pas på: Prostituerede kan rykke ind i din lejlighed

Recommended Posts

Link til artikel på dr.dk: http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2014/06/10/122524.htm

Og her er så et direkte bevis på, at et forbud mod køb af sex, får sælgerene af sex til at gå under jorden.

Det svenske politi har tydeligvis ikke overblik over situationen, og bliver derfor nød til at bede almindelige borgere om at overvåge hinandens boliger mv.

Og de piger (og drenge) der vælger at sælge sex, er nu nærmest helt uden for almindelig lov og orden, da de jo i frygt for at ødelægge deres virksomhed, ikke tør kontakte politi/myndigheder/nabo'er osv. få at få hjælp.

Sådan går det med et samfund, der tror at man via lovgivning/magt kan få menneske til at blive "ordentlige" mennesker. Næste skridt er vel at lave en slags kz-lejre til de formastelige købe-sex-kunder??

Redigeret af Filosoffen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Link til artikel på dr.dk: http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2014/06/10/122524.htm

Og her er så et direkte bevis på, at et forbud mod køb af sex, får sælgerene af sex til at gå under jorden.

Det svenske politi har tydeligvis ikke overblik over situationen, og bliver derfor nød til at bede almindelige borgere om at overvåge hinandens boliger mv.

Og de piger (og drenge) der vælger at sælge sex, er nu nærmest helt uden for almindelig lov og orden, da de jo i frygt for at ødelægge deres virksomhed, ikke tør kontakte politi/myndigheder/nabo'er osv. få at få hjælp.

Sådan går det med et samfund, der tror at man via lovgivning/magt kan få menneske til at blive "ordentlige" mennesker. Næste skridt er vel at lave en slags kz-lejre til de formastelige købe-sex-kunder??

Er det ikke handlede kvinder politiet taler om i artiklen?

Synes der står noget om organiserede bander og sådan noget og ikke vilkårene generelt for prostituerede.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Synes der står noget om organiserede bander og sådan noget og ikke vilkårene generelt for prostituerede.

Kan jeg ikke forestille mig. Det er vel naturligt at når køb af sex bliver kriminaliseret, så bliver modpolen det også.  Det er vel når man ser bort fra politik, sund logik.

Del dette indlæg

Link til indlæg

At det er organiseret, er vel ikke ensbetydende med at de er blevet handlet?

Hvis de havde været handlet (eller der var formodning herom), så er jeg ikke i et sekund i tvivl om, at det svenske Politi ville have oplyst dette, og det derfor ville have været en del af pressemeddelelsen fra dem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Organiserede bander, der flytter rundt på kvinder. Hmmm.

Og hvis der ikke er tale om handlede kvinder, så er de organiserede banders forehavende vel ikke mere legalt, selvom købeforbuddet ikke eksisterede. Jeg vil tro, at samme model er stang ulovligt i Danmark, og hvis den praktiseres i Danmark (hvilket jeg ikke et øjeblik tvivler på den gør), så foregår det tilsvarende under jorden i dag i Danmark. Og det vil den også gøre, hvis et købeforbud indføres i Danmark.

Så jeg ser det absolut ikke som et "direkte bevis på, at et forbud mod køb af sex, får sælgerene af sex til at gå under jorden", men blot en ny fremgangsmåde fra de organiserede banders side, der lige så vel kunne ske her i Danmark i dag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Og hvis der ikke er tale om handlede kvinder, så er de organiserede banders forehavende vel ikke mere legalt, selvom købeforbuddet ikke eksisterede. Jeg vil tro, at samme model er stang ulovligt i Danmark, og hvis den praktiseres i Danmark (hvilket jeg ikke et øjeblik tvivler på den gør), så foregår det tilsvarende under jorden i dag i Danmark. Og det vil den også gøre, hvis et købeforbud indføres i Danmark.

Så jeg ser det absolut ikke som et "direkte bevis på, at et forbud mod køb af sex, får sælgerene af sex til at gå under jorden", men blot en ny fremgangsmåde fra de organiserede banders side, der lige så vel kunne ske her i Danmark i dag.

Nå, men så vi måske blive en smule enige om:

1) Det er ikke muligt at lave samme åben form for annoncering som i DK

2)  Det er langt sværere at indgå en lejeaftale for egnede lokaler end i DK

3) For ikke at blive opdaget, satses der på korttidslejemål.

4) Naboer m.v. opfordret til at kontakte myndighederne, hvis traffiken af mænd virker mistænkeligt

5) Kunderne gør sig nok større overvejelser end i DK, når de tager chancen.

6) forsæt selv listen

Det virker ikke så åbent som i DK, hvilket selvfølgelig må tilskrives forbuddet mod køb af sex. Da den kriminelle underverden nu engang lever af ulovligheder, så ligger den lige til højrebenet, at sikre sig kontrol over markedet.

Men........ man selvfølgelig vælge at tolke forskellene som tilfældigheder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Nå, men så vi måske blive en smule enige om:

1) Det er ikke muligt at lave samme åben form for annoncering som i DK

2)  Det er langt sværere at indgå en lejeaftale for egnede lokaler end i DK

3) For ikke at blive opdaget, satses der på korttidslejemål.

4) Naboer m.v. opfordret til at kontakte myndighederne, hvis traffiken af mænd virker mistænkeligt

5) Kunderne gør sig nok større overvejelser end i DK, når de tager chancen.

6) forsæt selv listen

Det virker ikke så åbent som i DK, hvilket selvfølgelig må tilskrives forbuddet mod køb af sex. Da den kriminelle underverden nu engang lever af ulovligheder, så ligger den lige til højrebenet, at sikre sig kontrol over markedet.

Men........ man selvfølgelig vælge at tolke forskellene som tilfældigheder.

Det jeg siger er, at artiklen, som Filosoffen linker til, ikke er et direkte bevis på denne påstand.

Se i øvrigt dette link:

http://stockholmtjejer.net/

Det tog mig nøjagtigt 10 sekunder at finde det på nettet. Tror annonceringen har det fint i Sverige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Det jeg siger er, at artiklen, som Filosoffen linker til, ikke er et direkte bevis på denne påstand.

Se i øvrigt dette link:

http://stockholmtjejer.net/

Det tog mig nøjagtigt 10 sekunder at finde det på nettet. Tror annonceringen har det fint i Sverige.

Det muligt at du ikke ser noget direkte bevis, men ser du så en udvikling, der i en eller anden udstrækning hænger sammen med indførelsen af forbuddet ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Det muligt at du ikke ser noget direkte bevis, men ser du så en udvikling, der i en eller anden udstrækning hænger sammen med indførelsen af forbuddet ?

Ja helt klart. Færre kunder, hvilket presser de prostituerede voldsomt.

Det næste er kun noget jeg tror, jeg har ikke noget at have det i:

Lavere priser som konsekvens og derfor overvægt af udenlandske piger. Ikke noget der i min bog nødvendigvis medfører en reduktion i handlede kvinder, hvilket vist er meningen med forbuddet.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er vel ikke mere organiserende end en dansk bordelmutter der fordeler vagter på en vagtplan?

Husk kildekritik. Afsenderen er det svenske politi, og brugen af ordet "bander" nok skal tages med et gran salt.

Hvorfor skulle det være "stang ulovligt" at flytte rundt til forskellig lokationer?

Det er selvfølgelig ulovligt at bedrive erhverv fra lokaler der ikke er godkendt som erhverv, men det er vel ikke dette du mener med "stang ulovligt" ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Det er vel ikke mere organiserende end en dansk bordelmutter der fordeler vagter på en vagtplan?

Husk kildekritik. Afsenderen er det svenske politi, og brugen af ordet "bander" nok skal tages med et gran salt.

Hvorfor skulle det være "stang ulovligt" at flytte rundt til forskellig lokationer?

Det er selvfølgelig ulovligt at bedrive erhverv fra lokaler der ikke er godkendt som erhverv, men det er vel ikke dette du mener med "stang ulovligt" ?

Rufferi.

Del dette indlæg

Link til indlæg

DR Artiklen er bare et referat fra Sveriges Radios radioprogram Ekot:

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/382234?programid=4540

I følge svensk presse, er stort set alle prostituerede tvunget ud i deres arbejde, og der er altid slemme bagmænd, som tvinger dem rundt.

I følge tysk presse er langt størstedelen af prostituerede frivilligt arbejdende - dog oftest pga. rene økonomiske årsager eller i nogen tilfælde decideret økonomisk nød.

Nogen må lyve - og det er næppe den tyske presse, for dens udlægning svarer til hvad jeg selv har hørt på 1. hånd fra mange piger på FKK.

Eller også er det svenske forbud rent faktisk så skadeligt at der kun er tvungen prostitution tilbage i landet.

P.S.: Kom for nyligt til at nævne overfor en (superflot) Rumænsk FKK pige, at i følge svensk presse var størstedelen af prostituerede tvunget ud i deres arbejde. Det kunne hun ikke lade være med at grine af på en overbærende og hovedrystende måde. Hun sagde at at der skulle nok findes nogen enkelte som var tvunget, men 99% eller mere var det jo ikke.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Rufferi.

Ok. Jeg gik ud fra, at fokus jf. artiklen var på "at flytte rundt til forskellige lejligheder", og du derfor mente at det specifikt var det at flytte til nye lejligheder/steder der var "stang ulovligt"

Og mht. rufferi, så kan den mistanke jo tillægges stort set alle sexsælgere der betaler til "hjælpere". Jeg kan ikke se, at de omtalte i artiklen skulle være specielt besmittet af rufferimistanke end så mange andre sexsælgere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Ok. Jeg gik ud fra, at fokus jf. artiklen var på "at flytte rundt til forskellige lejligheder", og du derfor mente at det specifikt var det at flytte til nye lejligheder/steder der var "stang ulovligt"

Og mht. rufferi, så kan den mistanke jo tillægges stort set alle sexsælgere der betaler til "hjælpere". Jeg kan ikke se, at de omtalte i artiklen skulle være specielt besmittet af rufferimistanke end så mange andre sexsælgere.

At sexsælgere skulle være ruffere er nyt for mig. Det er naturligvis de organiserede bander/bagmænd, der er ruffere. Altså dem der omtales i den artikel, du henviser til og ikke pigerne.

Del dette indlæg

Link til indlæg

At sexsælgere skulle være ruffere er nyt for mig. Det er naturligvis de organiserede bander/bagmænd, der er ruffere. Altså dem der omtales i den artikel, du henviser til og ikke pigerne.

Ok. Lidt ordkløveri: Jeg skriver ikke, at sexsælgere er ruffere. Jeg skriver mistanke om rufferi (bemærk "i"'et til slut i ordet). Ved mistanke om rufferi, vil mistanken altid tilknyttes forholdet mellem en sexsælger og en "hjælper".

Og så tilbage til emnet: Dvs. det er altså de "organiserede bander" der vækker din mistanke om rufferi.

Som jeg tidligere skrev, så mener jeg, at man skal tage ordet "bander" med et gran salt.

Redigeret af Filosoffen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Ok. Lidt ordkløveri: Jeg skriver ikke, at sexsælgere er ruffere. Jeg skriver mistanke om rufferi (bemærk "i"'et til slut i ordet). Ved mistanke om rufferi, vil mistanken altid tilknyttes forholdet mellem en sexsælger og en "hjælper".

Og så tilbage til emnet: Dvs. det er altså de "organiserede bander" der vækker din mistanke om rufferi.

Som jeg tidligere skrev, så mener jeg, at man skal tage ordet "bander" med et gran salt.

Ordkløveri? Jeg tror nu nok det er dig der kører lidt rundt i det. Ja rufferi forudsætter ligesom, at der er flere end bare en sexsælger.

Jeg skrev: "Organiserede bander, der flytter rundt på kvinder. Hmmm."

Om vi skal kalder dem bander, eller noget andet ændrer ikke på, at de sandsynligvis tjene på at andre sælger sex, hvilket er rufferi. Er det til at forstå eller er det stadigt helt sort?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...