Hop til indhold

Hvad spiser i til morgenmad?

Featured Replies

Skrevet

Min go-to morgenmad er denne smoothie:

Ingrediens

Mængde

Kalorier

Banan (mellemstor)

1 stk

ca. 105 kcal

Frosne jordbær

4 stk (ca. 40 g)

ca. 12 kcal

Minimælk

1 dl

ca. 45 kcal

Proteinpulver

30 g

ca. 110-130 kcal

Samlet: cirka 270-290 kcal.

Den er hurtig at lave og holder mig mæt til en sen frokost.
På rest-days hvor jeg ikke træner springer jeg morgenmad over

Skrevet
Massage-testeren skrev, for 2 timer siden:

Sagde du ikke mad ?? .. ting der kommer ind med sugerør er ikke mad 😄

Så længe det indeholder hvad din krop gerne vil have om det er flydende eller fast it doesn’t care Der er både fibre og protein topper du det så med havregryn så er det helt i top

Skrevet

400 gram bøf og en pakke smør. En pakke bacon eller to som krydderi. Går det vildt for sig ryger der en røvfuld spejlæg med.

Skrevet
ungersvend skrev, for 2 minutter siden:

400 gram bøf og en pakke smør. En pakke bacon eller to som krydderi. Går det vildt for sig ryger der en røvfuld spejlæg med.

Se det er mad.

Madame Illona skrev, for 3 minutter siden:

Så længe det indeholder hvad din krop gerne vil have om det er flydende eller fast it doesn’t care Der er både fibre og protein topper du det så med havregryn så er det helt i top

Så du siger drikker jeg en milkshake som gør mig mæt så har jeg fået et måltid ? .. Nej det giver mæthedsfornemmelse men stadig ikke mad .. du spiser jo ikke en glas øl men drikker en glas øl 😂

Skrevet
  • Author

Sagde du ikke mad ?? .. ting der kommer ind med sugerør er ikke mad 😄

Massage-testeren skrev, for 13 minutter siden:

Se det er mad.

Så du siger drikker jeg en milkshake som gør mig mæt så har jeg fået et måltid ? .. Nej det giver mæthedsfornemmelse men stadig ikke mad .. du spiser jo ikke en glas øl men drikker en glas øl 😂

Fuck hvor er jeg bare træt af EG nogle gange!

@Massage-testeren du ved udmærket godt hvad det er jeg mener med "morgenmad".

Redigeret af AalborgLook

Skrevet
AalborgLook skrev, for 2 timer siden:

Fuck hvor er jeg bare træt af EG nogle gange!

@Massage-testeren du ved udmærket godt hvad det er jeg mener med "morgenmad".

Ved jeg faktisk ikke .. når jeg tænker morgenmad tænker jeg føde man spiser ikke et eller andet milkshake

Skrevet

Absolut ingen ting for det meste.. Jeg er blandt verdens dårligste til at spise🤣.. Spiser egentlig kun aftensmad💁‍♀️.. Men det også så moderne med “intermittent fasting”😋..

Skrevet

I dag spiser jeg :

2 spise ske Müsli

100 g Yoghurt og lidt mælk.

Hånd fuld jordbær 🍓

Vand med citron og citronmelisse

Men jeg elsker også salt og pepper rundstykke med ost og Kaffee i godt selskab 😘

Skrevet

Oftest ingenting, men af og til en giffel med smør og 1/2 l Matilde...

Jaa, sådan en dadbod bygger ikke sig selv! 😉

Skrevet
  • Author

@Madame Illona fordi jeg i mange år aldrig spiste morgenmad, og fik så at vide af en læge at det skulle jeg begynde på.

Har prøvet mange ting til morgenmad, men syntes stadig at det er svært, så jeg spørger for at få inspiration.

Skrevet

Jeg spiser 2 dl havregryn !

Skrevet
AalborgLook skrev, 1 time siden:

@Madame Illona fordi jeg i mange år aldrig spiste morgenmad, og fik så at vide af en læge at det skulle jeg begynde på.

Har prøvet mange ting til morgenmad, men syntes stadig at det er svært, så jeg spørger for at få inspiration.

Prøv og tilføje 2 håndfulde finvalset havregryn Det dur 100 %

Skrevet

Jeg kører 16/8 faste og spiser ikke mellen 20 aften og 12 dagen efter. Det fungerer fint, man skal bare vænne sig til det.

Sammen med 3 gange senior styrketræning ugentlig gav det et vægttab på 15 kg (fra 90 til 75 kg) over et år tid, men det vigtigste er faktisk at jeg sover bedre og stort set aldrig er forspist.

Skrevet

Et æble, en halv liter koldt vand, og kost-tilskud - er jeg særligt sløj, tilføj en koffein-pille.

Skrevet

Til dagligt: En god portion havregrød, med en klat smør og kanelsukker, dertil cirka en kvartliter mælk (rigtig mælk, sødmælk 3,5% fedt, ikke noget af det som er opblandet med vand, så som letmælk og minimælk etc) og en 4-6 baljer relativ tynd kaffe.

Thailand: En halv liter mælk når jeg lige er stået, 1-2 timer senere engelsk morgenmad med bacon, bønner, toast, æg, pølser, evt champignon eller stegte kartofler, der til kaffe. Har en række faste morgenmadssteder jeg rotere i mellem.

Redigeret af LarsTysker

Skrevet

I weekender hvis jeg har gæster, laver jeg en god “ mokost” = morgenmad/frokost.

Æg bacon og pølser måske lidt frugt på siden.

Til hverdag ingenting.

Skrevet
Max Power skrev, den 17.6.2026 at 16:00:

I weekender hvis jeg har gæster, laver jeg en god “ mokost” = morgenmad/frokost.

Æg bacon og pølser måske lidt frugt på siden.

Til hverdag ingenting.

Så en Brunch altså 😄 Også Breakfast and Lunch altså Br- unch

Skrevet

Til hverdag Havgryn+blåbær/jordbær(om sommeren), veksler med youghurt

I weekenden som regel brunch i Odense/Middefart.

Skrevet
AmmaRose skrev, den 17.6.2026 at 07:09:

Men jeg elsker også salt og pepper rundstykke med ost og Kaffee i godt selskab 😘

Lyder da så godt, måske tilføje et blødkogt æg 😘

Skrevet

Så en Brunch altså 😄 Også Breakfast and Lunch altså Br- unch

Ja men foretrækker mokost, der har sneget sig så mange “fremmede” ord ind i vores hverdag, så jeg holder fast i min mokost 😉

Skrevet
Slowman skrev, den 17.6.2026 at 13:54:

Jeg kører 16/8 faste og spiser ikke mellen 20 aften og 12 dagen efter. Det fungerer fint, man skal bare vænne sig til det.

Sammen med 3 gange senior styrketræning ugentlig gav det et vægttab på 15 kg (fra 90 til 75 kg) over et år tid, men det vigtigste er faktisk at jeg sover bedre og stort set aldrig er forspist.

Me too. Har tabt 15 kg på 4 måneder. Mår fint, sover bedre, vågner udhvilet. Lige som du siger; man skal vænne sig til det - siden er det mest en befrielse.

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.