Hop til indhold

Tillid er en tovejsgade: om privatnumre, borgerlige navne og dækidentiteter

Featured Replies

Skrevet

Det har sat nogle tanker i gang hos mig på det seneste, hvordan vi i miljøet forvalter de personlige oplysninger og den tillid, vi giver hinanden. Vi taler ofte, og med fulde rette, om kundernes respekt for kvindernes grænser, sikkerhed og diskretion. Men tillid er en tovejsgade, og grænser går begge veje.

Jeg har over det seneste år oplevet et par situationer, der har fået mig til at stoppe op. Sidste sommer oplevede jeg det ved, at en kvinde ved et genbesøg kunne huske min præcise adresse, selvom der var gået over et halvt år siden sidst. Det tog jeg som noget positivt; at hun havde noteret mig som en ordentlig og tryg kunde. For nylig oplevede jeg dog til et større arrangement på et bordel, at mit fulde for- og efternavn blev læst højt op fra deltagerlisten da begge fremgår i min mail. Og senest har jeg oplevet et tilbagevendende mønster med en selvstændig udbyder, som jeg blot har mødt en enkelt gang. Det er efterhånden sket en 2-3 gange, at når hun har været uenig i et indlæg eller en kommentar, jeg har skrevet offentligt online, så er hendes uenighed ikke blevet luftet i kommentarsporet, men direkte på mit private telefonnummer. I de henvendelser bliver jeg ofte tiltalt ved mit borgerlige navn. Når ens private kontaktoplysninger og rigtige navn på den måde gentagne gange bliver kanalen for en faglig eller holdningsmæssig uenighed fra nettet, føles det hurtigt mere som et subtilt powerplay og en implicit påmindelse om "jeg ved, hvem du er", end det føles som en naturlig eller respektfuld relation.

Jeg betragter mig selv som en kunde, der altid møder op med stor respekt for den enkelte udbyders personlige grænser og fysiske rammer, uanset om mine personlige holdninger eller min direkte skrivestil online ikke er alles kop the. Jeg har fuld forståelse for, at udbydere fører interne noter og passer på sig selv. Det er både klogt og nødvendigt. Men der er en fin grænse mellem nødvendig sikkerhed og en uhensigtsmæssig håndtering af kundernes oplysninger.

Jeg har altid opfattet diskretion som en æressag. Jeg tror ganske enkelt ikke på, at det gavner nogen som helst part i transaktionen, hvis relationen udvikler sig til et magtspil om, hvem der ved hvad om hvem, og hvor meget man har på hinanden.

Hvis mænd oplever, at deres rigtige identitet bliver trukket frem eller brugt som en form for løftestang, så snart man ytrer en uenighed online, skubber man blot folk væk fra den åbne dialog. Resultatet bliver blot, at mænd føler sig tvunget til at gemme sig bag taletidskort, dæknavne og falske oplysninger for at beskytte sig selv. Det gavner i sidste ende hverken kunderne eller sexarbejderne, og det er en ærgerlig udvikling for et miljø, der burde bygge på gensidig tryghed.

Hvor synes I, grænsen går mellem nødvendig sikkerhed og respekt for kundens diskretion? Og oplever I andre, at den balance er blevet sværere at navigere i?

Skrevet

Jeg tror at vi ofte “gå udfra” at hvis man vil være hemmelig så gør man en lille bitte smule selv for det.. Her tænker jeg i særdeleshed på det med din mail der blev oplæst🫣..

Men det med at tage personlig kontakt baseret på debatterne herinde er bare virkelig dårlig stil.. Det kunne jeg aldrig finde på.. Måske skrive en pb herinde men aldrig på sms da😬..

Skrevet
  • Author
JenniferRomantica skrev, for 2 minutter siden:

Her tænker jeg i særdeleshed på det med din mail der blev oplæst

Men der er stor forskel på at stå ved sig selv i et lukket 1:1-rum, og så til et større arrangement med x antal andre mænd og sexarbejdere, hvor navnet pludselig bliver læst op. Det var lidt uklart i mit opslag. Beklager.

Det er bestemt heller ikke for at køre det op i et magttrip. Men er jeg helt forkert på den, hvis jeg gætter på, at du også ville være blevet temmelig stram i betrækket, hvis en deltager til Fredagsbaren pludselig råbte dit borgerlige navn op i stedet for 'Jennifer'?

Redigeret af McLovin

Skrevet

Jeg tror igen ikke vi tænker “man er dum nok til at bruge sit eget fuldenavn i sin mail man sender til sådan nogle arrangementer”agtig er grunden til man måske er kommet til det der😅..

Og hvis det var en gæst der råbte efter mig så ville jeg faktisk være mere glad for han brugte mit rigtige navn🫣🤣.. Der er en sandsynlighed for at dem jeg evt er sammen med ikke kender mig som Jennifer🤷🏼‍♀️.. Så det nok en dårlig sammenligning men jeg forstår godt hvad du mener.. Og jeg synes også jeg havde sagt det ikke var okay med det jeg skrev men jeg pointer det gerne mere ud: Det er ikke okay at kontakte nogen udenfor det her forum på deres privat telefon medmindre man har explicit forhåndsgodkendelse☺️..

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.