Hop til indhold
Gæst

Anmeldelser

Recommended Posts

Gæst

Foranlediget af noget korrepsondance det seneste døgns tid på en anden tråd synes jeg egentlig, at det kunne værre interessant at vide hvad I mener om følgende udsagn i forbindelse med en anmeldelse:

Og som hun i øvrigt har læst og godkendt.

Er det ok at afstemme en anmeldelse med den, der er i centrum?

Iøvrigt så er dette et generelt spørgsmål, som intet har at gøre med den kvinde, der er havnet i centrum.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Foranlediget af noget korrepsondance det seneste døgns tid på en anden tråd synes jeg egentlig, at det kunne værre interessant at vide hvad I mener om følgende udsagn i forbindelse med en anmeldelse:

Iøvrigt så er dette et generelt spørgsmål, som intet har at gøre med den kvinde, der er havnet i centrum.

Ja, det synes jeg så absolut, hvis det er muligt. Det er jo ofte ret intime oplysninger man deler med en bredere kreds - men jeg har nu ikke oplevet at pigerne har haft noget imod omtalen af selve sexdelen - derimod skal man være meget påpasselig med personlige oplysninger, som jeg ofte - selvom pigerne ikke altid har ønsket eller kommenteret det, har fordrejet eller omskrevet. I enkelte tilfælde endda har måtte bede Admin om at slette efterfølgende, fordi pigen har bedt mig om det.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har på intet tidspunkt forelagt pigen mine anmeldelser på forhånd – det er helt og holdent min oplevelse og min beskrivelse, der gengives. Dog med respekt for pigen.

Jeg har aldrig oplevet at blive kontaktet af nogen grundet utilfredshed eller med krav om rettelser/sletninger/berigtigelser.

Som Jernet er inde på, er jeg også meget påpasselig med personlige oplysninger eller finker, der er røget af panden i kampens hede.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg

Naturligvis er det ok... det må gæsten vel selv bestemme fuldstændig suverænt om han vil.... 

nogle synes det er det mest høflige at afstemme først fordi det trods alt er en gensidighed der berettes om , andre vil hellere overraske pigen med fine ord om oplevelsen

begge dele er vel reelt set lige fint...   hvad er baggrunden for at det ikke skulle være ok at vælge frit?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

De få anmeldser jeg har lavet,der har jeg ikke sagt noget til pigen,de har såvidt jeg ved heller ikke været på eroguide.tror heller ikke jeg ville sige det selvom de var her.ville dog heller aldrig skrive nogen form personfølsomme oplysninger.prøver også som regel at holde en god tone,selv når jeg skriver negativt.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis det er en god og detaljeret anmeldelse, og man kender pigen godt, ser jeg ikke noget galt i at lade pigen være med ind over.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Grundlæggende er jeg ikke vild med, at den glædespige anmeldelsen vedrører, skal "godkende" den, før den bliver bragt.

Nu melder historien ikke noget om, hvorvidt det indhold i anmeldelsen, der er blevet stemt af, er objektive facts såsom højde, alder, specifikke og personhenførbare tatoveringer, skålstørrelse i BH etc.

Det finder jeg i givet fald ingen grund til at kritisere.

Er det derimod blevet "afstemt" mellem kunde og glædespige, om oplevelsen har været god, og om kunden har haft belæg for evt. at være kritisk eller ej på et eller andet punkt - altså mere subjektive vurderinger - så er jeg straks mere betænkelig :wink:

En formildende omstændighed ved pågældende anmelders fremgangsmåde er dog, at han klart oplyser læseren om den del af anmeldelsens grundlag.

Så har vi andre selv mulighed for at lægge til og trække fra efter omstændighederne(!)

Helt stygt bliver det først, hvis anmelderen "afstemmer" sin anmeldelse med glædespigen og derefter skriver en blændende anmeldelse om den "perfekte gudinde".

UDEN at informere om, at hun på den måde selv har været inddraget i anmeldelsen. :)

Principielt foretrækker jeg, at anmelder og glædespige evt. afstemmer anmeldelsen med hinanden, EFTER førstnævnte ucensureret har beskrevet sin oplevelse på anmeldelsesboardet :!:

Redigeret af ThorsHammer

Del dette indlæg

Link til indlæg

Selvfølgeligt skal man afholde sig fra at komme med personlige oplysninger, der vil kunne identificere pigen. Oplysninger som ikke kan læses/ses af alle i en evt profil på diverse sider. Det giver sig selv. En anmeldelse er jo, skal alle huske, en meget subjektiv vurdering. Hvis jeg har haft en mindre god oplevelse, vil jeg tænke på om nogen ville kunne bruge den til noget, inden den bliver postet. Så hvis jeg har en følelse af at den dårlige/mindre gode oplevelse ene og alene skyldes kemien imellem mig og pigen, vil den aldrig blive postet. Men hvis det er pga dårlig service, ydelser der er aftalt, men ikke leveret etc, så har jeg ikke betænkeligheder. Her vil pigen ikke blive spurgt. Heller ikke hvor der allerede ligger anmeldelser på pågældende pige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Potatohead

Kan en filmanmeldelse blive godkendt af instruktøren, kan en seriøs forfatter tale med en kritiker inden dennes anmeldelse. Hvad betragter vi dette som? Jeg er kommet til at sende min anmeldelse til en kvinde før den blev posted, men fik tråden op at køre inden hun svarede.

At det ikke skal være med detaljer der er afslørende er en no brainer, det kan jo ikke diskuteres.

men, men, men... Vi betaler, det er en virksomhed, det er ikke efter aftale med rettelser og forskønnelser, der er kommet af en gennemlæsning af pigen.

Hvad er en censor værd i dette forum og hvad er en anmeldelse værd når den først er posted efter godkendelse af subjektet.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det største problemet vedrørende anmeldelser pt er at der er alt for få. Vi snakker hellere om anmeldelser, end anmelder. Måske fordi det er billigere i en hård økonomisk tid?

I hvert fald er vel den lange af den korte at:

* Man bruger et ordentligt sprog og nogenlunde respekte overfor det menneske man skriver om.

* Man gestalter - hver på sin måde - den oplevelse man vil fomidle efter bedste evne,

Hvis man vi spørge pigen først så er det jo op til den enkelte - men i hvert fald ærligt at melde det ind herinde, synes jeg. Jeg har lidt svært at se anmeldelser generelt som objektive vurderinger, så for mig har det ikke den helt store betydning hvis nogen åbenbart er forelsket i pigen, har spurgt hende først eller noget andet. Man må, som altid, læse mellem linjerne.

Selv skulle jeg dog aldrig spørge nogen.

B

Redigeret af Bananas

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Potatohead

Det giver dælme ingen mening. Jeg betragter det som brugskunst at tilfredsstille et andet menneske, det er funktionalitet og ikke så meget andet, og vælger vi at anmelde, og især kalde det anmeldelser, så skal modtageren være klar over at det er ikke har været udsat for censur ellers hvad ender vi så med?? Hvad er objektivitet det eksisterer ikke, alt er subjektivt da al oplevelse hæftet er med et menneskes øjne, det er ingen undskyldning, vi skal stadig anmelde tilnærmelsesvis med en modtager i mente, men ikke med objektet for anmeldelsen som samhørig meddeler.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er ikke tydeligt, om spørgsmålet blot er til herrerne, så nu pipper jeg.

Jeg er ofte blevet tilbudt at læse en anmeldelse igennem, inden den bliver lagt online. Jeg har dog altid afslået, da jeg ikke kan se nødvendigheden i dette. I øvrigt ville jeg alligevel aldrig kræve rettelser af nogen art. Forfatterens oplevelse skal jeg da ikke ændre på.

I øvrigt er det mit indtryk, at gæsterne ofte spørger pigerne om vores holdning til at de poster en anmeldelse, hvilket jeg klart synes er et gentleman-træk. :-) At jeg så helst selv er fri får mig ikke til at blande mig i, om og hvad mine gæster skriver om vores oplevelser.

Mvh,

/Gina.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Syntes da helt klart at pigen skulle spørges først. Og kunne have chancen for at debaterer oplevelsen med kunden. Så ville vi undgå alle de negative og ukorrekte anmeldelser her på EG.

Tag bare eksemplet med alder. Hvor tit har vi ikke set dette diskuteret og alderen vildt overdrevet i anmeldelserne. Blot for at vide, at pigen ville komme op af stolen over det.

Så glimenrede ide, at indføre den censur og EG ville kunne nøjes med en langt mindre server. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Syntes da helt klart at pigen skulle spørges først. Og kunne have chancen for at debaterer oplevelsen med kunden. Så ville vi undgå alle de negative og ukorrekte anmeldelser her på EG.

Tag bare eksemplet med alder. Hvor tit har vi ikke set dette diskuteret og alderen vildt overdrevet i anmeldelserne. Blot for at vide, at pigen ville komme op af stolen over det.

Så glimenrede ide, at indføre den censur og EG ville kunne nøjes med en langt mindre server. 

Der er et par ting i dit indlæg, jeg ikke forstår.

Hvad mener du med "ukorrekte anmeldelser her på EG"? Jeg kan ikke rigtigt se, hvordan en anmeldelse kan være ukorrekt. Har f.eks mine været det? En anmeldelse er vel korrekt, i og med at den er en gengivelse af et besøg hos en pige?

Jeg forstår heller ikke "og alderen vildt overdrevet i anmeldelserne". Gør nogle anmeldere pigen yngre/ ældre i deres anmeldelser?

Udskifter vi "anmeldelser" med "annoncer" giver det bedre mening, men det er vel ikke det, du mener?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Potatohead

Selv synes jeg at anmeldelserne er EG's backbone, dens vigtigste element. Derfor intet kompromis vi kan jo alle glædes over gode anmeldelser, men om de er censurerede hvad er der så tilbage?

Hvad er der galt med en negativ anmeldelse. Intet, det skal fandeme ikke op til debat med pigen først for at undgå en tone der er mindre positiv, om det er velbegrundet at den er negativ.

Vi kan vel blive enige om at det ikke skal være en skønmaling af pigerne, men tilnærmelsesvis viderebragt viden der kan bruges,

Tænk om tanken om ukorrekthed kunne mindskes ved en dialog mellem udøver og modtager, sæt lige det i perspektiv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Selv synes jeg at anmeldelserne er EG's backbone, dens vigtigste element. Derfor intet kompromis vi kan jo alle glædes over gode anmeldelser, men om de er censurerede hvad er der så tilbage?

Hvad er der galt med en negativ anmeldelse. Intet, det skal fandeme ikke op til debat med pigen først for at undgå en tone der er mindre positiv, om det er velbegrundet at den er negativ.

Vi kan vel blive enige om at det ikke skal være en skønmaling af pigerne, men tilnærmelsesvis viderebragt viden der kan bruges,

Tænk om tanken om ukorrekthed kunne mindskes ved en dialog mellem udøver og modtager, sæt lige det i perspektiv.

Det er langt fra sikkert jeg har forstået dit indlæg.

Jeg bringer aldrig en anmeldelse, uden at have sprugt og fået ok, fra pigen. Hun får den ikke til genemlæsning, men vil hun ikke omtales, respekterer jeg det.

Hun kan anføre at jeg ikke må beskrive hendes tatoos, facaden på hendes klinik, ikke må fortælle om dette eller hint, som vi gjorde - fordi det er kun noget hun gør med en hun kender godt. Alt det respekterer jeg.

Har jeg haft en dårlig oplevelse, har hun snydt, er hun uengageret osv, så fortæller jeg det.

Du skriver:

Betyder det ikke du også vil spørge pigen? ;) ellers fatter jeg ikke en nybarberet fed ged af sætningen?

idet du længere oppe skriver:

. Derfor intet kompromis vi kan jo alle glædes over gode anmeldelser, men om de er censurerede hvad er der så tilbage?

En er lidt forvirret her i sommervarmen :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Potatohead

nej vi er enige, jeg kan godt se at det blev lige en kende kryptisk.

Jeg mener at jeg må  opponere mod en selvfølgelighed i en afstemning af en anmeldelse, på kraftigste vis. Lad os lade det ligge, med personlige detaljer om pigen, det er selvsagt. synes bare det er en principiel sag og en kende vigtig at kulturen herinde er at man anmelder og ikke bare behager.

Det er simpelt forfald at stemme overens mellem udøver og anmelder. En dialog af afstemning, kunne derfor perspektiveres til en verden så skøn, intet galt....og derfor alt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

nej vi er enige, jeg kan godt se at det blev lige en kende kryptisk.

Jeg mener at jeg må opponere mod en selvfølgelighed i en afstemning af en anmeldelse, på kraftigste vis. Lad os lade det ligge, med personlige detaljer om pigen, det er selvsagt. synes bare det er en principiel sag og en kende vigtig at kulturen herinde er at man anmelder og ikke bare behager.

Det er simpelt forfald at stemme overens mellem udøver og anmelder. En dialog af afstemning, kunne derfor perspektiveres til en verden så skøn, intet galt....og derfor alt.

Det er ikke for at være ubehøvlet- slet ikke. Men altså, dit svar er sku svært at finde hoved og hale på.

Mit gæt er du skriver fra mobilenhed, og det har været en varm dejlig dag. Du plejer nemlig at skrive meget klart.

;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Potatohead

Du må have den forkerte mand, jeg skriver altid underforstået og kryptisk. Dejlig dag, mobil nej.

Verden ville være perfekt med en overenstemmelse mellem objekt/subjekt, den ville være så dejlig fri for problemer og misforståelser, så ren, så klinisk så brugbar, men ej mere end det.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Du må have den forkerte mand, jeg skriver altid underforstået og kryptisk. Dejlig dag, mobil nej.

Verden ville være perfekt med en overenstemmelse mellem objekt/subjekt, den ville være så dejlig fri for problemer og misforståelser, så ren, så klinisk så brugbar, men ej mere end det.

Haha, Kartoffelhoved.

Du skriver virkelig altid kryptisk. Sikkert fordi der ligger en langt dybere sandhed bag, som skal gættes, og som måske ikke altid er lige populær at skrive direkte.

Selv sætter jeg stor pris på dine anderledes indlæg, men jeg må indrømme, at jeg er nødt til at hive hjernevindingerne ud af kraniet og sno dem omvendt for at begribe lidt af budskabet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Potatohead

Nu handler tråden jo ikke om min skrivestil.

Ingen er ufejlbarlig, jeg har spurgt en kvinde om hvordan hun havde det med at blive komme op på EG's anmeldelsesliste. Og hun takkede nej.

Men det skønne objekt, for vores begærlighed skal ikke spørges, Jeg er sat tilbage over at nogle synes at samhørigheden i et udsagn er tilladt i et anmeldelsesperspektiv.

Igen må jeg henvise til en kritikløs verden, hvor man sover godt men ikke drømmer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Nej, du skriver ikke altid kryptisk - hvorfor gør du forøvrigt det af og til? Smart, eller ?

Det er da helt klart spyt :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Potatohead

Nu skal tråden jo ikke handle om min stil.

Kunsten for kunsten skyld, nej sex er ikke kunst, og kritik ej heller, men tråden er vigtig da man i et forum uden den tilgang, helt er blotet alt kreativt da alt fornemmes lige gyldigt.

Desværre må jeg lige pointere at det er sket igen som det desværre sker for ofte her inde, en interessant diskussion er blevet til en personlig frem for abstrakt tilgang, min stil er uinteressant i forhold til det emne der er bragt op, du kunne PM mig, hvorfor skal verden indvies? så jeg vender tilbage til udgangspunket ovenfor: Indhold for indholdets skyld.

Del dette indlæg

Link til indlæg

....... Kunsten for kunsten skyld, nej sex er ikke kunst, og kritik ej heller, men tråden er vigtig da man i et forum uden den tilgang, helt er blotet alt kreativt da alt fornemmes lige gyldigt.

..... min stil er uinteressant .....

Ja, her er jeg så ikke enig.

Det er, hånden på hjertet, ikke altid, jeg forstår dig umiddelbart. Dine indlæg er anderledes end alle andres. Her skal man, som tidligere skrevet, sno hjernevindingerne dobbelt rundt den modsatte vej.

Jeg ved ikke, om jeg (i det af mig plukkede citat) har forstået dig rigtigt. Men der findes masser af kreative kræfter herinde, som forsøger at skabe kunst. Jeg skal blot her nævne - i friskeste erindring - Manicas produktion.

Selv forsøger jeg ikke at virke kedelig, bl.a. via kreative overskrifter, som dog ikke altid har ramt modtagelig jord. Det er dog enhver forfatters pligt ikke at være kedelig.

Det er du sandelig ikke.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Potatohead

Manica er en mester, men kritik er ikke kunst, det er en hyldets af det skabende, og her er det til stadighed funktionelt, der er en forskel man ikke skal og ej kan frasige sig.

Det er fint med velovervejet kritik, og jeg nyder de indlæg hvori der er lagt lidt energi.

Dog nyder jeg gaven endnu mere, den, der er forankret i at skulle pakkes ud, den der i de smukkeste kulører fænger, den hvori sløjferne er blide og kønne.

Glæden ved en pakke er at man kan pakke den op, man kan anskue indholdet, var det det jeg forventede eller overraskende, der er mange måder hvorledes man kan gribe på.

Derfor mener jeg at anmeldelsen er vigtig, den er hvad den er men det gør den ikke mindre vigtig, og kan ikke komprimeres af kærtegn.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...