kajbigpakaj 257 Skrevet 10. Juni, 2014 ja, det er jo ikke dejligt med moral, hvad nu hvis en kvindelig politiker, har haft en fortid som luder, kan hun så ikke blive minister? hvad med brian holm, er han skyldig, selvom han bliver frikendt ved en domstol? hvad skal man overhoved med domstolende, når vi har ekstra-bladet? 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rambuk 559 Skrevet 10. Juni, 2014 Det der pisser mig af er at alt bliver benævnt som "sag" i dag. I min optik er der ikke nogen "sag" før den bliver anlagt. Indtil da har man problemer. Det er selvfølgelig problematisk at LLR har rod i sine private forhold, men at pressen straks omtaler det som "sager" og helst med et eller andet catchy navn, er kun for at tillægge problemet en større tyngde/alvor. Uanset hvad du stemmer er du ikke tjent med denne udvikling, for næste gang er det din kandidat, som ryger i unåde og tro mig, man kan finde noget på alle, specielt hvis man går efter manden og ikke bolden, som eksempelvis EB er verdensmestre i. Glæder mig som en lille dreng juleaften til Se & Hør og EB lukker, det bliver en festdag og et bedre DK vi vågner op til. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Kent 14 Skrevet 10. Juni, 2014 (edited) Rød presse? - hvem? Jyllandsposten? Jyske Vestkysten? Kristeligt Dagblad? Berlingske? Weekendavisen? BT? EB? Frederiksborg Amtsavis? Aarhus Stifttidenende? Aalborg Stifttidende? Fyens Stifttidende? Holbæk Amts Venstreblad? Politiken? Tilbage er så information - ja det er jo en stor del!Nogle af aviserne er apolitiske, flertallet borgerlige, men der er også røde. Politiken ligger på værdipolitiken, retspolitiken mv.meget langt til venstre. På den økonomiske front er de meget enige med regeringen. Politiken var en af den tidligere borgerlige regering skarpeste kritikere gennem hele deres regeringsperiode. Ekstra Bladet er altid i opposition, har ført en hård kampagne mod Lars Løkke, repræsenterer ofte den lille mand mod systemet. DR har haft en meget rød profil, hvilket er fuldt ud dokumenteret i programserien De røde lejesvende. DR2 Deadline og flere programmer på program 1 har ofte stadig den røde vinkel men DR er heldigvis blevet mere bevidst om at være politisk neutral end de har været tidligere. Lars Løkke er sin egen ulykke. Han er utroværdig i de flestes øjne men han vil magten og kan det politiske spil og sætter sig selv før partiet. Han virker ikke videre sympatisk hos mig i hvert fald. Redigeret 10. Juni, 2014 af Kent 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Martyren 1200 Skrevet 11. Juni, 2014 Gud hvor bliver jeg træt af personer, der bruger andre politikeres "sager" som argument i denne diskussion ........ ...... Jamen han røvede jo også en bank, hvorfor må jeg så ikk' ..... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5064 Skrevet 11. Juni, 2014 Anede ikke at det var blevet et politisk forum ... men bortset fra det, så er de da bestemt ikke bedre på den anden fløj ... men nu har pressen (som for en stor del er lidt røde) så rigtigt bedet fast i Løkkes uheldige sag for få ham trukket ned i mudderet ... Vil da mene at det kan være os lige meget hvad et parti vælger at bruge deres penge på ... synes da det er langt mere væsentligt hvad politikerne bruger vores skattepenge på ... der synes jeg jo den her er meget sidende (tilfældigt link til billedet valgt ud fra opløsningen på billedet)https://lh5.googleusercontent.com/-qPCR1dgWBFo/U5AjV0KRH_I/AAAAAAAAHJ4/O3wWFjfydeo/w640-h400-p-k/14+-+1 Netop hvad bruger Løkke skattepenge til:http://www.dagensmedicin.dk/nyheder/rigsrevisionen-privathospitaler-fik-for-hoj-betaling/http://www.b.dk/nationalt/strukturreform-koster-kassen Han er OGSÅ en elendig politiker! /S Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5064 Skrevet 11. Juni, 2014 Det er da helt utroligt at pressen er blevet ræverød på det sidste . der er da stort set kun borgerlig aviser i DK . Og at LLR's sager kommer for dagens lys er vel kun noget alle vælger kan være interesseret i. 1) Han er jo et mønster eksempel på en politikker der har en anløben moral, og til falds for hver en krone han kan skrabe sammen(fare for korruption) 2) Fare for sikkerheds godkendelse af PET 3) Mener at der står et eller andet sted i loven at hvis man har gæld til det offentlige så kan man ikke stilles op til valg(????) 4) alt ammunition kommer fra hans eget parti Årsagen Kristian Jensen ikke vandt magtkampen lå i at han blev truet med at den populære og folkekære Søren Gade ville stille op som kandidat til formandsposten med LLR fløjen som base. Det kunne tyde på DF får statsminister posten.... Ja Søren Gade det er ham med alle sagerne....ham der lod andre taget skraldet! Ham der lækkede fortrolige oplysninger og fik TV2 til mod bedre vidende at beskylde oppositionen for at have bragt soldaters liv i fare...ja...det er ham den folkefærd....bavdr! 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5064 Skrevet 11. Juni, 2014 (edited) ktd er det ham den tidligere fremskridtsmand, som idag går ind for øget offenlige udgifter og stemmer imod en hver form for skattelettelser? er det troværdigt? Ja ham der aldrig taler realpolitik...ham der kun kan sende luftballoner op...ham der forleden, retfærdigt nok, blev kaldt en 'dårlig vinder'..... Redigeret 11. Juni, 2014 af McQueen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5064 Skrevet 11. Juni, 2014 Ahh det er så hyggeligt at diskutere politik med andre anonyme mennesker. Der, dog ikke i denne streng, kan man virkelig tale om seriøs trolling og legendariske flame wars. Alt hvad der er foregået herinde er det rene vand i forhold til når George W. Bush bringes op på et anonymt internetforum Du spørger om nogle fakta der skulle underbygge, hvorfor LLR er en dygtig politiker: 1. LLR vendte et truende meganederlag til en valgsejr for V i 2011. Havde valgkampen varet et par dage længere havde han formentlig genvundet statsministerposten. 2. LLR dødsdømte den nuværende regering ved at forhandle en efterlønsreform på plads med de radikale i 2010. 3. LLR har lykkes med at overtage al kredit for den nuværende regerings politik samtidig med at han har efterladt dem med alle nederlagene... 4. LLR lykkedes med at blive siddende i formandsposten i tirsdags. 'Nuff said. Det er fandeme dygtigt politisk håndværk - ligegyldigt om man kan lide manden eller ej. Og, som jeg vidst skrev forleden dag også: Selv en trafikkegle, en muggen ost eller Osama Bin-Laden kunne slå Thorning ved næste valg. Den her regering er den mest uduelige på det taktiske plan som landet har set siden Anker Js tid. Hvis den overlever næste gang tager jeg officielt navnet Adelbert Jørgensine Rasmine **********. Det er der nu vidner på For dig er politik kun taktik? Du vurderer ikk konsekvenserne for samfundet af det politiske 'spil'? Og det sidste er ment som et spørgsmål ikke en stråmand.... 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5064 Skrevet 11. Juni, 2014 Det der pisser mig af er at alt bliver benævnt som "sag" i dag. I min optik er der ikke nogen "sag" før den bliver anlagt. Indtil da har man problemer. Det er selvfølgelig problematisk at LLR har rod i sine private forhold, men at pressen straks omtaler det som "sager" og helst med et eller andet catchy navn, er kun for at tillægge problemet en større tyngde/alvor. Uanset hvad du stemmer er du ikke tjent med denne udvikling, for næste gang er det din kandidat, som ryger i unåde og tro mig, man kan finde noget på alle, specielt hvis man går efter manden og ikke bolden, som eksempelvis EB er verdensmestre i. Glæder mig som en lille dreng juleaften til Se & Hør og EB lukker, det bliver en festdag og et bedre DK vi vågner op til. At noget er en 'sag' har aldrig været ensbetydende med at der var 'rejst en sag ved en domstol'. Politologisk sagde man tidligere, at noget allerede blev en 'sag', når den ramte gulvet under dørsprækken hos den offentlige myndighed. Og i det lys har Løkke allerede en del 'sager' alene i Sct. Annæ Palæ. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
warmgun 4162 Skrevet 11. Juni, 2014 primært fordi manden har talent... uanset sine fejl Der er vi enige! Han har talent for at gavne sig selv og tørre regningen af på andre. Det er hverken første, anden eller tredje gang. Det er nærmest fast indslag siden 1999! Det bekymrende er, at Venstres medlemmer ikke vågnet op, men egoismen ligger jo i partiets DNA -liberalismen. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9743 Skrevet 11. Juni, 2014 (edited) Det står selvfølgelig enhver frit at diskutere politik som sådan i tråden, men i min optik udgør etiske minimums standarder for politikeres omgang med magten, adgangen til dens privilegier, og omtanke i forbindelse med den indflydelse der følger med samme, i grunden nogle principper der ikke kan og ikke skal møntes op partipolitisk. Sådanne principper bør være alment gyldige, uanset hvilke politikere vi taler om fra hvilke partier. I grunden har jeg det indtryk at Enhedslistens politikere, måske har den mest respektable personlige moral af vores politikere? At jeg anser det for en katastrofe for landet at give dem regeringsmagten, er så en anden sag, men jeg tiltror dem faktisk at ville kunne håndtere magtens personlige fristelser på langt mere uangribelig vis, end nogle af mainstream partierne hen over midten. Vi må simpelthen her i landet tilbage på det spor, at præmissen er at vi aflønner og sikrer vores politikere økonomisk godt, mod at vi som borgere kan have tillid til at de politikere vi betror magten, de også begrænser sig til at lade sig servicere af samme i den ånd samme dem ydes, og ikke misbruger adgangen til andres penge i modstrid med samme. Jeg ønsker ikke at gå i små sko, men forbrug for offentlige midler bør til enhver tid kunne bestå prøven for offentlig bevågenhed. Her undtaget institutionelt forbrug, hensynet til rigets sikkerhed etc. Venlig hilsen Rejsenetværk Redigeret 11. Juni, 2014 af Rejsenetvaerk 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest bogholderen Skrevet 11. Juni, 2014 (edited) Rød presse? - hvem? Jyllandsposten? Jyske Vestkysten? Kristeligt Dagblad? Berlingske? Weekendavisen? BT? EB? Frederiksborg Amtsavis? Aarhus Stifttidende? Aalborg Stifttidende? Fyens Stifttidende? Holbæk Amts Venstreblad? Politiken? Tilbage er så information - ja det er jo en stor del! Prøv med "lidt rød", som manden skriver. Så ser det ganske anderledes ud- vi kan bare starte med EB og BT. Redigeret 11. Juni, 2014 af bogholderen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Tywin Lannister Skrevet 11. Juni, 2014 For dig er politik kun taktik? Du vurderer ikk konsekvenserne for samfundet af det politiske 'spil'? Og det sidste er ment som et spørgsmål ikke en stråmand.... For mig er politik mest et spørgsmål om at politikerne sætter nogen kommaer i nogen EU-direktiver. Der er stor set blevet ført den samme politik i Danmark de sidste 30 år, og det laver et regeringsskifte næste gang næppe om på. Det eneste vi kan måle politisk dygtighed på i dag, er derfor evnen til at drille modstanderen. Til dit andet spørgsmål: Det er min faste overbevisning, at man ikke bør leve sit liv efter hvad tilfældige mennesker har skrevet på et stykke papir. Samfundet er bygget af mennesker, og det kunne sagtens leve uden 179 små mellemledere til at micro manage det. Staten derimod - den ville forsvinde hvis politikerne ikke aktivt håndfodrede den. Om man er ked af det er jo så et spørgsmål om politisk ståsted. Jeg ville personligt sagtens kunne leve med at staten var meget meget mindre end den er i dag. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 11. Juni, 2014 For mig er politik mest et spørgsmål om at politikerne sætter nogen kommaer i nogen EU-direktiver. Der er stor set blevet ført den samme politik i Danmark de sidste 30 år, og det laver et regeringsskifte næste gang næppe om på. Det eneste vi kan måle politisk dygtighed på i dag, er derfor evnen til at drille modstanderen. Til dit andet spørgsmål: Det er min faste overbevisning, at man ikke bør leve sit liv efter hvad tilfældige mennesker har skrevet på et stykke papir. Samfundet er bygget af mennesker, og det kunne sagtens leve uden 179 små mellemledere til at micro manage det. Staten derimod - den ville forsvinde hvis politikerne ikke aktivt håndfodrede den. Om man er ked af det er jo så et spørgsmål om politisk ståsted. Jeg ville personligt sagtens kunne leve med at staten var meget meget mindre end den er i dag. Altså en magistrats regering? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5064 Skrevet 11. Juni, 2014 (edited) For mig er politik mest et spørgsmål om at politikerne sætter nogen kommaer i nogen EU-direktiver. Der er stor set blevet ført den samme politik i Danmark de sidste 30 år, og det laver et regeringsskifte næste gang næppe om på. Det eneste vi kan måle politisk dygtighed på i dag, er derfor evnen til at drille modstanderen. Til dit andet spørgsmål: Det er min faste overbevisning, at man ikke bør leve sit liv efter hvad tilfældige mennesker har skrevet på et stykke papir. Samfundet er bygget af mennesker, og det kunne sagtens leve uden 179 små mellemledere til at micro manage det. Staten derimod - den ville forsvinde hvis politikerne ikke aktivt håndfodrede den. Om man er ked af det er jo så et spørgsmål om politisk ståsted. Jeg ville personligt sagtens kunne leve med at staten var meget meget mindre end den er i dag. Det er jo en antagelse, som du forhåbentlig aldrig får mulighed for at afprøve....og dermed også en meget omkostningsfri antagelse for dig! Men man kunne jo prøve at forestille sig et samfund uden en række af de ydelser, som staten GARANTERER fri og lige adgang til. Og ja...mange mener også de kan leve uden forsikringer...og det kan de nok også godt...INDTIL ulykken eller uheldet er ude....staten er en kollektiv forsikringsordning, der skaber mulighed for den frihed og lighed, der har skabt et af verdens bedste samfund. Det er på grund af staten...ikke på trods af staten.... Redigeret 11. Juni, 2014 af McQueen 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
warmgun 4162 Skrevet 12. Juni, 2014 Nogle af aviserne er apolitiske, flertallet borgerlige, men der er også røde. Politiken ligger på værdipolitiken, retspolitiken mv.meget langt til venstre. På den økonomiske front er de meget enige med regeringen. Politiken var en af den tidligere borgerlige regering skarpeste kritikere gennem hele deres regeringsperiode. Ekstra Bladet er altid i opposition, har ført en hård kampagne mod Lars Løkke, repræsenterer ofte den lille mand mod systemet. DR har haft en meget rød profil, hvilket er fuldt ud dokumenteret i programserien De røde lejesvende. DR2 Deadline og flere programmer på program 1 har ofte stadig den røde vinkel men DR er heldigvis blevet mere bevidst om at være politisk neutral end de har været tidligere. Lars Løkke er sin egen ulykke. Han er utroværdig i de flestes øjne men han vil magten og kan det politiske spil og sætter sig selv før partiet. Han virker ikke videre sympatisk hos mig i hvert fald. Undskyld! Ja jeg glemte DR - der er de klart venstreorienterede. Kaj V Andersen tidl. DR journalist blev folketingsmedlem for Venstre Ole Andreasen tidl. DR journalist blev folketingsmedlem for Venstre Bjørn Elmqvist tidl. DR journalist blev folketingsmedlem for Venstre (siden for redikale) Uffe Ellemann tidl. DR journalist blev folketingsmedlem for Venstre Jes Myrthu tidl. DR journalist blev EP kandidat for Venstre Morten Løkkegaard tidl. DR journalist blev EP medlem for Venstre. Så dem der siger, at DR er Venstre-orienteret har helt ret :) 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sailor 340 Skrevet 12. Juni, 2014 Undskyld! Ja jeg glemte DR - der er de klart venstreorienterede. Kaj V Andersen tidl. DR journalist blev folketingsmedlem for Venstre Ole Andreasen tidl. DR journalist blev folketingsmedlem for Venstre Bjørn Elmqvist tidl. DR journalist blev folketingsmedlem for Venstre (siden for redikale) Uffe Ellemann tidl. DR journalist blev folketingsmedlem for Venstre Jes Myrthu tidl. DR journalist blev EP kandidat for Venstre Morten Løkkegaard tidl. DR journalist blev EP medlem for Venstre. Så dem der siger, at DR er Venstre-orienteret har helt ret Det er lidt ligesom en børnehave, hvis ikke man kan få det som man vil have det, så er de andre dumme;-) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kajbigpakaj 257 Skrevet 12. Juni, 2014 hvis lars løkke har en dårlig privat økonomi, skal han bare gøre som poul madsen, tjene nogle gode penge på nogle luderannoncer. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
postmand 526 Skrevet 12. Juni, 2014 hvis lars løkke har en dårlig privat økonomi, skal han bare gøre som poul madsen, tjene nogle gode penge på nogle luderannoncer. Hvorfor skal du altid bruge L.... ordet? Er du ikke mand nok til erkende at du er problemet? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
postmand 526 Skrevet 12. Juni, 2014 ja, det er jo ikke dejligt med moral, hvad nu hvis en kvindelig politiker, har haft en fortid som luder, kan hun så ikke blive minister? hvad med brian holm, er han skyldig, selvom han bliver frikendt ved en domstol? hvad skal man overhoved med domstolende, når vi har ekstra-bladet? Altså en ting er at du virkelig kan stille det spørgsmål. Du tror virkelig at at arbejdenede piger ville stille op i politik ..... du snurrer vist ikke på alle 8 cylindere . Men som et noget nær svar på dine helt mærkelige antagelser og teorier, så må jeg svare udfra det vi kender fra fakta...Louise Frevert og Suzanne Bjerrehus gik begge ind i politik - selvom de have været i erotiske film. Og det viser en ting, at på trods af folk som dig findes der ekstremt stærke kvinder! Og jeg er ikke enige med deres politik, men de har mere nosser end du nogensinde får Jeg vil iøvrigt henlede opmærksomheden på at der er kommet en ny sag om VENSTRE og deres amoralske opførsel!!!! Dernæst vil jeg sige at, min mening er at den bedste start ville være at 179 MF'er var på 500m dybt vand i 10timer uden luft 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kajbigpakaj 257 Skrevet 12. Juni, 2014 Altså en ting er at du virkelig kan stille det spørgsmål. Du tror virkelig at at arbejdenede piger ville stille op i politik ..... du snurrer vist ikke på alle 8 cylindere . Men som et noget nær svar på dine helt mærkelige antagelser og teorier, så må jeg svare udfra det vi kender fra fakta...Louise Frevert og Suzanne Bjerrehus gik begge ind i politik - selvom de have været i erotiske film. Og det viser en ting, at på trods af folk som dig findes der ekstremt stærke kvinder! Og jeg er ikke enige med deres politik, men de har mere nosser end du nogensinde får Jeg vil iøvrigt henlede opmærksomheden på at der er kommet en ny sag om VENSTRE og deres amoralske opførsel!!!! Dernæst vil jeg sige at, min mening er at den bedste start ville være at 179 MF'er var på 500m dybt vand i 10timer uden luft du vil altså dræbe en folkevalg forsamling? og så brokker du dig over at jeg skriver luder. tsk tsk tsk 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
warmgun 4162 Skrevet 12. Juni, 2014 du vil altså dræbe en folkevalg forsamling? og så brokker du dig over at jeg skriver luder. tsk tsk tsk For en sjælden gang skyld må jeg være enig med dig - men drop den evindelige provokation med L-ordet! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
postmand 526 Skrevet 12. Juni, 2014 du vil altså dræbe en folkevalg forsamling? og så brokker du dig over at jeg skriver luder. tsk tsk tsk Jeg har ikke sagt at jeg vil dræbe dem, men du læser jo alt i din optik - og afsporer emnet konstant med dine mærkelige synspunkter. Jeg siger bare at alle der sidder i Folketinget er korrumperet - af magt. Og alt handler efterhånden om "SPIN". Og specielt VENSTRE har virkeligt haft deres fedtede fingre i DANMARKS KASSE, og det de har gjort ligner tyveri. Jeg er Liberal, men i ordets oprigtige forstand - FRIT TÆNKENDE. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg