Hop til indhold
Rejsenetværk

Ufattelige Lars Løkke Rasmussen

Recommended Posts

Ok - det er et link til Ekstrabladet, men renset for vinkling står forhåbentlig tilbage at fakta er fakta?

Her er Løkkes kaotiske privatøkonomi

Lars Løkke Rasmussen tynges af massive renteudgifter

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article2300983.ece

For mig har det intet at gøre med at han er formand for Venstre, men i min optik kan Danmark simpelthen ikke have en statsminister, der ikke som et mindstemål har en stabil privatøkonomi.

Dermed ikke sagt at vedkommende ikke kan have stor gæld, men gæld og indkomst bør stå i et sådant indbyrdes forhold, at han/hun hverken er afhængig af eftervederlag, allehånde biindtægter, eller personlige sponsorer.

At han konstant glider af på kritik med, det har været efter reglerne, at andre står for det praktiske, mens han over en årtier lang politisk karierre ikke har forholdt sig til hvad der er ret og rimeligt, men alene har

raget alt det til sig som han har kunnet, gør simpelthen ikke manden værdig til at være landets Statsminister :!: 

At han ikke selvstændigt korrigerer for rejser på første klasse, og som et mindstemål aktivt nøjes med at rejse på business class, viser mig en mand uden hæmninger og respekt for andres penge.

Men det værste er at han ignorerer rygeforbud på hotelværelser, og at der skal betales for ekstra rengøring efter ham.

Manden har jo en karakterbrist, der gør ham moralsk uegnet til at lede landet.

Læste et udsagn af en der sagde at han utallige gange på udlandsrejser har stået på gaden nedenfor hotellet, og røget sammen med formænd for, og administrerende direktører i nogle af Danmarks største virksomheder, der ikke kunne drømme om at ryge på værelset.

Er det så fordi de ikke vil betale for at få gjort rent - næppe, det er nok fordi de har en personlig moral, der anerkender at love og regler er lige for alle, og at de ikke i den forbindelse udgør nogen undtagelse.

For mig at se tegner der sig et billede af Lars Løkke Rasmussen, der viser et mennesker der anser sig selv for undtaget regler der gælder lige for alle, høj som lav.

Det er uholdbart for Danmark, og han er en uværdig repræsentant for Danmark.

Jeg så gerne at Dansk Folkeparti trækker støtten til ham, og gør en fortsat støtte til en eventuel kommende blå regering afhængig, ikke af at Venstre finder et dydsmønster, en asketisk og fejlfri person som ny formand, men at de som et mindste mål finder en ny formand der har en personlig moral om ret og vrang, og hvis højeste mål i livet ikke er egen overlevelse, uanset omkostningerne for eget parti, og i sidste ende i værste fald for Danmark.

Herunder ikke mindst at personen, dels har en grundlæggende sund privatøkonomi, der kan tåle op og nedgange i egne indtægter i takt med samme udvikling i egen karierre, dels at enhver udgift for andres regning tåler fuld åbenhed i medierne, herunder offentliggørelse af eventuelle pligtige skattebetalinger i forbindelse med samme.

Så længe et parti og en politiker bygger egen drift på betydelige offentlige tilskud, inddirekte såvel som direkte, findes i min verden simpelthen ikke undskyldningen - det er privat.

Det gør der alene for private udgifter i privat anledning, 100 % for egen regning.

Tilsyneladende vil listen over hans hans metier, der for en udenforstående, i mine øjne viser et menneske, der hverken fortjener offentlig respekt eller anerkendelse ingen ende tage :sad: 

Lars Løkke Rasmussen får 30000 kr i honorar for at være formand i sin egen fond :shock: 

Løkke får honorar for ulønnet job i LøkkeFonden

Lars Løkke Rasmussen modtager honorar på 30.000 kroner i LøkkeFonden, selvom hans job var "tænkt ulønnet".

http://jyllands-posten.dk/politik/ECE6091980/loekke-far-honorar-for-uloennet-job-i-loekkefonden/

Ok, han forærer samtidig indtægter fra egen foredragsvirksomhed til fonden, og påstår at han bliver modregnet kr for kr i sit eftervederlag som tidligere Statsminister.

Siden er det kommet frem at han skulle skylder så mange penge til det offentlige, at han nu ikke modtager eftervederlaget, han ikke skulle have oplyst alle modregningspligtige indtægter.

Og det er en mand der siden 1998 har tjent på den rigtige side af 1 million kr årligt - han har intet der tæller til eget forsvar.

Er det i øvrigt sædvane at top politikere modtager honorar for at holde foredrag?

Andre mennesker i top positioner, med egne gode indtægter, og sikkert også meget andet de kunne bruge tiden til, vælger på trods heraf at sidde ulønnet i bestyrelsen for velgørende organisationer:

Bestyrelse

http://bornefonden.dk/~/media/PDF-filer/Aarsrapport%20og%20regnskab/Årsrapport_2013.ashx

Stine Bosse (formand)

Jørgen Bardenfleth (næstformand)

Birgitte Boesen

Henrik Agner Hansen

Henrik Nielsen

Mads Rieper

Jakob Grymer Tholstrup

Susanne Møller Wallin

Bestyrelsen modtager ikke vederlag.

Nej til Lars Løkke Rasmussen igen som Statsminister i Danmark - det har intet med mit syn på Venstre at gøre, men er udelukkende udtryk for min holdning til nødvendigheden af personlig værdighed, integritet og moral hos det menneske der som Statsminister skal stå i spidsen for Danmark.

Uanset hvilket parti der vinder det næste valg til Folketinget :!:

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Rejse,

jeg er bare så enig!

Hvordan partiet Venstre kan mene, at en mand med begge ben solidt plantet i den blå luft kan være den rette leder af dette land, er mig en gåde.

Men det er pressens skyld, det hele. Det er pressen, der har begået alle disse brølere, som jeg ikke gider remse op, det er klart. :(

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg undrer mig lidt over hvad pengene er gået til :smile:. Han har siden 1998 haft rundt regnet 1 mio i årsløn, bl.a som amtsborgmester. Har han mon et nick her :wink:

Redigeret af postmand

Del dette indlæg

Link til indlæg

Absolut ja kajbigpakaj - hvis altså han betaler selv, og ikke tørrer regningen af på andre, sådan som han har for vane ud over alle grænser for almen accept, af at vi andre betaler for virket i offentlighedens tjeneste.

Lars løkke evner ikke at at skelne mellem privat og offentlig - det er altid det offentlige der betaler helt eller delvis, hvis ikke der også er en privat sponsor med indover, også når det er til offentlig brug, privat er det kun i hans øjne når det ikke tåler dagens lys, og kan skabe ham problemer på halsen, hvis det kommer til offentlig kendskab.

Manden repræsenterer den råddenskab det er udtryk for, når  en politisk karriere og de poster samme kaster af sig, udgør vejen og et mål i sig selv, til et levned på førsteklasse, som manden ikke ved egen indsats kan tjene til, og betale for, for egne midler.

At han ikke trådte tilbage da Venstre på grund af ham led et forsmædeligt nederlag til valget til Europa parlamentet, viser i mine øjne at Lars Løkke Ramussen arbejder for ingen andres vel end hans egen, og at egen overlevelse - er det måske i sidste ende egen økonomiske overlevelse, der vejer tungere end alt andet, såvel Venstres politiske projekt, som det blå Danmarks vej tilbage til magten.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Anede ikke at det var blevet et politisk forum ... men bortset fra det, så er de da bestemt ikke bedre på den anden fløj ... men nu har pressen (som for en stor del er lidt røde) så rigtigt bedet fast i Løkkes uheldige sag for få ham trukket ned i mudderet ... Vil da mene at det kan være os lige meget hvad et parti vælger at bruge deres penge på ... synes da det er langt mere væsentligt hvad politikerne bruger vores skattepenge på ... der synes jeg jo den her er meget sidende (tilfældigt link til billedet valgt ud fra opløsningen på billedet)https://lh5.googleusercontent.com/-qPCR1dgWBFo/U5AjV0KRH_I/AAAAAAAAHJ4/O3wWFjfydeo/w640-h400-p-k/14+-+1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Min kritik af Løkke er ikke samtidig et forsvar for andre, men udtryk for en kritik af en politisk kultur, der er kritisabel uanset hvem der repræsenterer samme.

Des mere systematisk, gentagen og identisk, samt over des længere tid samme repræsenteres ved samme person, des mere grund er der til at anfægte personlig moral og egnethed til offentlig tillid i offentlig tjeneste, des mere undtagelsesvist samme gør sig gældende, og ikke mindst at det sig ikke gentager, des mere kan synderen gøre sig fortjent til tillid og tilgivelse.

Des mere offentligt syndere træder ved siden af, uden med forsæt at søge skjult egne fejltagelser, og jo mere åben de er generelt om hvad de bruger offentlige midler til, hvorfor og hvor meget, des mere acceptabelt er det at syndere kan fortsætte og udvikle egen politisk karierre, for så vidt at karakteren af det begåede ikke tilsiger prompte afgang.

Jeg er ikke tilhænger af at slagte enhver politiker der over årtier, ikke til alle tider kan stå for kritisk fokus på forbrug for andres penge, men jeg anser Lars Løkke for at være en repræsentant for det værste af det værste som danske politikere ikke bør kendetegnes ved.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Moral eller mangel på samme. Jeg mener helt ærligt at Lars sagen er blæst op til noget som det langt fra er. Gu har han da gjort ting der er direkte åndsvage for hans politiske spil. Men der hvor det skiller for mig er om personen har handlet i ond tro eller ej. Og det er jeg rent faktisk overbevist om at han ikke har. Lad dog for pokker landets love afgøre sagen. Der er lige så mange forskellige opfattelser af hvad der er politisk korrekt opførsel, som der er folk i landet. Så længe lovene bliver overholdt, så kan jeg ikke se problemet.

At tale om hvad der er moralsk korrekt osv for en dansk politiker er komplet meningsløst i dagens Danmark. Det politiske landskab i dag er en stor pærevælling af levebrøds politikere som sjældent åbent tør stå ved deres egne meninger. Det seneste eksempel på dette må være SF. Det var jo direkte grinagtigt at se flugten af SF politikere til andre partier. Det var sku ikke fordi de pludselig ændrede politisk overbevisning. Men udelukkende for at beskytte deres levevej.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg synes det er fint, at venstre lader ham blive, det kan betyde mere stemmeflugt fra Danmarks Liberale parti som de kalder sig - det er vel hvad liberalisme er, at rage til sig, uden at tænke på andre

Del dette indlæg

Link til indlæg

Anede ikke at det var blevet et politisk forum ... men bortset fra det, så er de da bestemt ikke bedre på den anden fløj ... men nu har pressen (som for en stor del er lidt røde) så rigtigt bedet fast i Løkkes uheldige sag for få ham trukket ned i mudderet ... Vil da mene at det kan være os lige meget hvad et parti vælger at bruge deres penge på ... synes da det er langt mere væsentligt hvad politikerne bruger vores skattepenge på ... der synes jeg jo den her er meget sidende (tilfældigt link til billedet valgt ud fra opløsningen på billedet)https://lh5.googleusercontent.com/-qPCR1dgWBFo/U5AjV0KRH_I/AAAAAAAAHJ4/O3wWFjfydeo/w640-h400-p-k/14+-+1

Rød presse? - hvem?

Jyllandsposten?

Jyske Vestkysten?

Kristeligt Dagblad?

Berlingske?

Weekendavisen?

BT?

EB?

Frederiksborg Amtsavis?

Aarhus Stifttidende?

Aalborg Stifttidende?

Fyens Stifttidende?

Holbæk Amts Venstreblad?

Politiken?

Tilbage er så information - ja det er jo en stor del!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg synes det er fint, at venstre lader ham blive, det kan betyde mere stemmeflugt fra Danmarks Liberale parti som de kalder sig - det er vel hvad liberalisme er, at rage til sig, uden at tænke på andre

ja, lad os håbe at alle vælgere flygter til de partier, som vil forbyde købesex :-P

Del dette indlæg

Link til indlæg

lars løkkes privatøkonomi rager sgu ikke nogle andre. ville han hellere ikke kunne blive statminister, hvis han har kneppet en luder?

Som man sagde om Nixon: "Ville du købe en brugt bil af den mand?".

Er en mand, der ikke kan skelne mellem dit og mit eller finde ud af, hvad der er ret og rimeligt, egnet til at være (stats)minister?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er da helt utroligt at pressen er blevet ræverød på det sidste :-). der er da stort set kun borgerlig aviser i DK :-D.

Og at LLR's sager kommer for dagens lys er vel kun noget alle vælger kan være interesseret i.

1) Han er jo et mønster eksempel på en politikker der har en anløben moral, og til falds for hver en krone han kan skrabe sammen(fare for korruption)

2) Fare for sikkerheds godkendelse af PET

3) Mener at der står et eller andet sted i loven at hvis man har gæld til det offentlige så kan man ikke stilles op til valg(????)

4) alt ammunition kommer fra hans eget parti

Årsagen Kristian Jensen ikke vandt magtkampen lå i at han blev truet med at den populære og folkekære Søren Gade ville stille op som kandidat  til formandsposten med LLR fløjen som base.

Det kunne tyde på DF får statsminister posten....

Del dette indlæg

Link til indlæg

Som man sagde om Nixon: "Ville du købe en brugt bil af den mand?".

Er en mand, der ikke kan skelne mellem dit og mit eller finde ud af, hvad der er ret og rimeligt, egnet til at være (stats)minister?

er lars løkke blevet dømt ved en domstol?

Del dette indlæg

Link til indlæg

HTS sag blev ihvertfald afvist af SKAT.

OG LLR's eftervedlæg er blevet stoppet eftersom han ikke har indsendt en redegørelse for sine indtægter i 2013 december...

Del dette indlæg

Link til indlæg

Måske er dumt spørsmål ?

Men er der nogle som har undersøgt Helle tornings privat økonomi

Har hun fået betalt sin skat eller ?

Bager

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvordan blev det pludselig relevant?

Man er da nødt til at være moralsk egnet - og det er en sag for folkedomstolen - øh vælgerne - og ikke jurister.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Måske er dumt spørsmål ?

Bager

Ja det var et dumt spørgsmål - det har Skat undersøgt!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Måske er dumt spørsmål ?

Bager

Del dette indlæg

Link til indlæg

Måske er dumt spørsmål ?

Bager

HTS økonomi blev endevendt før valget, i den verserende sag mod PEter Loft, Troels Lund Poulsen og Kristian Jensen under søges det jo nu om Venstre plantede historien i BT.....mm

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvordan blev det pludselig relevant?

Man er da nødt til at være moralsk egnet - og det er en sag for folkedomstolen - øh vælgerne - og ikke jurister.

kan man hellere ikke blive statminister, hvis man har været konen utro? 

Del dette indlæg

Link til indlæg

kan man hellere ikke blive statminister, hvis man har været konen utro?

Kniber det med argumenterne, kan man altid dreje diskussionen!

Del dette indlæg

Link til indlæg

@kajbigpakaj

Der findes andre domstole end de formelle af slagsen!

Man kan mene det er folkedomstolen, eller alt efter hvilken værdiladet betydning vi tillægger vælgeres dom, læseres dom, journalisters dom - find selv på flere.

Disse er selvfølgelig subjektive, men det er samtidig op til hver enkelt af os at værdilade og tolke, på egen oplevelse af ret og vrang.

Personligt finder jeg det forstemmende at den sidste formand Danmarks Kommunistiske Parti har været dansk minister, og den sidste Chefredaktør for partiets dagblad Land og Folk, de begge sidder som folkevalgte medlemmer af Folketinget.

Det må man jo respektere i et demokrati, ingen af de 2 er dømt ved en dansk domstol, men gå selv tilbage i arkivet og se hvad de bedrev som kommunister - mod deres eget land Danmark, og døm selv, i min verden er de dømt ude.

I mens skal Morten Messerschmidt hvor han befinder sig i dag, høre til evig tid for en enkeltstående fejltagelse i sin pureste ungdom, og hans karrieres vorden der førte til domfældelse ved dansk ret.

I mine øjne er han fuldt værdig til den tillid det er udtryk for at over 465000 vælgere stemte på ham - det havde han nok ikke opnået hvis han ikke havde taget en ungdommeligt fejltagelse til efterretning, og ved en årelang formidabel indsats kæmpede sig til den opbakning han i dag nyder - i mine øjne fortjent.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...